Καθημερινό τετράωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα προσφυγόπουλα

Καθημερινό τετράωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα προσφυγόπουλα

Σύμφωνα με υπουργείο Παιδείας, τα προσφυγόπουλα θα διδαχθούν από φέτος ελληνικά, μαθηματικά, αγγλικά και πληροφορική - Όσοι μένουν σε σπίτια θα ενταχθούν σε τάξεις υποδοχής στα σχολεία -Τα νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν στα κέντρα φιλοξενίας

Καθημερινό τετράωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα προσφυγόπουλα
Εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είκοσι (20) ωρών, (τέσσερις ώρες ημερησίως) για τα προσφυγόπουλα δημιουργεί το υπουργείο Παιδείας, που θα καλύπτει τη διδασκαλία της ελληνικής, των μαθηματικών, των αγγλικών και των ΤΠΕ (πληροφορική), ενώ θα περιλαμβάνει καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες.

Σύμφωνα με υπουργείο Παιδείας οι Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων λειτουργούν είτε εντός των κέντρων φιλοξενίας είτε εντός των σχολικών μονάδων κατά το απογευματινό πρόγραμμα, ώστε να μην επιβαρύνουν οργανωτικά τις σχολικές μονάδες.

Ως εκπαιδευτικό σχήμα θα οργανωθούν στη βάση ενός ανοιχτού προγράμματος σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών προσφύγων, ώστε να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για τη σχολική τους επιτυχία στο μέλλον είτε στο ελληνικό είτε σε άλλο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αναφορικά με τα παιδιά πρόσφυγες σχολικής ηλικίας, το θεσμικό σχήμα των Τάξεων
Κλείσιμο
Υποδοχής ανταποκρίνεται στην εκπαίδευση εκείνων των παιδιών προσφύγων που είναι
ενταγμένα στον αστικό ιστό και έχουν ως ζητούμενο τη σταδιακά πλήρη ένταξή τους
στις κανονικές τάξεις του ελληνικού σχολείου. Μάλιστα, η ίδρυση και λειτουργία
Τάξεων Υποδοχής εντάσσεται στον προγραμματισμό του σχολείου (π.χ. διαθέσιμες
αίθουσες), καθώς ο προβλεπόμενος αριθμός αυτών των παιδιών δεν αποδιοργανώνει
τη σχολική μονάδα, όπως τονίζεται από το ΙΕΠ που υπογραμμίζει ότι:

«Αντιθέτως, στην περίπτωση του μεγαλύτερου μέρους του προσφυγικού πληθυσμού που
διαμένει στα κέντρα φιλοξενίας είναι σκόπιμο το σχολικό έτος 2016-2017 να
λειτουργήσει ως προπαρασκευαστικό έτος με πρωταρχικό στόχο τη μετάβαση των
παιδιών από τη ζωή στους καταυλισμούς σε μια σχολική κανονικότητα και τελικώς την
επιτυχή επανένταξή τους στη σχολική κουλτούρα. Επιπλέον, είναι αναγκαίο σε αυτή την
προενταξιακή εκπαιδευτική διαδικασία να δοθούν στα παιδιά εφόδια χρήσιμα για την
ομαλή εκπαιδευτική και κοινωνική τους ένταξη είτε παραμείνουν στην Ελλάδα είτε
εγκατασταθούν σε άλλη χώρα».

Για το θέμα αυτό θα δώσουν συνέντευξη Τύπου αύριο ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός, ο αναπληρωτής υπουργός για θέματα μετανάστευσης Γιάννης Μουζάλας και ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αρμόδιος για θέματα ΕΣΠΑ Αλέξης Χαρίτσης εκπρόσωποι της Ύπατης Αρμοστείας και του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης

Όπως τονίζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής “η σταδιακή αποκατάσταση του αισθήματος της ασφάλειας και της σταθερότητας, στοιχείων απαραίτητων για την ανάπτυξη όλων των παιδιών, αποτελεί βασική μέριμνα της ελληνικής πολιτείας για όλα τα παιδιά των προσφύγων.

Στην περίπτωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας τόσο βασικά θέματα ασφάλειας όσο και
αναπτυξιακές ανάγκες καθιστούν προφανείς τους λόγους για τους οποίους η φοίτηση σε
Νηπιαγωγεία εντός των κέντρων φιλοξενίας προκρίνεται ως βέλτιστη μεταβατική λύση.

Ειδικότερα, λόγω έλλειψης αιθουσών στις σχολικές μονάδες που βρίσκονται κοντά στα
κέντρα φιλοξενίας, ο σημαντικά μεγάλος αριθμός των παιδιών θα επέβαλε τη διασπορά και
συνακόλουθα την καθημερινή μετακίνησή τους από και προς σχολικά κτίρια περισσότερο ή
λιγότερο μακρινών αποστάσεων, γεγονός επιβαρυντικό για την ευαίσθητη σωματική υγεία
των πολύ μικρών παιδιών. Επιπλέον, η φοίτηση των παιδιών σε Νηπιαγωγεία διεσπαρμένα
γύρω από τα κέντρα φιλοξενίας θα δυσχέραινε ή και θα απέκλειε τη δυνατότητα των μητέρων να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες των παιδιών τους και μάλιστα έχοντας ρόλο διαμεσολαβητή.

Σύμφωνα με το ΙΕΠ «το γεγονός αυτό είναι μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη και
εκπαιδευτική ένταξη των μικρών παιδιών, δεδομένου ότι η άμεση συνεργασία γονέων και
εκπαιδευτικών εκτός του ότι καλλιεργεί κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ενισχύει το
αίσθημα της ασφάλειας των παιδιών και επιταχύνει κατά πολύ τον ρυθμό μάθησής τους.

Με την ίδρυση και λειτουργία των ΔΥΕΠ η ελληνική πολιτεία ανταποκρίνεται με τρόπο
ουσιαστικό και παιδαγωγικά ώριμο στην αναγκαιότητα της εκπαιδευτικής ένταξης των
παιδιών προσφύγων, που συνιστά θέμα πολυσύνθετο και εξίσωση με πολλούς αγνώστους.

Παρά την πολυπλοκότητα αυτή, η προσφυγική κρίση δεν μπορεί να θέτει σε αναμονή την
εκπαίδευση και την προσωπική ανάπτυξη των παιδιών. Όμως, ο μεγάλος αριθμός και τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προσφυγικού μαθητικού πληθυσμού που δεν έχει ενταχθεί
στον αστικό ιστό επιβάλλει να λειτουργήσει προπαρασκευαστικά η τρέχουσα σχολική
χρονιά, με σκοπό τη σταδιακή αλλά στέρεη μετάβαση των προσφυγοπαίδων στη σχολική
κανονικότητα γενικώς και το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών ειδικότερα, στην περίπτωση
παραμονής τους στην Ελλάδα, διασφαλίζοντας συνάμα την ομαλή λειτουργία των σχολικών
μονάδων».

Το υπουργείο Παιδείας έχει εκπονήσει σχέδιο ένταξης των προσφυγόπουλων στα σχολεία , το οποίο παρουσίασε στον Ύπατο Αρμοστή του ΟΗΕ Φίλιππο Γκράντι,ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής παρουσία και του αρμόδιου υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλα. Το σχέδιο, , έχει ως κύριο μέλημα την απόκτηση βασικών γνώσεων της ελληνικής γλώσσας ενώ στο ωρολόγιο πρόγραμμα , περιλαμβάνεται εκτός την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, αθλητισμός , μαθηματικά, καλλιτεχνικά, πληροφορική , αγγλικά ενώ αναμένεται να γίνει προσπάθεια να διδαχθεί και η μητρική γλώσσα των μαθητών σε συνεννόηση με μη κυβερνητικές οργανώσεις. Τα χρήματα για την καθημερινή μεταφορά των μαθητών στα σχολεία θα δοθούν από τη Διεθνή Ομοσπονδία Μεταναστών (ΔΟΜ).

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου, που βασίζεται στην πολυτυπία τα παιδιά που διαμένουν σε ξενοδοχεία ή σε σπίτια θα πάνε σε σχολεία της περιοχής τους.

Σε όλα τα σχολεία που θα παρακολουθούν μαθήματα προσφυγόπουλα έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ. Για το λόγο αυτό θα προσληφθούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ενώ θα προτιμηθούν όσοι μιλούν ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα τις γλώσσες που μιλούν οι πρόσφυγες.

Το σχέδιο προβλέπει την πρόσληψη περισσότερων από 800 εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας ενώ έχουν ήδη εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα σχολικά εγχειρίδια που θα διανεμηθούν στους μαθητές, τα οποία είναι αυτά τα οποία διανέμονται στους μουσουλμάνους μαθητές και σε αυτούς που διδάσκονται τα ελληνικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης