Ένας χρόνος λειτουργίας: Το μετρό άλλαξε... χαλαρά τη Θεσσαλονίκη - Οι επεκτάσεις, τα επόμενα στοιχήματα και οι τιμές των ενοικίων στα πέριξ

Ένας χρόνος λειτουργίας: Το μετρό άλλαξε... χαλαρά τη Θεσσαλονίκη - Οι επεκτάσεις, τα επόμενα στοιχήματα και οι τιμές των ενοικίων στα πέριξ

Το μεταφορικό μέσο, η κατασκευή του οποίου κάποτε ήταν ανέκδοτο, κατάφερε σε λιγότερο από έναν χρόνο να αλλάξει το πρόσωπο της πόλης - Απόλυτα θετικό το αποτύπωμα στο κυκλοφοριακό, την εμπορική κίνηση και την αγορά του real estate - Ποιοι λόγοι υπαγορεύουν τη διακοπή λειτουργίας πριν την επέκτασή του

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ένας χρόνος λειτουργίας: Το μετρό άλλαξε... χαλαρά τη Θεσσαλονίκη - Οι επεκτάσεις, τα επόμενα στοιχήματα και οι τιμές των ενοικίων στα πέριξ
Εντεκα μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας του, το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει πλέον κατακτήσει τη δική του θέση στην καθημερινότητα των κατοίκων της συμπρωτεύουσας, αποτελώντας το πιο σύγχρονο, ταχύ και αποτελεσματικό μέσο μετακίνησης σε μια πόλη στην οποία το κυκλοφοριακό εξακολουθεί να παραμένει το Νο1 πρόβλημα για την ποιότητα της ζωής τους.

Δεν είναι μόνο οι αριθμοί, όπως οι σχεδόν 2 εκατομμύρια επικυρώσεις μετακινήσεων τον μήνα κατά μέσο όρο, η μείωση κατά 12%-15% του κυκλοφοριακού φόρτου σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης ή η ικανοποίηση του 80% των Θεσσαλονικέων από τη λειτουργία του, τα οποία το υποδηλώνουν.

Είναι η αγωνία όλων, της Αυτοδιοίκησης, με πρώτο τον δήμαρχο της Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη, του συνόλου των παραγωγικών και κοινωνικών φορέων της πόλης και βέβαια πάνω απ’ όλα των χρηστών και των υπολοίπων κατοίκων της Θεσσαλονίκης, η οποία κορυφώνεται, καθώς από αύριο διακόπτεται για έναν μήνα η λειτουργία του για να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές για τη διασφάλιση της ασφάλειας των μετακινήσεων μετά και τη λειτουργία της πρώτης επέκτασης προς Καλαμαριά: να μην υπάρχει παραβίαση του χρονοδιαγράμματος επαναλειτουργίας του ούτε για μία ώρα.

Τι δείχνει με απλά λόγια αυτό; Οτι το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πια όχι απλώς ένα ενεργό κομμάτι της ζωής των κατοίκων, εξυπηρετώντας τις μετακινήσεις για την εργασία και την ψυχαγωγία τους, συμβάλλοντας σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό στη βελτίωση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών συνθηκών και στην τόνωση της αγοράς, αλλά ο ρόλος του πλέον στον εργασιακό, εμπορικό και κοινωνικό ιστό της πόλης και στην υπό διαμόρφωση νέα ταυτότητά της είναι συστατικός και αναντικατάστατος, ενώ αναμένεται να γίνει ακόμα πιο καθοριστικός με την έναρξη λειτουργίας της πρώτης επέκτασης προς Καλαμαριά (με την ολοκλήρωση του α’ τριμήνου του 2026), με 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα) μήκους 4,78 χιλιομέτρων. Σε συνθήκες λειτουργίας θα εξυπηρετεί καθημερινά 63.000 επιβάτες, θα μειώσει κατά 12.000 την καθημερινή κυκλοφορία οχημάτων, ελαττώνοντας κατά 43 τόνους ημερησίως τους ρύπους CO2, με την απόσταση από τον σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης να καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά.

Κορυφαίο έργο του 2024


Δικαίως το μετρό της Θεσσαλονίκης βραβεύτηκε ως Εργο της Χρονιάς 2024 κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών (ITC) 2025. Παρά τις «παιδικές ασθένειες» που παρουσίασε, από τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια μέχρι την ακινητοποίηση συρμών και από τις ουρές στα μηχανήματα έκδοσης μέχρι τα προβλήματα στις κυλιόμενες σκάλες και άλλα παρόμοια και παρά το μικρό αναλογικά εύρος της γραμμής του, οι Θεσσαλονικείς, ιδίως όσοι το χρησιμοποιούν, το νιώθουν ως ένα πολύ σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση οι υποδομές της συμπρωτεύουσας να θυμίζουν -επιτέλους- τις αντίστοιχες μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής μεγαλούπολης.

Οι αλλαγές που επέφερε ασφαλώς δεν είναι τεκτονικές. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε από τη στιγμή που η λειτουργούσα βασική γραμμή συνδέει ουσιαστικά τη μια άκρη του κέντρου της Θεσσαλονίκης με την άλλη, σε ένα μήκος μόλις 9,6 χιλιομέτρων, με 13 σταθμούς.

Είναι μόλις το πρώτο μέρος μιας σειράς πολλαπλών παρεμβάσεων στο συγκοινωνιακό οικοσύστημα της συμπρωτεύουσας, που περιλαμβάνει τις επεκτάσεις βεβαίως του μετρό ανατολικά και δυτικά, κατασκευές νευραλγικών οδικών αξόνων, όπως ο FlyOver, δημιουργία του δυτικού Προαστιακού, ανανέωση και ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, κατασκευές νέων πάρκινγκ κ.ά., που θα επιτρέψουν στη Θεσσαλονίκη να αναπνεύσει κυκλοφοριακά και να γίνει πιο ανθρώπινη, βιώσιμη για κατοίκους και επισκέπτες. Και επεκτείνεται με τα έργα στο λιμάνι, την ανάπλαση της ΔΕΘ, τα νέα νοσοκομεία και άλλα ακόμη έργα υποδομών ώστε η πόλη να ανταποκριθεί στις αναπτυξιακές, οικονομικές, ενεργειακές και εμπορικές προκλήσεις με ορίζοντα το 2030.

Κλείσιμο

Οι αριθμοί


Προφανώς δεν θα αρκούσε από μόνη της η βασική γραμμή να λύσει το κυκλοφοριακό, να απομειώσει δραστικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση και να τονώσει την αγορά της πόλης. Αποδεικνύεται όμως ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός με ήδη μετρήσιμες θετικές επιπτώσεις. Το μεγάλο στοίχημα βρίσκεται τώρα μπροστά, με την εκκίνηση της λειτουργίας και της πρώτης επέκτασης προς Καλαμαριά και Μίκρα, κάτι που θεωρείται ότι θα αυξήσει με γεωμετρική πρόοδο την ευεργετική συνεισφορά του μετρό στη λειτουργία και το γίγνεσθαι της πόλης, όπως αναμένεται να συμβεί και με τις επόμενες επεκτάσεις.

Οι Θεσσαλονικείς έχουν αγκαλιάσει το μετρό, όπως αποδεικνύουν τα περισσότερα από 22 εκατομμύρια επικυρωμένα εισιτήρια που αντιστοιχούν σε 75.000-80.000 επιβάτες ημερησίως και οι πάνω από 115.000 προσωποποιημένες κάρτες που έχουν εκδοθεί, με ιδιαίτερα υψηλή χρήση στους κεντρικούς σταθμούς, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας και αφορούν το πρώτο 10μηνο της λειτουργίας του.

Σημαντικό, εξάλλου, είναι και το ότι πάνω από το 40% των επικυρώσεων αφορούν κάρτες διαρκείας, γεγονός που αποδεικνύει ότι το μετρό έχει ήδη ενταχθεί στις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. έως και 15%.

Παλαιότερη μελέτη του Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), που ανήκει στο Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), φορέα που εποπτεύεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, κατέγραψε μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων κατά 8% από την πρώτη κιόλας εβδομάδα λειτουργίας του μετρό, που έφτασε στο 14% τον Μάιο.

Μεγαλύτερη (έως 14%) ήταν αυτή από τις δυτικές εισόδους λόγω περισσότερων θέσεων πάρκινγκ και δυνατοτήτων μετεπιβίβασης, ενώ υπήρξε και απομείωση κυκλοφοριακού φόρτου έως 18% στους άξονες Βασιλίσσης Σοφίας - Τσιμισκή και 13% στην Παραλιακή Λεωφόρο, με τη διαφορά να εντοπίζεται κυρίως στις απογευματινές ώρες. Η παράδοση σε χρήση του πάρκινγκ 400 θέσεων στον τερματικό σταθμό Νέας Ελβετίας οδήγησε σε περαιτέρω μείωση των εισόδων οχημάτων από την ανατολική πλευρά της πόλης, που αρχικά κυμαινόταν στο 6%.

Ένας χρόνος λειτουργίας: Το μετρό άλλαξε... χαλαρά τη Θεσσαλονίκη - Οι επεκτάσεις, τα επόμενα στοιχήματα και οι τιμές των ενοικίων στα πέριξ

Περιφερειακοί δήμοι


Μελέτες επίσης του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ αναφέρουν ότι επί της ουσίας το μετρό της Θεσσαλονίκης απορρόφησε μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών λεωφορείων και ταξί παρά χρήστες Ι.Χ. Τούτο εξηγείται από το ότι η βασική γραμμή δεν καλύπτει ακόμα περιφερειακούς δήμους ανατολικά και δυτικά της πόλης, παρά μόνο το κέντρο της και ένα μικρό τμήμα της ανατολικά.

Από δημοσκόπηση της Interview προκύπτει ότι το 32,2% των επιβατών του μετρό εγκατέλειψαν το μέσο που χρησιμοποιούσαν για να πάρουν το μετρό. Ενα 53,2%, δε, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το μετρό όσο πιο συχνά μπορεί. Συγχρόνως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επαγγελματιών των ταξί, τα δρομολόγια που εκτελούν έχουν μειωθεί κατά 15%-20%.

Σε δημοσκόπηση του Σεπτεμβρίου της Interview για λογαριασμό της Politic, το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ικανοποιημένο από τη λειτουργία του μετρό. Νωρίτερα, έρευνα της Palmos Analysis έδειχνε ότι το 38% των Θεσσαλονικέων χρησιμοποιούν το μετρό οπωσδήποτε μερικές φορές τον μήνα και 6% καθημερινά. Το 75% των χρηστών, δε, δηλώνουν πολύ ή αρκετά ικανοποιημένοι από τις συνθήκες λειτουργίας του, ενώ το 85% ότι συμβάλλει θετικά στην πραγματοποίηση των μετακινήσεών τους εντός της πόλης.

Οκτώ στους 10 κατοίκους, εξάλλου, του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (80%) θεωρούν ότι η επέκταση του μετρό πρέπει να είναι βασική προτεραιότητα της Πολιτείας. Το 60% εκτιμά ότι η λειτουργία του μετρό έχει βοηθήσει στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Το 27% ότι χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του, ενώ το 14% ότι πλέον βρίσκουν ευκολότερα θέση στάθμευσης στην πόλη.

Η τόνωση της αγοράς


Αυτό που πρέπει να κερδηθεί στο εξής είναι το στοίχημα της επίδρασης της λειτουργίας του μετρό στην τόνωση της εμπορικής ζωής της Θεσσαλονίκης, που προσώρας δεν είναι η αναμενόμενη. Αν και έχει διαπιστωθεί όντως μια αύξηση της εμπορικής κίνησης και των τζίρων στα καταστήματα του κέντρου, οι προσδοκίες για αναζωογόνηση της αγοράς κατά μήκος του άξονα της Εγνατίας δεν δικαιώθηκαν παρά μόνο εν μέρει, αν και σχεδόν 80.000 άνθρωποι μπαινοβγαίνουν καθημερινά στους σταθμούς.

Ωστόσο, υπάρχουν βάσιμες ελπίδες ότι μετά τον Μάρτιο του 2026 θα ανοίξει μια νέα σελίδα, όταν λειτουργήσει η επέκταση προς Καλαμαριά και θα προστεθούν περίπου 65.000 επιβάτες στην καθημερινή κίνηση, διπλασιάζοντας σχεδόν τα μεγέθη, αλλά και προερχόμενοι από την ανατολική πλευρά της πόλης, από περιοχές αμιγώς σχεδόν κατοικίας, με υψηλότερη του μέσου όρου αγοραστική δύναμη των κατοίκων. Σε αυτή την εκτίμηση συμφωνούν οι εμπορικοί και επαγγελματικοί φορείς της συμπρωτεύουσας, αλλά και παράγοντες της αγοράς ακινήτων.

Βεβαίως, ταυτόχρονα, αυξημένες προσδοκίες για τόνωση της τοπικής αγοράς τρέφουν και οι φορείς της Καλαμαριάς, που βλέπουν την αντίστοιχη στην αγορά του παραλιακού μετώπου, παρότι αυτό αφορά κυρίως την εστίαση και την ψυχαγωγία, αλλά ακόμη περισσότερο η εγκατάσταση επαγγελματιών, όπως δικηγορικά και τεχνικά γραφεία, γιατροί κ.ά. στην ευρύτερη περιοχή, καθώς θα βελτιωθεί ραγδαία η πρόσβαση σε αυτήν.

Η αγορά real estate


Στην περιορισμένη επίδραση του μετρό στην αγορά ρόλο φαίνεται ότι έχει παίξει και η κατακόρυφη αύξηση των ενοικίων για τα καταστήματα, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις υπερδιπλασιάστηκαν.

Παράγοντες της αγοράς του real estate επισημαίνουν ότι η έκρηξη αυτή των τιμών ήρθε έπειτα από μια μακρά περίοδο απαξίωσης της αγοράς ακινήτων στην πόλη λόγω της σφοδρής οικονομικής κρίσης, αλλά και περισσότερο κατά μήκος του άξονα της Εγνατίας λόγω της πολύχρονης παρουσίας των εργοταξίων (από το 2007) του μετρό, καθώς το έργο είχε κολλήσει.

Οταν δρομολογήθηκε οριστικά η ολοκλήρωση του έργου και ιδίως αφότου ξεκίνησε η λειτουργία του, οι τιμές πωλήσεων και ενοικίων απογειώθηκαν. Εκτιμούν, ωστόσο, ότι σύντομα η κατάσταση στην αγορά θα εξισορροπηθεί.

Ερευνα της Cerved Property Services, που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο σε συνέδριο του Συλλόγου Εκτιμητών Ελλάδος (ΣΕΚΕ), κατέγραψε τον τρόπο και τον βαθμό στον οποίο το μετρό επέδρασε στις αξίες της τοπικής κτηματαγοράς.

Αποδείχθηκε ότι διαφέρει ανά κλάδο ακινήτων. Στον κλάδο των γραφείων, όπου οι τάσεις είναι γενικά ανοδικές την τελευταία διετία για το σύνολο του Δήμου Θεσσαλονίκης, καταγράφηκε συγκριτικά μεγαλύτερη αύξηση στα μισθώματα στο κέντρο και στην περιοχή του Βαρδάρη. Σε ακίνητα που βρίσκονται σε απόσταση έως 350 μέτρων από σταθμούς του μετρό, με τη μεταβολή επί των οδών Εγνατία, Ιωνος Δραγούμη, Ερμού και Βασιλέως Ηρακλείου, μεταξύ 40%-58% το διάστημα 2020-2024.

Οι τιμές των ενοικίων


Για τα καταστήματα, στα οποία η ζώνη επιρροής της λειτουργίας του μετρό προσδιορίζεται στα 250 μέτρα, επιβεβαιώθηκε πως ενώ πολλοί ιδιοκτήτες έσπευσαν σε αυξήσεις μισθωμάτων έως και 50%, με το που άρχισε η λειτουργία του μετρό η αγορά δεν έχει ανταποκριθεί ακόμα. Γι’ αυτό και παρά τη λειτουργία του εξακολουθούν να υπάρχουν 85 κενά καταστήματα γύρω από τους σταθμούς στην Εγνατία, όπως και σε άλλες περιοχές, όπως στους σταθμούς Φλέμινγκ, Ανάληψη και 25ης Μαρτίου. Επίσης, εν όψει της επέκτασης του μετρό, την τελευταία διετία σημειώθηκε άνοδος τιμών έως και 35% στον Δήμο Καλαμαριάς.

Παράλληλα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης οι τιμές των ενοικίων και των πωλήσεων ακινήτων είναι πλέον ακριβότερες από τις αντίστοιχες στο κέντρο της Αθήνας. Και σε αυτό το μετρό της συμπρωτεύουσας έχει παίξει τον ρόλο του. Σύμφωνα με τη REMAX Ελλάς, η μέση τιμή ενοικίασης στον δήμο της Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται σε 9,2 ευρώ/τ.μ., έναντι 8,8 ευρώ/τ.μ. στο κέντρο της πρωτεύουσας. Μάλιστα στο ιστορικό κέντρο η μέση τιμή αγγίζει τα 10,9 ευρώ/τ.μ., ενώ η ετήσια αύξηση τιμών σε αυτό, όπως και στην Καλαμαριά, αγγίζει το 12%.

Πολιτισμός και τουρισμός


Το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ήδη έντονη συνεισφορά στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης και στην περαιτέρω τουριστική της ανάπτυξη. Ο σταθμός Βενιζέλου είναι μοναδικός. Ισως ο εντυπωσιακότερος σταθμός μετρό στον κόσμο, καθώς ένας θαυμαστός σε ευρήματα αρχαιολογικός χώρος, επιφάνειας 1.300 τ.μ., είναι ενσωματωμένος στο τεχνικό έργο, ένα μείζον κοινωφελές έργο. Αποτελεί πλέον τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη. Πραγματικά «ζωντανά μουσεία» είναι και άλλοι σταθμοί (Αγία Σοφία, Δημοκρατία κ.ά.), όμως, αναδεικνύοντας τεράστιας αξίας αρχαιολογικά ευρήματα.

Παράλληλα, η ανάπτυξη του μετρό συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, ιδίως της ανάδειξής της ως city break προορισμού. Εκατέρωθεν του άξονα της βασικής γραμμής -και όχι μόνο- ξεφύτρωσαν πολλά νέα ξενοδοχεία, ανακαινίστηκαν παλιές μονάδες, ενώ αναπτύχθηκε κατακόρυφα και η αγορά των Airbnb.

Σταμάτησε στις 10 του μήνα


Οταν κάτι μας λείψει, τότε συνειδητοποιούμε την πραγματική αξία του. Η εκτίμηση ότι συγκοινωνιακά η Θεσσαλονίκη χωρίζεται πλέον στην εποχή προ και μετά τη λειτουργία του μετρό της μόνο υπερβολική δεν είναι. Πράγματι, από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, το μετρό της Θεσσαλονίκης σταμάτησε να εξυπηρετεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης για έναν μήνα. Απαντες είναι σε συναγερμό. Και μόνο η ιδέα της επιστροφής σε εικόνες στους δρόμους της προ μετρό εποχής πανικοβάλλει.

Ηδη ελήφθησαν μια σειρά από μέτρα, με κυριότερα την καθιέρωση μιας νέας λεωφορειακής γραμμής στον άξονα της γραμμής του μετρό, την ενίσχυση των δρομολογίων σε παράπλευρες γραμμές, καθώς και την αύξηση της παρουσίας της Τροχαίας για διευκόλυνση των οδηγών.

Η διακοπή είναι πάντως απολύτως απαραίτητη. Και σε αντίστοιχες επεκτάσεις γραμμών λειτουργίας μετρό χωρίς οδηγό στο εξωτερικό τηρείται απαρεγκλίτως. Υπάρχουν πολύ λεπτές και δύσκολες τεχνικές δοκιμές και έλεγχοι που πρέπει να γίνουν για να ενσωματωθεί ομαλά και πλήρως λειτουργικά η επέκταση προς την Καλαμαριά.

Το σύστημα θα λειτουργήσει με καινούριο, ενιαίο αυτόματο σύστημα επιτήρησης συρμών, με πρόσθεση 15 νέων, χωρητικότητας 465 επιβατών και ταχύτητας έως 80 χιλιομέτρων, όπως οι άλλοι 18. Θα τους διανείμει όλους μεταξύ βασικής γραμμής και επέκτασης, βάσει πλήρως αυτοματοποιημένων σεναρίων κυκλοφορίας.

Μάλιστα, θα υπάρξουν δύο προσωρινές διακοπές. Κατά την πρώτη, έως 10 Δεκεμβρίου, θα εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες, δοκιμές και έλεγχοι για την τελειοποίηση της νέας διαμόρφωσης της αυτόματης σηματοδότησης στην ενιαία γραμμή και στους συρμούς.

Το μετρό θα επαναλειτουργήσει για την περίοδο των εορτών και μετά -σε χρόνο που θα αποφασιστεί- θα ξανακλείσει για έναν μήνα για το τελικό στάδιο επίδειξης, αξιολόγησης και πιστοποίησης της ασφάλειας λειτουργίας του ενοποιημένου συστήματος από τον ανεξάρτητο οίκο αξιολόγησης ασφαλείας λειτουργίας, την εταιρεία TUV Rheinland, κάτι που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί παράλληλα με την επιβατική λειτουργία της βασικής γραμμής, καθώς περιλαμβάνει τη διεξαγωγή πλήθους σεναρίων κανονικής λειτουργίας, αλλά και λειτουργίας κάτω από συνθήκες έκτακτης ανάγκης.

Οπως τόνισε στη Βουλή πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, «απαιτείται η πλήρης συμβατότητα όλων των συστημάτων. Τα 15 νέα τρένα που θα συνδεθούν με το δίκτυο πρέπει να δοκιμαστούν στην υπάρχουσα και στη νέα γραμμή και να διανύσουν τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το καθένα». Ηδη το μετρό Θεσσαλονίκης έχει εκτελέσει πάνω από 1.780.000 συρμοχιλιόμετρα, εκ των οποίων πάνω από 1,5 εκατομμύριο ήταν σε εμπορικές διαδρομές.

Ένας χρόνος λειτουργίας: Το μετρό άλλαξε... χαλαρά τη Θεσσαλονίκη - Οι επεκτάσεις, τα επόμενα στοιχήματα και οι τιμές των ενοικίων στα πέριξ
Η λειτουργία του μετρό θα διακοπεί για ένα μήνα και στη συνέχεια για έναν μήνα πριν από την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προκειμένου το νέο τμήμα του δικτύου να παραδοθεί χωρίς προβλήματα και με απόλυτη ασφάλεια

Δυτικός Προαστιακός


Σε λίγους μήνες ένας επιβάτης θα μπορεί να ξεκινάει από τη Μίκρα, την ανατολική άκρη της Θεσσαλονίκης, και να φτάνει σε λιγότερο από 40 λεπτά στη Σίνδο, τη δυτική άκρη. Πρόκειται για την υλοποίηση του πρώτου κλάδου του δυτικού Προαστιακού της Θεσσαλονίκης, που θα συνδέει τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τη Σίνδο και το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ), με το δρομολόγιο να διαρκεί μόλις 12 λεπτά, με εισιτήριο 1 ευρώ και μειωμένο για τους φοιτητές.

Ο κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης ενημέρωσε ότι η γραμμή θα είναι τηλεδιοικούμενη και θα παραδοθεί έναν μήνα νωρίτερα από το προβλεπόμενο για τέλη Δεκεμβρίου. Στον ριζικά ανακαινισμένο σταθμό της Σίνδου θα υπάρχουν λεωφορεία που θα μεταφέρουν δωρεάν τους επιβάτες στο πανεπιστημιακό campus, όπου φοιτούν 15.000 φοιτητές.

Ο δυτικός Προαστιακός θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό και στη συνέχεια θα αναπτύσσεται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος, όπως προαναφέρθηκε, θα καταλήγει στη Σίνδο, κοντά στο ΔΙΠΑΕ και τη νότια είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής.

Ο δεύτερος κλάδος θα κατευθύνεται προς Διαβατά, Αγχίαλο, βόρεια είσοδο της ΒΙ.ΠΕ., ενώ θα επεκτείνεται ως Αγιο Αθανάσιο και Γέφυρα. Ο κλάδος αυτός θα δημοπρατηθεί τις επόμενες εβδομάδες και ο ανάδοχος θα προκύψει το 2026.

Φωτογραφίες: EUROKINISSI


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης