Αρνείται κάθε ευθύνη για την οικολογική καταστροφή ο Έλληνας καπετάνιος του Prestige

Αρνείται κάθε ευθύνη για την οικολογική καταστροφή ο Έλληνας καπετάνιος του Prestige

Ο καπετάνιος του πετρελαιοφόρου Prestige, το οποίο βυθίστηκε στα ανοικτά της βορειοδυτικής Ισπανίας το 2002, δήλωσε σήμερα Τρίτη ενώπιον του δικαστηρίου ότι δεν φέρει καμία ευθύνη για τη χειρότερη οικολογική καταστροφή

Αρνείται κάθε ευθύνη για την οικολογική καταστροφή ο Έλληνας καπετάνιος του Prestige
Ο καπετάνιος του πετρελαιοφόρου Prestige, το οποίο βυθίστηκε στα ανοικτά της βορειοδυτικής Ισπανίας το 2002, δήλωσε σήμερα Τρίτη ενώπιον του δικαστηρίου ότι δεν φέρει καμία ευθύνη για τη χειρότερη οικολογική καταστροφή που έχει σημειωθεί ποτέ στη χώρα και ότι το πλοίο είχε περάσει από όλους τους απαραίτητους ελέγχους.

Ο Έλληνας καπετάνιος Απόστολος Μαγκούρας, 77 ετών, δήλωσε στο δικαστήριο της Λα Κορούνια ότι είχε παρατηρήσει πως κάποια από τις δεξαμενές πετρελαίου έφεραν σημάδια διάβρωσης, αλλά επεσήμανε ότι δεν είχε τις γνώσεις για να εκτιμήσει τη σοβαρότητά τους.

«Κάναμε όλους τους οπτικούς ελέγχους», στον σκελετό του πλοίου και τις δεξαμενές έρματος πριν τον απόπλου του από την Αγία Πετρούπολη, διαβεβαίωσε ο Μαγκούρας, προσθέτοντας ότι διαθέτει τα απαραίτητα έγγραφα που πιστοποιούν τη διενέργεια των ελέγχων αυτών.

Το ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο Prestige, με σημαία Μπαχάμες και φορτίο 77.000 τόνους πετρελαίου, εξέπεμψε σήμα κινδύνου εν μέσω καταιγίδας στις 13 Νοεμβρίου 2002.

Επί έξι ημέρες το Prestige παρέπλεε στον Ατλαντικό ωκεανό με ένα ρήγμα στις πλευρικές δεξαμενές του. Η ισπανική κυβέρνηση του τότε πρωθυπουργού Χοσέ Μαρία Αθνάρ αποφάσισε να το οδηγήσει στην ανοικτή θάλασσα, παρά τις εκκλήσεις των ειδικών που έλεγαν ότι το Prestige πρέπει να επιστρέψει σε ένα λιμάνι για να γίνει απόπειρα να περιοριστεί η διαρροή πετρελαίου. Λίγες ημέρες αργότερα το πλοίο κόπηκε στα δύο και βυθίστηκε με αποτέλεσμα το πετρέλαιο να εξακολουθήσει να διαρρέει στη θάλασσα.
Κλείσιμο

Περισσότεροι από 60.000 τόνοι πετρελαίου διέρρευσαν από το Prestige και μόλυναν χιλιάδες χιλιόμετρα παράκτιων περιοχών στην Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Γαλλία.

Οι ισπανοί εισαγγελείς έχουν ζητήσει την καταδίκη του Μαγκούρα σε 12 χρόνια κάθειρξη, ενώ περισσότεροι από 2.000 άνθρωποι ζητούν αποζημιώσεις συνολικά περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Οι άλλοι κατηγορούμενοι στη δίκη που ξεκίνησε στις 16 Οκτωβρίου είναι ο επικεφαλής μηχανικός του Prestige, ο Έλληνας Νικόλαος Αργυρόπουλος, ο αξιωματικός Α’ ένας Φιλιππινέζος που δικάζεται ερήμην και ο τότε επικεφαλής εμπορικής ναυτιλίας της Ισπανίας Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς.

Τέσσερις ακτιβιστές της περιβαλλοντικής οργάνωσης Greenpeace σκαρφάλωσαν στην πρόσοψη του δικαστηρίου σήμερα ζητώντας να λογοδοτήσουν για την καταστροφή οι υπουργοί της τότε κυβέρνησης.

Μεταξύ αυτών είναι και ο Μαριάνο Ραχόι, νυν πρωθυπουργός της Ισπανίας, ο οποίος την περίοδο εκείνη ήταν υπουργός Εσωτερικών της χώρας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης