Financial Times: Η εμπιστοσύνη των επενδυτών για την Ελλάδα ενισχύεται αλλά οι θέσεις εργασίας παραμένουν λίγες

ermou-kosmos-new

Οι ελπίδες για άλμα στις καταναλωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να μην έχουν αίσιο τέλος δεδομένου ότι η Ελλάδα συμφώνησε σε ένα νέο γύρο περικοπών των συντάξεων το 2019

«Oι Έλληνες είναι πιο αισιόδοξοι καθώς η οικονομία προσπαθεί να επιβιώσει. Η συμφωνία για την ελάφρυνση του χρέους ενισχύει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, αλλά οι θέσεις εργασίας και τα τραπεζικά δάνεια εξακολουθούν να είναι λιγοστά»,γράφει η δημοσιογράφος των Financial Times», Kέριν Χόουπ.

H Βρετανή δημοσιογράφος που επισκέφθηκε τη χώρα μας παραθέτει μαρτυρίες Ελλήνων επαγγελματιών που έζησαν στο πετσί τους την οικονομική κρίση.

«Ο Αλέξης Πανταζής άρχισε να πωλεί ασφάλιστρα αυτοκινήτων στο Διαδίκτυο όταν ξεκίνησε η ελληνική χρηματοπιστωτική κρίση- όταν οι πελάτες ήταν τόσο φοβισμένοι και πολλοί είχαν την οικονομική δυνατότητα να ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους μόνο για μερικούς μήνες κάθε φορά. Σήμερα, ο συνιδρυτής της Hellas Direct και πρώην τραπεζίτης της Goldman Sachs έχει ενδείξεις ότι μετά από οκταετή ύφεση, η χωλαίνουσα οικονομία της Ελλάδας ανακάμπτει» γράφει η δημοσιογράφος των FT.

«Η διάθεση είναι πιο αισιόδοξη σε σχέση με πριν από ένα χρόνο. Οι άνθρωποι οδηγούν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους και ξοδεύουν περισσότερα» υποστηρίζει ο κ. Πανταζής.

ft-dhmosievma-new


Με μια μακρόπνοη συμφωνία ελάφρυνσης του χρέους που συμφωνήθηκε στις 21 Ιουνίου η Ελλάδα κατευθύνεται προς ένα ακόμη ορόσημο την αναμενόμενη επίσημη έξοδό της στις 20 Αυγούστου από το τελευταίο πρόγραμμα βοήθειας με την εφαρμογή πρωτοφανών μέτρων λιτότητας.

«Το πακέτο μέτρων για την ελάφρυνση του χρέους ενίσχυσε την εμπιστοσύνη για τη βιωσιμότητα των τεράστιων υποχρεώσεων της χώρας, που αντιστοιχούν σχεδόν στο 180% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Η οικονομία αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,9-2% φέτος και με παρόμοιους ρυθμούς μέχρι το 2022, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΕΕ, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης και της μακράς αναμενόμενης ανάκαμψης των εγχώριων και ξένων επενδύσεων» γράφουν οι FT.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο αυξανόμενος αριθμός πιθανών ξένων επενδυτών επικεντρώνεται στην αγορά ακινήτων της Αθήνας. Ωστόσο, οι προοπτικές είναι πιο ζοφερές για τους παραδοσιακούς γεωργικούς παραγωγούς και πολλούς μικρούς κατασκευαστές που δεν διαθέτουν κεφάλαια για επενδύσεις, δηλώνει ο κ. Πανταζής.

Η μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη θα είναι υψηλότερη, λένε οι αναλυτές, αν δεν ήταν η δέσμευση της κυβέρνησης προς τους πιστωτές να διατηρήσουν ένα πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού - εξαιρουμένων των αποπληρωμών του κεφαλαίου και των τόκων επί του χρέους - 3,5% του ΑΕΠ για άλλα πέντε χρόνια. Μια άλλη δυσκολία είναι οι τράπεζες της Ελλάδας που πιέζουνται ασφυκτικά από τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. «Έχουμε προβλήματα στην παροχή κεφαλαίου κίνησης για αναπτυσσόμενες εταιρείες, πόσο μάλλον για νέα δάνεια» δηλώνει στους FT κορυφαίας τραπεζίτης στην Αθήνα.

Και οι ελπίδες για ένα άλμα στις καταναλωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να μην έχουν αίσιο τέλος δεδομένου ότι η Ελλάδα συμφώνησε σε ένα νέο γύρο περικοπών των συντάξεων το 2019. Το 2020 θα μειωθεί το αφορολόγητο το οποίο θα επηρεάσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο νοικοκυριά. Τα ελληνικά νοικοκυριά εξακολουθούν να αγωνίζονται για να επιβιώσουν: σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2017, σχεδόν το 35% του πληθυσμού κινδυνεύει από φτώχεια ενώ το ποσοστό ανεργίας που κυμαίνεται πάνω από 20%, είναι σχεδόν το τριπλάσιο του μέσου όρου της ΕΕ.

«Τα συνταξιοδοτικά και φορολογικά μέτρα θα πλήξουν τα διαθέσιμα εισοδήματα» σημειώνει η ερευνήτρια στο Κέντρο για την Καινοτομία της Διεθνούς Διακυβέρνησης, Μιράντα Ξαφά που συμπληρώνει «το ποσοστό ανεργίας μειώνεται μόνο αργά και ένα υψηλό ποσοστό νέων θέσεων εργασίας είναι θέσεις μερικής απασχόλησης που μπορεί να μην βγάλουν τις οικογένειες από τη φτώχεια».

ΣΧΟΛΙΑ (10)

κα

Κάθε πράγμα στον καιρό του. Η ελληνική οικονομία μοιάζει με μοιάζει με αεροπλάνο έτοιμο για απογείωση. Λίγο ακόμη και αυτοί που επενδύουν στην καταστροφή που οι ίδιοι επέφεραν στη χώρα; θα καταλάβουν ότι η ρήση "it's the economy stupid",μπορεί να έχει απήχηση και εκτός ΗΠΑ

Μπραβο

Με τα Αλεξη για ακομα 4 χρονια που θα φερουν την Ελλαδα στον 21ο αιωνα.Οσοι κυκλοφορουν βλεπουν ποσο εχει αυξηθει η κινηση στους δρομους.

Κάποιος

Με capital control (ναι έστω και όπως υφίστανται) και την ελλάδα στους heritage και στο fraser μεταξύ Νιγηρίας και Σουαζιλάνδης δεν πρόκειται κανείς θεσμικός να φέρει τα λεφτά του. Δεν είναι η Ελλάδα όπως ήτανε που νομίζανε ότι είναι Γερμανία από πλευράς αξιοπιστίας και τώρα πια τη ψάχνουνε από 500 κόσκινα. Μέχρι να γίνουν πραγματικά μεταρρυθμίσεις, να φύγουν τελείως capital control και να αποκατασταθεί η πολιτική αξιοπιστία μόνο κάνενας ρώσσος ολιγάρχης, κάνα hedge και κάνα vulture για κόκκινα assets θα έρχεται μόνο. Έτσι δε προκειται να γίνει δουλειά πρώτον γιατί είναι hot flows και δεύτερον γιατί είναι πολύ μικρές σε κλίμακα (δε φτανουν 5-7 δισ, η Ελλάδα χρειάζεται καμμιά 100άρα για να επανέλθει).

Αχαχαχαχαχαχα

Άρθρο διαφήμιση στον κ. Πανταζη ξεκάθαρα. Αυτά που δηλώνει δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα. Η κατανάλωση έχει πέσει κ με τις περικοπές θα πιάσει πάτο. Όσο για τον κλάδο του αυτοκινήτου τα βλέπουμε όλοι μας κ είναι γνωστά τα αποτελέσματα της κρίσης στόμα κλάδο.

Ολα τα ξερετε εσεις

Ξερωλα ασχολησου με ταβλι, μπαλα, σουρβαιβορ και ασε τις αναλυσεις. Financial News: In the first five months of 2018, 49.741 new passenger cars have been registered compared to 40.215 the year before (23,7 %).

ioannis

Μόνο που οι περισσότερες δεν είναι πωλήσεις σε ιδιώτες αλλά σε εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων.

Αγύριγο κεφάλι

ΕΔΩ, δεν γράφουν ...πολλά "σχόλια" οι ΝΑΖΙΣΤΕΣ!.._______Σου λένε, δεν μας συμφέρει αυτό που λέει το link αυτό!_______Γράφει ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ γιά την Ελλάδα επί ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ!_________Δεν είναι γιά εμάς τους ΦΑΣΙΣΤΕΣ (λένε) ..."πιασάρικο" το θέμα του!..

ψιτ

σήμερα στη μόρια καταφθασαν ακόμη εκατό επενδυτες... αυτό θα πει ανάπτυξη

Αγύριγο κεφάλι

Να ένας ΦΑΣΙΣΤΑΣ!_______________Μου πετάχτηκε να μου πει ΡΑΤΣΙΣΤΙΕΣ!..

xaris

«Η διάθεση είναι πιο αισιόδοξη σε σχέση με πριν από ένα χρόνο. Οι άνθρωποι οδηγούν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους και ξοδεύουν περισσότερα» υποστηρίζει ο κ. Πανταζής. ... τα πιστευει αυτα που λεει , πχ καθημερινες μετα τις 21.00 τα αυτοκινητα ειναι τοσο λιγοστα στη λεωφ βασ κωνσταντινου προς χιλτον που αναρωτιεσαι εαν συμβαινει κατι

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

6baf7d9

Το «βλέμμα» των επενδυτών παραμένει στραμμένο και στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, με τον Αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, να εκφράζει σήμερα την αισιοδοξία ότι οι ΗΠΑ και η Κίνα θα μπορέσουν να πετύχουν μια συμφωνία για το εμπόριο

4418774

Εντός λίγων ημερών ανοίγει η πλατφόρμα του ΕΦΚΑ για τις αιτήσεις διαγραφής - Αφορούν αφορούν ασφαλισμένους μετά το 1993, α αγρότες που είχαν και κάποια επιχειρηματική δραστηριότητα και οι δημοσιογράφους με μπλοκάκι