«FlumenVitae»: Έκθεση ζωγραφικής της Χρύσας Βέργη

«FlumenVitae»: Έκθεση ζωγραφικής της Χρύσας Βέργη

Εγκαινιάζεται την Πέμπτη 21 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως τις 4 Μαϊου στην EvripidesArtGallery

vergi
Διαγράφοντας μια πολυετή εικαστική διαδρομή γεμάτη επιτυχημένες εκθέσεις και συμμετοχές σε διεθνείς φουάρ, η Χρύσα Βέργη επανέρχεται στηνΑθήνα, μετά από 14χρόνια, με νέα ατομική έκθεση στην EvripidesArtGallery, η οποία εγκαινιάζεται την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019 στις 20:00 και θα διαρκέσει έως τις 4 Μαΐου.


Η αναζήτηση της σταθερότητας μέσα στη ρευστότητα της σύγχρονης ζωής αλλά και της σύγχρονης Τέχνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας έκθεσης της Χρύσας Βέργη, ενώ το νερό αποτελεί και πάλι το κεντρικό θέμα στη ζωγραφική της αλλά με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο. Αυτή τη φορά, η φύση καιειδικότερα το υγρό στοιχείο, γίνονται η αφορμή για την ζωγραφική υπέρβαση στο έργο της, καθώς το νερό ρέει με δύναμη, ξεγλιστρά και αντιστέκεται σε κάθετι που βρίσκεται στο διάβα του. Σκορπάει τα φερτά υλικά και λειτουργεί λυτρωτικά και εξαγνιστικά αναζητώντας διέξοδο, σε μια διαδρομή με αντιστάσεις και εμπόδια, όπου η αφαίρεση ως εικαστική προσέγγιση γίνεται αναγκαιότητα.


Ο ρόλος της συναισθηματικής μνήμης είναι καθοριστικός στη νέα ενότητα έργων της Βέργη, καθώς δίνει έμφαση στην αυτονομία της σύνθεσης, απογυμνώνοντας την εικόνα για να φθάσει να επικεντρωθεί στην ουσία της ζωγραφικής πράξης. Παλαιότερα θέματα επανέρχονται υπό το πρίσμα, όμως, μιας εσωτερικής ανασύνθεσης, που προδίδει τις ανατρεπτικές και ανανεωτικές προθέσεις της δημιουργού. Η συνεχής εναλλαγή συναισθημάτων και εικόνων, που διατρέχουν τα νέα της έργα διαμορφώνουν μια προσωπική πραγματικότητα και μια σύγχρονη οπτική, γεμάτη αντικατοπτρισμούς και υδάτινες διαδρομές σπάνιας ομορφιάς.
Νέα τοπία και νέες εικόνες οδηγούν στον πυρήνα της καινούργιας δουλειάς της Χρύσας Βέργη, όπου ο ζωγραφικός ρυθμόςακολουθεί την ορμητική πορεία του νερού, λειτουργώντας ως πηγή ζωής, δύναμη αλλαγής, ανανέωσης μέσα από τη φυσική αλλοίωση και διάβρωση. Η ζωγραφικήτης «συνοδεύεται» από «ήχους»και στοιχεία της ίδιας της φύσης, που ξεπηδούν μέσα από τις εικόνες, που με τόση οξυδέρκεια αποτυπώνει στον καμβά της, ενώ ακόμη και η παλέτα των χρωμάτων της και η τονικότητα έχουν αλλάξει αισθητάυποδηλώνονταςμια προσωπική ενδοσκόπηση καιεμβάθυνση στην εικαστική της γραφή.
Το φως στη νέα της δουλειά γίνεται σταδιακά «Απολλώνιο», εκτυφλωτικό, αναδεικνύοντας την ομορφιά του τοπίου. Από τις σκιές των φυλλωμάτων, βγαίνει στον καυτό καλοκαιρινό ήλιο του Αιγαίου, ενώτο «Ποτάμι της Ζωής» συνεχίζει την πορεία του προς την θάλασσα, διασχίζοντας υπόγειες διαδρομές και μυστικά μονοπάτια.
Ένα νέο θεματικό στοιχείο- έκπληξη- εμφανίζεται στο έργο της, που μας προκαλεί να το ανακαλύψουμε,υπογραμμίζοντας τηναναγκαιότητα τηςσταθερότητας, της στιβαρότητας και της αντίστασης σε έναν ρέοντα κόσμο. Μια θεματική κορύφωση, που εντείνει την αντίθεση ανάμεσα στη ρευστότητα και την ύλη, ερμηνεύοντας αυτό το ισχυρό δίπολο της ζωής. Ακόμη, όμως, και υπό αυτές τις συνθήκες, το νερό ενυπάρχει.Μέσα από υπόγειες διαδρομές, διαβρώνει, σμιλεύει το φυσικό τοπίο και καταλήγει στη θάλασσα για να ξαναρχίσει ο κύκλος της αέναης ζωής του.
Η δύναμη του ελληνικούτοπίου ενώνεται με την εκφραστική δεινότητα της καλλιτέχνιδας, οδηγώνταςσε έργα με βάθοςκαι ενάργεια, που χαρακτηρίζονται από την ενσυνείδητη επιλογή της«να κοιτά πάντα προς το φως», το οποίο ξέρει να μετουσιώνει, με δεξιοτεχνικό τρόπο, σε ζωγραφική πράξη.
Αναφερόμενη στα νέα έργα της Χρύσας Βέργη, η Δρ.Ιστορικός της Τέχνης –Τεχνοκριτικός, Οfficier des Arts et Lettres, Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, υπογραμμίζει στον κατάλογο της έκθεσης:
«Πιστή στο εικαστικό της ιδανικό, η Χρύσα κατορθώνει, πάντοτε, να ανανεώνει εκ των ένδον την έμπνευση της, δίχως ποτέ να προδίδει τις αρχές της ή και να παρασύρεται από τις απατηλές σειρήνες των, εκάστοτε, πρόσκαιρων συρμών. Η υπέρμετρη ευαισθησία της στο χρώμα και στο φως–κατεξοχήν συμπρωταγωνιστές στην εικαστική της πορεία –αποτελεί την υπέρτατη εγγυήτρια δύναμη για την ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα προσωπική σε ύφος εικαστική της γραφή. Γραφή αλώβητη από κάθε επιτηδευμένο και, γι’ αυτό, παρασιτικό στοιχείο».
Κλείσιμο
Από την πλευρά της η δημοσιογράφος και Ιστορικός ΤέχνηςΣτέλλα Σεβαστοπούλου αναφέρει για τη νέα έκθεση της Χρύσας Βέργη: «Το υδάτινο στοιχείο ερμηνεύεται μέσω μιας πιο εσωτερικής και εξπρεσιονιστικής διαδικασίας, λιγότερο επικεντρωμένης στη σχεδίαση κάθε φύλλου, κλαδιού, βότσαλου ή υδάτινου κυματισμού. Αντί αυτού, δίνει έμφαση στην αυτονομία της σύνθεσης, προσθέτοντας και αφαιρώντας στοιχεία για να εστιάσει στη φύση της τέχνης, αντί για την τέχνη της φύσης. Υπολείμματα και αναμνήσεις από παλαιότερα θέματα μπορεί να έχουν επανέλθει στην καινούργια δουλειά της Βέργη, αλλά έχουν επαναπροσδιοριστεί. Επιπλέον, ένα καινούργιο θέμα κάνει το ντεμπούτο του… ».



EvripidesArtGallery

Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα, 106 73

τηλ: 210 36 15 249, 210 36 15 909, www.evripides-art.gr, info@evripides-art.gr

Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη - Πέμπτη- Παρασκευή: 11.00 - 20.30

Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 -16.00, Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά

Ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση ΑμεΑ.

Η Χρύσα Βέργη γεννήθηκε στην Αθήνα.
1978-1979 και 1984-1988, σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.
1980-1983, σπούδασε Interior Design στο Fine Arts School of California State University of Long Beach, USA.
1990-1992, μευποτροφίεςτηςΕλληνικήςκαιΓαλλικήςΚυβέρνησης, συνέχισεμεταπτυχιακέςσπουδέςστηζωγραφικήστην Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts de Paris, France, μεκαθηγητήτον Pierre Carron.
Έργα της βρίσκονται στη Βουλή των Ελλήνων, στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας, στο Μουσείο Φρυσίρα, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, στην Πινακοθήκη Μοσχανδρέου, στη συλλογή του Ομίλου Εταιρειών ΑΓΕΤ Ηρακλής, στις συλλογές της Αγροτικής Τράπεζας, και της Τράπεζας Πειραιώς, στη συλλογή της Interamerican και σε άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το έργο της επιλέχθηκε να αντιπροσωπεύσει την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς του 2004.
Τον Σεπτέμβριο του 2008, στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας , προτάθηκε έργο της με θέμα την ελιά, το οποίο δημοπρατήθηκε και τα έσοδα προσφέρθηκαν στο Ταμείο των Δασών. Το έργο κατακυρώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης