Σπουδαία ανακάλυψη στην Πομπηία με νωπογραφία της ερωτικής συνεύρεσης του Δία με τη βασίλισσα Λήδα της Σπάρτης

Σύμφωνα με την μυθολογία η Λήδα ήταν μια μυθική βασίλισσα της Σπάρτης που απέκτησε παιδιά τόσο από τον Δία όσο και από τον βασιλιά της Σπάρτης Τυνδάρεω -  Ανάμεσα στα παιδιά της ήταν οι Διόσκουροι, Κάστωρ και Πολυδεύκης και η Ωραία Ελένη

Σε μια εντυπωσιακή ανακάλυψη προχώρησαν οι αρχαιολόγοι στην Πομπηία καθώς σε υπνοδωμάτιο σε σπίτι της πολης που καταστράφηκε το 79 μ.Χ. αποκάλυψαν μια νωπογραφία που απεικονίζει τον Δία υπό τη μορφή κύκνου να συνευρίσκεται ερωτικά με τη βασιλίσσα της Σπάρτης, Λήδα.

Το συγκεκριμένο θέμα ήταν σύνηθες τόσο στην Πομπηία όσο και σττο Ερκολάνο, τις δύο πόλεις που καταστράφηκαν μετά την έκρηξη του Βεζούβιου.

Το εντυπωσιακό με τη συγκεκριμένη νωπογραφία, σύμφωνα με τον διευθυντή του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, Μάσιμο Οσάνα, είναι ότι είχε ζωγραφιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε η Λήδα να δίνει την εντύπωση ότι κοιτάει στα μάτι όποιον έμπαινε στο υπνοδωμάτιο αυτό.

«Η Λήδα κοιτάει τον θεατή με μια απίστευτη αισθησιακότητα» δήλωσε ο Οσάννα στο ιταλικό πρακτορείο ANSA.

foto-lida-23
foto-lida-2
foto-lida-1


Στη νωπογραφία φαίνεται η Λήδα να προστατεύει τον κύκνο-Δία με τον μανδύα της ενώ το πουλί καθέται στην κοιλιά της.

Η νωπογραφία τα χρώματα της οποίας ήταν εντυπωσιακά «ζωντανά» ανακαλύφθηκε την περασμένη Παρασκευή στο πλαίσιο των εργασιών αποκατάστασης των δομών της αρχαίας πόλης μετά τις βροχές του τελευταίου διαστήματος.

Σύμφωνα με την μυθολογία η Λήδα ήταν μια μυθική βασίλισσα της Σπάρτης που απέκτησε παιδιά τόσο από τον Δία όσο και από τον βασιλιά της Σπάρτης Τυνδάρεω. Ανάμεσα στα παιδιά της ήταν οι Διόσκουροι, Κάστωρ και Πολυδεύκης, και η Ωραία Ελένη.

Ένα από τα σενάρια για τον ιδιοκτήτη του σπιτιού είναι ότι επρόκειτο για πλούσιο έμπορο που ήθελε να δώσει την εντύπωση ότι ήταν «μορφωμένος» πολιτιστικά ζωγραφίζοντας νωπογραφίες με θέματα από αρχαίους μύθους.

Δείτε βίντεο: Πομπηία: Ανακάλυψαν νωπογραφία της ερωτικής συνεύρεσης του Δία με τη βασίλισσα Λήδα της Σπάρτης!


ΣΧΟΛΙΑ (26)

kyriakos

Ο Δίας ήταν Αλβανός με Σκοπιανες ρίζες!!!!

tzimi ntin

Και τι νομίζεις ότι ήτανε ρε ηλίθιε ο Δίας κανένα καρότο για να έχει ρίζες ;

Κρητικός

Είναι αυτό που λέμε ... Γα_ _ _ ηκε ο Δίας !!

Donald

βρέθηκε σε σπίτι ή σε "σπίτι".

Ελληνική Μυθολογία

Η Ελληνική Μυθολογία είναι η θρησκεία και η φιλοσοφία των Αρχαίων Ελλήνων , γεμάτη υπέροχες αλληγορίες , συμβολισμούς και διδαχές ! Μακάρι να διδασκόταν στα σχολεία όλου του κόσμου ! Οι αρχαίοι Έλληνες μάθαιναν να λατρεύουν και να σέβονται τη φύση και ο, τι τους περιέβαλλε! Τα δέντρα , τα πουλιά , τη θάλασσα , τον ήλιο , τα ήρεμα και τα άγρια ζώα και είχαν αυστηρούς κανόνες δικαίου , αξιοκρατίας και ιεραρχίας! Λάτρευαν το κάλλος σε όλες τις εκφράσεις του , την αρμονία και την ισορροπία ! Όποιος δεν έχει εντρυφήσει στην ελληνική μυθολογία , πρέπει να θεωρείται αμόρφωτος και ακαλλιέργητος !

Platonas

Στην Αμερική φίλε έπαθα πλάκα για τη γνώση τους στην Ελληνική μυθολογία. Αναρωτιέμαι η δική μας νεολαία πως τα πάει αν είναι ευκολακι τις προάλλες διετής σε πανεπιστήμιο και το ει στο ρήμα το έγραφε με η!!!!!!

ΩΡΕ ΜΠΑΓΑΣΑ ΕΛΛΗΝΑ ΑΝΤΕΤΟΚΟΥΜΠΟ...

Ολόιδιος η προγονή σου

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Αδελφέ, σέβομαι απολύτως τή γνώμη σου. Αλλά, σέ παρακαλώ, μπορείς νά μού πείς τί θά γίνει μέ τό θάνατο; Σήμερα - αύριο κι εγώ κι εσύ πεθαίνουμε. Τί θά μείνει από όλ' αυτά; Πού είναι τώρα αυτός πού είχε κάποτε ως δικό του αυτόν τόν πίνακα; Πού είναι όλοι οι δημιουργοί αυτού τού ''πολιτισμού''; Πού είναι οι θεοί σου; Χάθηκαν όλοι καί όλα. Οι θεοί σου είναι δαιμόνια, πού απεργάζονται τήν καταστροφή όλων, άν μπορούν, τών ανθρώπων. Ενώ ο Χριστός είναι ο αληθινός Θεός, ο οποίος βασιλεύει αιωνίως καί χαρίζει τήν αιώνια ζωή σέ όσους τόν πιστεύουν καί τόν αγαπούν, όπως αυτός πού γράφει. Ο Χριστός είναι ο μόνος νικητής τού θανάτου καί ο μόνος πού θά σού χαρίσει, άν θέλεις, τήν αιώνια ζωή. Αλλά, πρόσεχε, τό δώρο τής αιώνιας ζωής χαρίζεται μόνο απ' αυτήν εδώ τή ζωή. Άν δέν συναντήσεις τό Χριστό τώρα, δέν θά τόν συναντήσεις ούτε μετά τό θάνατο καί θά χαθείς γιά πάντα. Σού εύχομαι νά σέ φωτίσει ο Θεός νά καταλαβεις ότι ο Ιησούς Χριστός δέν είναι κάποιος σαδιστής τρομοκράτης, αλλά σέ αγαπά άπειρα, τόσο πού σταυρώθηκε καί πέθανε γιά σένα, καί σέ περιμένει νά επιστρέψεις στήν Εκκλησία, όπου, παρά τά λαθη όλων τών ανθρώπων, θά τόν συναντήσεις μέ ανοιχτή τή γεμάτη στοργή αγκαλιά του. Δημήτριος από Αγρίνιο

Jim

Άμα τον συναντήσεις εσύ πες το και σε εμάς... Χαχαχαχα . Έλεος με τον ανύπαρκτο Εβραίο Θεό σου. Πού ήταν ο Θεός σου όταν καικαν παιδιά στο Μάτι ;;;;

καλη η προσπαθεια

αλλα κρατα και μια επιφυλαξη καμια

μακιςςς

εμένα μου κάνει εντύπωση η τεχνοτροπία, ο τρισδιάστατος σκιασμός της εικόνας και η φυσικότητα. Μοιάζει αναγεννησιακό ενώ είναι της κλασσικής εποχής. Οι βυζαντινές αγιογραφίες πχ είναι δισδιάστατες και πολύ κατώτερες παρότι είναι αρκετά μεταγενεστερες. Το ιδιο παρατηρησα με το ψηφιδωτό στη Μακεδονία. Και αυτό μου είχε κάνει εντύπωση ακριβώς για τον ιδιο λόγο.

Katerina

Δεν είναι κλασσικής εποχής το έργο (5 αιώνας π.Χ.). Η Πομπηία είναι μεταγενέστερη. Ήδη απο τον 4. αιώνα π.Χ. και κατα τους ελληνιστικους χρόνους (Μακεδονία) έχουμε τέχνη σε 3 διαστάσεις μάλιστα σε πολύ προχωρημένο στάδιο τόσο στη γλυπτική όσο και στη ζωγραφική. Στις βυζαντινές αγιογραφίες υπάρχει αντιστροφή σε όλο αυτό, ηθελημένη, για να αποστασιοποιηθούν δηλαδή απο την τέχνη των ειδωλολατρών. Με την Αναγέννηση και την ανακάλυψη εκ νέου της ελληνικής και ρωμαικής τέχνης επανέρχεται η τρίτη διάσταση σε έργα.

μακιςςς

οκ χρησιμοποίησα διασταλτικά το κλασσική ως προχριστιανική εποχή. Ευχαριστώ πάντως για τη διόρθωση και είναι ενδιαφέρον αυτό που λες ότι οι Βυζαντινοί οπισθοδρόμησαν για να κάνουν τη διαφορά. Βέβαια θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά πηγαίνοντας μπροστά αντί για πίσω αλλά υποθέτω ήταν απλώς ένας υποδεέστερος πολιτισμός; Γενικά με ενδιαφέρει πολύ η μεταβατική εποχή μεταξύ προχριστιανισμού και χριστιανισμού. Θεωρώ ότι υπήρξαν τρομερές κοινωνικές διεργασίες τις οποίες ποτέ δεν μαθαίνουμε ή μαθαίνουμε στρεβλά υπο το πρίσμα πολιτικών σκοπιμοτήτων, τωρινών, αρχαίων, ελληνικών και ευρωπαικών/καθολικών. Χαμός γίνεται.

Katerina

παρακαλώ. Ναι, έτσι είναι όπως τα λες. Διεργασίες που έχουν μείνει στο σκοτάδι. Και η τέχνη έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Υπάρχουν έργα των πρώτων χριστιανικών χρόνων που είναι παρα πολύ κοντα στην ειδωλολατρική νοοτροπία και συνέχεια αυτής. Αλλά καθώς το χριστιανικό δόγμα ομογενοποιείται και ξεπερνάει το στάδιο των χριστιανικών εραίσεων (με την έννοια πως υπήρχαν χριστιανικές ομάδες, κύτταρα, που ακολουθούσαν συγκεκριμένα πρόσωπα και διαφοροποιούνταν και στο τελετουργικό και στη διδασκαλία) ομογενοποιείται και η τέχνη. Ένας άλλος παράγοντας διαφοροποίησης είναι η φιλοσοφία πίσω απο αυτή την τέχνη. Ήθελαν να υπογραμμίσουν το πνευματικό και να απορρίψουν το υλικό. Το υλικό για αυτούς απεικονιζόταν μέσα απο τον νατουραλισμό στην τέχνη. Για αυτό απέρριψαν τον νατουραλισμό, αυτό που ονομάζεις φυσικότητα δηλαδή, και πέρασαν σε δύο διαστάσεις με οστεομένα πρόσωπα και σώματα χωρίς υπόσταση.

Απελλής

Αθάνατη πανέμορφη Ελληνική μυθολογία .Λανθανσμένη αναλογία αριστερού και δεξιού ποδιού απο τον ζωγράφο.

Dimitrios o Athineos

Η ζωγραφική δεν είναι φωτογραφία. Και κυρίως αντιλαμβάνεται με την όραση της ψυχής . Δεν είναι ψητή γουρουνοπουλα π.χ

Απελλής

Ο Απελλής έφτιαξε ένα πίνακα που απεικόνιζε ένα παραβάν, ο φίλος του όταν είρθε να τον δεί του λέει που είναι ο πίνακας και του λέει ο Απελλής είναι πίσω απο το παραβαν ,τοτε ο φίλος του πήγε να τραβήξει το ζωγραφισμένο παραβάν του πίνακα για να βρεί τον πίνακα.

YYZ

Σιγά μην του είπε και ασανσέρ...Παραπέτασμα, ρε φίλε, άκου παραβάν

ΟΛΟΙΔΙΑ Η ΜΑΝΑ ΤΩΝ ΑΝΤΕΤΟΚΟΥΜΠΟ

Ελληνα Αντετοκοόμπο δες τους προγονους σου

Οι Θεοί επιστρέφουν

Ένα απο τα σημεία υπεροχής της πατρώας ελληνικής θρησκείας επι της εβραϊκής αιρέσεως που χριστιανισμού, είναι η σοφία της. Αντί να σκλαβώνει τον άνθρωπο, ενοχοποιώντας τον έρωτα και το σεξ, αντιθέτως τον απελευθερώνει εξυψώνοντάς τα στο επίπεδο των Θεών. Αυτός ο συμβολισμός χαρίζει υγεία και δύναμη στον άνθρωπο.

μακιςςς

καπου εκεί στο τέλος με τους διονυσιακούς και τα όργια πρέπει να να είχε χαθεί η μπάλα. Γι αυτό το γυρίσανε σε χριστιανισμό και χαμιλοβλέπούσες. Είναι σα το ανέκδοτο "να οργανωθούμε ρε παιδιά"

Jim

Ο χριστιανισμός επεβλήθη στους Έλληνες δια της βίας και ροπάλου. Όποιος πει το αντίθετο απλά λέει ψέματα. Πολλές σφαγές Ελλήνων για να αλλάξουν πίστη.

μακιςςς

δε νομίζω ότι είναι τόσο απλό. Σίγουρα υπήρξαν σφαγές κάποιων Ελλήνων αλλά η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ήταν παγανιστική. Υπήρξαν μεγάλες αναζητήσεις υπαρξιακής φύσεως στην αυτοκρατορία με εισαγωγές ξένων θεοτήτων και επίσης υπήρξε πολυμορφία. Οι αναζητήσεις ήταν φιλοσοφικές ή και ταξικής φύσεως ανάλογα με την περίπτωση. Πχ έχω την εντύπωση ότι ο Χριστιανισμός ήταν ελκυστικός στους εξαχρειωμένους κατοίκους και στους εξαχρειωμένους έλληνες γιατί απευθυνόταν στο συναίσθημα και όχι στη λογική (οι αμόρφωτοι μισούσαν τους μορφωμένους, τους φιλοσόφους κλπ), ήταν υπέρ των αδυνάτων και παρέπεμπε σε μη-πληρωμή φόρων. Γενικά τους Χριστιανούς μέχρι τον 4ο αιώνα τους κυνηγούσαν οι Ρωμαίοι και τους έριχναν στα λιοντάρια. Μετά όταν πολλαπλασιάστηκαν, τους έκαναν επίσημη θρησκεία για να εισπράξουν και κανένα φόρο. Όταν ο Χριστιανισμός "χάλασε" και έγινε επίσημη θρησκεία με πατριάρχες, τσουπ πετάχτηκε το Ισλαμ. Πάλι με το ίδιο τροπάρι. Και μάντεψε τι έγινε. Μετά από μερικούς αιώνες η μισή αυτοκρατορία έγινε ισλαμική. Θέλουν να λένε ότι δήθεν έγινε με τον πέλεκυ αλλά δε νομίζω ότι ήταν τόσο απλό. Υπήρχαν υπόγειες διεργασίες του ίδιου τύπου με τις αρχικές χριστιανικές καταστάσεις.

Katerina

Ακριβώς. Εκεί πάτησε ο χριστιανισμός. Φυσικά υπήρξαν διώξεις ειδωλολατρών και πολύ βιαιες μάλιστα, αλλά όταν ήδη είχε χαθεί το παιχνίδι για τους ειδωλολάτρες. 4ος, 5ος αιώνας μ.Χ. και οι χριστιανοί ήταν η πλειοψηφία και στηρίζονταν ήδη απο την άρχουσα τάξη. Υπήρξε τεράστια κοινωνική αδικία, ανισότητες, βία (και σεξουαλική βία) και έλλειψη κλασσικής παιδείας στη μεγάλη μάζα πληθυσμού τους τελευταίους αιώνες της ρωμαικής αυτοκρατορίας (κλασσική παιδεία, φιλοσοφία κτλ αποκλειστικά για ανώτερες τάξεις). Και ξαφνικά έρχεται κάποιος και σου λέει είμαστε όλοι ελεύθεροι και ίσοι και θα πας στον παράδεισο, αν με ακολουθησεις, τέρμα τα βάσανα για εσένα. Για αυτό και αποδεδειγμένα οι πρώτοι χριστιανοί ήταν σκλάβοι ή σκλάβοι που είχαν κερδίσει την ελευθερία τους, η κατώτερη και μικρομεσαία τάξη χωρίς ιδιαίτερη παιδεία. Εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Είναι ψέμα, πως επιβλήθηκαν με τη βία. Ο χριστιανισμός κάλυψε ένα κενό, μια ανάγκη. Όταν έγινε κυρίαρχος άρχισαν οι διώξεις και σφαγές ειδωλολατρών.

ναι ναι

ειδικα την κτηνοβασια την αποθεωνει ο πινακας αυτος.

Όντως απελευθέρωση.

Εδώ ,ας πούμε,υποκρύπτεται σεξ με πτηνό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης