Η γενειάδα των ανδρών και πώς κανείς την αποχωρίζεται…

sir-barber-genia

Πόσο εύκολο είναι ένας άνδρας να αλλάξει εμφάνιση ; Να αφήσει γενειάδα ή να την περιορίσει αισθητά και πολύ περισσότερο να την αποχωριστεί με ένα καλό ξύρισμα ; Είναι η γενειάδα το νέο ανδρικό φετίχ ή μια μόδα που ήρθε και θα περάσει;

Έβαλα τον φίλο Άγγελο Αντωνόπουλο – τον Sir Barber- να λειτουργήσει περισσότερο ως ερευνητής και συνάμα ως αξιολογητής και αναλυτής των τάσεων της αγοράς δηλαδή των διαθέσεων των πολυάριθμων πελατών του. Βρήκε τον τρόπο να το κάνει. Με βάση τα ευρήματα του «στήσαμε» μια μίνι συνομιλία για την γενειάδα των ανδρών.

Η ανδρική γενειάδα των ημερών μας είναι το πατροπαράδοτο μουστάκι των πατεράδων και παππούδων μας; Είναι απλώς μια τάση της μόδας που θέλει και τον άνδρα με το δικό του χαρτοφυλάκιο προσωπικής ομορφιάς και φροντίδας ή ένα φετίχ στον κόσμο της κυριαρχίας της εικόνας;
Θα μπορούσαμε να πούμε πως η γενειάδα της σημερινής εποχής κατέχει εν μέρη ταυτόσημη έννοια με το ρολό που κατείχε το πατροπαράδοτο μουστάκι των παππούδων μας.

Τις προηγούμενες δεκαετίες αποτελούσε χαρακτηριστικό γνώρισμα της λεβεντιάς καθώς και ένδειξη εξουσίας. Γνωστή είναι και η έμφαση που του δινόταν μέσα από τις αγαπημένες σε όλους μας ελληνικές ταινίες και πως αυτό ταυτιζόταν με τον μάγκα της τότε εποχής. Χαρακτηριστική είναι η φράση που χρησιμοποιείται ως και σήμερα «..αυτή μέχρι και μουστάκι θα σε βάλει να ξυρίσεις..»

Ωστόσο στη σημερινή εποχή όλα αυτά που μέχρι πριν κάποια χρόνια αντιπροσώπευε, θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουν διαφοροποιηθεί . Οι ρόλοι που του αποδίδονται είναι πλέον περισσότεροι και με πιο μοντέρνο χαρακτήρα.

Σίγουρα δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι απλά μια τάση της μόδας, μιας και η ιστορία της γενειάδας κρατεί αρκετούς αιώνες αλλά ποτέ δεν έπαψε να αποτελεί επιλογή αρκετών ανδρών. Θα έλεγα πως η κυριαρχία της εικόνας και η επιρροή που αυτή ασκεί, αποτέλεσε ουσιαστικά την κινητήρια ώθηση για να επικρατήσει τόσο δυναμικά αυτό το στυλ στην εικόνα του σύγχρονου άνδρα.

Πόση ασφάλεια παρέχει σε μια εποχή που οι ταυτότητες αμφισβητούνται και καταρρέουν μπροστά στην πληθωρική εναλλαγή προτύπων; Υπάρχει η έννοια του «ανήκω σε μια κοινότητα » όπως και αν την ονομάσουμε..
Επιλέγοντας να διαφοροποιήσει με αυτό τον τρόπο την εξωτερική του εμφανιση ένας άνδρας ,επιλεγεί εν μέρη και το τι μηνύματα και εντυπώσεις θέλει να περάσει για την ταυτότητα και την προσωπικότητα του , στον ευρύτερο κοινωνικό του περίγυρο. Το στυλ, το μήκος και το σχήμα της γενειάδας κατά κάποιο τρόπο δίνουν μια κατεύθυνση για το τι ενδεχομένως μπορεί κάποιος να πρεσβεύει καθώς και για τον τρόπο με τον όποιο θέλει να καθιερωθεί στο υποσυνείδητο των γύρων του.

Όλη αυτή η σύγχυση και η ταχυτάτη εναλλαγή στα πρότυπα , κάνει ολοένα και πιο επιτακτική την ανάγκη κάποιου, στο να ανήκει σε μια «κοινότητα» και να αποτελεί μέλος αυτής, όσο και αν αυτό είναι δύσκολο να διατηρηθεί στην εποχή μας.

Πόσο εύκολο είναι κάνεις να αλλάξει..κοστούμι και πρόσωπο; Ποσό εύκολα «κόβει» κάνεις την γενειάδα που έχει αποκτήσει και συντηρεί; Ποσό γυμνός θα νιώθει μετά την επιλογή της αλλαγής;
Μια αλλαγή δεν είναι ποτέ εύκολη όταν συντελείται αλλά όταν αυτή συμβαίνει σημαίνει ότι οι λόγοι που οδηγούν σε αυτή είναι σημαντικοί για την βελτίωση της συναισθηματικής και ψυχικής μας διάθεσης. Όλο αυτό θα μπορούσαμε να πούμε ότι καθιστά ευκολότερη την προσαρμογή και την εξοικείωση στη νέα εικόνα. Ενδεχομένως, η τροποποίηση μιας συγκεκριμένης εικόνας εδραιωμένης για αρκετό διάστημα , να δημιουργήσει την αίσθηση της απώλειας όλων όσων αυτή αντιπροσώπευε μέχρι πρότινος . Ωστόσο περά από το αισθητικό κομμάτι , θα πρότεινα 1-2 φορές το χρόνο να ξυρίζεται ολοσχερώς η γενειάδα προκειμένου να μπορέσει να γίνει ένας καλύτερος καθαρισμός και μια βαθύτερη απολέπιση του προσώπου.

Τι μετρά στην απόφαση των ανδρών να αφήσουν γένια ή να ξυρίσουν τα γένια τους;
Οι λόγοι διαφοροποιούνται συμφώνα με την ηλικία ,το επάγγελμα και την κοινωνική δραστηριότητα κάποιου. Βασικό κριτήριο και γνώμονα για το είδος της γενειάδας αποτελεί το σχήμα του προσώπου καθώς και η πυκνότητα της τρίχας. Όποια και εάν είναι η επιλογή κάποιου, αυτό το οποίο θα πρέπει να φροντίσει είναι το στυλ που θα επιλέξει, να εναρμονίζεται με την γενικότερη εικόνα του και να μην αποτελεί κάτι ξένο για τον ίδιο.

Ο Άγγελος Αντωνόπουλος είναι ιδιοκτήτης του παραδοσιακού κουρείου Sir Barber - sirbarber.gr – στη Στοά Μπολάνη -Βουλής 7, Σύνταγμα.

ΣΧΟΛΙΑ (3)

μπα

ΠΕΡΑΣΕ Η ΜΟΔΑ....οι καγκουρες εχουν μονο μουσι πλεον

ηλιας

το αισχος της αξυρισιας τα τελευταια χρονια ειναι μοδα που επεβαλαν καποιες ''κοινοτητες'' για να εμφανιζοντε σαν αντρες,επειδη η αποτομη ΄΄εκθεση-απελευθερωση'' ηταν κατι που δεν μπορουσαν να διαχειριστουν στο περιβαλον τους.

Απλοϊκά τοποθετηθείσαι

Εμένα πάντως μου το επέβαλαν οι γυναίκες . ΜΕΓΆΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ . Μόδα ξεμοδα , οι γυναίκες γουστάρουν τους άντρες αξυριστους . Έχουν γίνει και μελέτες για αυτό . Προεκυπτε το εξής : οι ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟΙ ΑΝΤΡΕς ΧΑΛΑΝΕ με γένια . Σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι , βελτιώνονται τουλάχιστον μέχρι μια ηλικία ( μέχρι να γίνουν τα γένια πολύ άσπρα) (Σύμφωνα παντα με τις γυναίκες)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες