«Συμφωνία αρ. 9, έργο 125»
«Συμφωνία αρ. 9, έργο 125»
Ο Τίτος Γουβέλης και ο Χαράλαμπος Αγγελόπουλος –δύο νέοι σε ηλικία πιανίστες, παρουσιάζουν την Ενάτη Συμφωνία του Beethoven (Ωδή στη Χαρά) στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Οι δυό τους έχουν τακτική συνεργασία σε ρεπερτόριο για δύο πιάνα και τέσσερα χέρια. Ο ένας από τη Θεσσαλονίκη, ο άλλος από την Αθήνα. Παρουσιάζουν αμφότεροι από ένα «γεμάτο» μουσικό βιογραφικό –τα οποία βρήκα στη δεξαμενή της ιστοσελίδας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και παραθέτω συνοπτικά εδώ με αφορμή μια κοινή εμφάνισή τους στο χώρο του στα μέσα του Φεβρουαρίου.
«Ο Τίτος Γουβέλης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών, στο Βασιλικό Κολέγιο Μουσικής στο Λονδίνο και στη Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας στη Γλασκόβη με τους Άρη Γαρουφαλή, Peter Katin και Fali Pavri αντίστοιχα, ως υπότροφος του "Σωματείου Τζίνα Μπαχάουερ", του "Ιδρύματος Ωνάση" και του "Ι.Κ.Υ.". Μελέτησε Εκκλησιαστικό Όργανο ως υπότροφος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (1995 – 1998) με τον Nicolas Kynaston.
Έχει κερδίσει βραβεία σε πολλούς πανελλήνιους διαγωνισμούς, καθώς και Α’ Βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Κοντσέρτου (Croydon - Αγγλία, 1999) και στο Διεθνή Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου του Chieri (Ιταλία, 2004). Στο "2ο Διαγωνισμό Isidor Bajic" (Novi Sad – Σερβία, 2004) απέσπασε το Ειδικό Βραβείο "21ος Αιώνας". Το 2006 του απονεμήθηκε το "Βραβείο Μυκονίου" της Ακαδημίας Αθηνών. Έχει συμπράξει με τη Royal Scottish National Orchestra, τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αρμενίας κ.α. Δίνει τακτικά ρεσιτάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ δραστηριοποιείται και στο χώρο της μουσικής δωματίου σε συνεργασία με σημαντικούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.
«Ο Χαράλαμπος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και μελέτησε με τις Ι. Σημηριώτη (Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Δίπλωμα Πιάνου με άριστα παμψηφεί) και Δ. Ευνουχίδου, η διδασκαλία της οποίας καθορίζει ουσιαστικά την πορεία του. Με υποτροφία του Ιδρύματος Λ. Βουδούρη σπούδασε στη Hochschule für Musik της Κολωνίας (Δίπλωμα Σολίστ με άριστα, τάξεις Α. Kontarsky, A. Valdma), ενώ παράλληλα παρακολούθησε τα μαθήματα του παιδαγωγικού τμήματος. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στη Royal Scottish Academy of Music and Drama (Master in Performance, τάξη του καθηγητή V. Sangiorgio).
Το ρεπερτόριο του περιλαμβάνει 25 κονσέρτα για πιάνο και ορχήστρα, πλήθος έργων για σόλο πιάνο, έργα μουσικής δωματίου και εκτείνεται χρονικά από το Bach μέχρι τους σύγχρονους συνθέτες του 21ου αιώνα.
Παρουσίασε σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα τη Συμφωνία Αρ.2 για πιάνο και ορχήστρα του L. Bernstein (The age of anxiety) με την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Concierto Fantasticο του I. Albeniz με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Choral Fantasy του L. v. Beethoven σε fortepiano με την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής. Από το 2012 οργανώνει το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης.
Την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου οι δύο πιανίστες παρουσιάζουν την «Ενάτη του Μπετόβεν… Αλλιώς» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης όπου όπως διαβάζω στην ιστοσελίδα του Μεγάρου: «Πλάι στο κατά πολλούς πιο μεγαλειώδες συμφωνικό έργο όλων των εποχών, την Ενάτη του Beethoven (Ωδή στη Χαρά), αλλά και πίσω από τις ευφάνταστες παραλλαγές του Saint-Saëns, κυριαρχεί η μορφή του «αυτοκράτορα του πιάνου» Franz Liszt, ο οποίος γνώρισε ως παιδί τον Beethoven και χρόνια αργότερα καθοδήγησε τα συνθετικά βήματα του Saint-Saëns. Μεταγράφοντας την Ενάτη Συμφωνία για δύο πιάνα, ο Liszt ανέδειξε μοναδικά την αστείρευτη δραματικότητά της, μέσα από τα ηχοχρώματα και την εκφραστική δύναμη του οργάνου. Το πνεύμα της δεξιοτεχνίας του Liszt διέπει άλλωστε και τις απαιτητικές, ευφάνταστες παραλλαγές του Saint-Saëns πάνω σε ένα σύντομο θέμα από τη Σονάτα αρ. 18 του Beethoven».
«Ο Τίτος Γουβέλης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών, στο Βασιλικό Κολέγιο Μουσικής στο Λονδίνο και στη Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας στη Γλασκόβη με τους Άρη Γαρουφαλή, Peter Katin και Fali Pavri αντίστοιχα, ως υπότροφος του "Σωματείου Τζίνα Μπαχάουερ", του "Ιδρύματος Ωνάση" και του "Ι.Κ.Υ.". Μελέτησε Εκκλησιαστικό Όργανο ως υπότροφος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (1995 – 1998) με τον Nicolas Kynaston.
Έχει κερδίσει βραβεία σε πολλούς πανελλήνιους διαγωνισμούς, καθώς και Α’ Βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Κοντσέρτου (Croydon - Αγγλία, 1999) και στο Διεθνή Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου του Chieri (Ιταλία, 2004). Στο "2ο Διαγωνισμό Isidor Bajic" (Novi Sad – Σερβία, 2004) απέσπασε το Ειδικό Βραβείο "21ος Αιώνας". Το 2006 του απονεμήθηκε το "Βραβείο Μυκονίου" της Ακαδημίας Αθηνών. Έχει συμπράξει με τη Royal Scottish National Orchestra, τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αρμενίας κ.α. Δίνει τακτικά ρεσιτάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ δραστηριοποιείται και στο χώρο της μουσικής δωματίου σε συνεργασία με σημαντικούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.
«Ο Χαράλαμπος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και μελέτησε με τις Ι. Σημηριώτη (Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Δίπλωμα Πιάνου με άριστα παμψηφεί) και Δ. Ευνουχίδου, η διδασκαλία της οποίας καθορίζει ουσιαστικά την πορεία του. Με υποτροφία του Ιδρύματος Λ. Βουδούρη σπούδασε στη Hochschule für Musik της Κολωνίας (Δίπλωμα Σολίστ με άριστα, τάξεις Α. Kontarsky, A. Valdma), ενώ παράλληλα παρακολούθησε τα μαθήματα του παιδαγωγικού τμήματος. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στη Royal Scottish Academy of Music and Drama (Master in Performance, τάξη του καθηγητή V. Sangiorgio).
Το ρεπερτόριο του περιλαμβάνει 25 κονσέρτα για πιάνο και ορχήστρα, πλήθος έργων για σόλο πιάνο, έργα μουσικής δωματίου και εκτείνεται χρονικά από το Bach μέχρι τους σύγχρονους συνθέτες του 21ου αιώνα.
Παρουσίασε σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα τη Συμφωνία Αρ.2 για πιάνο και ορχήστρα του L. Bernstein (The age of anxiety) με την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Concierto Fantasticο του I. Albeniz με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Choral Fantasy του L. v. Beethoven σε fortepiano με την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής. Από το 2012 οργανώνει το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης.
Την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου οι δύο πιανίστες παρουσιάζουν την «Ενάτη του Μπετόβεν… Αλλιώς» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης όπου όπως διαβάζω στην ιστοσελίδα του Μεγάρου: «Πλάι στο κατά πολλούς πιο μεγαλειώδες συμφωνικό έργο όλων των εποχών, την Ενάτη του Beethoven (Ωδή στη Χαρά), αλλά και πίσω από τις ευφάνταστες παραλλαγές του Saint-Saëns, κυριαρχεί η μορφή του «αυτοκράτορα του πιάνου» Franz Liszt, ο οποίος γνώρισε ως παιδί τον Beethoven και χρόνια αργότερα καθοδήγησε τα συνθετικά βήματα του Saint-Saëns. Μεταγράφοντας την Ενάτη Συμφωνία για δύο πιάνα, ο Liszt ανέδειξε μοναδικά την αστείρευτη δραματικότητά της, μέσα από τα ηχοχρώματα και την εκφραστική δύναμη του οργάνου. Το πνεύμα της δεξιοτεχνίας του Liszt διέπει άλλωστε και τις απαιτητικές, ευφάνταστες παραλλαγές του Saint-Saëns πάνω σε ένα σύντομο θέμα από τη Σονάτα αρ. 18 του Beethoven».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα