Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Δοκιμάζουμε την υβριδική Mercedes S-Class
Πραγματικά καλύτερο μέρος δεν θα μπορούσαν να επιλέξουν οι άνθρωποι της Mercedes για να παρουσιάσουν την… πράσινη εκδοχή της S-Class, από την εντός έδρας γι’ αυτούς, Στουτγάρδη. Ίσως και να είναι η πιο πράσινη πόλη της Ευρώπης. Βρίσκεται σε μία κοιλάδα, που αποτελείται από πυκνά δάση και πάμπολλα αμπέλια.
Πραγματικά καλύτερο μέρος δεν θα μπορούσαν να επιλέξουν οι άνθρωποι της Mercedes για να παρουσιάσουν την… πράσινη εκδοχή της S-Class, από την εντός έδρας γι’ αυτούς, Στουτγάρδη. Ίσως και να είναι η πιο πράσινη πόλη της Ευρώπης. Βρίσκεται σε μία κοιλάδα, που αποτελείται από πυκνά δάση και πάμπολλα αμπέλια. Οι περίπου 700.000 κάτοικοι της πόλης, είναι ιδιαίτερα περήφανοι για το περιβάλλον τους, το κρασί τους, αλλά και την Mercedes τους. Εκεί είναι και το διοικητήριο της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μία εταιρεία που έχει προσφέρει πάμπολλα στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ντόπιων, πέρα το ότι πολλοί εργάζονται σε αυτήν. Βρεθήκαμε λοιπόν εκεί, στο άνδρο της Mercerdes, θέλοντας να οδηγήσουμε την ανανεωμένη ναυαρχίδα των Γερμανών, που τόσο περήφανα μιλούσαν για αυτή στις εκθέσεις αυτοκινήτων. Και εντάξει βρε αδελφέ, ανανεώσατε λίγο την εμφάνιση της. Βάλατε φωτιστικά σώματα LED, προσθέσατε νέα γρίλια εμπρός και κάποια ηλεκτρονικά καλούδια. Από κει και πέρα τι; «Hybrid» μου λένε με μία φωνή, τονίζοντας το πόσο σημαντική για αυτούς είναι η νέα S-Class, αφού πρόκειται για το πρώτο υβριδικό μοντέλο μαζικής παραγωγής.
Hybrid και ξερό ψωμί!
ΟΚ. Οι Γερμανοί δεν ανακάλυψαν και την πυρίτιδα με το υβριδικό σύστημα που τοποθέτησαν στη ναυαρχίδα τους. Πρόκειται για ένα σύστημα που έχουμε δει και στα γνώριμα Ιαπωνικά μοντέλα, με τη διαφορά ότι οι Γερμανοί κατάφεραν να περιορίσουν αρκετά τους όγκους του και κατά προέκταση το βάρος του συστήματος. Η όλη ενέργεια που ανακτάτε από τη λειτουργία του κινητήρα και από τη διαδικασία φρεναρίσματος, αποθηκεύεται σε μία σχετικά μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το μεγάλο καπό του αυτοκινήτου. Ο βενζινοκινητήρας της S400 Hybrid είναι ο γνώριμος V6 των 3,5lt απόδοσης 279 ίππων. Αυτός συνεργάζεται αρμονικά και πολύ διακριτικά μ’ έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 20PS. Συνδυαστικά οι δύο κινητήρες δίνουν μία απόδοση 299 ίππων στην S-Class.
Μην περιμένετε τρελές εξάρσεις επιτάχυνσης στη βύθιση του γκαζιού και τρομακτικής δύναμης προσπεράσεις. Ουσιαστικά οι Γερμανοί εξόπλισαν τον 3,5lt κινητήρα τους με ένα ηλεκτρικό… βοηθό, ο οποίος αναλαμβάνει να ξεκουράσει τον V6 όταν η S-Class κινείται μέχρι τα 20km/h και όταν θελήσει ο οδηγός της πλήρη επιτάχυνση. Ουσιαστικά στο δρόμο είναι σα να έχεις μεγαλύτερο κινητήρα (κυρίως στις επιταχύνσεις) με την κατανάλωση ενός κινητήρα 3,5 lt. Η κατανάλωση πάντως που δίνουν οι Γερμανοί είναι στα 7,8 lt. Εμείς στη διαδρομή που κάναμε, η οποία δεν είχε κομμάτι μέσα στην πόλη, καταγράψαμε την πολύ ικανοποιητική -για το ποιον και το βάρος του αυτοκινήτου (σχεδόν 2 τόμοι)- κατανάλωση των 8,4 lt/100km.
Στο δρόμο…
Mε το κλειδί υβριδικής S-Class στο χέρι ξεκινήσαμε να περιεργαζόμαστε το εσωτερικό της. Καμία αλλαγή, παρά μόνο κάποιοι νέοι χρωματικοί συνδυασμοί. Λες και μπήκανε στο προηγούμενης γενιάς μοντέλο. Αλλά να σας πω κάτι; Γιατί να αλλάξουν το εσωτερικό οι Γερμανοί; Το αυτοκίνητο βρίθει άνεσης, λειτουργικότητας αλλά και τεχνολογικών γκάτζετς. Στο ταμπλό απουσιάζουν τα κουμπιά χειρισμού των συστημάτων, ενώ κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη που είναι ενσωματωμένη σε ένα ενιαίο σύνολο με τα υπόλοιπα όργανα. Από εκεί ο οδηγός χειρίζεται όλες τις λειτουργίες των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου (κλιματισμός, ηχοσύστημα, navigation κτλ.). Ένα σύστημα που λόγο των πάμπολλων λειτουργιών του, σίγουρα θέλει την ανάλογη εξοικείωση για να γίνει οικείο στον χρήστη του.
Επί το πρακτέου, η Κυρία είναι άψογη! Τουλάχιστον στους υπέροχους Γερμανικούς δρόμους αλλά και στις σωστής κλίσης στροφές των επαρχιακών δρόμων που κινηθήκαμε. Δυσκολευτήκαμε να βρούμε ατέλεια στους δρόμους των Γερμανών (μια λακκούβα βρε αδελφέ) για να γευτούμε την αερανάρτηση της. Η S-Class κινείται ωσάν Αριστοκράτισσα στο δρόμο. «Καταπίνει» τα χιλιόμετρα κινούμενη με άριστη κύλιση, περίσσια άνεση, και απόλυτη ηχομόνωση του εσωτερικού. Δηλαδή η χαρά του μεταφερόμενου VIP, και του ταξιδευτή. Το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων στην θέση «D» αναλαμβάνει τις εναλλαγές, ενώ όταν θελήσει ο οδηγός να έχει τον έλεγχο στα χέρια του, υπάρχουν και τα ανάλογα paddles πίσω από το τιμόνι. Η συνεργασία του κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα γίνεται με διακριτικό τρόπο και ο οδηγός την καταλαβαίνει μόνο όταν θελήσει να παρακολουθήσει την λειτουργία από την οθόνη. Όταν πατήσαμε βαθιά το γκάζι οι δύο κινητήρες μπήκαν σε full λειτουργία θέτοντας και τους 299 ίππους στη διάθεσή μας, με την κατανάλωση εκείνη την στιγμή να φλερτάρει τα 25lt/100km.
Σημειώστε πως το νέο μοντέλο θα διατίθεται και με τους υπόλοιπους κινητήρες (και σε 4κίνητες εκδόσεις, εκτός της υβριδικής) που απαρτίζεται από επτά εκδόσεις. Σε ότι αφορά τους βενζινοκινητήρες υπάρχουν πέντε επιλογές, η μικρότερη S350 (3.5 V6 με 272 PS), η S500 (5.5 V8 με 388 PS) και η ισχυρότερη υπερτροφοδοτούμενη S600 (με τα διπλά turbo, 5.5 V12 και 517 PS).
Εν κατακλείδι…
Η Mercedes έκανε μία πολύ καλή εμπορική-μαρκετινίστικη κίνηση, η οποία βέβαια δεν υστερεί σε ουσία, που δεν είναι άλλη από το να καταστήσει την ναυαρχίδα της πιο φιλική στο περιβάλλον, τουλάχιστον κατά τη χρήση της. Παράλληλα καταφέρνει με την συγκεκριμένη έκδοση να εκμεταλλευτεί τα οφέλη που έχουν δώσει κάποιες κυβερνήσεις, για τη χρήση υβριδικών, όπως για παράδειγμα στη χώρα μας, όπου δεν επιβαρύνεται με τέλος ταξινόμησης, οπότε η S-Class είναι σαφώς πιο προσιτή. Για του λόγου το αληθές το νέο υβριδικό μοντέλο που ήδη βρίσκεται στη χώρα μας πωλείται από 88.400 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας 3.498 cc
Ισχύς (PS/rpm): 299/6.000
Ροπή (kgm/rpm): 35,6/2.500-5.000
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.096/1.871/1.479 χιλιοστά
Βάρος: 1.955 kg
Χώρος αποσκευών: 560 λίτρα
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km:7,2 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μέση: 7,9
Εκπομπές CO2: 186 g/km
ΤΙΜΗ: Από 88.400 ευρώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr