ΔΟΚΙΜΗ Citroën C3 1.5 BlueHDi S&S (100 PS)

ΔΟΚΙΜΗ Citroën C3 1.5 BlueHDi S&S (100 PS)

O νέος 1.5 πετρελαιοκινητήρας δεν καλύπτει μόνο τις πιο αυστηρές ευρωπαϊκές νόρμες, αλλά αναβαθμίζει σημαντικά το γαλλικό σουπερμίνι.


ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΔΟΚΙΜΗ Citroën C3 1.5 BlueHDi S&S (100 PS)

Οι νέες προδιαγραφές του πρωτοκόλλου WLTP, που προβλέπει αυστηρότερα όρια και μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες, αποτελούν τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο για τους απανταχού κατασκευαστές. Για να ανταποκριθεί σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, η Citroën παρουσίασε τη νέα γενιά κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6.2, τόσο στα βενζινοκίνητα σύνολα όσο και στα ντίζελ.

Στη διάθεσή μας είχαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση του γαλλικού σουπερμίνι, με τον 1.5 κινητήρα τεχνολογίας BlueHDi. Με την παρουσία του μάλιστα βάζει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας τον αντίστοιχο 1.6. Ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.499 cc αποδίδει 100 PS, ένα νούμερο που μπορεί να μην υπόσχεται ότι θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, στην πράξη, πάντως, προσφέρει πολύ καλή αίσθηση, αποδίδει γραμμικά την ισχύ του και -τηρουμένων των αναλογιών- έχει πολιτισμένη λειτουργία. Με κύρια χαρακτηριστικά την απουσία υστέρησης και την υψηλή ροπή (25,5 kgm μόλις στις 1.750 rpm), το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο της Citroën είναι ελαστικό και εύστροφο ακόμα και πάνω από τις 3.500 rpm, όπου αποδίδεται το μέγιστο της ιπποδύναμής του. Και όλα αυτά χωρίς να γίνονται αντιληπτοί οι χαρακτηριστικοί για ντίζελ κραδασμοί. Οπως αναφέραμε και παραπάνω, καλύπτει το πρωτόκολλο Euro 6.2, ενώ παράλληλα διαθέτει οξειδωτικό καταλύτη (SCR) με φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF), που σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχει μειώσει έως και 90% τις εκπομπές NOx (οξείδιο του αζώτου), αλλά και κατά 99,9% τις εκπομπές όλων των μικροσωματιδίων από τη λειτουργία του κινητήρα. Βέβαια, το σημαντικότερο πλεονέκτημα έγκειται στη χαμηλή κατανάλωση. Στην πράξη και χωρίς να υπερβάλλουμε στο πάτημα του γκαζιού, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,9 lt/100 km, ενώ υπήρξαν περιπτώσεις, κυρίως σε ανοιχτό δρόμο, που είδαμε ακόμη και κάτω από 4,8 lt/100 km. Στα παραπάνω προσθέστε και τα 97 g/km εκπομπές CO2, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνετε ετήσια τέλη κυκλοφορίας 87,3 ευρώ.

Για τη βέλτιστη συμπεριφορά στον δρόμο, οι άνθρωποι της γαλλικής φίρμας ακολούθησαν τις δοκιμασμένες λύσεις και μάλιστα εξέλιξαν κάποιες από αυτές. Mε άλλα λόγια, ο ικανοποιητικός έλεγχος των δυναμικών κινήσεων του αμαξώματος στις στροφές, παρά τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, ελέω «μαλακής» ρύθμισης ελατηρίων και αμορτισέρ, και τα καλά επίπεδα πρόσφυσης αποτελούν τα κυρίαρχα γνωρίσματα. Η άνεση, πάντως, εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί. To C3 περνάει με χαρακτηριστική αταραξία πάνω από σχεδόν οποιονδήποτε τύπο λακκούβας, κάτι που σε κάνει να συγχωρείς την έλλειψη αίσθησης από το τιμόνι. Χάρη στα παραπάνω, το μικρό Citroën είναι ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ιδιαίτερα ευέλικτο και με βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, που το φέρνει πιο κοντά στους κορυφαίους της κατηγορίας.

Στο εσωτερικό, η ευρυχωρία είναι αυτή που σε κερδίζει αμέσως, καθώς μπορούν να φιλοξενηθούν σχετικά άνετα τέσσερις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 300 lt. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, το πακέτο περιλαμβάνει, εκτός των γνωστών ηλεκτρικών ευκολιών, έγχρωμη οθόνη αφής 7” με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, Bluetooth, θύρα USB, καθώς και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης, όπως προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, cruise control και ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού (Coffee Brake Alert). Αν στην εικόνα προσθέσουμε και τη βασική τιμή των 15.310 ευρώ ή ακόμα και την τιμή της έκδοσης Shine με τον πλούσιο εξοπλισμό στα 17.430 ευρώ, τότε έχουμε ολοκληρωμένη την εικόνα ενός πολύ ικανού μικρού αυτοκινήτου που μπορεί να παίξει και τον ρόλο του μοναδικού για μια οικογένεια.



KEY TECH

Θέλοντας να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή μείωση στην κατανάλωση και τους ρύπους, μαζί με τον νέο πετρελαιοκινητήρα έχει τοποθετήσει και ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο των πέντε σχέσεων εντοπίζεται στη διαφορετική ρύθμιση (πιο μακριά) της 6ης σχέσης και της τελικής σχέσης μετάδοσης. Σε ό,τι αφορά τη χρήση του, οι αλλαγές στον επιλογέα γίνονται απροβλημάτιστα, αν και θα θέλαμε να είναι λίγο πιο σφιχτός.

ΝΑΙ

ΣΤΟ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΕΣΗΣ

ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

ΟΧΙ

ΣΤΗΝ ΚΑΚΗ ΠΛΕΥΡΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ

ΣΤΟ ΔΙΧΩΣ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙ

CAR

ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΕΡΗ, ΤΟ C3 ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ, ΟΧΙ ΑΔΙΚΑ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ ΤΗΣ CITROËN

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc,

i4, TURBODIESEL,

100 PS @ 3.500 rpm,

25,5 kgm @ 1.750 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)

0-100 KM/H: 10,0”

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 187 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,9 lt/100 km

CO2: 97 g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.996/1.750/1.470 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.539 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.090 kg

ΤΙΜΗ: από €15.310

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης