GP Μονακό: Ταχύτεροι οι Χάμιλτον-Ρικιάρντο στις ελεύθερες δοκιμές!
Παραδοσιακά στο Πριγκιπάτο του Μονακό οι ελεύθερες δοκιμές διεξάγονται Πέμπτη καθώς την Παρασκευή για πρακτικούς λόγους ανοίγουν οι δρόμοι ώστε να φτάσουν οι επισκέπτες στον προορισμό τους.
Τάκης Πουρναράκης
Έτσι λοιπόν σήμερα έχουμε δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ο Χάμιλτον για λογαριασμό της Mercedes ήταν ο ταχύτερος στην 1η. Το σημαντικότερο για ομάδες και οδηγούς στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές είναι η αξιολόγηση της πάρα πολύ μαλακής γόμας της Pirelli (Ultrasoft) με το μωβ σιρίτι που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αγώνα. Με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 30 βαθμούς Κελσίου οι οδηγοί προβληματίστηκαν αρκετά στο ζέσταμα των ελαστικών καθώς το οδόστρωμα είναι εξαιρετικά λείο και στο φρενάρισμα καθώς οι δημόσιοι δρόμοι έχουν ακόμη αρκετή σκόνη.
Κλείσιμο
Ο Φελίπε Μάσα χτύπησε στις μπαριέρες στη στροφή 1 όπως ίσως θυμάστε δεν είναι η πρώτη φορά που ο Βραζιλιάνος έχει έξοδο εκεί το ίδιο του είχε συμβεί (δις) με τη Ferrari. Είχαμε πολλές εξόδους και αρκετό δράμα στα φρένα μετά το τούνελ για τη στροφή του λιμανιού (Στροφή 10). Ο Τζόγιον Πάλμερ (σ.σ: δυο φορές νικητής στο Μονακό με GP2) κατέστρεψε τη Renault στην είσοδο της Πισίνας (στροφή 12). Όπως ήταν αναμενόμενο αρκετοί οδηγοί δοκίμασαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα και η διαφορά της από την πολύ μαλακή (κόκκινο χρώμα) είναι της τάξεως του ενός δευτερολέπτου. Τούτου δοθέντος είναι λογικό να περιμένουμε νέο ρεκόρ για την pole position το Σάββατο. Την υψηλότερη τελική την είχαν τα μονοθέσια με υβριδική μηχανή Mercedes. Το σημείο που μετριέται η τελική ταχύτητα είναι στην έξοδο του τούνελ. Ταχύτερος όλων ο Ρόσμπεργκ με 290km/h, ο Χάμιλτον ακολουθούσε με εφάμιλλη επίδοση 289.9km/h.
Οι Χούλκενμπεργκ/Πέρεζ (Force India) , Σάινθ/Κβίατ (Toro Rosso), Mπότας/Μάσα (Williams), Γκροζάν (Haas), Αλόνσο/Μπάτον (McLaren), Χαριάντο/Βερλάιν (Manor) δε δοκίμασαν καθόλου την πάρα πολύ μαλακή γόμα με το μωβ χρώμα στην 1η περίοδο. Αντίστοιχα και οι χρόνοι τους επηρεάστηκαν απ’ αυτό. Στον αντίποδα οι Ρόσμπεργκ/Χάμιλτον (Mercedes), Ρικιάρντο (Red Bull) ασχολήθηκαν μόνο με την πάρα πολύ μαλακή γόμα αφήνοντας τις άλλες δυο (πολύ μαλακή, μαλακή) για τη συνέχεια.
Στο φινάλε ο Ρόσμπεργκ είχε κλατάρισμα ελαστικού καθώς πέρασε πάνω από ένα καπάκι υπονόμου που δεν ήταν σωστά τοποθετημένο. Πιθανόν το ίδιο καπάκι δημιούργησε πρόβλημα και στην εμπρός αεροτομή του Μπάτον. Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να βγάλουν την κόκκινη σημαία και να διακόψουν τη διαδικασία 3 λεπτά πριν τη λήξη του 90λεπτου.
Συνολικά οι χρόνοι ήταν:
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Χρόνος.
Διαφορά
Γύροι
1
Lewis Hamilton
Mercedes
1m15.537s
-
31
2
Nico Rosberg
Mercedes
1m15.638s
0.101s
39
3
Sebastian Vettel
Ferrari
1m15.956s
0.419s
26
4
Daniel Ricciardo
Red Bull/Renault
1m16.308s
0.771s
29
5
Max Verstappen
Red Bull/Renault
1m16.371s
0.834s
30
6
Daniil Kvyat
Toro Rosso/Ferrari
1m16.426s
0.889s
37
7
Nico Hulkenberg
Force India/Mercedes
1m16.560s
1.023s
34
8
Sergio Perez
Force India/Mercedes
1m16.697s
1.160s
28
9
Kimi Raikkonen
Ferrari
1m16.912s
1.375s
24
10
Carlos Sainz
Toro Rosso/Ferrari
1m17.130s
1.593s
39
11
Valtteri Bottas
Williams/Mercedes
1m17.562s
2.025s
44
12
Romain Grosjean
Haas/Ferrari
1m17.599s
2.062s
33
13
Fernando Alonso
McLaren/Honda
1m17.838s
2.301s
27
14
Esteban Gutierrez
Haas/Ferrari
1m17.909s
2.372s
25
15
Jenson Button
McLaren/Honda
1m17.920s
2.383s
26
16
Felipe Nasr
Sauber/Ferrari
1m18.187s
2.650s
29
17
Kevin Magnussen
Renault
1m18.274s
2.737s
34
18
Marcus Ericsson
Sauber/Ferrari
1m18.301s
2.764s
33
19
Felipe Massa
Williams/Mercedes
1m18.746s
3.209s
10
20
Jolyon Palmer
Renault
1m18.871s
3.334s
22
21
Rio Haryanto
Manor/Mercedes
1m20.528s
4.991s
28
22
Pascal Wehrlein
Manor/Mercedes
1m20.868s
5.331s
25
Εξίσου εντυπωσιακό ήταν και το FP2 που βρήκε ταχύτερο όλων τον Ντάνιελ Ρικιάρντο με τη Red Bull. Πολλά προβλήματα, επαφές με τις μπαριέρες έξοδοι και κακές στιγμές καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να βρουν τα όρια της πίστας και αυτά των γομών της Pirelli. Ο Γκροζάν ήταν ο πρώτος που βρέθηκε με τη Haas στον τοίχο στα φρένα μετά την έξοδο του τούνελ. Η McLaren Honda του Τζένσον Μπάτον χρειάστηκε εκτεταμένες επισκευές μετά την επαφή τρίτου τύπου… με το καπάκι του υπονόμου. Οι μηχανικοί της Williams (Μάσα) και της Renault (Πάλμερ) έδωσαν μάχη για να επισκευάσουν τα μονοθέσια που είχαν χτυπήσει το FP1. Οι μηχανικοί της Renault θα έχουν ακόμη περισσότερη δουλειά σήμερα το βράδυ καθώς ο Μάγκνουσεν χτύπησε στην τελευταία στροφή πριν την καμπή τερματισμού και το εμπρός μέρος της Renault χρειάζεται επισκευή. Ο Χαριάντο έχασε τον έλεγχο της Manor στην έξοδο του τούνελ γεμίζοντας την πίστα συντρίμμια. Ο Φέτελ έχασε τον έλεγχο της Ferrari στη Μιραμπό και χτύπησε την πίσω αεροτομή αλλά και τη ζάντα πίσω. Ο Ρικιάρντο είχε και την υψηλότερη ταχύτητα το απόγευμα στο τούνελ με 293.7km/h πράγμα που δείχνει ότι η αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής της Renault είναι σημαντική. Ένα ευτράπελο συνέβη στα πιτ της Mercedes καθώς το μονοθέσιο του Χάμιλτον έπεσε από τον εμπρός γρύλο και το κάλυμμα έκανε ένα βαθούλωμα το οποίο θα χρειαστεί επισκευή.
Η TÜV AUSTRIA, στα 30 χρόνια που δραστηριοποιείται στη χώρα μας, ξεχωρίζει για τις κορυφαίες υπηρεσίες που παρέχει, για την υποστήριξη που δίνει στις επιχειρήσεις ώστε να αναπτυχθούν πολύπλευρα, αλλά και για το ότι αποδεικνύει συνεχώς ότι η πιστοποίηση ήταν μόνο η αρχή!
Η Nova σε βάζει στα μεγαλύτερα γήπεδα του κόσμου και σου προσφέρει τη δυνατότητα να απολαύσεις ασυναγώνιστο αθλητικό περιεχόμενο που περιλαμβάνει πλέον όχι μόνο τα κανάλια Novasports αλλά και τα κανάλια Cosmote Sport, όλα στην πλατφόρμα EON της Nova, σε ασυναγώνιστη τιμή και με αναβαθμισμένη εμπειρία θέασης.