H στρατηγική του Φέτελ, ωφέλησε το Ράικονεν!

H στρατηγική του Φέτελ, ωφέλησε το Ράικονεν!

Η ανάλυση του χθεσινού αγώνα στο Μπαχρέιν δείχνει περίτρανα πόσο μεγάλη επίδραση μπορεί να έχει η επιλογή στρατηγικής πρόωρης αλλαγής ελαστικών (undercut).

H στρατηγική του Φέτελ, ωφέλησε το Ράικονεν!
Στη Ferrari χτες βράδυ κατάφεραν περισσότερα απ’ ότι θα μπορούσαν αν στηρίζονταν μόνο στην ταχύτητα της SF15T. Εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την αντιπαλότητα των δυο οδηγών της Mercedes και έφεραν σε πολύ δύσκολη θέση τη γερμανική ομάδα που είχε το ταχύτερο μονοθέσιο αλλά όχι την ταχύτερη στρατηγική. Ίσως μάλιστα αν ο αγώνας είχε ένα γύρο παραπάνω τα πράγματα να ήταν διαφορετικά και ο Ράικονεν να είχε απειλήσει το Χάμιλτον για τη νίκη.

Κλείσιμο
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον και ο Ρόσμπεργκ ήταν στην 1η και 3η θέση αντίστοιχα ενώ οι Φέτελ και Ράικονεν στην 2η και 4η θέση. Από την πρώτη κιόλας στροφή ο Φέτελ έκλεισε το Ρόσμπεργκ δίνοντας τη δυνατότητα στο Ράικονεν να περάσει 3ος. Ο Γερμανός είχε όμως την ταχύτητα και τους πέρασε αμφότερους στους πρώτους γύρους.
Η εκτίμηση της Pirelli για τη στρατηγική νίκης ήταν μαλακή – μαλακή – μέση γόμα με τις αλλαγές στον 19ο και στον 38ο γύρο.

Αναφερόμενοι πάντα σε στρατηγική ίδιου αριθμού πιτ στοπ
(σ.σ: δυο στο χθεσινό αγώνα) αν μπεις νωρίτερα έχεις πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων σου μέχρι να μπουν και αυτοί γιατί κινείσαι με φρέσκα ελαστικά ενώ τα δικά τους βρίσκονται στο τέλος της διάρκειας ζωής τους. Έτσι μπορείς να προσπεράσεις μέσω των πιτ στοπ λαμβάνεις όμως ένα σημαντικό ρίσκο καθώς σε κάποιο μέρος του αγώνα θα έχεις ιδιαίτερα φθαρμένα ελαστικά γιατί αναπόφευκτα θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις κάποιο σετ περισσότερο από το βέλτιστο.



Στη Ferrari έβαλαν το Φέτελ για την 1η αλλαγή ελαστικών στον 13ο γύρο. Μπαίνοντας ο Γερμανός απεμπόλησε μερικώς τη δυναμική που είχε ακόμη η μαλακή γόμα με την οποία εκκίνησε. Στη Mercedes αντέδρασαν άμεσα βάζοντας το Ρόσμπεργκ στα πιτ στον 14ο γύρο αλλά ο Φέτελ που στο μεταξύ πέτυχε προσωρινά ταχύτερο γύρο ξαναβρέθηκε μπροστά του. Ο Ρόσμπεργκ αναγκάστηκε να πιέσει και να τον περάσει για 2η φορά, αυτό συνέβη όταν ο Χάμιλτον έβγαινε από τα πιτ στον 15ο γύρο. Ο Βρετανός είδε τη διαφορά των 5 sec να μηδενίζεται μέσα σε δυο γύρους. Αντίθετα ο Ράικονεν εξάντλησε τη δυναμική του σετ που χρησιμοποιούσε αλλάζοντας γόμα στον 17ο γύρο. Εκεί έβαλε τη μέση γόμα με την οποία είχε τη δυνατότητα να κινηθεί σε εφάμιλλο ρυθμό με αυτόν που ακολουθούσαν οι Mercedes με τη μαλακή γόμα. Αυτό συνέβαινε γιατί ο μεν Ρόσμπεργκ πίεσε για να περάσει το Φέτελ και μετά αναγκάστηκε να φυλάξει περισσότερο τα ελαστικά του ενώ ο Χάμιλτον τα προστάτευε για να έχει περιθώρια πριν το δεύτερο πιτ στοπ. Ο Φέτελ μπαίνει για τη 2η αλλαγή ενώ είναι 3ος στον 32ο γύρο. Έχει «πετάξει» 6 γύρους με τη μαλακή γόμα και είναι υποχρεωμένος να κάνει 25 με την πιο αργή μέση γόμα προσπαθώντας να βρεθεί μπροστά από τις Mercedes. Πράγμα που κατόρθωνε με το Ρόσμπεργκ αλλά αμέσως μετά έχανε τη θέση.



Ο Ρόσμπεργκ αναγκάστηκε να πιέσει για να περάσει για 2η φορά το Φέτελ, αυτό συνέβη όταν ο Χάμιλτον έβγαινε από τα πιτ στον 15ο γύρο.

Αυτή τη φορά στη Mercedes αντιδρούν βάζοντας πρώτα το Χάμιλτον στα πιτ
για να σιγουρέψουν τη νίκη. Ο Βρετανός βάζει τη μέση γόμα στον 33ο γύρο και αμέσως ακολουθεί ο Ρόσμπεργκ στον 34ο. Βγαίνοντας ο Ρόσμπεργκ έχει και πάλι μπροστά του το Φέτελ, θα τον περάσει και πάλι εκμεταλλευόμενος και ένα λάθος υπό πίεση του Γερμανού που πλήγωσε την εμπρός αεροτομή και μπήκε να την αλλάξει. Ο Φέτελ έκανε 3ο πιτ στοπ απρογραμμάτιστα και εκεί έβαλε πάλι μέση γόμα. Βγαίνοντας βρέθηκε πίσω από τον Μπότας τον οποίο δεν μπόρεσε να περάσει. Ο Ράικονεν τώρα έφτασε στον 40στό γύρο για να βάλει τη μαλακή γόμα για τους τελευταίους 17 γύρους. Βγαίνοντας από τα πιτ ήταν 19 sec πίσω από το Ρόσμπεργκ που είχε την πιο αργή μέση γόμα. Η θεωρητική διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 1.5sec και ο Ράικονεν μπορούσε να πιέσει χωρίς περιορισμούς ενώ ταυτόχρονα το φορτίο καυσίμου είχε μειωθεί οπότε τα ελαστικά πιέζονταν λιγότερο στο όριο.

Οδηγώντας εκπληκτικά ο Iceman κατάφερε να φτάσει το Ρόσμπεργκ και ήταν σε θέση να εκμεταλλευτεί το πρόβλημα στα φρένα που αντιμετώπισε ο Γερμανός κλέβοντάς του έτσι τη 2η θέση. Αν οι μηχανικοί της Mercedes δεν θυσίαζαν μέρος της δυναμικής των ελαστικών μαλακής γόμας πριν το πρώτο και το δεύτερο πιτ στοπ ο Ρόσμπεργκ θα είχε πιο φρέσκα ελαστικά στο τελευταίο μέρος του αγώνα και φυσικά θα μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα. Ο Ράικονεν δε θα έφτανε ποτέ σε απόσταση βολής.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

Αριθμός

Οδηγός

Εκκίνηση

Pit 1

Pit 2

Pit 3        

44

HAM

Su

Sn (15)

Mn (33)

 

7

RAI

Su

Mn (17)

Sn (40)

 

6

ROS

Su

Sn (14)

Mn (34)

 

77

BOT

Su

Sn (14)

Mn (33)

 

5

VET

Su

Sn (13)

Mn (32)

Mn (36)

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

M = Μέση γόμα
S = Μαλακή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα



Η αλήθεια είναι πως εξίσου εκπληκτική με την οδήγηση του Φινλανδού
ήταν και η επιλογή διπλής στρατηγικής της Ferrari που έπιασε εξ απίνης τη Mercedes.




Οι σχέσεις Φέτελ Ράικονεν παραμένουν άριστες και το ομαδικό πνεύμα βοηθά στη μάχη με τη Mercedes.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης