Οι Ταύροι ψάχνουν άλογα!

Οι Ταύροι ψάχνουν άλογα!

Eίναι πραγματική η απειλή της Red Bull για αποχώρηση από τη Formula 1 ή το πρόβλημα της Αυστριακής ομάδας βρίσκεται αλλού;

Οι Ταύροι ψάχνουν άλογα!
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής Αλαίν Προστ που εκτός των άλλων είναι και εκπρόσωπος της Renault στη F1, έκανε ότι μπορούσε για να πείσει τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault – Nissan Κάρλος Γκοσν ότι ο μόνος τρόπος να φτάσει η Renault τη Mercedes στη F1, είναι να διαθέτει δική της ομάδα. Όπως ίσως θυμάστε η Renault είχε δική της ομάδα στη F1, μέχρι το τέλος του 2011. Η Γαλλική εταιρεία κοίταξε προς την πόρτα της εξόδου στα τέλη του 2008 όταν αποχώρησαν BMW, Toyota, Honda αλλά ο Μπέρνι Έκλεστον κάνοντας μια προνομιακή συμφωνία κατάφερε να κρατήσει τους Γάλλους στο σπορ διασώζοντας έτσι και σε κάποιο βαθμό το πρεστίζ του.

Φεύγοντας το 2011 από τη F1 ως κατασκευαστής η Renault
πούλησε την ομάδα της στο Genii Capital και εγένετο η Lotus. Πουλώντας τότε το Έστον όπου ήταν η έδρα της ομάδας F1 (σ.σ: στο Βιρί Σατιγιόν φτιάχνονται οι κινητήρες), πούλησε και την τεχνογνωσία πάνω στο KERS (Kinetic Energy Recovery System) που αποτέλεσε τη βάση εξέλιξης για τις σημερινές μονάδες ισχύος. Από το 2012 η Renault βρίσκεται στη F1 μόνο ως προμηθευτής κινητήρα, το 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που πήρε το πρωτάθλημα με τη Red Bull. Από τότε υπήρχε γκρίνια από την Αυστριακή εταιρεία που ζητούσε προνομιακή σχέση με τη Renault.
Κλείσιμο

Η Renault έχοντας «αφήσει» τους μηχανικούς και την τεχνολογία του KERS, στη Lotus
ξεκίνησε από το μηδέν όσον αφορά στην σχεδίαση της νέας μονάδας ισχύος που χρησιμοποιείται από πέρυσι στη F1, φυσιολογικά βρέθηκε λοιπόν σε μειονεκτική θέση. Προσπαθώντας ν' αντιδράσει, υποχρεώθηκε να δεχτεί την απαίτηση της Red Bull για προνομιακή σχέση και να υποβαθμίσει τις σχέσεις της με τη Lotus, η οποία  αντιδρώντας χάλασε τη συνεργασία και από φέτος τρέχει με τις κορυφαίες μονάδες ισχύος της Mercedes.

Με την πτώχευση της Caterham λόγω του κόστους της μονάδας ισχύος (σ.σ: 25 εκ. ετησίως) η Renault έχει πλέον περιοριστεί μόλις σε δυο ομάδες αυτές της Red Bull (RBR, Toro Rosso). Προφανώς αυτό έχει επίπτωση στα διανυθέντα χιλιόμετρα και κατ’ επέκταση στην εξέλιξη/βελτίωση της μονάδας ισχύος. Οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας προσδοκούσαν να έχουν φέτος απόδοση 850PS αλλά μετά τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία παραδέχονται ότι έχουν κάνει βήματα προς τα πίσω, σε σχέση με πέρυσι. Χαρακτηριστική η αντίδραση του αγωνιστικού διευθυντή της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ: «Αυτό το ξεκίνημα δεν πρέπει να είναι αποδεκτό από τη Renault». Ενδεικτική της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η Red Bull είναι και η πρόταση του Χόρνερ προς τη FIA να εξισώσει την απόδοση των μονάδων ισχύος για να επανέλθει ο ανταγωνισμός στη F1.

Σα να ζητούν οι άλλοι αθλητές του μαραθωνίου να ξεκινάνε οι Κενυάτες 10 λεπτά αργότερα την κούρσα.



Τα σχέδια της Renault!

Ο Προστ σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχει πείσει τον Γκοσν ότι ο μόνος τρόπος ν’ αντιμετωπίσει η Renault, τη Mercedes είναι να έχει δική της εργοστασιακή ομάδα. Εξετάστηκε εκ νέου η αγορά της Lotus αλλά τα χρέη/έξοδα είναι πολλά, η Γαλλική εταιρεία έχει καταλήξει στην Toro Rosso. Η Red Bull προκειμένου να βγει η Renault από το αδιέξοδο υστέρησης εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τη μικρή της ομάδα (σ.σ: πρώην Μinardi) με έδρα τη Φαένζα στους Γάλλους.

Τώρα όσον αφορά στην απειλή της Red Bull για αποχώρηση από τη F1, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει συμφωνία Ομόνοιας που δεσμεύει την Αυστριακή εταιρεία μέχρι το 2020. Δεδομένο είναι ότι αν στη Red Bull εκτιμούν πως η δημοτικότητα της F1 θα συνεχίσει να πέφτει πιθανόν να εξετάσουν σοβαρά το ενδεχόμενο αποχώρησης. Όμως μιλάμε για μια μεγάλη επένδυση τόσο στην ομάδα όσο και στην αναβίωση του Αυστριακού GP που έγινε με τον καλύτερο τρόπο πέρυσι. Οπότε είναι μεγάλο το διακύβευμα…

Προσωπικά θεωρούμε πως οι δηλώσεις του Χέλμουτ Μάρκο για επανεξέταση της επένδυσης της Red Bull στη F1, είναι απλά ένας μοχλός πίεσης προς την αρχή του σπορ ώστε να προβεί σε αλλαγές. Τα λόγια άλλωστε δεν κοστίζουν τίποτε…

Βέβαια αν οι αλλαγές δε γίνουν και η δημοτικότητα του σπορ συνεχίσει την κατιούσα, σημειώστε πως οι Mercedes έχουν κερδίσει τους 17 από τους 20 αγώνες της νέας υβριδικής εποχής, κάνοντας στους 12 εξ’ αυτών το 1-2 τότε δεν αποκλείεται ο λογαριασμός να καταστεί ασύμφορος για τη Red Bull. Σ’ αυτή την περίπτωση η αποχώρηση θα έχει επιχειρηματική λογική. Δεδομένου πως η Αυστριακή εταιρεία κατέχει αυτή τη στιγμή το 20% των ομάδων του grid αυτό θα έχει περαιτέρω αρνητικό αντίκτυπο στο σπορ.

Όμως η ιστορία μέχρι σήμερα έχει δείξει πως οι ομάδες χρειάζονται τη F1, περισσότερο απ’ ότι χρειάζεται η F1 τις ομάδες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης