Ιδού η πιο άσχημη Ferrari όλων των εποχών (upd)

Ιδού η πιο άσχημη Ferrari όλων των εποχών (upd)

Η Ιταλική ομάδα αποκάλυψε σήμερα στο Μαρανέλο το νέο της μονοθέσιο με κωδικό F14 T με το οποίο θα αγωνιστούν στο φετινό πρωτάθλημα οι Φερνάντο Αλόνσο με τον αριθμό (14) και Κίμι Ράικονεν με τον αριθμό (7).

Ιδού η πιο άσχημη Ferrari όλων των εποχών (upd)
Το όνομα F 14 T προέκυψε μετά από ψηφοφορία που διοργανώθηκε διαδικτυακά από την Ferrari. Ψήφισαν 1.123.741 οπαδοί της ομάδας απ' όλο τον κόσμο με την ψηφοφορία να ολοκληρώνεται χτες τα μεσάνυχτα.

Κλείσιμο
Αναφερόμενος στην απίστευτη συμμετοχή ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Στέφανο Ντομενικάλι τόνισε : "Είναι ωραίο να γνωρίζουμε πως το όνομα του νέου μονοθεσίου το επέλεξαν οι οπαδοί της ομάδας. Ο αριθμός των ψήφων καταδεικνύει το πόσο δημοφιλής είναι η Ferrari. Αρκετοί ψηφοφόροι προτιμούσαν το F166 Turbo και η τελική διαφορά κρίθηκε στις μόλις 19 χιλιάδες ψήφους. Η συμμετοχή ήταν από 208 χώρες σ' όλο τον κόσμο.

Η Ferrari παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο διαδικτυακά. Η F14T φέρει μια νέα μονάδα ισχύος που συνδυάζει turbo κινητήρα 1.6lt, V6 με δυο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 760PS περίπου, εκ των οποίων τα 160PS προέρχονται από ανάκτηση ενέργειας.


Οι φετινοί κανονισμοί απαιτούν η απόσταση της μύτης του μονοθεσίου από το κατώτατο σημείο αναφοράς να απέχει μόλις 185mm έναντι των 550mm  πέρυσι. Επιπλέον το υπόλοιπο τμήμα του ρύγχους στο οποίο αναρτάται η μύτη πρέπει να απέχει από το κατώτατο σημείο αναφοράς 525mm. Δεδομένου πως η επιθυμία των αεροδυναμιστών για κατεύθυνση όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ποσότητας αέρα όσο πιο γρήγορα - ομαλά είναι δυνατόν στο κάτω μέρος του μονοθεσίου παρέμεινε αναλλοίωτη, οδηγούμαστε σε τόσο άσχημα σχέδια όπως είδαμε τις προηγούμενες μέρες και σε McLaren, Lotus, Williams.

Το σκεπτικό πίσω απ' αυτή την αλλαγή στους κανονισμούς είναι η βελτίωση της παθητικής ασφάλειας των μονοθεσίων. Η τάση για όλο και ψηλότερες μύτες εγκυμονούσε τον κίνδυνο σε μια πλαγιομετωπική σύγκρουση δυο μονοθεσίων να χτυπήσει η μύτη του ενός, το κράνος του πιλότου στο άλλο. Οι άνθρωποι της FIA σε συνεργασία με το Technical Working Group της F1, διέκριναν τον κίνδυνο και έθεσαν το όριο των 185mm για τη μύτη που οδήγησε σε τόσο άσχημα μονοθέσια.




Η νέα Ferrari φέρει τα λογότυπα των χορηγών της ομάδας και εντύπωση προκαλεί
το μαύρο χρώμα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Η F14T είναι το πρώτο μονοθέσιο που έγινε υπό την καθοδήγηση του νέου τεχνικού διευθυντή της Ιταλικής ομάδας Τζέιμς Άλισον. Ο Βρετανός συνεργάζεται άριστα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της Scuderia και συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη με τον οποίο εκτός των άλλων έχουν και άριστη προσωπική σχέση.

Η F14 T είναι το 60στο μονοθέσιο που κατασκευάζει η Ιταλική ομάδα για να συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Το όνομα είναι συνδυασμός της φετινής χρονιάς και του turbo. Μολονότι συνήθως η χρονική διάρκεια εξέλιξης ενός τέτοιου σχεδίου στο Μαρανέλο διαρκεί λίγο περισσότερο από έναν χρόνο, το φετινό μονοθέσιο χρειάστηκε εξέλιξη πάνω από δυο χρόνια. Αυτό συνέβη γιατί το 2014 είναι μια ειδική χρονιά για τη F1 καθότι αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό οι κανονισμοί. Έτσι το 2012 εξελίσσονταν ταυτόχρονα τρία μονοθέσια από τη Ferrari.

Από τεχνικής πλευράς η νέα F14 T έχει τη διάταξη με τις ράβδους ώσης (pull-rod) τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω ανάρτηση. Πέρα απ' αυτό όμως ελάχιστα είναι τα στοιχεία που συνδέουν το φετινό μονοθέσιο με τα προηγούμενα. Εξωτερικά το μονοθέσιο διαφέρει απ' όλα τα προηγούμενα λόγω των αλλαγών στους κανονισμούς.
Αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση για τους μηχανικούς να χωρέσουν την εμπρός ανάρτηση με δεδομένο το χαμηλό ρύγχος. Βέβαια οι μεγαλύτερες διαφορές βρίσκονται στο εσωτερικό με την ενσωμάτωση της νέας μονάδας ισχύος.



O παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο δήλωσε στο πλαίσιο της παρουσίασης: «Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι. Δεν υπάρχει λόγος για το αντίθετο. Οι καιροί αλλάζουν. Είμαστε καλά προετοιμασμένοι με τις αλλαγές στους κανονισμούς. Η ομάδα δουλεύει εδώ και καιρό πάνω στο νέο μονοθέσιο. Έχουμε την τεχνολογία, τους ανθρώπους, τις εγκαταστάσεις για να δημιουργήσουμε ότι απαιτείται για τη νέα εποχή της F1. Η Ferrari αγωνίζεται πάντα για τη νίκη. Είδαμε τα προηγούμενα χρόνια πως η δεύτερη θέση ισοδυναμεί με καταστροφή. Όλοι περιμένουν πολλά από τη Ferrari και αυτό με κάνει αισιόδοξο. Στο αθλητισμό και ειδικά στη F1 δεν υπάρχουν εγγυήσεις ή δεδομένα. Δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος για τίποτα. Όταν ήρθα εδώ το 2010 η ομάδα υστερούσε σε κάποιους τομείς σε σχέση με τους αντιπάλους. Το συνειδητοποιήσαμε αυτό και το βελτιώσαμε χρόνο με το χρόνο. Προστέθηκαν ικανοί άνθρωποι στο τεχνικό επιτελείο πέρυσι και έχουμε νέες εγκαταστάσεις όπως η αεροσήραγγα που περιμένουμε να βοηθήσουν στην απόδοσή μας. Όμως σίγουρα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα κάνει και ο ανταγωνισμός που σίγουρα θα είναι σκληρός. Όλοι δίνουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και εμείς πρέπει να τα πάμε λίγο καλύτερα. Δε χρειάζονται λόγια αλλά προσπάθεια». 




Από την πλευρά του ο παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Ferrari το 2007
, Κίμι Ράικονεν συμπλήρωσε: «Δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί η σχέση μου με τον Αλόνσο, αυτή τη στιγμή είναι καλή αλλά τα πράγματα μπορεί ν’ αλλάξουν όταν θα αρχίσουμε να μονομαχούμε στην πίστα. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και ξέρουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε. Θα αγωνιστούμε όπως και τα προηγούμενα χρόνια δεν έχει σημασία ποιος είναι ο teammate σου. Σεβόμαστε ο ένας τον άλλο, θέλουμε και οι δυο την νίκη και ξέρουμε τι περιμένει από εμάς η ομάδα. Ο χρόνος θα δείξει. Εκτός ομάδας γίνονται τόσες πολλές συζητήσεις για πιθανά προβλήματα, αλλά μέσα στην ομάδα τα πράγματα είναι καλά. Ελπίζω να φέρουμε και τους δυο τίτλους πίσω στην Ferrari».

Μιλώντας για τη νέα σεζόν, ο επικεφαλής της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι, δήλωσε: «Θα είναι μακρά σε διάρκεια σεζόν είναι λοιπόν σημαντικό να ξεκινήσουμε τη σεζόν με αξιόπιστο μονοθέσιο και να έχουμε συνεχή εξέλιξη και βελτίωση μέσα στη σεζόν, πράγμα που δεν συνέβη πέρυσι. Εκτιμώ πως οι πρώτες ημέρες δοκιμών θα είναι πρόκληση για όλους. Είναι πολλά αυτά που θα πρέπει να δοκιμαστούν και να ελεγχθούν. Η τεχνική πρόκληση που έχουμε φέτος, είναι η μεγαλύτερη της τελευταίας δεκαετίας στη F1. Έχουμε νέο κινητήριο σύνολο και οι νέοι κανονισμοί έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Πρέπει όμως να εξεταστούν προσεκτικά και σε βάθος, ώστε να έχεις τη δυνατότητα να βελτιώνεις το επίπεδο απόδοσης του μονοθεσίου».



Στον τομέα της αξιοπιστίας στάθηκε και ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Τζέιμς Άλισον:
«Αν έπρεπε να επιλέξω έναν παράγοντα ως τον καθοριστικό για τη νέα σεζόν, δεν θα διάλεγα ούτε την ισχύ, ούτε τη δυνατότητα αεροδυναμικής εξέλιξης. Θα έλεγα πως η αξιοπιστία είναι που θα καθορίσει τα πάντα».

Τεχνικές προδιαγραφές F 14 T

 

  • Σασί από ανθρακόνημα και κυψελοειδή δομή
  • Κιβώτιο Ferrari στο διαμήκη άξονα, με σερβουδραυλικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ημιαυτόματο με 8 σχέσεις + όπισθεν.
  • Φρένα της Brembo αεριζόμενοι δίσκοι από ανθρακόνημα, και πίσω φρένα (by wire).
  • Ανεξάρτητη ανάρτηση, ράβδοι ώσης, ενεργές αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω
  • Βάρος με υγρά, λιπαντικά και οδηγό στα 691 kg
  • Ζάντες OZ 13 ιντσών εμπρός και πίσω

ΜΟΝΑΔΑ ΙΣΧΥΟΣ

 

Κυβισμός

1600 cc

 

Όριο στροφών

15’000

 

Υπερτροφοδότης

Μονός

 

Ροή καυσίμου

100 kg/hr max

 

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

100 kg

 

Διάταξη κινητήρα

V6 90°

 

Κύλινδροι

6

 

Διάμετρος κυλίνδρου

80 mm

 

Διαδρομή πιστονιού

53 mm

 

Βαλβίδες

4 ανά κύλινδρο

 

Πίεση άμεσου ψεκασμού

500 bar

 

Διαθέσιμοι κινητήρες ανά χρονιά/ανά οδηγό

5

 

 

Energy Recovery System

Ενέργεια Μπαταρίας ανά γύρο

4 Mjoule

MGU-Kinetic ισχύς

120 kW

MGU-K όριο στροφών

50’000 rpm

MGU-Heat όριο στροφών

125’000 rpm

 


Για περισσότερα διαβάστε εδώ...


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης