Έρευνα δικαιώνει τους... σκράπες: Θέμα γονιδίων αν θα μπει ή όχι ένα παιδί στο Πανεπιστήμιο!

students-bored

Τα γονίδια παίζουν σημαντικό ρόλο στο ποιός μαθητής θα μπει στο πανεπιστήμιο και πόσο καλά θα τα πάει ως φοιτητής, σύμφωνα με μια νέα μελέτη βρετανών γενετιστών

Δεν έχει να κάνει μόνο με το διάβασμα ή με την τύχη το αν θα μπει ένας μαθητής στο πανεπιστήμιο, ιδίως σε ένα «καλό» πανεπιστήμιο, αλλά και με τα γονίδιά του, σύμφωνα με μια νέα βρετανική γενετική επιστημονική μελέτη. Το ίδιο ισχύει και για το πόσο πετυχημένη θα είναι η μετέπειτα πορεία του ως φοιτητής.

Οι επιστήμονες του Βασιλικού Κολλεγίου (King's) του Λονδίνου, που μελέτησαν στοιχεία για 3.000 ζεύγη διδύμων, προκειμένου να βρουν σε ποιό βαθμό υπάρχει γενετικό υπόβαθρο στην απόφαση και στην ικανότητα ενός νέου να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο γενετικός παράγοντας δεν παίζει καθόλου αμελητέο ρόλο, σε συνδυασμό ασφαλώς με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς παράγοντες.

Τα γονίδια φαίνεται να επηρεάζουν ένα παιδί για το άν θα επιλέξει να συνεχίσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ποιά πανεπιστημιακή σχολή θα διαλέξει, αν θα τα καταφέρει να εισαχθεί σε αυτήν και πόσο καλά θα τα πάει στη συνέχεια ως φοιτητής. Τόσο οι βαθμοί των μαθητών στις εισαγωγικές εξετάσεις (A-level για τα βρετανικά πανεπιστήμια), όσο και κατόπιν των φοιτητών στις εξετάσεις στα μαθήματα του πανεπιστημίου, εν μέρει επηρεάζονται από το DNA του νέου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Έμιλι Σμιθ Γούλι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», σύμφωνα με τις βρετανικές «Ιντιπέντεντ» και «Τέλεγκραφ» και το "New Scientist", βρήκαν ότι το 57% των διαφορών μεταξύ των μαθητών στις εισαγωγικές εξετάσεις και το 46% των διαφορών μεταξύ των φοιτητών στις πανεπιστημιακές εξετάσεις σχετίζονται με τα γονίδια. Η ίδια η επιλογή ενός μαθητή αν θα πάει στο πανεπιστήμιο ή όχι, φαίνεται να επηρεάζεται σε ποσοστό περίπου 50% από το DNA του. Οι λοιπές διαφορές στις επιδόσεις αποδίδονται σε άλλους παράγοντες, όπως το εισόδημα και ο πλούτος της οικογένειας του μαθητή ή του φοιτητή, η ποιότητα της προηγούμενης εκπαίδευσής του στο σχολείο, η υποστήριξη από την οικογένεια και τους φίλους του, αν οι γονείς έχουν πάει πανεπιστήμιο, αν η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα στήριξης των παιδιών από φτωχά νοικοκυριά που θέλουν να μπουν στο πανεπιστήμιο κ.α.

«Δεν νομίζω ότι πραγματικά θα περίμενε οποιοσδήποτε ότι δεν υπάρχει μια γενετική επιρροή, όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο, με δεδομένο ότι η εκπαιδευτική επίδοση, η νοημοσύνη, η προσωπικότητα και άλλα χαρακτηριστικά έχουν μια κληρονομική διάσταση», δήλωσε ο γενετιστής δρ Ντέηβιντ Χιλ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.

Θα μπορούσε άραγε στο μέλλον ένα γενετικό τεστ να προβλέπει αν θα πάει πανεπιστήμιο ένα παιδί και αν θα γίνει δεκτό στο…Χάρβαρντ; Μάλλον δύσκολα θα συμβεί αυτό. Η μελέτη των διδύμων δεν ήταν σε θέση να συσχετίσει τις επιδόσεις των μαθητών και φοιτητών με συγκεκριμένα γονίδια. Οι ερευνητές έκαναν μια ανάλογη μελέτη με το DNA 3.000 όχι διδύμων, αλλά τυχαίων ανθρώπων, χρησιμοποιώντας ως βάση για τις αναλύσεις τους μια «πολυ-γονιδιακή βαθμολογία», που λαμβάνει υπόψη τις αθροιστικές επιδράσεις χιλιάδων γονιδίων, τα οποία στο παρελθόν έχουν συσχετισθεί με τις εκπαιδευτικές επιδόσεις. Οι επιστήμονες μπόρεσαν να αποδώσουν στα γονίδια μόνο το 5% των διαφορών στις επιδόσεις μεταξύ των νέων, ένα πολύ μικρότερο ποσοστό σε σχέση με την έρευνα στους διδύμους. Κάτι που απέδωσαν κυρίως στο γεγονός ότι μέχρι σήμερα έχει ανακαλυφθεί ένας μικρός μόνο αριθμός γονιδίων που επηρεάζουν το μορφωτικό επίπεδο.

Συνεπώς δεν υπάρχει η δυνατότητα, προς το παρόν τουλάχιστον, να αναπτυχθεί ένα γενετικό τεστ με προγνωστική ικανότητα για το πώς θα τα πάει ένα παιδί στο πανεπιστήμιο. «Βρήκαμε ότι μέχρι στιγμής μπορούμε να εξηγήσουμε γενετικά μόνο το 5% των ατομικών διαφορών όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο. Είναι αρκετά μικρό αυτό το ποσοστό προς το παρόν, αλλά νομίζω ότι η επιστήμη σταδιακά προοδεύει, ώστε να φθάσουμε σε ένα σημείο όπου θα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις από το DNA και μόνο», δήλωσε αισιόδοξη η δρ Σμιθ-Γούλι.

psemata

Μεγαλύτερο ψέμα δεν έχω διαβάσει. Έχω πτυχίο πολυτεχνείου αλλά είμαι χαζός και δυστυχισμένος. Τα πτυχία δεν φέρνουν την ευτυχία. Συμβουλή προς γονείς: μην πιέζεται τα παιδιά σας για διαβάσματα και πανεπιστήμια. Ας μάθουν μία τέχνη να βγάζουν τα προς το ζην. Ελάχιστοι είναι αυτοί που πρέπει να μπουν πανεπιστήμιο. Εξάλλου μόνο αριστερούς θα γνωρίσουν εκεί και το πιο πιθανό είναι να καταλήξουν μίζεροι και δυστυχισμένοι όπως εγώ.

Αστειότητες

Πέραν των γονιδίων με απόλυτη έκφραση (πχ αν θα έχεις τάδε χρώμα ματιών), πολλά γονίδια είναι σε εξάρτηση με τους παράγοντες που συναντάς καθώς αναπτύσσεσαι. Ουσιαστικά γράφει 50% γονιδιακά, 50% από τα υπόλοιπα. Αν λοιπόν μεγιστοποιήσεις το 50% των υπολοίπων παραγόντων σου με σκληρή δουλειά και λίγη τύχη μάλλον περνάς. Αυτό που όλοι γνωρίζουμε όλα αυτά τα χρόνια. Σπουδαία έρευνα.

Η έρευνα δεν δικαιώνει τους σκραπες

Η έρευνα δικαιώνει αυτούς που πιστεύουν στη human biodiversity και τη σημασία της . Αυτούς που στο Ελλαδιστάν λέτε «φασιστες»

Είσαι

αδιαμφισβήτητα γελοίος!

Αμε

«Δεν νομίζω ότι πραγματικά θα περίμενε οποιοσδήποτε ότι δεν υπάρχει μια γενετική επιρροή, όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο, με δεδομένο ότι η εκπαιδευτική επίδοση, η νοημοσύνη, η προσωπικότητα και άλλα χαρακτηριστικά έχουν μια κληρονομική διάσταση», Τι ευτυχία να μην έχεις γνωρίσει ποτέ τη ζωή σου μυριζαιους

kyriakos

Καλή η έρευνα αλλά βασίζεται στην πλεμπα τους η όποια είναι μεσαιωνικες μαϊμούδες και στοκοι.

max

Αυτοί που μπήκαν στο πανεπιστήμιο, τα παράτησαν και υπήρξαν καινοτόμοι (ειδικά σε θέματα τεχνολογίας) σε ποια κατηγορία ανήκουν και ποσό σκράπες είναι;

Σε αυτούς που μπήκαν

Άρα όχι στους σκραπες . Μόνος σου το είπες .

Ναι μεν αλλά...

Καταρχήν καμία βορειοευρωπαϊκή χώρα δεν έχει το ίδιο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστημία οπότε τι να συγκρίνεις. Κατά δεύτερον τα αμφιλεγόμενα συμπεράσματα προφανώς αφορούν άλλες χώρες και όχι την δικιά μας. Αν κρίνω απ'τη σημερινή γενιά των 12-20 χρόνων ελπίζω τα γονίδιά μας να μην παίζουν τόσο ρόλο γιατί οι πλειοψηφία έχει πιάσει πάτο...

Τα γονίδιά παίζουν ρόλο

Σε όλο τον πλανήτη οι ίδιοι μπαίνουν στο πανεπιστήμιο . Αυτοί που έχουν καλή γονιδιακή δόση εφυιας και εργατικότητας . Το σύστημα δεν έχει καμία σημασία . Αυτά τα λέτε ως φτηνή δικαιολογία εσεις που δεν μπαίνετε.

Ας σοβαρευτουμε.

Αλίμονο αν ολοι εμπαιναν στα πανεπιστημια!Εχει μια βαση η ερευνα.Σε γενικες γραμμες ομως ο πιο μελετηρος και καλα οργανωμενος μπαινει στο πανεπιστημιο.Και βγαινει φυσικα σε εναν ευλογο χρονο. Γιατι αν μπει....χωρις να βγει,παραμενει μπουμπουνας και καλα.Δεν υπαρχουν μπουμπουνες βεβαια.Απλα υπαρχουν ανθρωποι με διαφορετικες κλισεις και ταλεντα.Αρκει να τα εντοπισουν γρηγορα (εκει ειναι ολη η μαγκια.Στο να κανει τη σωστη επιλογη)και να το καλλιεργησει.

κανένας

Η εισαγωγή στα Ελληνικά Πανεπιστήμια δεν έχει καμμία σχέση με αυτήν στα Βορειοευρωπαικά.Εδώ μετράει η αποστηθιση,διότι ο εξεταστής παίρνει ψίχουλα ,και συγκρίνει το γραπτό με το κείμενο τού βιβλίου λέξη προς λέξη.Μένουν απ έξω διάνοιες,χωρίς να σημαίνει ότι οι εισαγόμενοι είναι όλοι άχρηστοι. Εαν εισαχθείς και έχεις γονίδια θα προκόψεις δοθέντος ότι τα πανεπιστήμιά μας ,έχουν κατα κανόνα καλούς δασκάλους.

Υπερβάλλεις...

Ε όχι και "μένουν απ' έξω οι διάνοιες", όταν μπορείς να μπεις με 14 σε τμήματα πληροφορικής, μαθηματικών και φυσικής...

Δε σωνομαστε.Τελος.

Ερωτηση.Το παιδι του αγροτη και της αγροτισσας που μπηκε στο πανεπιστημιο απο ποιον πηρε το dna;;;Και γιατι ο μπαμπας και η μαμα και ο παππους και η γιαγια δε πηγαν πανεπιστημιο;Αν ειναι ετσι τα πραγματα εμπλεκονται ακομα περισσοτερο.Μηπως η μαμα σκραπα του φοιτητη ειχε παει με το γιατρο ή το δασκαλο του χωριου;Κοιτατε ποσα ευλογα ερωτηματα γεννα αυτη η Κ α τ α π λ η κ τ η κ η ερευνα!

ΕΤΣΙ

xaxaxaxa εισαι μεγαλος!!!

Γιώργης

Δεν έχεις δει έξυπνο αγρότη μου φαίνεται... Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν.

Νίκος

δεν είναι έτσι. Η έρευνα μιλάει για δίδυμα (υποθέτω δίδυμα που μεγάλωσαν σε διαφορετικά σπίτια). Είναι κλασσικός τρόπος να βρεις γενετικό υπόβαθρο. Το "αγρότης" ή λούστρος ή εφοπλιστής δεν παίζει κανένα ρόλο. Το 50% είναι τεράστιο νούμερο.

ΚΥΠΡΙΟΣ

Ποιος σου είπε ότι οι αγρότες είναι χαζοί, ΡΑΤΣΙΣΤΗ. που μου παίζεις και τον προοδευτικό. Ναι, οι έξυπνοι- ακόμα και από χαμηλά στρώματα- μπήκαμε στα πανεπιστήμια και αποφοιτήσαμε ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ, χωρίς ιδιαίτερα κι αντιγραφές. Αν έμπαιναν μόνο τα παιδιά των πλουσίων, τότε είναι που θα μετρούσε το περιβάλλον κι όχι τα γονίδια...

thelei-na-kanei-tatouz_b-sl

Σε έρευνα που έγινε σε γυναίκες από 18 έως 51 ετών, μόνο το 10 % των ερωτηθέντων γνώριζε πως η ορμόνη LH είναι χρήσιμη στη διάγνωση της περιόδου της ωορρηξίας, ενώ το 38,7 % δήλωσε ότι βασίζονται στις αλλαγές στο σώμα τους για να γνωρίζουν τη στιγμή της μέγιστης γονιμότητας.

KILO