Ευρωεκλογές 2019: Αυστηρότεροι κανόνες για τη χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων και τη διαδικτυακή διαφήμιση

Ευρωεκλογές 2019: Αυστηρότεροι κανόνες για τη χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων και τη διαδικτυακή διαφήμιση

H τροπολογία καθιστά δυνατή την επιβολή οικονομικών κυρώσεων όταν πολιτικά κόμματα παραβιάζουν τους κανόνες προστασίας δεδομένων προσκοπικού χαρακτήρα των Ευρωπαίων πολιτών

Ευρωεκλογές 2019: Αυστηρότεροι κανόνες για τη χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων και τη διαδικτυακή διαφήμιση
Σε προσωρινή συμφωνία αναφορικά με τους νέους αυστηρότερους κανόνες για τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και τη διαδικτυακή διαφήμιση κατέληξαν σήμερα 16 Ιανουαρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η τροποποίηση του κανονισμού που είχε προταθεί από τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ σκοπεύει να διασφαλίσει ελεύθερες και δίκαιες Ευρωεκλογές με διαφανείς διαδικασίες για τα πολιτικά κόμματα.


Συγκεκριμένα η τροπολογία που υιοθέτησαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ καθιστά δυνατή την επιβολή οικονομικών κυρώσεων όταν πολιτικά κόμματα παραβιάζουν τους κανόνες προστασίας δεδομένων προσκοπικού χαρακτήρα των Ευρωπαίων πολιτών με σκοπό να επηρεάσουν το εκλογικό αποτέλεσμα. Οι κυρώσεις αυτές μπορούν να φθάσουν το 5% του ετήσιου προϋπολογισμού του εμπλεκόμενου ευρωπαϊκού πολιτικού κόμματος ή ιδρύματος ενώ δεν θα μπορούν να ζητήσουν χρηματοδότηση από τον γενικό προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το έτος επιβολής της κύρωσης. Την κύρωση θα επιβάλει η Αρχή για τα Ευρωπαϊκά Πολιτικά Κόμματα και τα Ευρωπαϊκά Πολιτικά Ιδρύματα της ΕΕ.

Η πρόταση της Κομισιόν για την ενίσχυση των κανόνων διαφάνειας των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων στόχευε στη διαφάνεια στο διαδίκτυο και την αποτροπή προπαγανδιστικών εκστρατειών και πολιτικές παραπληροφόρησης. Χαρακτηριστικά με την πρόταση για τροποποίηση του κανονισμού που είχε ζητήσει από τα δύο νομοθετικά όργανα της ΕΕ (Κοινοβούλιο και Συμβούλιο της ΕΕ) η Κομισιόν ζητούσε μεταξύ άλλων: Να διασφαλιστεί η διαφάνεια της πολιτικής διαφήμισης με τα πολιτικά κόμματα, τα ιδρύματα και τους οργανισμούς που αναλαμβάνουν προεκλογικές εκστρατείες να δημοσιοποιούν πληροφορίες σχετικά με το πόσα χρήματα δαπανούν για τη διαδικτυακή διαφήμιση στο πλαίσιο συγκεκριμένης εκστρατείας. Θα πρέπει να αναφέρουν σαφώς ποιο κόμμα ή πολιτική ομάδα στήριξης πληρώνει για τις πολιτικές διαφημίσεις στο διαδίκτυο και να ενημερώνουν τους Ευρωπαίους πολίτες σχετικά με το πώς γίνεται η στόχευσή τους κατά τη διάδοση τέτοιων διαφημιστικών μηνυμάτων στα μέσα κοιβνική δικτύωσης.

Αναφορικά με την προσωρινή συμφωνία ο πρώτος Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  κ. Φρανς Τίμερμανς δήλωσε: «Η συμφωνία αυτή αποτελεί καλή είδηση. Θα συμβάλει στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των δημοκρατικών θεσμών την κατάλληλη στιγμή ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών.» Η Επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, κ. Βιέρα Γιούροβα, πρόσθεσε: «Έχουμε δει πώς μπορεί να γίνει κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων με σκοπό τη χειραγώγηση σε προεκλογικές περιόδους. Οι ισχυροί κανόνες για την προστασία των δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των επικείμενων ευρωπαϊκών εκλογών. Αναμένουμε την απόλυτη τήρησή τους από τα ευρωπαϊκά πολιτικά κόμματα, ούτως ώστε οι Ευρωπαίοι να μπορούν να ψηφίσουν αφότου θα έχουν πλήρως και θεμιτά ενημερωθεί κατά τη διάρκεια της εκστρατείας».

Το κείμενο πρέπει τώρα να εγκριθεί επισήμως από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από το Συμβούλιο της ΕΕ κατά τις προσεχείς εβδομάδες, ώστε να τεθούν σε εφαρμογή οι κανόνες για τις ευρωπαϊκές εκλογές του 2019.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης