Γένοβα: Ειδικοί είχαν προειδοποιήσει πριν από δύο χρόνια για την επικίνδυνη γέφυρα

genoa-bridge_main01

Μηχανικοί υποστήριζαν ότι έπρεπε να γκρεμιστέι η γέφυρα και να χτιστεί άλλη - Δυσβάστακτο το κόστος συντήρησης της Morandi που χτίστηκε το 1967 και είχε ταλαιπωρηθεί από τα χιλιάδες αυτοκίνητα που περνούσαν από πάνω της καθημερινά Στους 35 οι νεκροί - Εκλιπαρούν για βοήθεια παγιδευμένοι στα συντρίμμια

Η γέφυρα Morandi που κατέρρευσε στη Γένοβα της Ιταλίας σκοτώνοντας τουλάχιστον 35 άτομα, είχε γίνει αντικείμενο υπερβολικών έργων συντήρησης και δημιουργούσε προβλήματα για δεκαετίες, όπως αποκαλύφθηκε.

Ειδικοί μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα ήταν πολύ πιο ασφαλές και αποτελεσματικό να γκρεμιστεί η γέφυρα, από το να συνεχίζεται η επισκευή της.

Η γέφυρα που χτίστηκε το 1967, ένωνε τους αυτοκινητόδρομους Α10 και Α7 και γι' αυτό είχε επιβαρυνθεί από την μεγάλη κίνηση τροχοφόρων για πάνω από 50 χρόνια.

Το πρωί της Τρίτης δεν ήταν διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες και δεκάδες αυτοκίνητα έπεσαν από μεγάλο ύψος ότι κομμάτι της κατασκευής κατέρρευσε.

Παρά την μεγαλοπρέπεια του σχεδιασμού της, η κατασκευή της Morandi με την χρήση δύο τύπων ενισχυμένου σκυροδέματος, δημιούργησε θέματα τα προηγούμενα χρόνια και ήταν αναγκαία η - κοστοβόρα - συντήρησή της.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 τα καλώδια κατά μήκος της γέφυρας έπρεπε να αντικατασταθούν, ενώ περαιτέρω εργασίες γι' αυτό έγιναν το 2016.

Ήταν η χρονιά που ο Αντόνιο Μπρένσιτς, βοηθός καθηγητής πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας προειδοποίησε ότι το κόστος συντήρησης της Morandi είναι τόσο μεγάλο, που θα ήταν φθηνότερο να χτιστεί μία καινούρια γέφυρα!

Σύμφωνα με τον Μπρένσιτς, το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν στραβή και ημιοριζόντια δημιουργούσε θέματα στην κατασκευή από τις αρχές της δεκαετίας του '80.

Τον Δεκέμβριο του 2016 τοπική εφημερίδα σχολίασε ότι η συντήρηση των γεφυρών στην περιοχή στερούνταν χρηματοδότησης, καθώς οι Αρχές προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για νέα έργα.

Η «Il Secolo XIX» κατηγόρησε τους αξιωματούχους ότι προχωρούσαν σε σημαντικές αποκαταστάσεις μόνο όταν τα προβλήματα με τις γέφυρες γίνονταν εξόφθαλμα.

Ο Ίαν Φιρθ, πρώην πρόεδρος του Ιδρύματος Μηχανολόγων Μηχανικών, είπε ότι το ασυνήθιστο σχέδιο της γέφυρας Morandi δημιουργεί μία άκαμπτη διάταξη μεταξύ των στηρίξεων που δεν είναι κοινή στις γέφυρες με καλώδια στήριξης. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε τι προκάλεσε την τραγωδία, όμως καθώς αυτή η γέφυρα από ενισχυμένο σκυρόδεμα βρίσκεται εδώ πάνω από 50 χρόνια, είναι πιθανό ότι η οξείδωση των στηριγμάτων μπορεί να ήταν ένας βασικός παράγοντας. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή με την κατάρρευση ήταν σε εξέλιξη καταιγίδα μπορεί να έχει, μπορεί και να μην έχει σχέση», τόνισε.

Ο υπεύθυνος του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε ότι εργασίες για την στήριξη των θεμελίων της γέφυρας εκτελούνταν κατά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι κάμερες παρακολουθούσαν διαρκώς τη γέφυρα.

Η στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας στη Γένοβα


Τουλάχιστον 35 οι νεκροί

Ακόμα και τη νύχτα οι πυροσβέστες συνέχιζαν να αναζητούν επιζώντες και νεκρούς στα συντρίμμια της γέφυρας.

Ανατριχιαστικές είναι οι μαρτυρίες από την ιταλική πόλη, μετά την κατάρρευση της μεγάλης γέφυρας. Κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν πως από τα συντρίμμια ακούγονται φωνές ανθρώπων που καλούν σε βοήθεια. Μάλιστα πληροφορίες από τα ιταλικά ΜΜΕ δεν αποκλείουν κι άλλο κομμάτι της γέφυρας να γκρεμιστεί!

«Συνεχίζουμε τις προσπάθειες να ανασύρουμε επιζώντες από τα χαλάσματα» δήλωσε η εκπρόσωπος της αστυνομίας της Γένοβας Αλεσάντρα Μπούτσι. «Ελπίζουμε να βρούμε περισσότερους επιζώντες».

Με βάση πηγές της Πυροσβεστικής, το δυστύχημα προκάλεσε το θάνατο 35 ανθρώπων, ανάμεσά τους και ένα μωρό, επιβεβαιώνοντας τους αρχικούς φόβους για δεκάδες νεκρούς.

Στα συντρίμμια βρίσκονται περίπου 300 πυροσβέστες, που εργάζονται με τη βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων αναζητώντας επιζώντες. Τέσσερις άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί από τα συντρίμμια, όπως μετέδωσε το Ansa.

italia_accident_mesa10
italia_accident_mesa11
DkkLo0UXcAARABK
gefyra_diaswsi
italia_gefyra_kat
genova_bridge
gefyra_morandi
genova_bridge_1
19909812
genova_gefyra_a10
italy_collapse

ΣΧΟΛΙΑ (8)

Τωρα

'Ένα υπόγειο τουνελάκι θα γίνει τώρα στη θέση της. Όμως αν διάβασα καλά , εκτελούνταν εργασίες συντήρησης στη θεμελίωση ??? Άν είχαν σκάψει θεμέλια για να τα ενισχύσουν και έβρεχε ...καληνύχτα. Επίσης σε όλες τις γέφυρες πρέπει να υπάρχουν συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης . Εδώ ??? Επίσης τις περισσότερες φορές οι αρμόδιοι γράφουν στα π......α τους τις προειδοποιήσεις των ειδικών.

Αντικειμενικός

Εθνικές καταστροφές σαφώς και συμβαίνουν παντού αλλά διαφορετική είναι η αντιμετώπιση αυτών από πολιτισμένους και υγιείς λαούς και από απολίτιστους και άρρωστους που δράττονται της ευκαιρίας για να πετάξουν λάσπη, να κάνουν μικροπολιτική επάνω σε πτώματα, να βγάλουν τα αποθυμένα τους και να κάνουν πόλεμο!

Γιώργος

Εχω περάσει με λεωφορείο από τη γέφυρα, είναι ψηλή, λευκή και θυμάμαι ακόμα την ωραία θέα.

λολος

ψηλή, λευκή και ξανθιά?

Η γέφυρα( υποσχεδιασμένη) ήταν προ-ορισμένη να πέσει

Η γέφυρα αυτή αοό το σχέδιο και μόμο ήταν προβληματική και υποσχεδιασμένη. Η κοντινή απόσταση των υο στηριγμάτων και η καμπύλη που κάνει ώς διαφυγή μετά τα κοντινά στηρίγματα δημιουργούν συνθήκες μεγάλης καταπόνησης σε όλο το υπερυψωμένο μέρος και φεξιά και αριστερά αοό τα στηρίγματα. Αλλέως η γέγυρα είχε δυσαναλογία μήκους και ύψους και ελλειπεί στηρίγματα ( μόνο 2 κολόνες) . Ταυτόχρονα μεταξύ των δύπ στηριγμάτων κατάληγε απότομα δε αμπασωτό ( το ίσιο μέρος) ενώ ήθελε να δημιουργεί την αίσθηση στο Μιρκέζι ( ποιό oval) μεταξυ των δύο κολωνών που στηρίζονταν τα καλώδια. Συμπέρασμα τα στηρίγματα κεντρικές κολώνες ήταν σιμά τοποθετημένα για το μήκος της όλης κατασκευής , τα φορτία στην γέγυρα του τμήματος μεταξύ των δυο πύργων δεν μοιράζονταν σε όλο το μήκος , με αποτέλεσμα να κσταρεύσει. Η κατάρευση ήταν στοιχείο του σχεδιασμού της γέφυρσς και αποτέλεσμα του σχεδιασμού. Σε Παλιό Ηπειρώτη μάστορα των πέτρινων γεφυριών να έδινες τον σχεδιασμό τέτοια ανεγκεφαλιά και αποκοτιά δεν θα έκανε.Παραπάνω στο κειμενο αναφέρεται ο Ίαν Φίρθ που εντοπίζει ποιό κοντά το πρόβλημα "'ώς άκαμπτη διάταξη μεταξύ των στηρίξεων ασυνήθιστη για κρεμαστές γέφυρες'". Η μορφή της κάθε γέφυρας απ το φαίνεσθαι και μόνο δείχνει και το αν είναι στερεά και αντοχής. Δηλαδή η κάθε γέφυρα είναι από μόνη της ένα αισθητικό γεγονός. Μορφή κσι περιεχόμενο πάνε μαζί. Η γέφυρα αυτή στην Γένοβα ήταν αντιαισθητικό κατασκεύασμα σπό μόνη της χωρίς αναλογίες. Δεν συτοστηριζόνταν αισθητικά και λειτουργικά. Άρα και το κόστος συντήρησης ήταν μεγάλο και οι φθορές επιτσχυνόμενες. Και μοιραίως προοριζόνταν για να πέσει. Και έπεσε. Και πλέον η Ιταλία χρλονια για τους γνώστες δεν φημίζεται για τον καλής ποιότητας χάλυβα που χρησιμοποιεί λόγω κουλτούρας χαμηλών κρατικών κόστων στον προυπολογισμό του Ιταλικού κράτους .Αλλά και τα Ιταλικά διάσπαρτα μπερδεμένα πανεπιστήμια δεμ έχουν τόσο κωδικοποιημένα αντικείμεα σπουδών δε βάθος, αλλά επιφανειακά γενικές πλατιές γνώσεις με στοιχεία θεωρητικότητας. Η γέφυρα αυτή ήταν προ-ορισμένη να πέσει και έπεσε. Και την πλήρωσαν οι πολίτες , μια και αυτοί θεωρούνται και απ το Ιταλικό κράτος ( όπως απ όλα τα κράτη που μετά ψάχνουν τις αιτίες , αλλά μετά ) , σαν πρόβατα ή κατσίκια για σφαγή.

Αντικειμενικός

Που είναι οι έλληνες μεγαλοδικηγόροι να κάνουν μηνύσεις στη πολιτική ηγεσία για το ατύχημα και γιατί η αντιπολίτευση εκεί δεν ζητάει να παραιτηθεί ο Ιταλός πρωθυπουργός? Α βρε Τόσκα σε φάγανε οι άρρωστοι και οι διαπλεκόμενοι!

Δεξιός

Δηλαδή δεν φταίει κανείς για την γέφυρα; Τι νομίζεις ότι παντού λογική σύριζα έχουν και φταίει η κλιματική αλλαγή; Περίμενε και θα δεις

κκκ

οι αμερικάνοι την έριξαν χρησιμοποιώντας λέιζερ.

Γιάννης Γλ.

Στη Γένοβα δεν ήταν ο Αλέξης διαμαρτυρόμενος σαν αναρχοάπλυτος "νεολαίος"; Από εκεί άρχισε το κακό. Πήγε τότε στη γέφυρα και ουρούσε στους αρμούς και στα σίδερα. Μη λεμε οτι δεν υπήρχε οργανωμένο σχεδιο τωρα.........

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

turkey

Η οικονομική του αδυναμία έκανε την ψυχολογία του να καταρρεύσει, και στη συνέχεια στην αυτοκτονία - Συνελήφθη ο δημοσιογράφος που γνωστοποίησε την είδηση, αλλά αφέθηκε ελεύθερος

maduro_wife

Η Ουάσινγκτον ανακοίνωσε την επιβολή νέων κυρώσεων εις βάρος της Βενεζουέλας – Στο στόχαστρο των νέων κυρώσεων μεταξύ άλλων μπήκαν η σύζυγος του Μαδούρο, η αντιπρόεδρος της Βενεζουέλας και ο υπουργός Άμυνας