Αεροπορικές τραγωδίες: Είναι το φετινό καλοκαίρι το χειρότερο όλων των εποχών;

Αεροπορικές τραγωδίες: Είναι το φετινό καλοκαίρι το χειρότερο όλων των εποχών;

Μαύρος Ιούλιος - Οι θεωρίες για την κατάρα του «7»

Αεροπορικές τραγωδίες: Είναι το φετινό καλοκαίρι το χειρότερο όλων των εποχών;

Σοκ προκαλούν τα αεροπορικά δυστυχήματα που έχουν οδηγήσει στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπων τις τελευταίες ημέρες. Από την κατάρριψη του Boeing 777 των μαλαισιανών αερογραμμών στην ανατολική Ουκρανία, στη συντριβή του αεροσκάφους των αερογραμμών της Ταϊβάν, TransΑsia Αirways, μέχρι την εξαφάνιση από τα ραντάρ του MD-83 της Air Algerie, εκατοντάδες είναι οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και άλλοι τόσοι εκείνοι που έχουν βυθιστεί στο θρήνο.

Τι συμβαίνει, όμως, και τα αεροπλάνα πέφτουν το ένα μετά το άλλο; Είναι, άραγε, το φετινό καλοκαίρι το χειρότερο όλων των εποχών;



Πέραν της πτήσης MH17 των μαλαισιανών αερογραμμών που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ τον περασμένο Μάρτιο και θεωρείται η πιο θανατηφόρα συντριβή μετά την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, εξαιρετικά συχνά είναι τα αεροπορικά δυστυχήματα που σημειώνονται τους θερινούς μήνες.

Κλείσιμο

Ήταν 25 Μαΐου του 2002 όταν μόλις είκοσι λεπτά από την απογείωση, το αεροσκάφος των κινεζικών αερογραμμών, το οποίο εκτελούσε την πτήση 611, συνετρίβη στην Ταϊβάν οδηγώντας στο θάνατο 225 επιβαίνοντες. Έπειτα από έρευνες ειδικών, η τραγωδία αποδόθηκε σε κόπωση των μετάλλων και ρωγμές στο Boeing 747.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, στις 22 Αυγούστου, 170 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, όταν το αεροπλάνο στο οποίο επέβαιναν συνετρίβη στην ανατολική Ουκρανία. Το Tupolev Tu-154 που εκτελούσε πτήση 612 των αερογραμμών Pulkovo Airlines και αναχώρησε από τη Ρωσία με προορισμό την Αγία Πετρούπολη, εξέδωσε τρία σήματα κινδύνου πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ και στη συνέχεια έπεσε στην ανατολική Ουκρανία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το αεροσκάφος έχασε ύψος όταν οι κυβερνήτες επιχείρησαν να αποφύγουν περιοχή με σφοδρή κακοκαιρία.



Σχεδόν ένα μήνα αργότερα, στις 29 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, 154 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν το Boeing 737των βραζιλιάνικων Gol Airlines που εκτελούσε δρομολόγιο από το Μανάους προς το Ρίο Ντε Τζανέιρο προσέκρουσε με δεύτερο αεροσκάφος. Οι ειδικοί «έδειξαν» λάθος του πύργου ελέγχου, καθώς τα δύο αεροσκάφη πετούσαν σε αντίθεση κατεύθυνση, στον ίδιο αεροδιάδρομο και στο ίδιο ύψος. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με έκθεση που εξέδωσε η οργάνωση ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας, οι Αμερικανοί πιλότοι του δεύτερου αεροσκάφους έφεραν εν μέρει την ευθύνη καθώς λέγεται πως απενεργοποίησαν το σύστημα που ειδοποιεί τα υπόλοιπα αεροσκάφη για την παρουσία δεύτερου αεροσκάφους.



Έναν χρόνο αργότερα, στις 17 Ιουλίου του 2007, 187 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, όταν το Airbus A320 των βραζιλιάνικων Tam Airlines βγήκε από το διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο Congonhas, προσέκρουσε σε σταθμό καυσίμων έξω από τον αερολιμένα και τυλίχτηκε στις φλόγες. Όλοι οι επιβαίνοντες της πτήσης JJ3054 σκοτώθηκαν ακαριαία, ενώ οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν τη στιγμή της προσγείωσης ήταν εξαιρετικά κακές.



Μυστήριο επικράτησε γύρω από την εξαφάνιση από τα ραντάρ του Airbus των γαλλικών αερογραμμών, όταν την 1η Ιουνίου του 2009 το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση 447 από το Ρίο ντε Τζανέριο προς το Παρίσι έπαψε να δίνει στίγμα ενώ βρισκόταν πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό. Το θρίλερ που επικράτησε άρχισε να λύνεται πέντε ημέρες μετά όταν εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια του, ωστόσο, μόνο δύο χρόνια αργότερα το μυστήριο φωτίστηκε όταν το κουφάρι του αεροσκάφους βρέθηκε στις βόρειες ακτές της Βραζιλίας. Οι γαλλικές αρχές απέδωσαν την συντριβή στη μηχανική βλάβη.



Στις 30 Ιουνίου του 2009, 153 επιβαίνοντες ενός Airbus 310 των αερογραμμών της Υεμένης έχασαν τη ζωή τους, όταν το αεροσκάφος στο οποίο βρίσκονταν και είχε προορισμό τις Νήσους Κομόρες, κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό. Η 14χρονη Μπαχία Μπαχάρι ήταν η μόνη επιζήσασα, στην οποία ο διεθνής Τύπος αναφερόταν ως «το κορίτσι θαύμα».

Τα θερινά αεροπορικά δυστυχήματα των περασμένων ετών ολοκληρώνονται με την πτώση του αεροσκάφους McDonnell Douglas MD-83 (ίδιου τύπου με εκείνο της Air Algerie) των αερογραμμών της Νιγηρίας Dana στις 3 Ιουνίου 2012.

Το αεροσκάφος προσέκρουσε σε κτίριο στο Λάγος της Νιγηρίας, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 153 επιβαίνοντες και 10 πολίτες που βρίσκονταν στο δρόμο τη στιγμή της συντριβής. Σύμφωνα με έρευνες, το δυστύχημα προκλήθηκε από μηχανική βλάβη, καθώς ο κυβερνήτης είχε επιχειρήσει να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση έπειτα από προβλήματα στους δύο κινητήρες.



Η κατάρα του αριθμού «7»

Πίσω από κάθε μεγάλη αεροπορική τραγωδία που δε μπορεί να εξηγηθεί άμεσα, προκύπτουν πολλές θεωρίες συνωμοσίες με πολλούς να προτείνουν τα πιο ευφάνταστα σενάρια για να δώσουν απαντήσεις στα δεκάδες ερωτήματα.

Μία από αυτές είναι και η κατάρα του αριθμού «7», καθώς οι πτήσεις της Malaysia Airlines δείχνει να συνδέεται με τα δυστυχήματα που σημειώνονται με τα αεροπλάνα της εταιρίας.

Η τελευταία τραγωδία με την κατάρριψη-συντριβή του Boeing 777 της Malaysia Airlines που κόστισε τις ζωές 298 ατόμων, πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουλίου, η πτήση ήταν η MH17, ενώ το συγκεκριμένο αεροσκάφος πετούσε για 17 χρόνια.



Ωστόσο, ο αριθμός 7 «στοιχειώνει» και μία άλλη τραγική αεροπορική στιγμή, όταν στις 4 Δεκεμβρίου 1977 καταγράφηκε η πρώτη συντριβή αεροσκάφους της συγκεκριμένης εταιρείας. Το αεροσκάφος απογειώθηκε από την Πενάνγκ με προορισμό την Κουάλα Λουμπούρ, αλλά συνετρίβη στην Τανζούνγκ Κουπάνγκ Τζοχόρ. Όλοι οι επιβαίνοντες σκοτώθηκαν: 93 επιβάτες και 7 μέλη του προσωπικού αέρος...



Μήπως, όμως, οι «κατάρες» εξυπηρετούν μονάχα τους λάτρεις των θεωριών συνωμοσίας και δεν έχουν καμία βάση; Το πιθανότερο, λοιπόν, είναι ότι με την αύξηση των ταξιδιών κατά τους θερινούς μήνες, οι κυβερνήτες πραγματοποιούν πτήσεις που δε συνηθίζουν, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν καλά ποιες περιοχές να αποφεύγουν, ενώ συχνές είναι και οι αντικαταστάσεις πιλότων από νεότερους και ίσως λιγότερο έμπειρους για επιπλέον αεροπορικά δρομολόγια. Την ίδια στιγμή αν αυτά είναι συχνά και μεγάλων αποστάσεων, πιθανή εξήγηση των δυστυχημάτων μπορεί να είναι και η σωματική κόπωση του πληρώματος.

 
























Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης