ΕΕΤΤ: Τροποποιεί τις ρυθμίσεις για τους πενταψήφιους ώστε να αποφεύγονται αυθαίρετες χρεώσεις

kinita_2

Η ΕΕΤΤ προχωρά στην τροποποίηση με στόχο να διασφαλίζεται η ρητή συγκατάθεση του χρήστη για τη λήψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών

«Φραγμό» στις υψηλές χρεώσεις μέσω των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (πενταψήφιοι αριθμοί - ΥΠΠ) επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων των υπηρεσιών, προχωρώντας στην τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης.

Η ΕΕΤΤ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, προχωρά στην τροποποίηση με στόχο να διασφαλίζεται η ρητή συγκατάθεση του χρήστη για τη λήψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών και να αποφεύγονται αυθαίρετες χρεώσεις χρηστών.

Οι ΥΠΠ είναι υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, μέσω συγκεκριμένων αριθμοσειρών, και αφορούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορές (π.χ. ‘κατέβασμα' παιχνιδιών, ringtone, video), παιχνίδια από την τηλεόραση με συμμετοχή μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός), αστρολογία, χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.

Σύμφωνα με την τροποποίηση, ο χρήστης που επιθυμεί να εγγραφεί σε μια ΥΠΠ, με ή χωρίς συνδρομή:

• Αφού καταχωρήσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας.

• Στη συνέχεια, πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS, εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος. Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται.

• Μέχρι την αποστολή του παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ.

Σημειώνεται ότι η ΕΕΤΤ είχε διεξαγάγει δημόσια διαβούλευση για το θέμα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης της ΕΕΤΤ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Επίσης, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές:

• Πριν την καταχώρηση του τηλεφωνικού αριθμού τους σε διαδικτυακούς τόπους για να εγγραφούν σε ΥΠΠ να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών/έντυπων ΜΜΕ.

• Να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και να ελέγχουν εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ.

• Να ενημερωθούν από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που είναι συνδρομητές για τη δυνατότητα φραγής χρεώσιμων εισερχόμενων μηνυμάτων SMS από σύντομους πενταψήφιους κωδικούς. Επίσης, μπορούν να ενεργοποιήσουν τη φραγή μέσω των εφαρμογών που διαθέτουν οι πάροχοι.

• Να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητές, σε περίπτωση που είτε διαπιστώσουν αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου ή αδικαιολόγητη μείωση του υπολοίπου στο καρτοκινητό, είτε λάβουν μηνύματα SMS από πενταψήφιους κωδικούς, που αναφέρονται σε εγγραφή σε ΥΠΠ, χωρίς δική τους ενέργεια/συγκατάθεση.

ΣΧΟΛΙΑ (11)

Spider*

Καιρός ήταν!

Marie

Εδω σου λενε σε γραψαμε χωρις να το ζητησεις, τι τους ειναι να πουν οτι ελαβαν και sms χωρις να εχουν λαβει? Ασε δε που δεν αλλαζουν τιποτα στο θεμα της απο-εγγραφης. Ενω πολλες φορες η δ/νση τους επιτρεπεται να ειναι μια ταχυδρομικη θυριδα σε αλλη χωρα.

George

Τα ζωάδια που παίρνουν σματφονς και δεν ξέρουν να τα δουλέψουν και τα έχουν για φωτό και μόστρα στον καφέ θα βρουν τρόπο πάλι να χρεωθούν

Καταυλισμός

Αυτό φταίει πιστεύεις εσύ για τις ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΕΣ ΑΠΑΤΕΣ των ΥΠΠ τόσα χρόνια ε; Εσύ ποια ΥΠΠ εκπροσωπείς είπαμε;

Papatrexas

Πες τα ρε φιλε,εδώ δεν έχουν μαντήλι να κλάψουν και αγοράζουν με δανεικά iphones για το prestige λέει...ποιο πρεστίζ μωρέ μπουρντζοβλαχοι;

ττττ

τζαμπα οι μισθοι σας... ολη η ελλαδα με χρεωσεις και τηλεφωνικες παρενοχλησεις παλεύει..

ξυπνησε

ολη η Ελλάδα χρεωνεται και παρενοχλειτε και τωρα ξύπνησαν..

ΤΖ

ΚΑΛΑ ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΕΤΕ ΕΝΤΕΛΩΣ; ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΣΤΕΛΝΕΙ; ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟ ΦΟΡΕΑ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΕΙ. ΕΛΕΟΣ ΟΥΤΕ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΡΕ ΦΙΛΕ. ΠΑΝΤΟΥ ΥΠΟ.

Δημήτρης

Έπρεπε να φτάσουμε στο 2020 να έχουν χρεωθεί σχεδόν όλοι από 7€ επειδή Βάλαμε μια εφαρμογή στο κινητό που στο background έκανε εγγραφή με SMS και δεν το καταλαβαιναν ποτέ.μιλάω για εφαρμογές τύπου cam scanner κ όχι με περίεργο περιεχόμενο.. Είχα κάνει καταγγελία στην ΕΕΤΤ αλλά φυσικά δεν είχα λάβει απάντηση..ως τώρα απλά τους επετρεπαν να μας κλέβουν.. Αν και αργά μπράβο για αυτή την κίνηση!

182838

182838 Εεεεεεε????

George

Α, αυτό είναι εξαψήφιο. Το άρθρο μιλάει για πενταψήφια.

isonomia-isopolitia

Υπονοείς ότι η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ είναι πίσω απ' όλο αυτό; Γιατί ο 6ψήφιος αριθμός που αναφέρεις, είναι του κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των πελατών της.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης