LIVE

Κορωνοϊός

Πίνακας που δημιουργήθηκε από πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης πουλήθηκε σε δημοπρασία για 432.500 δολάρια

pinakas_tehnitis_noimosynis_261018

Ο πίνακας έχει τίτλο «Πορτρέτο του Έντμοντ Μπέλαμι»

Ένα πορτρέτο που δημιουργήθηκε όχι από άνθρωπο ζωγράφο αλλά από πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης έγραψε ιστορία, αφού είναι το πρώτο το οποίο πουλήθηκε σε δημοπρασία έργων τέχνης και μάλιστα έπιασε πολύ καλή τιμή, καθώς το αγόρασε κάποιος αντί 432.500 δολαρίων.

Η τιμή αυτή είναι περίπου 45 φορές υψηλότερη από τα 7.000 έως 10.000 δολάρια, που είχε θέσει ως αρχική εκτίμηση ο οίκος δημοπρασιών Christie΄s στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με το BBC.

Ο πίνακας με τίτλο «Πορτρέτο του Έντμοντ Μπέλαμι» (πρόκειται για φανταστικό πρόσωπο) έχει δημιουργηθεί από την καλλιτεχνική κολεκτίβα Obvious με έδρα το Παρίσι, με τη χρήση ενός αλγόριθμου GAN (Generative Adversarial Network), ο οποίος είχε τροφοδοτηθεί προηγουμένως με 15.000 πορτρέτα ζωγραφισμένα μεταξύ του 14ου και του 20ού αιώνα. Ο ίδιος αλγόριθμος έχει δημιουργήσει και άλλα έργα τέχνης, όπως γυμνά και τοπία.

edmont45


«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μία από τις πολλές τεχνολογίες που θα έχουν επίπτωση στην αγορά τέχνης του μέλλοντος, μολονότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να προβλέψουμε ποιες μπορεί να είναι αυτές οι αλλαγές», δήλωσε ο ειδικός του Christie΄s, Ρίτσαρντ Λόιντ.

Φυσικά, όπως παραδέχθηκαν και τα μέλη της γαλλικής κολεκτίβας, αιωρείται το ερώτημα ποιος τελικά είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τον πίνακα και δικαιούται να «υπογράψει» το έργο τέχνης; Ο αλγόριθμος που δημιούργησε την εικόνα ή οι δημιουργοί του αλγόριθμου;

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (3)

George

"αιωρείται το ερώτημα ποιος τελικά είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τον πίνακα και δικαιούται να «υπογράψει» το έργο τέχνης". Δεν υπάρχει λογική στο ερώτημα. Είναι κάτι που ποτέ δεν προβλημάτισε κανέναν. Δεν δικαιούταν ποτέ ο δάσκαλος την πατρότητα του έργου του μαθητή. Όχι ότι παράτυπα δεν υπέγραφαν και πουλούσαν έργα μαθητών τους κάποιοι ζωγράφοι ως δικά τους. Ούτε και οι κατασκευαστές απλού καθημερινού software μπορούν να διεκδικήσουν την πατρότητα έργων που δημιουργήθηκαν με το δικό τους software που το χειρίζονται άλλοι άνθρωποι.

From Botticelli to Botero and now to AI!!

Το 1964, σε μιά έκθεση στο Göteborg, δεύτερη πόλη της Σουηδίας μετά την πρωτεύουσα Στοκχόλμη, παρουσιάστηκαν 4 πίνακες ενός αγνώστου γάλλου avant-garde ζωγράφου, Pierre Brassau. Οι κριτικοί τέχνης ξεχώρισαν τους πίνακες του Brassau ανάμεσα σε άλλους γνωστών καλλιτεχνών και τους επαίνεσαν με θερμά λόγια. Όλοι εκτός από έναν κριτικό που ισχυρίσθηκε οτι μόνον ένας πίθηκος θα μπορούσε να φτιάξει τέτοιους πίνακες. Ήταν ο μόνος που είχε δίκαιο! Την αλήθεια μπορείτε να διαβάσετε στον ιστότοπο ...http://hoaxes.org/archive/permalink/pierre_brassau_monkey_artist Η μοντέρνα Τέχνη έφτασε σε αδιέξοδα ακολουθώντας το δόγμα anything goes (=τα πάντα επιτρέπονται") και όσο πιό αποκρουστικό και παράλογο τόσο πιο πολύ πουλάει. Όπως οι Συριζανελ που είναι απλώς ένας παρόμοιος παραλογισμός στο πολιτικό πεδίο.

Σωστός

Η σύγχρονη τέχνη τείνει να υπακούει όλο και περισσότερο στο ένστικτο και στις επιταγές του υποσυνειδήτου , απολύοντας τα φίλτρα του ανθρωπισμού και των υψηλοτέρων αξιών που είχε στην κλασσική Ελλάδα. Σαν να κάνει μια αντίστροφη πορεία προς το παρελθόν. Οι πρώιμοι Homo Sapiens και σπηλαιάνθρωποι δημιουργούσαν τέχνη και σπηλαιογραφίες με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Απολύτως ενστικτωδώς και "αυτόματα".

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης