«10 γκολ ο γιος του Ρονάλντο, 11 ο γιος του Μέσι»: Πόσο αληθινά είναι τα... κατορθώματα του 14χρονου Κριστιάνο Τζούνιορ και του 12χρονου Τιάγκο;
Η πραγματικότητα πίσω από τα «επιτεύγματα» των δύο πιτσιρικάδων - Ποιοι και γιατί υποδαυλίζουν την αντιπαλότητα των δύο σούπερ σταρ του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, με «μοχλό» τους γιους τους
Το δίπολο Λιονέλ Μέσι - Κριστιάνο Ρονάλντο και η αντιπαλότητα που «γεννήθηκε» εντός και εκτός γηπέδων μεταξύ των δύο άσων, καθόρισε μια ολόκληρη γενιά και γιγάντωσε τον μύθο των δύο πρωταγωνιστών. Την σκυτάλη, αργά ή γρήγορα, αναμένεται να πάρουν οι γιοι τους, Τιάγκο και Κριστιάνο Τζούνιορ. Πόσο αληθινή είναι όμως η είδηση ότι η «έχθρα» ανάμεσα στους δύο πιτσιρικάδες έχει ξεκινήσει από τώρα;
«Μην πιστεύετε ό,τι διαβάζετε» γράφουν οι New York Times και η ιστοσελίδα The Athletic. Πρόσφατα, δύο γραφικά έκαναν τον γύρο του κόσμου, δείχνοντας ότι ο Κριστιάνο Τζούνιορ, ηλικίας 14 ετών, πέτυχε... 10 γκολ σε μια νίκη 10-9 για την ομάδα νέων της Αλ Νασρ εναντίον της Αλ Ιτιχάντ, ενώ ο 12χρονος Τιάγκο Μέσι σκόραρε 11 γκολ σε μια νίκη 12-0 της Ίντερ Μαϊάμι στο Κύπελλο MLS κάτω των 13 ετών κόντρα στην ομάδα της Ατλάντα Γιουνάιτεντ. Τα κατορθώματα των δύο νεαρών μοιάζουν εντυπωσιακά, πόρρω απέχουν όμως από την αλήθεια.
Ποια είναι αυτή; Ότι ο γιος του Πορτογάλου άσου δεν σκόραρε 10 γκολ σε καμία περίπτωση, ενώ και ο γιος του Αργεντινού σούπερ σταρ δεν γίνεται να σκόραρε 11 γκολ στο προαναφερθέν ματς, καθώς διοργάνωση «Κύπελλο MLS κάτω των 13 ετών»... απλά δεν υπάρχει!
Και αυτή ήταν μία μόνο από τις πολλές αναρτήσεις σχετικά με τα γκολ των υιών Μέσι και Ρονάλντο, που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχουν προβληθεί εκατομμύρια φορές. Μήπως τα διαδικτυακά fandoms χρησιμοποιούν την παραπληροφόρηση, για να «υποδαυλίσουν» την αντιπαλότητα Μέσι - Ρονάλντο μέσω των γιων του ζευγαριού; Η απάντηση είναι λίγο πιο περίπλοκη.
Η έρευνα του δημοσιογράφου Άνταμ Κράφτον διαπίστωσε ότι πολλά από τα γραφικά περιείχαν το λογότυπο της Stake.com, μιας αυστραλιανής εταιρείας online καζίνο και στοιχημάτων -και χορηγού της ποδοσφαιρικής ομάδας της Έβερτον- η οποία πρόσφατα παραιτήθηκε από την άδεια διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών στη Μεγάλη Βρετανία, έπειτα από έρευνα που διεξήγαγε η Επιτροπή Τυχερών Παιγνίων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Viral claims about the goalscoring exploits of the sons of Cristiano Ronaldo and Lionel Messi have been seen by millions - except they are not true. Is it being fuelled by a guerrilla advertising campaign involving the logo of betting company Stake? https://t.co/kUMoEbKcZ8
Πολλοί λογαριασμοί οπαδών που προσέγγισε το «The Athletic», δήλωσαν ότι τους ζητήθηκε να χρησιμοποιήσουν το λογότυπο της Stake στα γραφικά τους και ότι τους δόθηκε κίνητρο, ανάλογα με το πόσους χρήστες των social media θα προσέλκυαν οι αναρτήσεις τους. Κανένας από τους λογαριασμούς, ωστόσο, δεν συνδέεται με τον Ρονάλντο ή τον Μέσι και κανένας από τους δύο παίκτες δεν έχει εμπορική σχέση με την Stake.
Η ίδια η Stake δεν απάντησε, όταν ρωτήθηκε ποιες -αν υπάρχουν- ρυθμιστικές ή νομικές οδηγίες παρέχονται στους συνεργαζόμενους λογαριασμούς ή στα πρακτορεία που ενδέχεται να συνεργάζονται με λογαριασμούς στα social media εξ ονόματός της. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο Athletic: «Η παρουσία του λογότυπου της Stake σε περιεχόμενο δεν υποδηλώνει απαραίτητα επίσημη σχέση ή χορηγία από την Stake».
Η παραπληροφόρηση σχετικά με τους γιους του Μέσι και του Ρονάλντο φαίνεται να είναι η συνέπεια μιας διαφημιστικής εκστρατείας που προωθεί την Stake μέσω λογαριασμών κοινωνικής δικτύωσης με σημαντικό κοινό. Με τη χρήση νέων ανθρώπων στη διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών να απαγορεύεται στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, πρόκειται για μια στρατηγική μάρκετινγκ, που περιγράφεται ως «υψηλού κινδύνου» από έναν νομικό εμπειρογνώμονα.
Ποιος ξέρει, αλήθεια, αν η αντιπαλότητα των δύο κορυφαίων ποδοσφαιριστών της εποχής μας θα συνεχιστεί και μέσα από τους απογόνους τους; Το ζήτημα, όσον αφορά στα όποια επιτεύγματα των δύο νεαρών, είναι ότι... θα πρέπει να τα δούμε, για να τα πιστέψουμε.
Υπάρχουν στιγμές που η πόλη, παρά τον θόρυβο, την κίνηση και το ασταμάτητο τρέξιμο, μοιάζει να επιβραδύνει για λίγο σαν να σου λέει «έλα, πάρε μια ανάσα». Αυτή την αίσθηση προσφέρει και η νέα πρωτοβουλία της Uber, μια μικρή επιστροφή χρόνου μέσα στο χάος της πόλης.
Με απόλυτη επιτυχία και με μετρήσιμα αποτελέσματα, που αποδεικνύουν ότι η συνεργασία ιδιωτικού - δημόσιου τομέα μπορεί να κάνει τη μεγάλη διαφορά, ολοκληρώθηκαν τα έργα βιώσιμης διαχείρισης νερού στο Δήμο Τανάγρας, κατά τη δεύτερη φάση του προγράμματος Zero Drop Mornos.