Αυτές είναι οι 16 μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία

kerameo

Παρουσιάστηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο - Επενέρχεται η τράπεζα θεμάτων, ξενόγλωσσα προγράμματα στα ΑΕΙ και «κόφτης» στις μετεγγραφές

Επαναφορά  της Τράπεζας Θεμάτων, ξενόγλωσσα προγράμματα στα Πανεπιστήμια και «κόφτη» στις μετεγγραφές προκειμένου να γίνονται με ακαδημαικά κριτήρια, όπως αποκάλυψε το «Πρώτο Θέμα» περιλαμβάνουν οι αλλαγές που παρουσίασε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

 Οι αλλαγές στο σχολείο που αποτελούν συνδυασμό νομοθετικών ρυθμίσεων, υπουργικών αποφάσεων και ευρύτερων δράσεων, που μαζί διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πολιτική,  επεσήμανε η υπουργός.

Οι μεταρρυθμίσεις κινούνται σε 3 άξονες: το πρόγραμμα του σχολείου, την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου και τις εκπαιδευτικές δομές.

Για το πρόγραμμα του σχολείου:

- Διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και σταδιακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών ήδη από τον Απρίλιο του 2020.

- Πιλοτική ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σχ. έτος 2020-2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.

- Ενίσχυση πληροφορικής, κλασικών γραμμάτων, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής.

- Τροποποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σταδιακή αλλαγή της φιλοσοφίας των εξετάσεων - έμφαση στις ερευνητικές εργασίες.

- Θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων, ήδη από το 2020-21 για την Α’ Λυκείου.

- Ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου.

Για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου:

- Έμφαση στην επιμόρφωση, με πρωτοπόρες δράσεις και καινοτόμες μεθόδους. Σε πρώτη φάση, επενδύουμε 14 εκατομμύρια ευρώ στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

- Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από το 2020-21, και αυστηροποίηση θεσμικού πλαισίου ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της.

- Δρομολόγηση ήδη από το 2020 διαδικασίας για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.

Για τις εκπαιδευτικές δομές:

- Αλλαγές στις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου: διακριτή έμφαση στην παιδαγωγική υποστήριξη σχολικών δικτύων, πιο αξιοκρατική διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.

- Δάσκαλοι στην τάξη: π.χ. διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων περιοχών, προτεραιότητα στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, διετής διάρκεια πινάκων.

- Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: 24 πρότυπα και 38 πειραματικά σχολεία ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020, ανοιχτή πρόσκληση εντός του 2020 για επέκταση.

- Ασφάλεια στο σχολείο: Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης, θέσπιση σχολικών κανονισμών, αναδιάρθρωση των παιδαγωγικών μέτρων και τακτική συλλογή δεδομένων μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Επίσης, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως:

- Εξωστρέφεια: δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς να απαιτείται έγκριση Υπουργού και χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με άλλο ίδρυμα), θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, διευκολύνσεις στην προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών (π.χ. απαλλαγή από ΔΟΑΤΑΠ).

- Αλλαγές στη διοίκηση: ενιαίο ψηφοδέλτιο για τις εκλογές των Πρυτανικών Αρχών, ηλεκτρονική ψηφοφορία, καθιέρωση της τετραετούς θητείας.

- Αλλαγές στις μετεγγραφές: εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου (επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (11)

ΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ .....ΧΤΕΝΙΖΕΤΑΙ !!!

Αυτοί θα φύγουν κυριολεκτικά νύχτα.......τέτοια ερασιτεχνίλα δεν έχει ξαναπεράσει.....αλλά τι περιμένεις ; ......ακατάλληλοι άνθρωποι σε ακατάλληλες θέσεις μια ζωή !!! .....Παιδιά δεν πάει έτσι ούτε είναι τόσο απλό κι εύκολο.Νομοσχέδιο για την παιδεία σου λέει σαν να πρόκειται να παρουσιάσουν τιμοκατάλογο εστιατορίου.Δεν είναι τόσο απλό παιδάκια ! Χρειάζεται μελέτη κι έρευνα συμβουλευόμενη από τους κατάλληλους ανθρώπους του χώρου(εκπ/τικούς-πανεπιστημιακούς κτλ), και με την προυπόθεση το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης μελέτης-έρευνας να παραμείνει ,να το στηρίξουν όλοι και να το ακολουθήσει ο κάθε επόμενος....δεν είναι δυνατόν τόσες δεκαετίες να ασχολείται ο κάθε νεοφερμένος υπουργός με την παιδεία λες και είναι σουπερμάρκετ ή εστιατόριο ή γενικά χώρος εστίασης που κάθε φορά που αλλάζει η τιμολογιακή πολιτική, προσαρμόζουν και τις τιμές τους !!! Επιβάλλεται να υπάρχει σταθερότητα.Μιλάμε για την προσωπική μόρφωση νέων ανθρώπων και για τη στοχοθεσία του μέλλοντός τους.Επίσης,χρειάζεται νέο αίμα να προσληφθεί για να εργαστεί στην εκπαίδευση ! Αυτά προέχουν αν θέλουμε να υπάρξει ένα σοβαρό διαχρονικό αποτέλεσμα σ`αυτόν τον χώρο που αποτελεί πάντα τον έναν από τους δύο κύριους πυλώνες ενός κράτους !!! Όλα τα υπόλοιπα,ειλικρινά μοιάζουν απλώς αναγγελίες-ανακοινώσεις για πρόκληση εντυπώσεων.....κοινώς,κάτι πρέπει να πούμε ή να κάνουμε κι εμείς(ως νέα κυβέρνηση),πάνω όμως στις πλάτες του εκάστοτε μαθητικού και εργαζόμενου-εκπ/κού δυναμικού.....Ας εστιάσουν επιτέλους, σοβαρά και όχι σοβαροφανώς πάνω σ`αυτή την κατάσταση !!!

xrysa

Η ηλεκτρονική κάρτα εισόδου φοιτητών στα Πανεπιστήμια έχει ξεχαστεί άραγε? Και επίσης πότε θα συζητηθεί το θέμα των κομματικών οργανώσεων στα Πανεπιστήμια?Οι οργανώσεις αυτές είναι μια ακόμη πληγή.Αυτοί που είναι γραμμένοι σε κάποια κομματική παράταξη έχουν πρόσβαση σε παλαιά θέματα ,θέματα sos και λοιπές διευκολύνσεις ενώ κάποιος πρωτοετής που θέλησε να αποχωρήσει πριν λίγο καιρό από συγκεκριμένη παράταξη απειλήθηκε ότι δεν θα πάρει ποτέ πτυχίο.Ας μη μιλήσω για φάμπρικα γραφείων που αναλαμβάνουν να κάνουν τις εργασίες που παραδίδουν οι φοιτητές τις περισσότερες φορές copy paste και οι καθηγητές τις δέχονται μια χαρά.Είμαι μητέρα φοιτήτριας και πραγματικά έχω αγανακτήσει από όσα μου περιγράφει το παιδί μου.Θα μιλήσει κάποιος δημόσια και για αυτές τις παθογένειες?

kampia

η κεραμεως ειναι απαραδεκτη.θυμιζει πολιτικη αρσενη μονο που τα παιδια σημερα δεν εχουν την μαχητικοτητα που ειχαμε εμεις τοτε για να αντισταθουμε. βλεπετε τα ριαλιτι σοου και τα videogames τους εχουν παρει τα μυαλα

Πληροφορική: 1 ώρα την εβδομάδα στο Γυμνάσιο!!!

Πληροφορική: 1 ώρα την εβδομάδα στο Γυμνάσιο!!! Κα Κεραμέως, αν θέλεις οι νέοι να στραφούν στις νέες τεχνολογίες, αφαίρεσε ώρες από τα Αρχαία ή τα Θρησκευτικά ή την Γεωγραφία ή την Οικιακή Οικονομία ή το ΣΕΠ, και πρόσθεσε ώρες στην ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ. Δεν γίνεται να βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και το σημαντικότατο μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο να είναι με μία (1) μόνο ώρα την εβδομάδα!!! Διορθώστε από την νέα χρονιά αυτή την ανοησία των προηγούμενων. Τα Αρχαία τρεις (3) ώρες εβδομαδιαίως, η Γεωγραφία δύο (2) και η Πληροφορική μία (1)? Σας φαίνεται λογικό? Ελεος πια, είμαστε στον 21ο αιώνα. Κάντε τα αυτονόητα!

Αλέξανδρος

Ο Γαβρόγλου μπροστά της θα φαντάζει νομπελίστας!!! Χαχαχαχα

Μαθηματικός

Αντί η κα Κεραμέως με ουσιαστικές τομές και ξεκινώντας από κάτω να αναβαθμίσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ώστε οι μαθητές να μην εξαρτώνται από την παραπαιδεία, επιλέγει να κάνει πιο απαιτητικό το εξεταστικό σύστημα αναβιώνοντας το αποτυχημένο καθεστώς της τράπεζας θεμάτων. Το αποτέλεσμα οι γονείς να εξοντώνονται οικονομικά εφόσον το δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να καλύψει τις αυξημένες εξεταστικές ανάγκες και οι μαθητές να καίγονται. Οι γονείς είναι στα κάγκελα!

ΠΑΝΟΣ

Τον αριθμο των εισακτεων στις σχολες ποτε θα τον μαθουμε;

Θα θα θα

Αξιολόγηση, ασφάλεια, μηδέν απολύσεις και σανό μπλε αυτή τη φορά, μετά το κόκκινο και το πράσινο είναι μια χαρά.

Chimirot

Η μία από τις δύο μεταρρυθμίσεις που έχουν ζουμί βρίσκεται σε δρομολόγηση ή σε δρομολόγιο δεν κατάλαβα ακριβώς. Η άλλη από το '21 και βλέπουμε. Παιδιά σιγά σιγά με τις μεταρρυθμίσεις.

Συντηρητικός που δίνει βάρος στην παιδεία

Ολα καλά και τα συζητάω. Πιο βλακώδες όμως από την Τράπεζα Θεμάτων ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Εξηγούμαι: α) Λόγω γνωστών θεμάτων από πριν (όσα κι αν είναι) προωθεί την παπαγαλία και την μηχανική προσέγγιση στην μάθηση. Αρα βλάπτει την ανάπτυξη σκέψης και κατανόησης. β) Το γεγονός ότι μπαίνουν διαφορετικά θέματα σε κάθε σχολείο (θεωρητικά ισοδύναμα στην πράξη ΜΗ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ) σημαίνει ότι δεν μπορεί να συγκριθούν οι επιδόσεις των μαθητών διαφορετικών σχολείων, άρα δεν βοηθά στην αντικειμενική αξιολόγηση. γ) Ο φόρτος που θα αυξηθεί για τους μαθητές που ενδιαφέρονται για τις επιδόσεις τους θα ρίξει την επίδοση τους στο σχολείο λόγω κούρασης ή θα οδηγήσει πολλούς στην αδιαφορία λυγίζοντας στην σκέψη και μόνο του βουνού της ύλης. Τελειώνω με μια πρόταση. Οι Πανελλήνιες στα χρόνια μου ήταν Β και Γ Λυκείου. Να γίνουν Α, Β, Γ Λυκείου για όλα τα σοβαρά μαθήματα. Έτσι οι μαθητές θα κρίνονται με ισότητα και πιο αντικειμενικά. Μαζί με τους μαθητές όμως θα κρίνονται και οι καθηγητές τους αφού η επίδοση στις πανελλήνιες είναι μια αντικειμενική αξιολόγηση και του διδακτικού έργου των καθηγητών.

@ Συντηρητικός που δίνει βάρος στην παιδεία

Τι ψάχνεις φίλε; Υπουργείο Παιδείας που εφαρμόζει ότι του φανεί του Λωλοστεφανή κάθε τυχάρπαστος υπουργός. ΥΓ. Όλοι τα κάνουν τέλεια και συνεχώς τα αλλάζουν

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης