«Μπήκαμε» στο «Παναγία Τήνου»: Έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι

«Μπήκαμε» στο «Παναγία Τήνου»: Έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι

Δείτε φωτογραφίες – Βρίσκεται σε πλεύσιμη κατάσταση και σαλπάρει για Τουρκία

Την ώρα που το πλοίο «Παναγία Τήνου»
ετοιμάζεται να σαλπάρει για το τελευταίο του ταξίδι προς την Τουρκία, εντυπωσιάζουν οι φωτογραφίες από το εσωτερικό του. 

Το πλοίο βρισκόταν μισοβυθισμένο στο λιμάνι του Πειραιά από τον περασμένο Απρίλιο και όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που εξασφάλισε το protothema.gr, υπήρχε εισροή υδάτων σε όλους τους χώρους του.

Οι εικόνες είναι εντυπωσιακές. Δύτες με ειδικές στολές και βάρκες στο εσωτερικό του μισοβυθισμένου πλοίου πραγματοποιούν εργασίες. Η εικόνα από το σαλόνι του πλοίου θυμίζει κάτι από «Τιτανικό».



Για αρκετούς μήνες το πλοίο παρέμενε μισοβυθισμένο σε μία νευραλγική θέση του λιμανιού, γεγονός που εγκυμονούσε και περιβαλλοντολογικούς κινδύνους. 

Πλέον το «Παναγία Τήνου», που στα τέλη του 2015 το ΝΑΤ προέβη στην αναγκαστική κατάσχεσή του λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, ετοιμάζεται για το τελευταίο του ταξίδι αφού ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο του έργου. 



Έπειτα από χρονοβόρες διαδικασίες και αρκετά γραφειοκρατικά προβλήματα το έργο ανέλαβε η εταιρεία Antipollution ANE με πρόεδρο τον Βύρωνα Βασιλειάδη, η οποία απέκτησε και την κυριότητα έπειτα από σχετικό πλειοδοτικό διαγωνισμό.




Σε πρώτη φάση εξειδικευμένο προσωπικό προχώρησε σε απομάκρυνση των λαδιών και εξωτερική στεγανοποίηση. Στη συνέχεια με τη βοήθεια ναυπηγών έγινε συγκεκριμένη μελέτη προκειμένου να γίνει απάντληση των υδάτων από το γκαράζ, το μηχανοστάσιο, το ηλεκτροστάσιο, τις καμπίνες αλλά και από άλλους εσωτερικούς χώρους. Μία διαδικασία που ναι μεν ενείχε κινδύνους αλλά τελικά στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. 

Αυτή τη στιγμή το πλοίο βρίσκεται σε πλεύσιμη κατάσταση και το μόνο που απομένει πια για να απομακρυνθεί από το λιμάνι του Πειραιά είναι η έκδοση των απαραίτητων εγγράφων και αδειών προκειμένου να ρυμουλκηθεί σε διαλυτήριο στη Τουρκία.
















ΣΧΟΛΙΑ (44)

master

@Μητσος ''Μάστορα'' διαφωνώ. το κόστος της δεξαμενής στο Ντουμπάι και στην Σιγκαπούρη είναι μεγαλύτερο, όσον αφορά το deviation που αναφέρεις διαφωνώ στο εξής: Σαν χώρα και σαν ναυπηγεία θα μπορούσαμε να αναλάβουμε επισκευές έως AFRAMAX/SUEZMAX size, δεν είναι απαραίτητο να πάμε σε vlcc-ulcc. Οπότε θα μπορούσες σαν χώρα να χτυπήσεις τον ανταγωνισμό που ήδη υπάρχει στα βαλκάνια (βλέπε Ρουμανία). Έχεις τα πάντα σαν χώρα για να καταφέρεις κάτι τέτοιο, αλλά για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν δεν γίνεται. Γιατί κάποιος εφοπλιστής να μπει στην διαδικασία να περνάει στενά (δασμοί) και να ταξιδεύει παραπάνω ημέρες για να πάει Ρουμανία, όταν θα μπορούσες να το κάνεις στην Ελλάδα; Αν το καλοσκεφτείς και η μεσόγειος έχει πολλά λιμάνια για να φορτώσει κάποιο πλοίο σε απόσταση 1-2 ημέρες από Ελλάδα , αλλά έχε υπ' όψιν σου ότι εκτός από τα δεξαμενόπλοια υπάρχουν και άλλες κατηγορίες πλοίων που θα μπορούσαν να αναλάμβαναν τα ελληνικά ναυπηγεία. Χάνονται οι ευκαιρίες συνέχεια και μένουμε πίσω σαν χώρα, επειδή κάποιοι ασχολούνται με τον συνδικαλισμό τους. Κοίτα για παραδειγμα τα Μαγκάλια, τα πήρε η daewoo...

Pm

Ένα είναι το σίγουρο οι ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ έχουν καταστρέψει την επισκευαστική ζώνη τα ναυπηγεία έχουν αφήσει πολλούς ανθρώπους χωρίς μεροκάματο και ας θέλουν να δουλέψουν και κανένας εφοπλιστής δεν θέλει να κάνει επισκευές στην Ελλάδα και να κρέμεται στα Α.... των συνδικαλιστών για να τελειώσει η επισκευή στον προσυμφωνηθέντα χρόνο

Master

Διάβασαμε προσοχή όλα τα σχόλια και θα ήθελα να πω το εξής: Όπως ορθά αναφέρουν οι : γιαννης , @0.9 HB, ???????? το κόστος για να διαλυθεί ένα πλοίο είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και από την άλλη μεριά το όποιο κέρδος του κάθε Εφοπλιστή/Ιδιοκτήτη είναι ελάχιστο. Συνεπώς ορισμένοι πριν ξεστομίσουν τα κλασσικά περί Τουρκίας ας κάτσουν να αναρρωτηθούν , ακόμα και αν υποθέσουμε ότι η κλάση του πλοίου θα δώσει εγγράφως πιστοποιητικό στο συγκεκριμένο πλοίο και ότι άλλοχρειαστεί , σκεφτήτε λοιπόν ποιος θα κάτσει να πληρώσει ρυμουλκά ανοιχτης θαλάσσης, δασμούς στο SUEZ/PORT SAID και ότι άλλο χρειαστεί για ένα ταξίδι σε Ινδία ή Μπαγκλαντες; Δεν είναι ανάπτυξη να ανοίξουν διαλυτήρια και στην Ελλάδα λόγο κόστους κανείς σοβαρός επενδυτής δεν θα το έκανε. Αντί αυτού πολλοί θα μας προτιμούσαν και θα έφερναν τα πλοία τους για επισκευή στα ελληνικά ναυπηγεία. Φίλε "Τάκης " τα πράγματα είναι απλά και οι περισσότεροι εδώ μέσα είμαστε το ίδιο Έλληνες με εσένα, μην ψάχνεις να βρεις ανθέλληνεσς και διάφορες θεωρείες συνομοσίας και εξηγούμε: Στην Ελλάδα ακόμα υπάρχουν μερικοί από τους καλύτερους τεχνίτες στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, επίσης υπάρχει το πρόσθετο πλεονέκτιμα ότι η περιοχή του Πειραιά-Καλλιθέα έχει ΤΑ ΠΑΝΤΑ από ανταλλακτικά πλοίων, συνεπώς ένας εφοπλιστής παρόλο που ξέρει ότι θα του κοστίσει παραπάνω η εργασία συνολικά σε σχεση με Ρουμανία( Κωστάντζα κλπ) - Κίνα (QINQDAO κλπ) θέλει να το φέρει Ελλάδα για επισκευή τόσο γιατί θα έχει εγγυημένα καλή δουλειά και σχεδόν ότι χρειαστεί άμεσα διαθέσιμο. Γιατί στην πράξη δεν συμβαίνει αυτό; Για τον ίδιο λόγο που κλείνουν οι περισσότερες μεγάλες ή ξένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα (βλέπε ΝΙΣΑΝ) λόγω του Ψευτοσυνδικαλισμού που υπάρχει. Δεν μπορείς να λες στον κάθε έλληνα/ ξένο εφοπλιστή ( Γιατί ούτε οι ξένοι εφοπλιστές θέλουν να τα φέρνουν πλέον) ότι το πλοίο θα είναι έτοιμο παράδειγμα σε 12 ημέρες και την δεύτερη μέρα τον εργασιών ενώ το πλοίο είναι στα βάζα να κάνεις απεργία .Όχι αγαπητέ , κάνοντας το αυτό ο κάθε εφοπλιστής έρχετε πίσω, και αντίστοιχα και το κάθε Ναυπηγείο, και μάλιστα κρατώντας το στα βάζα είναι σαν να εκβιάζεις κιόλας. Για τον ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ τους, κάτσε και υπολόγισε πόσα άτομα χάνουν δουλειά (καταλαβαίνεις ότι δεν είναι μόνο οι εργάτες του ναυπηγείου) , ενώ παραλληλα χάνεις και κάτι πολύτιμο, την Φήμη σου σαν ναυπηγείο και την Αξιοπιστία σου σαν Χώρα. Για την ιστορία να σου πω ότι οι εφοπλιστές πηγαίνουν τα βαπόρια και σε ακριβότερα από την Ελλάδα ναυπηγεία (όπως dubai , Singapore). Μάντεψε για ποιο λόγο.

HLI

Όπως τα γράφεις είναι master, αλλά ποιος να τα κατανοήσει????

@

Nα μπουνε μεροκάματα ολλανδιας νορβηγίας και θα συμφωνήσω να σταματήσουν οι απεργίες

Μητσος

Μαστορα εφ'οσον το καραβι ειναι Μεσογειο το deviation για Πειραια και μετα για το επομενο λιμανι φορτωσης ειναι minimum 4 ημερες.Απο την Τουρκια ειναι 1.Απο Μαυρη Θαλασσα ).ΔΕΝ συζηταμε να ελθει το VLCC απο Περσικο στον Πειραια μεσω Suez.Αρα κακως αναφερεις το Dubai.Οσο για τις τιμες η Ελλαδα ειναι ακριβοτερη.Επισης πρεπει να ξερεις οτι διαλυτηρια υπαρχουν στην Τουρκια και με καλυτερες τιμες.Τωρα για τον συνδικαλισμο εχεις δικιο.Τα κομμουνια τα εχουν γ@μησει ολα.Πριν απο χρονια ειχαν καθιερωσει στην Ναυπηγοευπισκευαστικη Ζωνη σαν αργια την 23η Σεπτεμβριου.Γιατι ρε παιδια την 23η Σεπτεμβριου και οχι του Αγιου Νικολαου που εχει σχεση και με εσας αφου και εσεις δουλευετε στα καραβια? Α, δεν ξερεις.23 του Σεπτεμβρη εκηρυχθηκε ο πολεμος εναντιον τηε Σοβιετικης Ενωσης !!! Μα τι σχεση εχει με εσας? Εχει γιατι οι φασιστικες δυναμεις κλπ.κλπ.....

MrTurk

Α ρε όλα τα ξεπουλήσαμε ντροπή μας..... τεφαρίκη πράμα και το δώσαμε όσο όσο

για σκραπ

Εγώ θα το επισκευαζα και θα το ξαναπουλαγα,ειτε θα το έβαζα σε δρομολόγια

Συγγνώμη που θα σας ξενερώσω...

αλλά για μένα το "Παναγία Τήνου" είναι οι παιδικές μου αναμνήσεις. Τα καλοκαίρια στο νησί. Οι κουβέντες των μεγάλων για το ποιό πλοίο είναι πιο καλοτάξιδο στην φουρτούνα το "Παναγία Τήνου" ή το "Ναιας" με τα stabilizer -πόσο περίεργη μου ακουγόταν η λέξη. Τέλος εποχής !! Υ.Γ. Την εποχή εκείνη μόνο αυτά τα δύο πλοία έκαναν την γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος. Δεν υπήρχαν "τα γρήγορα".

Kostas

Ναιας ρε τι μου θυμισες!Μαζι με το παναγια τηνου το καμιρος το ευτυχια αναμνησεις!

Ολα του γαμου δυσκολα

Με την λογικη καποιων εδω μεσα , τιποτα δεν μπορεις να γινει, οχι δεν συμφερει, οχι δεν επιτρεπεται, οχι οι οροι ειναι περιεργοι, οχι ειναι ακριβο το ρευμα , οχι δεν ειναι αυτο αναπτυξη, οχι θα τρομαξουν τα ψαρια , οχι οχι . Η ναυπηγοεπισκευαστικη ζωνη ειναι καθαροτερη ? Δεν μπορουν καπου να χωροθετηθουν αυτες οι χρησεις ? Θαλασσα δεν σημαινει μονο μπανιο , ηλιοθεραπεια και ξέκολλα , εχει κι αλλα πραγματα. Γκαρσονια και φουσκωτοι και πολυ σας παει.

ΑΚΗΣ

Τουρκια = ο μεγαλυτερος εισαγωγεας scrap στον κοσμο. Επισης προσφερει τις καλυτερες τιμες και ορους πληρωμης απ'ολους τους αγοραστες στον δυτικο κοσμο

What?

Αχ βρε Άκη μου, δεν θέλω να στο χαλάσω αλλά...Τουρκία και δυτικός κόσμος στην ίδια γραμμή ΔΕΝ παίζει. 3κοσμικές ΟΚ!

Ακης

Στο εμποριο και την ναυτιλια, ανατολη θεωρουμε την πλευρα του πλανητη νοτια και ανατολικα του suez, ως εκτουτου η τουρκια σαφεστατα ανηκει στην δυση. Ταξικα, πολιτικα και πολιτιστικα κριτηρια δεν υπαρχουν φιλε μου στο εμποριο. Τελος και για την κουβεντα και μονο η τουρκια ειναι ενας βιομηχανικος γιγαντας που πολλοι δυτικοι, με την δικη σου ερμηνεια, ζηλευουν. Ολα τα υπολοιπα ειναι απλα συναισθημα και για λαικη καταναλωση

Τακης

Την απάντηση την έχεις δωσημομο σου Ανθέλληνα

Τακης

Εσύ ο Άσχετος μήπως είσαι Τουρκόφιλος λέω?????

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

xionodromiko_kalavriton

Tο έργο προβλέπει μεταξύ άλλων, βελτιώσεις στους αναβατήρες και τα βοηθητικά τους συστήματα, αντικατάσταση και αναβάθμιση χιονοστρωτήρων, επέκταση κτιριακού εξοπλισμού, παρεμβάσεις ανασχεδιασμού στις πίστες, ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων , σύστημα βιολογικού καθαρισμού

rodos_alvanos

Οι κρατούμενοι κατηγορούνται για επικίνδυνη σωματική βλάβη μετά τον ξυλοδαρμό του νεαρού Αλβανού που εμπλέκεται στην υπόθεση βιασμού και δολοφονίας της 21χρονης φοιτήτριας

4