Όχι στη μοναξιά, ναι στην επικοινωνία

Όχι στη μοναξιά, ναι στην επικοινωνία

Αρκούν 15 λεπτά ουσιαστικής και ποιοτικής επαφής μεταξύ των ανθρώπων για να ζήσουμε πιο ευτυχισμένοι και πιο υγιείς. Χρειαζόμαστε μόνο ένα φλιτζάνι τσάι και διάθεση για επικοινωνία.

1_lipton3n
Ας μιλήσουμε ειλικρινά. Όταν ρωτάμε κάποιον «τι κάνει» δεν θέλουμε πραγματικά να κάνουμε μια ουσιαστική κουβέντα μαζί του, συνήθως πρόκειται για μια τυπική φράση που δεν την εννοούμε. Δεν καλούμε τους φίλους μας για να τους ευχηθούμε σε γιορτές, γενέθλια ή σε οποιαδήποτε σημαντική στιγμή τους αλλά προτιμάμε να στείλουμε ένα μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ζούμε στο ίδιο σπίτι, βρισκόμαστε στον ίδιο επαγγελματικό χώρο αλλά έχουμε τα μάτια μας στην οθόνη σαν να μην υπάρχει κάποιος δίπλα μας. Δεν επικοινωνούμε. Πώς τα καταφέραμε και είμαστε τόσο μόνοι ανάμεσα σε τόσο πολλούς ανθρώπους;

Σε μια εποχή που η επικοινωνία είναι πιο εύκολη από ποτέ η μοναξιά αποτελεί μια σκληρή πραγματικότητα. Αναμφισβήτητα, ο κορωνοϊός περιόρισε την ανθρώπινη παρουσία, μίκρυνε το όριο των ατόμων στις παρέες, ενίσχυσε τον φόβο απέναντι στους άλλους. Αλλά δεν φταίει μόνο αυτό.

Ζούμε στην πιο τεχνολογικά συνδεδεμένη εποχή στην ιστορία του πολιτισμού, αλλά τα ποσοστά μοναξιάς έχουν διπλασιαστεί από τη δεκαετία του 1980. Η μοναξιά κυριαρχεί στην καθημερινή μας ζωή - είναι κρυμμένη, είναι απροσδόκητη και θα έχει πραγματικό αντίκτυπο στην ψυχική μας ευημερία εάν αγνοηθεί. Η κοινωνική απομόνωση μπορεί να είναι επιβλαβής και για την σωματική μας υγεία αφού είναι τόσο επιβαρυντική για την υγεία μας όσο το κάπνισμα ενός πακέτου τσιγάρων την ημέρα.

1_lipton1


Καλπάζουσα επιδημία
Αυτά είναι τα επιστημονικά δεδομένα που προκύπτουν από μια νέα έρευνα του Lipton η οποία διαπίστωσε ότι το 40% των ανθρώπων αισθάνονται «αποσυνδεδεμένοι». Η μελέτη αποκάλυψε ότι η μοναξιά είναι μια καλπάζουσα επιδημία και ότι η έλλειψη ουσιαστικών κοινωνικών επαφών έχει σημαντικό αντίκτυπο στη συναισθηματική υγεία και στο προσδόκιμο ζωής.
Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε ενήλικες άνω των 18 ετών σε εννέα χώρες, διαπίστωσε ότι υπάρχουν δύο αίτια που εμποδίζουν τους ανθρώπους να δημιουργούν ποιοτικές επαφές μεταξύ τους. Είναι η κοινωνική φοβία και η έλλειψη χρόνου λόγω της πολυάσχολης σύγχρονης ζωής.

Στην μελέτη του Lipton, το 42% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι έχει επιφανειακές κοινωνικές σχέσεις και το 50% ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν μαζί τους είναι επίσης πολύ επιφανειακός. Εάν κάποιος μιλά μόνο για τον εαυτό του (66%) ή η συνομιλία εστιάζει μόνο σε θετικές πτυχές της ζωής του άλλου (63%), αυτό μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει ως εμπόδιο στην ουσιαστική επικοινωνία με κάποιον.

Το θετικό είναι ότι μόνο 15 λεπτά ποιοτικής συνομιλίας την ημέρα μπορεί να μειώσει τις πιθανότητές μας να αισθανόμαστε μοναξιά. Η πραγματική επαφή με τους δικούς μας ανθρώπους είναι και το μήνυμα που θέλει να περάσει το Lipton με μια καμπάνια που θα αφυπνίσει τον κόσμο γύρω από την πραγματική και αληθινή επαφή και επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων με το σύνθημα YOU.ME.TEA.NOW. Γιατί δεν χρειάζεται προγραμματισμός για να πιούμε παρέα ένα φλιτζάνι τσάι και να επικοινωνήσουμε γνήσια.

Κλείσιμο
1_lipton2


Σπάστε τον κύκλο της μοναξιάς
Όταν η ζωή μοιάζει με μια ατελείωτη λίστα υποχρεώσεων, διατρέχουμε τον κίνδυνο να παραμελήσουμε τις κοινωνικές επαφές που απαιτούνται για να μας βοηθήσουν να χαλαρώσουμε. Αυτό μας κάνει περισσότερο μοναχικούς και μας ωθεί να ριχτούμε στη δουλειά για αντιπερισπασμό. Έτσι μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο αφού όσο περισσότερο είμαστε απασχολημένοι, τόσο ευκολότερο είναι να ακυρώσουμε τα σχέδια για συναντήσεις την τελευταία στιγμή ή απλά να μην τα κάνουμε καθόλου.

Για να δείξει ότι μερικές φορές οι προτεραιότητες παρεμποδίζουν αυτά που πραγματικά έχουν σημασία, το Lipton έκανε ένα κοινωνικό πείραμα. Δύο διαφορετικές ομάδες ανθρώπων κλήθηκαν να φτιάξουν μια καθημερινή λίστα υποχρεώσεων. Στην πρώτη ομάδα ήταν ένα δωμάτιο γεμάτο ενήλικες, στη δεύτερη ένα δωμάτιο γεμάτο παιδιά.
Οι προτεραιότητες στην κορυφή της λίστας υποχρεώσεων για ενήλικες περιελάμβαναν «λογαριασμούς που πρέπει να πληρωθούν» και «εστίαση στην εργασία». Η λίστα των παιδιών περιελάμβανε «παιχνίδι με τον καλύτερο φίλο μου» και «να αγκαλιάσω τη μαμά μου». Μαντέψτε ποιοι ένιωθαν περισσότερη μοναξιά.

1_lipton5


Πως μπορούμε να αντιδράσουμε
-Την επόμενη φορά που θα καταρτίσουμε μια λίστα υποχρεώσεων, ας προσθέσουμε κάτι σημαντικό: να καλέσουμε φίλους και γνωστούς που έχουμε καιρό να μιλήσουμε. Ακόμη και τώρα τον καιρό της επιδημίας, μπορούμε να το κάνουμε χωρίς να συναντηθούμε. Είναι εξίσου σημαντικό με όλα τα υπόλοιπα στη λίστα υποχρεώσεων.

-Ο καιρός ή τα σχέδια του Σαββατοκύριακου και των γιορτών είναι ασφαλή και ανώδυνα θέματα για να κρύψουμε αυτό που πραγματικά αισθανόμαστε. Συχνά, συγκρατούμε τα αληθινά συναισθήματά μας, φοβόμαστε να τα μοιραστούμε διότι φοβόμαστε μήπως μας κρίνουν. Μπορεί να φαίνεται μια τρομακτική προοπτική, αλλά αν αποφασίσουμε να ανοιχτούμε περισσότερο θα έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες δημιουργίας μιας ποιοτικής επαφής.

-Ας ακούσουμε τους άλλους. Η συνομιλία είναι ένας δρόμος δυο κατευθύνσεων. Αν μιλάμε πολύ για τον εαυτό μας αφήνουμε λίγο χώρο για να επικοινωνήσουν και οι άλλοι μαζί μας.

1_lipton4


Γιατί το Lipton κάνει αυτόν τον αγώνα
Από το 1890, το Lipton συμβάλει στη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων και πραγματικής επικοινωνίας, βοηθώντας τους ανθρώπους να είναι «παρόντες» στη στιγμή ενώ απολαμβάνουν ένα φλιτζάνι τσάι. Με την ουσιαστική και γνήσια επικοινωνία στο επίκεντρο, το Lipton οργανώνει την πρωτοβουλία #ProjectUnLonely φέρνοντας στο προσκήνιο το παγκόσμιο ζήτημα της κρυμμένης μοναξιάς και ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να δημιουργούν ποιοτικές διασυνδέσεις κάθε μέρα, ώστε να είναι παρόντες κάθε στιγμή και να αισθάνονται αληθινά σε επικοινωνία με τους άλλους.

Δείτε το video 15 minutes with Lipton (www.gogreen.gr/ ) και μάθε περισσότερα στο https://www.gogreen.gr/project-unlonely/

#ProjectUnlonely by Lipton


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης