Cyber Monday - Black Friday: Ποια η διαφορά τους
Cyber Monday - Black Friday: Ποια η διαφορά τους
Black Friday VS Cyber Monday
Άλλη μια ευκαιρία για προσφορές μετά τη Black Friday έχουν οι καταναλωτές σήμερα Δεύτερα 2 Δεκεμβρίου που έρχεται η Cyber Μonday.
Η Cyber Monday ξεκίνησε το 2005 και πέφτει τη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Η διαφορά της με την Black Friday είναι ότι οι προσφορές αφορούν σε ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα.
Στις περισσότερες χώρες, η Cyber Monday αρχίζει συνήθως στις 12 τα ξημερώματα της Δευτέρας ωστόσο κάποια online καταστήματα ξεκινούν τις προσφορές τους από το απόγευμα της Κυριακής.
Στην Ελλάδα η Cyber Monday δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο η Black Friday. Οι περισσότερες επιχειρήσεις που συμμετέχουν, ουσιαστικά παρατείνουν για μερικές μέρες ακόμα, τις προσφορές που ήδη είχαν για τη Black Friday.
Οι online αγορές βέβαια γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς και στη χώρα μας. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία από έρευνα του Black Friday Global, έδειξαν ότι σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες αγοραστές κυνηγά τις ευκαιρίες μόνο στο διαδίκτυο και τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους αυτη την περίοδο.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν προσοχή στις αγορές τους:
Πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λπ.
Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει, εάν επιθυμεί, να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.
Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.
Ο καταναλωτής που έχει λάβει το προϊόν μόλις ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ' όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα καλό θα ήταν να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.
Η Cyber Monday ξεκίνησε το 2005 και πέφτει τη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Η διαφορά της με την Black Friday είναι ότι οι προσφορές αφορούν σε ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα.
Στις περισσότερες χώρες, η Cyber Monday αρχίζει συνήθως στις 12 τα ξημερώματα της Δευτέρας ωστόσο κάποια online καταστήματα ξεκινούν τις προσφορές τους από το απόγευμα της Κυριακής.
Στην Ελλάδα η Cyber Monday δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο η Black Friday. Οι περισσότερες επιχειρήσεις που συμμετέχουν, ουσιαστικά παρατείνουν για μερικές μέρες ακόμα, τις προσφορές που ήδη είχαν για τη Black Friday.
Οι online αγορές βέβαια γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς και στη χώρα μας. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία από έρευνα του Black Friday Global, έδειξαν ότι σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες αγοραστές κυνηγά τις ευκαιρίες μόνο στο διαδίκτυο και τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους αυτη την περίοδο.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν προσοχή στις αγορές τους:
Πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λπ.
Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει, εάν επιθυμεί, να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.
Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.
Ο καταναλωτής που έχει λάβει το προϊόν μόλις ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ' όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα καλό θα ήταν να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα