Χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Αγορές σε σούπερ μάρκετ: Οι τιμές για γαλοπούλα, κουραμπιέ, μελομακάρονα - Αύξηση 21% στα αναψυκτικά

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Αγορές σε σούπερ μάρκετ: Οι τιμές για γαλοπούλα, κουραμπιέ, μελομακάρονα - Αύξηση 21% στα αναψυκτικά

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι - ΙΕΛΚΑ: Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η μέση τιμή - Στα 81,42 ευρώ το τυπικό καλάθι αγορών σε μεγάλα σούπερ μάρκετ - Αύξηση και σε πατάτες, ζάχαρη άχνη

xristougenna_trapezi_galopoula_
Οι τιμές των προϊόντων για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στα μεγάλα σούπερ μάρκετ φέτος αναμένεται να είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2019, ενώ θα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2014.

Το συγκεκριμένο συμπέρασμα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι προκύπτει από έρευνα τιμών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σημειώνεται ότι η έρευνα βασίζεται πρώτον σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ (14-15/12) και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα ως τα Χριστούγεννα (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς).

Η έρευνα αφορά σε 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αβγά, πατάτες, κ.α.).
xristougenniatiko_trapezi_agores



Ευκαιρίες και «έξυπνες» αγορές

Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12% της αξίας των αγορών του, ενώ με έξυπνες αγορές η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει και το 24% της αξίας του καλαθιού.

Το μεγάλο εύρος τιμών που καταγράφεται οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία πενταετία ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές και value for money.

Να σημειωθεί πως τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται στην έρευνα, στις 10 οι τιμές παρουσιάζουν μείωση, σε 9 παρουσιάζουν αύξηση και 3 είναι αμετάβλητες. Οι τιμές των ειδών κρεοπωλείου και ορισμένων ειδών οπωροπωλείου – οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες – εκτιμάται ότι επηρεάζονται σε ένα περιορισμένο βαθμό από τη μειωμένη ζήτηση λόγω της πανδημίας, τη μη λειτουργίας της εστίασης και τις διεθνείς εξελίξεις στις τιμές στα εισαγόμενα είδη.

Τονίζεται ότι οι συγκεκριμένες τιμές στα είδη κρέατος είναι ακόμα υπό διαμόρφωση και ανάλογα με τη ζήτηση μπορεί να παρουσιάσουν διαφορετική εξέλιξη μετά τις 18 Δεκεμβρίου. Τα συγκεκριμένα είδη επηρεάζονται και από τις προβλέψεις για μειωμένη ζήτηση λόγω του μικρότερου αναμενόμενου μεγέθους των εορταστικών συναθροίσεων.
Κλείσιμο
xristougenniatiko_trapezi_times_galopoula_alkool_kourabiedes


Πού καταγράφεται η μεγαλύτερη μείωση

Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στην πατάτα κατά 21%, με την τιμή κιλού να μειώνεται από 0,72 ευρώ σε 0,57 ευρώ, κάτι που αποδίδεται σε διόρθωση της περυσινής αυξημένης τιμής (κατά 22%). Αντίθετα τη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφουν τα αναψυκτικά κατά 10%. Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους.

Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές.

Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

Συγκεκριμένα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο), εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές για επόμενες αγορές και επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών.

xristugenna_galopoula


Τα προϊόντα που «συμμετείχαν» στην έρευνα

Το δείγμα προϊόντων που εξετάζονται στο πλαίσιο της μελέτης ανανεώθηκαν το 2014-2015 και περιλαμβάνουν: γαλοπούλα νωπή (κιλό), γαλοπούλα κατεψυγμένη (κιλό), χοιρινό χωρίς κόκκαλο (κιλό), αρνί (κιλό), μελομακάρονα (κιλό), κουραμπιέδες (κιλό), βασιλόπιτα (κιλό), βούτυρο (500 γρ.), αυγά L (6 τμχ), πατάτες (5 κιλά), τομάτες (κιλό), μαρούλι (1 τμχ), αλεύρι για όλες τις χρήσεις (κιλό), ρύζι καρολίνα (500 γρ.), φέτα βαρέλι (κιλό), καρύδια (500 γρ.), κάστανα (500 γρ.), ζάχαρη άχνη (κιλό), φύλλο κρούστας (500 γρ.), κρασί μοσχοφίλερο λευκό (750 ML), γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), αναψυκτικό τύπου Cola (1,5 λίτρο).

Ειδήσεις σήμερα:

Κορωνοϊός: Χριστούγεννα με τοπικά «σκληρά» lockdown σε Δυτική Αττική και 10 νομούς
 
The Bachelor - Μια ανάσα από τον τελικό: Ποια δεν κατάφερε να κερδίσει την καρδιά του Παναγιώτη;

Narcos στη Δυτική Αττική: Το καρτέλ που δούλευε όπως οι ναρκέμποροι της Λατινικής Αμερικής
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης