Διορθώνει ο Κώστας Τασούλας: «Δεν είπα ότι ο Τάφος δεν είναι του Αλέξανδρου»

Διορθώνει ο Κώστας Τασούλας: «Δεν είπα ότι ο Τάφος δεν είναι του Αλέξανδρου»

Η αρχαιολογική σκαπάνη θα μας πει ποιος είναι μέσα στον Τάφο και όχι ο υπουργός, διευκρίνισε σε νέες δηλώσεις του

«Δεν υπάρχουν γραπτά στοιχεία για το πού είναι θαμμένος ο Μέγας Αλέξανδρος, αυτό είπα κι όχι ότι ο τάφος δεν ανήκει στον Μέγα Αλέξανδρο» ξεκαθάρισε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 ο υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας, μετά το σάλο που προκλήθηκε από τις πρωινές δηλώσεις του στο Mega.

«Δεν απογοήτευσα κανέναν, ούτε ενθουσιάζω κανέναν. Η αρχαιολογική σκαπάνη θα πει ποιος είναι θαμμένος στον Τύμβο της Αμφίπολης κι όχι ο υπουργός Πολιτισμού», σημείωσε ο κ. Τασούλας, και δήλωσε ότι συμφωνεί απόλυτα με την άποψη της Γ.Γ. Πολιτισμού κ. Λίνας Μενδώνη, η οποία δήλωσε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 ότι «κανείς δεν πρέπει να μιλάει για την ταυτότητα του νεκρού».

Σχετικά με τις καταγγελίες ότι ο υπουργός και η κυβέρνηση εκμεταλλεύονται για πολιτικούς και προσωπικούς λόγους τα ευρήματα στην Αμφίπολη ο κ. Κώστας Τασούλας απάντησε: «Πολιτική εκμετάλλευση δεν μπορεί να γίνει από κανέναν. Οι ανακοινώσεις που κάνει το υπουργείο είναι πολύ τακτικές. Αν δεν γίνονταν έτσι θα μας είχαν κατηγορήσει ότι αφήσαμε τον κόσμο στο έλεος της παραφιλολογίας. Με την ενημέρωση από το υπουργείο έχουμε προλάβει όλες αυτές τις φήμες».

Τι είχε δηλώσει νωρίτερα ο υπουργός

Ο υπουργός Πολιτισμού ρωτήθηκε το πρωί κατά τη συνέντευξή του στο MEGA αν υπάρχει περίπτωση να είναι μέσα στον τάφο ο Μέγας Αλέξανδρος.

«Η αίσθηση που έχω είναι ότι αυτό είναι αδύνατον», απάντησε ο κ. Τασούλας και συνέχισε: «Και το λέω όχι επειδή θέλω να εκπλαγώ ευχάριστα. Το λέω γιατί για το Μέγα Αλέξανδρο έχουμε υποδεέστερες πληροφορίες, άρα φαντάζομαι ότι αν είχαμε μια τέτοια εξέλιξη, μια τέτοια πληροφορία δεν θα είχε διαφύγει».

«Ο ένοικος του μνημείου πάντως είναι αντίστοιχος του μεγαλείου του μνημείου», είπε συγκεκριμένα ο κ. Τασούλας μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega για τα ευρήματα στον τάφο της Αμφίπολης.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι ο υπουργός Πολιτισμού μίλησε για τις προσωπικές του εκτιμήσεις και σύμφωνα με τα όσα είναι σε θέση να γνωρίζει μέχρι στιγμής.

Μάλιστα ο υπουργός Πολιτισμού αποκάλυψε τι μαρτυρούν τα περίτεχνα ακροδάχτυλα των Καρυάτιδων, λέγοντας: «Αυτά τα ακροδάχτυλα των Καρυάτιδων είναι σαν τίτλος ευγενείας και δείχνουν την αθηναϊκή επίδραση στην τέχνη της περιοχής και αυτό είναι λογικό γιατί η Αμφίπολη ήταν αποικία των Αθηνών».  

Ο κ. Τασούλας σημείωσε ότι ούτε ο ίδιος δεν έχει πάει στο σημείο των ανασκαφών. «Έχω δώσει εντολή να μην με αφήσουν να μπω στον τύμβο! Είμαι σαν τον Οδυσσέα, που ζήτησε να τον δέσουν στο κατάρτι του πλοίου», είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε πως δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο μυστικό, που περιμένουν να αναδυθεί από τον τύμβο, αλλά όλο το μνημείο είναι «Το μυστικό».

Αναφορικά με την πορεία της ανασκαφής, ο υπουργός Πολιτισμού είπε ότι βρέθηκε θύρωμα που δείχνει ότι υπάρχει και τέταρτος θάλαμος.

Απαντώντας στις επικρίσεις περί πολιτικής εκμετάλλευσης του θέματος από την κυβέρνηση, ο κ. Τασούλας υποστήριξε: «Δίνουμε στοιχεία στον ελληνικό λαό που δεν δείχνουν μιζέρια, γιατί κάποιοι θέλουν μόνο μιζέρια».

Απέφυγε, δε, να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τον ακριβή χρόνο αποκάλυψης του συνόλου του τάφου, προσπαθώντας να εξηγήσει πως δεν μπορεί να υπάρχουν σαφή χρονοδιαγράμματα σε αυτές τις περιπτώσεις.

Ο κ. Τασούλας ξεκαθάρισε ακόμη ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις σύλησης του μνημείου, ενώ κατήγγειλε ότι κάποιοι παρακαλούν να μην βρεθεί τίποτα στον τάφο: «Είναι απαράδεκτο, αλλά δυστυχώς υπάρχει μια ελάχιστη μειοψηφία με αυτή την συμπεριφορά».

ΣΧΟΛΙΑ (18)

G.

Δεν τον είχα σε καμία υπόληψη τον κ.Τασούλα. Πίστευα πάντα οτι είναι απλά ένας δεξιός.Ττσιράκι του Καραμανλή και τώρα τσιράκι του Σαμαρά. Οπότε δεν περίμενα να πεί και κάτι της προκοπής.Την μεγάλη πατάτα όμως την έκανε ο Σαμαράς. Ολα έδειχναν οτι απο στιγμή σε στιγμή θα βγούν με τον Ανθιμο και διάφορους άλλους να φωνάζουν Η Μακεδονία είναι Ελληνική.Τους σταμάτησε η Ολγα Παλαγγιά ευτυχώς, διότι αν φωνάζεις, χάνεις το δίκιο σου. Αλλά δεν φταίνε μόνο αυτοί. Είναι κρίμα που σε αυτή την χώρα περνάμε από τον 4ο αιώνα π.χ. κατευθείαν στο 1974 στην μεταπολίτευση. Οτι υπήρξε πρίν, στην καλύτερη των περιπτώσεων απλώς το αγνοούν. Δεν το διδάχτηκαν, δεν έχουν ακούσει ποτέ την Αρβελέρ ας πούμε? Γι αυτό οι Ελληνες επιστήμονες είναι ολοι καθηγητές στο εξωτερικό. Μορφώνουν τους ξένους, κι εδώ το απόλυτο σκοτάδι. Η ιστορία μας σταματάει στον Μ.Αλέξανδρο. Μόλις τώρα άκουσα οτι εντάξει, Ελληνες τον έφτιαξαν τον τάφο στην Αμφίπολη και έλληνας ο αρχιτέκτονας. Ναί ναι, ευτυχώς, γιατί έχουμε και τους Σκοπιανούς που καραδοκούν.Ο πατέρας που ήταν ατρόμητος και ήξερε, έλεγε: Ας κοπιάσουν....

ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Γνώμη μου είναι ότι το μνημείο αυτό πιθανόν είναι το κενοτάφιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Το κατασκεύασε η μητέρα του Ολυμπιάδα στο διάστημα των 2 χρόνων που χρειάστηκε για να κατασκευαστεί η χρυσή άμαξα που θα μετέφερε το σώμα του από τη Βαβυλώνα στη Μακεδονία. Είχε όλο το χρόνο και τα χρήματα να το κάνει αυτό για το υιό της που τον αγαπούσε παθολογικά. Σίγουρα μέσα θα τοποθέτησε προσωπικά αντικείμενα του, αμέτρητα χρυσά και άλλα κτερίσματα από όλες τις περιοχές που κατέκτησε στα χρόνια της Βασιλείας του. Πιθανόν το μνημείο να είχε και άλλους θαλάμους για μελλοντική χρήση από την υπόλοιπη Βασιλική οικογένεια. Λόγω όμως της κλοπής από τον Πτολεμαίο του σώματός του κατά τη μεταφορά του στη Μακεδονία και του εμφυλίου πολέμου που ξέσπασε αμέσως μετά για τη διαδοχή του και της εχθρικής στάσης του σφετεριστή του θρόνου Κάσσανδρου, η Ολυμπιάδα αναγκάστηκε βιαστικά να σφραγίσει τον τάφο- προσωρινά όπως νόμιζε η ίδια- με τα πολύτιμα αντικείμενα μέσα, και να εμπλακεί στη διαμάχη για την εξουσία. Η ήττα της και ο βίαιος θάνατός της, καθώς και όλων των συμμάχων της, πιθανόν να βοήθησε στην οριστική εγκατάλειψη του τάφου από τους επόμενους κυρίαρχους της περιοχής που πιθανόν να μη γνώριζαν τι περιέχει. Σε αυτό βοήθησε η ταραγμένη κατάσταση που επικρατούσε και η θωράκιση του μνημείου από ενδεχόμενους τυμβωρύχους.

ΙΕΡΩΝ Ο ΤΥΡΑΝΝΙΚΟΣ

Φοβούνται όλοι να πούνε ότι είναι του Μ. Αλέξανδρου για να μην κατηγορηθούν από τους Αριστερούς και τους Σκοπιανούς κλπ. Εμείς σαν απλοί Έλληνες ευχόμαστε να είναι το Μ. Αλέξανδρου έστω και κενοτάφιο ή κάτι ανάλογο αυτή είναι η σωστή απάντηση. Δεν είμαστε Εθνικιστές, είμαστε Ελληνιστές. Θαυμάζουμε την Αρχαία Ελλάδα σαν το πρότυπο που χάσαμε και θέλουμε να φτιάξουμε πάλι. Ο Ελληνισμός είναι ιδέα και έχω γνωρίσει πολλούς Ευρωπαίους που αισθάνονται Ελληνες, κυρίως μελετητές αυτού του πολιτισμού. Οι θλιβεροί κακομαθημένοι υβριστές τύπου "Ντζήμερος" είναι οι πιο ανάξιοι κληρονόμοι.

Αλέξανδρο θα βγάλει η κάλπη, οχι ο τάφος

Χρυσαυγουλα κάντε χωρίστρα και ερχόμαστε. Πρώτο κομμα είμαστε και τα μυαλά στα κάγκελα.

Πράγματι...

...τα μυαλά σας είναι στα κάγκελα....Και μη χειρότερα...

Ελληνοσκεπτικιστής

ΕΙΠΑ ΞΕΙΠΑ!

ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Κύριε Υπουργέ σας έδωσα την άδεια να κάνετε λίγο παιχνίδι... μην το [...]!

High

Να δείτε που ο τάφος θα κτίστηκε για τον Μέγα Αλέξανδρο αλλά δεν έφτασε ποτέ εκεί και τον έθαψαν στην Αλεξάνδρεια....... λέμε τώρα....... αρχαιολόγος του καναπέ..... ξέρετε όλοι οι αντίστοιχοι αρχαιολόγοι.....

?

Υπουργος πολιτισμου να σου πετυχει!! Μπραβο κυριε σαμαρα πετυχημενη επιλογη!!

παρατηρητης

εδω καπου να σας υπενθυμισω πως ναι!!!μαζι τα φαγαμε!!!

Ελληνας ολλανδια

Ευχομαι να ειναι του "ΜΕΓΑΛΟΥ" για να σκασουν οι δηθεν!!!!!

Α μπα...

Πολυ μικρος δεν ειναι ενας τετοιος ταφος για τον Μεγα Αλεξανδρο? Καποιος υψηλος μεν θαφτηκε εκει αλλα οχι καποιος Μεγας. Εξαλλου τα εργα ενος τετοιου ατομου δε μπορουν να αναπαρασταθουν υλικα...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

5X0A7722-2000

Το Rhodes & South Aegean International Jazz Festival και το Bodrum Jazz Festival στην Τουρκία, ανακοινώνουν τη συνεργασία και αδελφοποίηση τους με τον κοινό τίτλο “Jazz Across The Water” σε συν-διοργάνωση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

once_upon_art

Μονομαχία γιγάντων Tarantino Vs Woody Allen. Ο καθένας με το  δικό του σύμπαν. Από  κοντά και  δύο αριστουργηματικές επαναλήψεις  με «Τρίτο άνθρωπο» και Ορσον Γουέλς και «Φθινοπωρινή σονάτα» του Ινγκμαρ Μπέργκμαν. Ακόμα κάθεστε;