Ο ευυπόληπτος κύριος Νικήτας Παλαιολόγου

Ο ευυπόληπτος κύριος Νικήτας Παλαιολόγου

Ένα ξεχωριστό διαμαντάκι περιλαμβάνει η νέα συλλογή διηγημάτων του δημοσιογράφου Διονύση Μαρίνου με τίτλο Όπως και αν έρθει αυτό το βράδυ

Τελικά, μπορεί να σου αρέσει ένα βιβλίο – ας πούμε, μια συλλογή διηγημάτων- μόνο και μόνο για ένα από τα διηγήματα της; Η απάντηση είναι: Ναι! Μια απολύτως προσωπική άποψη. Εξ ολοκλήρου αυθεντική μέσα στην αυθαιρεσία της. Ακόμη, περισσότερο μπορείς να ταυτίσεις ένα βιβλίο – μια συλλογή διηγημάτων- με ένα και μόνο διήγημα. Για να μην κουράζω: Διαβάζοντας το νέο βιβλίο του δημοσιογράφου (ως προς την επαγγελματική καταγωγή και τον βιοπορισμό) Διονύση Μαρίνου με τίτλο Όπως και αν έρθει αυτό το βράδυ (εκδόσεις Μελάνι, 2017) ξεχώρισα ( πιο σωστά, «κόλλησα») ένα από τα 19 διηγήματα της συλλογής: Το άρωμα -Το στρώμα - Το πρόβλημα με το ταβάνι -Ένας ήσυχος άνθρωπος- Εδώ δεν έχει Αλάσκα- Το ψυγείο- Ο Άγιος Βασίλης- Οι επισκέπτες- Παπαγάλος Άρα - Η καινούρια μαμά -Ζωή από λίγο- Αυτός ο ήχος- Το τρακάρισμα- Μυρίζει- Τρέξιμο στο πάρκο - Τα γενέθλια- Ο γάμος- Ο συλλέκτης- Μαύρα νερά.

Αλλά, ποιο ήταν – είναι αυτό το ένα διήγημα: «Ο Συλλέκτης». Η μικρή – 12 σελίδες, όλες και όλες- σκοτεινή ιστορία του συνταξιούχου δικαστικού Νικήτα Παλαιολόγου που ο «παλαιόκοσμος» του αποκτά μια πελώρια λάμψη καθαρότητας – ορατότητας για τα πριν και τα μετά με μια απλή κίνηση του ίδιου. Ένας αναπτήρας πετρελαίου Ronson και μια στράκα για δοκιμή… 

Ο Νικήτας Παλαιολόγου ακόμη και στο μισοσκόταδο της ιστορίας, κάτω από τη σκόνη των «άχρηστων» αντικειμένων του είναι μια εμβληματική φιγούρα για την ελλειμματική αστική μας πεζογραφία. Έτσι και αλλιώς, το μικρό αυτό διαμαντάκι είναι ένα πρόπλασμα για μια ταινία πάνω στο δράμα των προσωπικών - οικογενειακών σχέσεων σε μια ευρωπαϊκή μητρόπολη του Νότου με τις διαψευσμένες ελπίδες και τις ζωές που δεν κατάφεραν στο διάβα της διαδρομής να κάνουν την «στροφή» του ποιητή. Έμειναν εκεί στο «λάθος» στην διακριτική υποκρισία των «δεύτερων» ή των «παράλληλων» διαδρομών του βίου. 

Έτσι, και ο ευυπόληπτος δικαστικός λειτουργός με τη γυναίκα και την κόρη – τις απουσίες, τη φυγή, τη μοναξιά …

Στο οπισθόφυλλο της έκδοσης διαβάζω: «Άνθρωποι πίσω από κλειστές πόρτες, χωμένοι βαθιά στον εαυτό τους. Καθημερινά γεγονότα που προκαλούν ρήγματα. Η απουσία ως ήχος εκκωφαντικός και η παρουσία σαν σιωπή που δεν εκφέρεται. Ιστορίες που κινούνται μεταξύ πραγματικότητας και ονειροφαντασίας. Άνδρες που δεν τα κατάφεραν, γυναίκες που εγκλωβίστηκαν, παιδιά που χρειάστηκε να μεγαλώσουν πολύ νωρίς. Όλους μια έλλειψη τους τρέφει, ένα όνειρο τους χαντακώνει. Δεκαεννέα ανθρωποκεντρικά διηγήματα γι' αυτό που χάνεται κάθε στιγμή και ποτέ δεν γυρίζει. Για τη μοιραία στιγμή που όλα θα αλλάξουν τη ζωή ενός ανθρώπου και που όλα ίδια θα μείνουν». 

Στο biblionet βρήκα και ένα παλαιότερο βιογραφικό του συγγραφέα – η «παλαιότητα» προκύπτει από την αναφορά σε δημοσιογραφικά «μαγαζιά»: «Ο Διονύσης Μαρίνος γεννήθηκε στις 15 Αυγούστου 1971 στην Αθήνα, πόλη στην οποία συνεχίζει και διαμένει. Είναι παντρεμένος, έχει ένα παιδί και τα τελευταία 15 χρόνια εργάζεται ως δημοσιογράφος. Εδώ και έξι χρόνια εργάζεται ως αρχισυντάκτης στην καθημερινή αθλητική εφημερίδα "Goalnews" και είναι παραγωγός του αθλητικού ραδιοφώνου "Sentra 103,3". Κατά περιόδους έχει εργαστεί σε τηλεοπτικούς σταθμούς, περιοδικά και γραφεία Τύπου». 

Στο χαρτοφυλάκιο των τίτλων του βρίσκονται και: Anamneza, ποίηση, εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2014/ Ουρανός κάτω, μυθιστόρημα, εκδόσεις Πάπυρος, 2014/ Τελευταία πόλη, νουβέλα, εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2012/ Χαμένα κορμιά, μυθιστόρημα, εκδόσεις Τετράγωνο, 2011.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης