Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα την Porsche Panamera

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα την Porsche Panamera

Η πρώτη οπτική επαφή με την Panamera ήταν ολίγον σοκαριστική. Με το μάτι σου να έχει συνηθίσει να βλέπει τα λεπτεπίλεπτα μοντέλα της Porsche, η πρώτη επαφή μάς φάνηκε κάπως... H Panamera είναι σχεδιαστικά μία καθαρόαιμη Porsche με πιο «μπρουτάλ» διαστάσεις.

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα την Porsche Panamera

Η πρώτη οπτική επαφή με την Panamera ήταν ολίγον σοκαριστική. Με το μάτι σου να έχει συνηθίσει να βλέπει τα λεπτεπίλεπτα μοντέλα της Porsche, η πρώτη επαφή μάς φάνηκε κάπως... H Panamera είναι σχεδιαστικά μία καθαρόαιμη Porsche με πιο «μπρουτάλ» διαστάσεις. Είναι σαν να έχει κάνει εντατικό body building η Carrera, παίρνοντας και κάμποσες πρωτεΐνες για να αυξήσει τoν όγκο της. Πάντως είναι απίστευτο το πώς οι σχεδιαστές αλλά και οι αεροδυναμιστές της εταιρείας κατάφεραν να δώσουν τόσο όγκο σε ένα αυτοκίνητο, κρατώντας συνάμα τη βασική σχεδιαστική γραμμή της Porsche.

Η Panamera είναι μία μεγάλη 911, με μήκος που φτάνει τα πέντε μέτρα και πλάτος κοντά στα δύο. Μόνο το ύψος της κρατάει τα Porsche δεδομένα. Βασικό μέλημα των Γερμανών μηχανικών ήταν η αεροδυναμική σε σχέση με το βάρος του αυτοκινήτου. Τα 1.770 κιλά των δύο εκδόσεων της Panamera S και 4S και πολύ περισσότερο οι σχεδόν δύο τόνοι της Turbo δεν είναι αμελητέα μεγέθη, τα οποία όμως δεν είναι τίποτα για τους κινητήρες των Γερμανών…
Το εντυπωσιακό spoiler με τα «φλαπς» από ανθρακόνημα (μόνο στην turbo και σε πιο συμβατή μορφή στις S και 4S) ανεβάζει κατακόρυφα τις μετοχές της αισθητικής και φυσικά τον συντελεστή της αεροδυναμικής. Από τα 91 km/h η κλίση του spoiler είναι 3 μοίρες και αυξάνει στις 10 μοίρες όταν η Panamera αρχίζει να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 205 km/h! Στη ρύθμιση Sport Plus η αεροτομή προσαρμόζεται απευθείας στις 10 μοίρες, ενώ υπάρχει φυσικά -όπως σε κάθε Porsche- η επιλογή απενεργοποίησης του spoiler.

Υπέρ, υπέρ, υπερ-πολυτελής!
Το εσωτερικό της Panamera θα εντυπωσιάσει ακόμα και τον πιο εξοικειωμένο σε υπερπολυτελή σαλόνια αυτοκινήτων. Είναι περιττό να αναφερθούμε στην ποιότητα κατασκευής και υλικών όταν μιλάμε για Porsche. Δεν μπορούμε όμως να μην αναφερθούμε στην εργονομία της Panamera, που θα της βάζαμε άριστα! Ολα τα χειριστήρια είναι στη σωστή θέση τοποθετημένα, ενώ και η κεντρική κονσόλα, που επεκτείνεται από το ταμπλό μέχρι πίσω, μετά την πρώτη εξοικείωση είναι εύκολη στη χρήση, παρά τα πάμπολλα κουμπιά που παραπέμπουν σε κόκπιτ αεροπλάνου. Οι εσωτερικοί χώροι της είναι αρκούντως ικανοποιητικοί. Η αλήθεια είναι πως, παρά τα παραπανίσια κιλά μου, επιτέλους για πρώτη φορά βολεύτηκα τόσο άνετα σε μια sport Porsche. Η Panamera με έκανε να αισθανθώ σχεδόν αδύνατος… Από εκεί και πέρα, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, με τις οποίες κινηθήκαμε, οι θόρυβοι στο εσωτερικό είναι ελάχιστοι, λόγω και του χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας, που είναι στα 0,29.

Στον δρόμο η Porcshe μας ξάφνιασε. Αισθανθήκαμε πως είχαμε στα χέρια μας ένα άνετο ευκολοδήγητο οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι αναρτήσεις είναι ένα ποίημα ακόμα και στους κακοτράχαλους δρόμους, οι οποίοι έχουν αναγκάσει αρκετούς κατασκευαστές αναρτήσεων να… σκίσουν τα πτυχία τους. Ιδιαίτερα με τη νέα ενεργή αερανάρτηση (PASM), που ελέγχει αυτόματα τη σκληρότητα και το ύψος της ανάρτησης, ανεξάρτητα σε κάθε τροχό (!), νομίζαμε ότι κινούμασταν συνεχώς στην Αττική οδό.
Σημειώστε ότι αυτή είναι στάνταρντ μόνο στην turbo έκδοση, ενώ στις υπόλοιπες είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό. Γενικά η Porsche Panamera συμπεριφέρεται ως ένα άνετο, γρήγορο και οικογενειακό αυτοκίνητο. Τα πράγματα όμως διαφοροποιούνται όταν βυθίσεις απότομα το δεξί πεντάλ και βγεις από την ανία της ευθείας.

Τότε η Panamera πετάει το κατά τα άλλα θεμιτό οικογενειακό προφίλ της και μετατρέπεται σε μια καθαρόαιμη Porsche. Σε καμία περίπτωση δεν δείχνει τον όγκο της, ενώ ακόμα και στο παιχνίδι που θα θελήσει να κάνει ο… ανώριμος μπαμπάς δεν θα πει «όχι».
Οι 400 ίπποι θα «κλοτσήσουν» τα μεγάλα καλογυμνασμένα καπούλια της Panamera (εφόσον ηλεκτρονικά είναι στο off) και ο μπαμπάς θα αποτάξει πούδρες, πάνες και καροτσάκια και θα θυμηθεί τον παλιό καλό εαυτό του. To 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (ίσως το καλύτερο του είδους του) μετατρέπεται στα χέρια του σε ένα joystick game, ενώ το «κοφτερό» τιμόνι της είναι αρωγός των ορέξεών του!
Κλείσιμο

Αυτό καταφέρνει η Panamera: να συνδυάσει την άνεση της μετακίνησης με την καθαρόαιμη σπορ εμφάνιση και φυσικά την οδήγηση. Τυχερός ο μπαμπάς που μπορεί να διαθέσει 132.000 ευρώ (τιμή εκκίνησης για την έκδοση S) και να πάρει την Panamera ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ναι, όσο κι αν ηχεί περίεργα στα αφτιά σας, η Panamera είναι μία καθαρόαιμη Porsche που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό αυτοκίνητο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:
4.970/1.931/1.418 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.920 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 445 λίτρα
Βάρος: 1.800 kg
Κινητήρας: 4.806 cc
Ισχύς: 400 PS /6.500 rpm
Ροπή: 51,0 kgm /3.500-5.000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: PDK 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα:
285 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 5,4 sec
Μέση κατανάλωση: 10,8 lt/100 km
ΤΙΜΗ: 136.900€ (το PDK στον έξτρα εξοπλισμό - 4.900€ )

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης