GP Σιγκαπούρης: Θα κέρδιζε ο Φέτελ ακόμη κι αν δεν καταποντίζονταν οι Mercedes;

GP Σιγκαπούρης: Θα κέρδιζε ο Φέτελ ακόμη κι αν δεν καταποντίζονταν οι Mercedes;

Ο χθεσινός αγώνας στη Marina Bay εξελίχθηκε σ’ εύκολη υπόθεση για τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ.

GP Σιγκαπούρης: Θα κέρδιζε ο Φέτελ ακόμη κι αν δεν καταποντίζονταν οι Mercedes;
Ο Γερμανός πήρε την 3η του νίκη με Ferrari και την 4η σε 8 αγώνες στη συγκεκριμένη διαδρομή (2011,2012, 2013, 2015).

Ένα σημαντικό στοιχείο που έπαιξε ρόλο στη νίκη του Φέτελ ήταν η εκπληκτική του εμφάνιση
στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Γερμανός έφερε για πρώτη φορά από το 2012 και το Γερμανικό GP (Αλόνσο) τη Ferrari στην pole position γράφοντας ταυτόχρονα ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός στην υβριδική εποχή της F1 που βρέθηκε στην pole χωρίς μονάδα ισχύος Mercedes.

Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων δεδομένου ότι πλέον οι κανονισμοί
Κλείσιμο
αφήνουν όλες τις ρυθμίσεις στον οδηγό ο Φέτελ έπρεπε να είναι αλάνθαστος μέχρι το πρώτο σικέιν. Όντως τα κατάφερε και ευτυχώς γι’ αυτόν καθώς ο Ρικιάρντο με τη Red Bull Renault ήταν εξίσου καλός.
Στο πρώτο μέρος του αγώνα ο Φέτελ έφτιαξε διαφορά και οι δυο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 13ο και στον 37ο γύρο του αγώνα περιόρισαν στο ελάχιστο τις επιλογές στρατηγικής. Είναι χαρακτηριστικό όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό info graphic πως οι οδηγοί που ήταν μπροστά ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική.



Ο Φέτελ έκανε έναν τέλειο αγώνα και σε στρατηγική και σε ρυθμό:
«Ανάσανα με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Είχα πίεση από πίσω, ο Ντάνιελ έκανε καλό αγώνα και είχε μια τακτική επικίνδυνη καθώς προφύλασσε τα ελαστικά του για το τελευταίο μέρος της διάρκειας ζωής τους. Στο δεύτερο μέρος ήλεγχα το ρυθμό, δεν είναι εύκολο να προσπεράσει κανείς εδώ και το εκμεταλλευόμουν αυτό. Κάποια στιγμή άνοιξα τη διαφορά με επιτυχία, ήταν σπουδαία νύχτα, σπουδαίο Σαββατοκύριακο χάρη στην ομάδα».



Το θρίαμβο της Ferrari συμπλήρωσε ο Ράικονεν, ο Φινλανδός ανέβηκε μετά το Μπαχρέιν
για δεύτερη φορά στο βάθρο μετά την επιστροφή του στη Scuderia: « Έχω ανάμεικτα συναισθήματα, είμαι χαρούμενος με την 3η θέση καθώς είχαμε πολλές δυσκολίες στο σετάρισμα τις προηγούμενες μέρες. Δεν μπορούσα να απειλήσω τους δυο πρώτους αλλά είναι θετικό ότι τερμάτισα 3ος σε μια κακή μέρα».



Από την πλευρά του ο Ρικιάρντο πιστεύει πως θα μπορούσε να κερδίσει στον αγώνα:
«Νομίζω πως ήταν η καλύτερη ευκαιρία μας να κερδίσουμε έναν αγώνα. Φτάσαμε κοντά στο στόχο αυτό και μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι για ότι πετύχαμε. Στην εκκίνηση ο Φέτελ έφυγε μπροστά αλλά είχα αρχίσει να τον πλησιάζω όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ίσως αν έφτανα ακόμα πιο κοντά, να μπορούσαμε να περάσουμε στα pit stop. Το γεγονός πως και οι δύο αλλαγές ελαστικών έγιναν υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, επηρέασε αρνητικά τις πιθανότητές μας για κάτι περισσότερο. Στο τέλος πέτυχα και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, πράγμα για το οποίο είμαι υπερήφανος».



Στη Mercedes δεν μπορούσαν να πιστέψουν πως στο μονοθέσιο του Χάμιλτον
αστόχησε ο σύνδεσμος ανάμεσα στο ψυγείο εισαγωγής αέρα (intercooler) και την εισαγωγή με αποτέλεσμα να πέσει η απόδοση της μονάδας ισχύος και να υποχρεωθεί ο Γερμανός στην πρώτη του εγκατάλειψη σε αγώνα φέτος. Ο Χάμιλτον όπως και ο Ρόσμπεργκ είχαν πρόβλημα υπερθέρμανσης με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli η οποία είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Σε αντίθεση με Μονακό, Αυστρία, Καναδά όπου επίσης χρησιμοποιήθηκε η πολύ μαλακή γόμα και κέρδισε η Mercedes, εδώ η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν υψηλή (33 βαθμούς Κελσίου) με αποτέλεσμα το πρόβλημα να οξύνεται.



Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Πρώτος

MAL 1m50.175

RIC 1m50.041

Δεύτερος

VST 1m50.298

VET 1m50.069

Τρίτος

SAI   1m50.401

RAI  1m50.341


Είναι χαρακτηριστικό πως ο ταχύτερος γύρος αγώνα χτες επετεύχθη με τη μαλακή γόμα.
Το πρόβλημα υπερθέρμανσης της πολύ μαλακής γόμας οδήγησε τις Mercedes στην 3η σειρά της εκκίνησης και από κει ο Ρόσμπεργκ κατάφερε εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των Κβιάτ και Χάμιλτον που ήταν εμπρός του να τερματίσει 4ος μεγιστοποιώντας όπως θα περίμενε κανείς τη χρήση της πιο αργής μαλακής γόμας. Ο Βολφ παραδέχτηκε πως η 4η θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσαν να ελπίζουν χτες.

Ο Φέτελ λοιπόν θα κέρδιζε χτες ακόμη κι αν δεν καταποντίζονταν οι Mercedes. Επιπλέον για πρώτη φορά φέτος φάνηκε ένα σημείο αδυναμίας στο γερμανικό μονοθέσιο. Αυτό είναι η υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών με την πολύ μαλακή γόμα σε υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος. Συνθήκες που δύσκολα θα επαναληφθούν στο Ρωσικό GP στις 11/10 όπου θα χρησιμοποιηθεί και πάλι ο συνδυασμός μαλακής, πολύ μαλακής γόμας.   



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης