GP Σιγκαπούρης, ανάλυση: Πως έφτασαν να υστερούν 1.5sec οι Mercedes;

GP Σιγκαπούρης, ανάλυση: Πως έφτασαν να υστερούν 1.5sec οι Mercedes;

Η χθεσινή απόδοση των δυο W06 στη Marina Bay έχει ανοίξει τις συζητήσεις μεταξύ των μελών της πρωταθλήτριας ομάδας.

GP Σιγκαπούρης, ανάλυση: Πως έφτασαν να υστερούν 1.5sec οι Mercedes;
Η ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών χτες βράδυ στη Σιγκαπούρη βρήκε για πρώτη φορά εδώ και 24 αγώνες τις Mercedes εκτός της πρώτης σειράς της εκκίνησης και εκτός της pole. Επίσης για πρώτη φορά από την εποχή που η F1 πέρασε στην υβριδική εποχή ένα μονοθέσιο χωρίς μονάδα ισχύος Mercedes βρίσκεται στην πρώτη θέση της εκκίνησης, ο λόγος για τη Ferrari του Φέτελ.

Κλείσιμο
Όμως το κύριο θέμα δεν είναι ότι σήμερα (20:00 ώρα τοπική) στη Marina Bay οι δυο Mercedes εκκινούν από την 3η σειρά της εκκίνησης. Το βασικό είναι πως η διαφορά από το χρόνο του Φέτελ ανέρχεται σε 1.5 δευτερόλεπτα! Μια διαφορά που δεν έχει προηγούμενο για τα ασημί μονοθέσια που εδώ και δυο χρόνια έχουν χάσει μόνο μια φορά στη μάχη της pole και αυτή πέρυσι στην Αυστρία από το Μάσα σε μεικτές συνθήκες. Πόσο μάλλον ο Χάμιλτον που μετρούσε 7 σερί pole position πριν τη χθεσινή βραδιά και σίγουρα ήθελε να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Σένα με 8 σερί pole.

Αναφερόμενος στο τι έγινε χτες, ο Χάμιλτον είπε: "Αυτό μπορούσαμε σήμερα. Αισθανόμουν καλά μέσα στο μονοθέσιο αλλά δεν είχαμε την ταχύτητα. Δεν ξέρουμε γιατί υστερούσαμε σε ταχύτητα, προφανώς τα ελαστικά μας δεν βρίσκονταν στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Πρέπει να το κοιτάξουμε αυτό, δεν έχασε την απόδοσή του το μονοθέσιο μας μέσα σε δυο βδομάδες. Δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις στον αγώνα αλλά θα πιέσω σκληρά για να κερδίσω κάποιες θέσεις".



Ο Ρόσμπεργκ συμπλήρωσε:
"Η ταχύτητα της Ferrari είναι εντυπωσιακή αισθάνομαι απογοητευμένος που εκκινώ από την 6η θέση".

Από την πλευρά του ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ είπε: "Σε μια διαδρομή που είναι εξαιρετικά απαιτητική για ανθρώπους και μηχανές και τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα δεν περιμένουμε θαύματα στον αγώνα. Θα προσπαθήσουμε να περιορίσουμε τις απώλειες".

Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Πάντι Λόου επισήμανε: "Συγχαρητήρια στο Φέτελ για τον εκπληκτικό γύρο που έκανε και την απόδοσή του στις δοκιμές. Εμείς έχουμε κάνει λάθος αυτό το Σαββατοκύριακο δεν έχουμε την αναμενόμενη απόδοση και δεν κατανοούμε ακόμη πλήρως τους λόγους γι' αυτό".

Οι Mercedes ήταν γρήγορες σε όλες τις πίστες μέχρι σήμερα και οι μηχανικοί της ομάδας προσπαθώντας να επιλύσουν το πρόβλημα έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στη θερμοκρασία λειτουργίας της πολύ μαλακής γόμας που είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.  H συγκεκριμένη γόμα με το κόκκινο σιρίτι έχει χρησιμοποιηθεί σε άλλους τρεις αγώνες (Μονακό, Καναδά, Αυστρία). Είναι σχετικά εύκολο να προκληθεί υπερθέρμανση στην επιφάνεια επαφής της και να επηρεαστεί η λειτουργία των ελαστικών.  Υπάρχουν πολλές παράμετροι που επηρεάζουν τη θερμοκρασία των ελαστικών. Η θερμοκρασία και η πίεση που έχουν όταν τοποθετούνται στο μονοθέσιο, τα φορτία που ασκούνται πάνω τους από το μονοθέσιο, πόσο γλιστράει το μονοθέσιο στη διάρκεια του γύρου, πόσο προσεκτικός είναι ο οδηγός στην έξοδο της στροφής με το γκάζι και άλλα. Δεδομένου πως η Mercedes έχει περισσότερη ισχύ τα ελαστικά μπορεί να σπινάρουν πιο εύκολα και οδηγούνται σε υπερθέρμανση.




Χαμόγελα στη Ferrari, ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Μαυορίτσιο Αριβαμπένε συγχαίρει χτες βράδυ το Φέτελ που κάνει δηλώσεις στις κάμερες.


Από την πλευρά του ο Φέτελ που χτες στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν 1.8 sec ταχύτερος
(1:43.885) από την περσινή αντίστοιχη επίδοση του Χάμιλτον (1:45.681), πίστευε πως οι Mercedes έκρυβαν τη δυναμική τους: " Είναι μεγάλη έκπληξη αυτό που συνέβη πίστευα πως έκρυβαν τη δυναμική τους. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουν το πιο ισχυρό πακέτο, μάλλον αντιμετωπίζουν κάποιο θέμα. Δεν τους ξεγράφω όμως στον αγώνα θα είναι γρήγοροι".

Αξίζει να σημειωθεί πως οι δυο οδηγοί της Mercedes δε διαμαρτύρονται  για το σετάρισμα του μονοθεσίου ενώ και οπτικά η W06  δεν έδειχνε χτες παράταιρα νευρική. Η διαμόρφωση της πίστας στη Σιγκαπούρη απαιτεί σταθερότητα στο φρενάρισμα, καλή πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και ικανότητα στην οδήγηση. Η ισχύς του κινητήρα και η αεροδυναμική απόδοση όπου υπερέχει η Mercedes δεν παίζουν σημαντικό ρόλο σ' αυτή την πίστα. Επίσης καθότι δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες και οι στροφές είναι περισσότερες από όλες τις πίστες (23) τα ελαστικά δε σταματούν καθόλου να στρίβουν με ότι αυτό συνεπάγεται για την απαγωγή θερμότητας.



Η θερμοκρασία οδοστρώματος χτες ήταν 33 βαθμούς Κελσίου στο ξεκίνημα των δοκιμών και έπεσε στους 30 βαθμούς Κελσίου στο τέλος.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης