GP Μαλαισίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!

GP Μαλαισίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!

Το σκηνικό αλλάζει καθώς Ferrari και Red Bull φάνηκαν σαφώς βελτιωμένες σε ρυθμό αγώνα και αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει πιθανότατα θα έχουμε εντυπωσιακή μάχη την Κυριακή για το βάθρο.

GP Μαλαισίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!
Σε απάνθρωπες συνθήκες αγωνίστηκαν σήμερα πιλότοι και μηχανικοί στη σάουνα της Σεπάνγκ. Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 34 βαθμούς Κελσίου, στο οδόστρωμα έφτασε στους 52 βαθμούς Κελσίου ενώ η υγρασία ξεπερνούσε το 80% το πρωί.

Η πρώτη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους πιλότους να χρησιμοποιούν την πιο σκληρή
Κλείσιμο
από τις δυο διαθέσιμες γόμες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σκληρή γόμα (σ.σ: πορτοκαλί χρώμα). Η εικόνα των πρώτων γύρων ήταν γλιστρήματα του πίσω μέρους και μπλοκαρίσματα τροχών στο φρενάρισμα στη σκονισμένη πίστα. Οι Αλόνσο και Μάσα είχαν δυο θεαματικά τετακέ. Η McLaren του Μάγκνουσεν έμεινε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος στην είσοδο του pit lane. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας στην εξάτμιση έδινε υπέρμετρα υψηλές ενδείξεις.

Ο Χάμιλτον χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα ισχύος που δημιούργησε το πρόβλημα στην Αυστραλία όπου λειτουργούσαν σωστά οι πέντε από τους έξι κυλίνδρους. Αυτό δεν τον εμπόδισε να σημειώσει σήμερα τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο δοκιμών αν και ο Ράικονεν με τη Ferrari ήταν σχετικά κοντά. Θυμίζουμε ότι με βάση τους φετινούς κανονισμούς κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του 5 μονάδες ισχύος. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη Mercedes φάνηκε ν’ αντιμετωπίζει πρόβλημα με την κατανομή της πέδησης στην αρχή της περιόδου. Ειδικότερα ο Ρόσμπεργκ είχε θέμα με μπλοκάρισμα των πίσω τροχών. Προβλημάτων συνέχεια για τη Lotus ο Γκροζάν είχε πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα του υπερτροφοδότη ενώ ο Μαλντονάντο έμεινε άπραγος χωρίς να χρονομετρηθεί.  Αντίστοιχα και στη Force India ο Πέρεζ έμεινε άπραγος ενόσω οι μηχανικοί του δούλευαν στο μονοθέσιο.



Η μέση γόμα της Pirelli φέρει άσπρο χρώμα στο πλάι...


Η δεύτερη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους χρόνους να βελτιώνονται
καθώς οι πιλότοι χρησιμοποίησαν και την πιο μαλακή γόμα εκ των δυο διαθέσιμων από την Pirelli, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα (σ.σ: άσπρο χρώμα). Στην προσομοίωση αγώνα φάνηκε οι Ferrari και Red Bull να έχουν παραπλήσιο ρυθμό με τις Mercedes ενώ όλοι λίγο ή περισσότερο αντιμετώπισαν προβλήματα φθοράς των πίσω ελαστικών. Σε κάποια στιγμή ο Χάμιλτον πήρε εντολή από την ομάδα να προσέξει την στιγμιαία κατανάλωση που ξεπερνούσε το όριο των 100kg/hr. Στη Ferrari αποκάλυψαν πως στην αρχή του αγώνα στην Αυστραλία η απόδοση του ERS ήταν μειωμένη λόγω μιας δυσλειτουργίας του λογισμικού της FIA, το οποίο πιστοποιεί ότι η επιπλέον ώθηση της ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιείται μετά τα 100km/h. Οι Αλόνσο και Ράικονεν είχαν λιγότερη δύναμη από ανάκτηση ενέργειας μέχρι το πρώτο πιτ στοπ ενώ ειδικά στους πρώτους δυο γύρους δεν είχαν καθόλου. Από τη FIA τροποποίησαν το λογισμικό για να μην συμβεί ξανά αυτό. Η Lotus του Μαλντονάντο δεν εμφανίστηκε στην πίστα ούτε στη 2η περίοδο, το πρόβλημα ήταν στον υπερτροφοδότη του θερμικού κινητήρα. Αντίστοιχα ο Γκροζάν με την άλλη Lotus έμεινε από κιβώτιο, η βρετανική ομάδα μοιάζει να συνεχίζει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που δεν μπόρεσε να κάνει σωστά. Στην Caterham του Κομπαγιάσι το πρόβλημα βρίσκονταν στη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας.



O νικητής του προηγούμενου αγώνα, Νίκο Ρόσμπεργκ μιλά στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου.


Ο νικητής της πρεμιέρας, Νίκο Ρόσμπεργκ (Νο 6) και ταχύτερος σήμερα στη Σεπάνγκ
, σημείωσε: «Οι συνθήκες σήμερα ήταν ακραίες. Με τόσο υψηλές θερμοκρασίες είναι μεγάλη πρόκληση να λειτουργούν όλα σωστά. Το μονοθέσιο είναι στο όριο και η θερμική καταπόνηση των ελαστικών μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, το πίσω μέρος γλιστρά περισσότερο φέτος ίσως και γιατί έχουμε μικρότερη αεροδυναμική απόδοση. Είχαμε κάποια θέματα και δε μεγιστοποιήσαμε την απόδοσή μας. Οι ανταγωνιστές δείχνουν να μείωσαν τη διαφορά από την Αυστραλία οπότε απόψε έχουμε δουλειά».

Από την πλευρά του ο έτερος πιλότος της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον (Νο 44) συμπλήρωσε: «Είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο που επιδείξαμε στις δυο περιόδους σήμερα. Το μονοθέσιο δίνει καλή αίσθηση πρέπει να επικεντρωθούμε στην κατανόηση των ελαστικών και να πετύχουμε το σωστό ζύγισμα για τη συνέχεια. Είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες του προγράμματος».

Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο παγκόσμιος πρωταθλητής και περσινός νικητής του αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ (Νο 1) τόνισε: «Νομίζω ότι είχαμε μια καλή μέρα, προφανώς οι χρόνοι της Παρασκευής δε σημαίνουν και πολλά, όμως νιώθω καλά να είμαι εκεί ψηλά κοντά στους κορυφαίους. Είχαμε μια αναμενόμενη πορεία σήμερα όχι τέλεια, υπάρχουν ακόμη θέματα προς επίλυση στο λογισμικό. Έχουμε ακόμη πολλά να μάθουμε αλλά αισθάνομαι χαρούμενος».



Από την πλευρά του ο Ρικιάρντο (Νο 3) πρόσθεσε πως η RB10 χρειάζεται βελτίωση
σε ρυθμό αγώνα: «Έχουμε περιθώρια βελτίωσης και ελπίζω απόψε να τα διανύσουμε. Η υγρασία είναι η μεγαλύτερη πρόκληση εδώ, αλλά όλα καλά μας σκληραγωγεί».

Συγκρατημένη αισιοδοξία στο στρατόπεδο της Ferrari
με το Ράικονεν επιτέλους να χαμογελά: «Σίγουρα ήταν μια πολύ πιο θετική μέρα σε σύγκριση με την Παρασκευή στη Μελβούρνη. Ένιωθα πιο άνετα στην F14T σήμερα. Δεν είχαμε προβλήματα αλλά έχουμε πολύ δουλειά ακόμη». Ο Φινλανδός νικητής στο συγκεκριμένο αγώνα δυο φορές (2003, 2008) κινήθηκε σε ρυθμό εφάμιλλο των Mercedes.

Από την πλευρά του ο Αλόνσο,
3 φορές νικητής  στο συγκεκριμένο αγώνα (2005, 2007, 2012 με 3 διαφορετικές ομάδες) συμπλήρωσε: «Μαθαίνουμε ακόμη κάτι λογικό καθώς είμαστε στην αρχή του πρωταθλήματος. Για να δούμε που βρισκόμαστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι αύριο ή και μεθαύριο. Για μας πήγαν όλα καλά δεν είχαμε προβλήματα και συμπληρώσαμε τους γύρους που είχαμε στόχο».



O Ράικονεν σήμερα φάνηκε για πρώτη φορά να βολεύεται πίσω από το τιμόνι της F14T.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 10:00 ώρα Ελλάδος.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος   Διαφορά Γύροι

 1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m40.691s           19

 2.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m40.843s  +0.152s  20

 3.  Nico Rosberg       Mercedes              1m41.028s  +0.337s  19

 4.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m41.111s  +0.420s  20

 5.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m41.274s  +0.583s  18

 6.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m41.402s  +0.711s  15

 7.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m41.523s  +0.832s  9

 8.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m41.642s  +0.951s  19

 9.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m41.686s  +0.995s  23

10.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m41.830s  +1.139s  22

11.  Fernando Alonso    Ferrari               1m41.923s  +1.232s  14

12.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m42.117s  +1.426s  20

13.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m42.365s  +1.674s  21

14.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m42.869s  +2.178s  21

15.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m42.904s  +2.213s  23

16.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m43.825s  +3.134s  18

17.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m45.775s  +5.084s  24

18.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m46.911s  +6.220s  10

19.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m51.180s  +10.489s 5

20.  Sergio Perez       Force India-Mercedes                      2

21.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault                             2

22.  Romain Grosjean    Lotus-Renault                             4

Δεύτερη περίοδος

Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος   Διαφορά Γύροι

 1.  Nico Rosberg       Mercedes              1m39.909s           30

 2.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m39.944s  +0.035s  30

 3.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m39.970s  +0.061s  30

 4.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m40.051s  +0.142s  32

 5.  Fernando Alonso    Ferrari               1m40.103s  +0.194s  29

 6.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m40.112s  +0.203s  34

 7.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m40.276s  +0.367s  29

 8.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m40.628s  +0.719s  28

 9.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m40.638s  +0.729s  35

10.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m40.691s  +0.782s  34

11.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m40.777s  +0.868s  33

12.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m41.014s  +1.105s  20

13.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m41.257s  +1.348s  28

14.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m41.325s  +1.416s  32

15.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m41.407s  +1.498s  34

16.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m41.671s  +1.762s  25

17.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m42.531s  +2.622s  14

18.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m43.638s  +3.729s  20

19.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m43.752s  +3.843s  29

20.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m45.703s  +5.794s  31

21.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault                           0

22.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault                              0

 

Με τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 35 βαθμούς Κελσίου και την υγρασία το 75% οι μηχανικοί είχαν απάνθρωπο έργο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης