Leasing αυτοκινήτου ή αγορά νέου; Τι σε συμφέρει το 2020

Leasing αυτοκινήτου ή αγορά νέου; Τι σε συμφέρει το 2020

Γιατί η απόκτηση ενός νέου ΙΧ γίνεται πολύ πιο εύκολη και οικονομική υπόθεση μέσω της μακροχρόνιας μίσθωσης.

Leasing αυτοκινήτου ή αγορά νέου; Τι σε συμφέρει το 2020
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, περίπου 8 στους 10 χρησιμοποιούν leasing αυτοκινήτου. Στην Ελλάδα αυτή η τάση έχει αρχίσει να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, με τους τρεις στους δέκα να λένε «ναι» στη μίσθωση αντί αγοράς οχήματος. Αυτό που ίσως αρκετοί δεν γνωρίζουν είναι ότι το leasing απευθύνεται σε όλους.

Είτε είστε ιδιώτης είτε επαγγελματίας μπορείτε να ξενοιάσετε εμπιστευόμενοι ένα μεγάλο όνομα και κορυφαίες υπηρεσίες που εγγυόνται ελευθερία εν κινήσει ακόμα και κάτω από τις νέες συνθήκες στις όλοι καλούμαστε να προσαρμοστούμε, εύκολα και γρήγορα με ένα μόνο κλικ online συμβόλαιο leasing στο site της LeasePlan αφού επιλέξετε το μοντέλο της αρεσκείας σας.

Αυτό σημαίνει με απλά λόγια ότι όλοι έχουν τη δυνατότητα να μισθώσουν οποιοδήποτε ΙΧ ή επαγγελματικό αυτοκίνητο έως 3,5 τόνους με σταθερό μηνιαίο μίσθωμα. Αυτό το μηνιαίο μίσθωμα καλύπτει τα πάντα εκτός από τη δαπάνη καυσίμων. Δηλαδή, στο μηνιαίο μίσθωμα συμπεριλαμβάνεται όλο το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου (εκτός του κόστους του καυσίμου), δηλαδή το κόστος των service/αλλαγής λαδιών, το κόστος αλλαγής ελαστικών σε συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων, η ασφάλιση, τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και κάποιες επιπλέον υπηρεσίες (π.χ. αυτοκίνητο αντικατάστασης, οδική βοήθεια κ.λπ.).

Στον αντίποδα, αν κάποιος επιλέξει την αγορά αυτοκινήτου μέσω χρηματοδότησης, υπάρχει μια μηνιαία δόση η οποία αφορά στο μηνιαίο «σπάσιμο» της αξίας του αυτοκινήτου (με το ανάλογο επιτόκιο ή όχι στην περίπτωση άτοκης χρηματοδότησης) και μόνο. Δεν περιλαμβάνονται όλα τα έξοδα που διαμορφώνουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου, τα οποία θα επιβαρύνουν επιπλέον τον αγοραστή/ιδιοκτήτη κατά τα έτη κατοχής του. Επίπλεον η χρηματοδότηση προυποθέτει και την αγορά του αυτοκινήτου στο τέλος της χρηματοδοτούμενης περιόδου, ενώ στη μίσθωση η εταιρεία leasing αναλαμβάνει το ρίσκο της μεταπώλησης.

Στα πλεονεκτήματα του leasing περιλαμβάνονται και η ευελιξία στην επιλογή μοντέλου, χαρακτηριστικών και εξοπλισμού του αυτοκινήτου, χωρίς να απαιτούνται συμβιβασμοί που τυχόν θα συνέβαιναν σε περίπτωση αγοράς του αυτοκινήτου. Επιπλέον, ο οδηγός λαμβάνει εύκολα και γρήγορα το μοντέλο που έχει επιλέξει, χωρίς χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αφού αυτές πραγματοποιούνται από τη LeasePlan, την εταιρία leasing από την οποία θα αποκτηθεί το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο καλύπτεται ασφαλιστικά για όλη την περίοδο μίσθωσης και για οτιδήποτε συμβεί, ενώ ο οδηγός μπορεί να αλλάζει συχνά το μοντέλο του ΙΧ που οδηγεί απολαμβάνοντας ο,τι πιο σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο λανσάρει η αγορά ανά λίγα χρόνια. Στην περίπτωση, δε, βλάβης η LeasePlan αντικαθιστά το αυτοκίνητο διευκολύνοντας την καθημερινότητα του οδηγού και της οικογένειάς του.

Για τις επιχειρήσεις το leasing προσφέρει ακόμη περισσότερα πλεονεκτήματα, αφού τους επιτρέπει την κατοχή εταιρικών οχημάτων, χωρίς μια πολυδάπανη διαχείριση του στόλου, ενώ -σε αντίθεση με την αγορά αυτοκινήτου- δεν απαιτεί την άμεση εκταμίευση ενός μεγάλου ποσού για την απόκτηση τους, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να αποδεσμεύσει το κεφάλαιο αυτό για άλλες οικονομικές ανάγκες χωρίς περιορισμούς. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων που κάνουν χρήση του εταιρικού αυτοκινήτου (εξαιρούνται πωλητές, οχήματα μεταφοράς προσωπικού κ.ο.κ.) επιβαρύνονται με ένα επιπλέον ποσόν στο ετήσιο εισόδημά τους, που προκύπτει από την Λιανική Τιμή Προ Φόρων του οχήματος.

Leasing αυτοκινήτου ή αγορά νέου; Τι σε συμφέρει το 2020


Το νέο φορολογικό πλαίσιο για τα εταιρικά αυτοκίνητα

Κλείσιμο
Από την 1η Ιανουαρίου τέθηκαν σε ισχύ οι νέες κλίμακες για τον υπολογισμό της αξίας παραχώρησης των χρηστών εταιρικών αυτοκινήτων, οι οποίες εξασφαλίζουν σημαντικές ελαφρύνσεις στο φορολογητέο εισόδημα των χρηστών ή ακόμη και μηδενική επιβάρυνση. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο φορολογικό νομοσχέδιο για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/Km, με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως τις 40.000 Ευρώ, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30%. Η επιλογή ενός τέτοιου αυτοκινήτου απαλλάσει το στέλεχος από τον προσωπικό φόρο.

Επίσης όσες επιχειρήσεις εγκαταστήσουν και λειτουργούν δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης οχημάτων, λαμβάνουν δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά τους προσαυξημένης κατά ποσοστό 30%.

Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο αύξησε την Αξία Λιανικής προ Φόρων στις 17.000 ευρώ από 12.000 ευρώ για εταιρικά οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς. Με λίγα λόγια, οι πωλητές αλλά και άλλοι εργαζόμενοι ομίλων που δικαιολογούν τη χρήση εταιρικού οχήματος αποκλειστικά για εταιρικούς σκοπούς, θα μπορούν πλέον να αποκτήσουν κάποιο όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 17.000 ευρώ χωρίς να επιβαρύνονται φορολογικά!

Τροποποίηση άρθρου 13 ΚΦΕ για τις παροχές σε είδος

Στην παράγραφο 2 ορίζεται πλέον ότι η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:

α) για ΛΤΠΦ από 0 έως 14.000 ευρώ ως ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

β) για ΛΤΠΦ από 14.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό τριάντα τρία τοις εκατό (33%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

ε) για ΛΤΠΦ από 25.001έως 30.000 ευρώ ως ποσοστό τριάντα επτά τοις εκατό (37%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

στ) για ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 ευρώ, ως ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα.

Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.

Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:

ί) 0-2 έτη καμία μείωση

ii) 3-5 έτη μείωση δέκα τοις εκατό (10%)
iii) 6-9 έτη μείωση είκοσι πέντε τοις εκατό (25%)

ίν) Από 10 έτη και μετά μείωση πενήντα τοις εκατό (50%).

Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 17.000 ευρώ.

Άρθρο 14

Τροποποίηση άρθρου 24 ΚφΕ για φορολογικές αποσβέσεις στα μη ρυπογόνα μέσα μεταφοράς

1.Η περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

β) τον μισθωτή, σε περίπτωση χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά την έννοια των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, όπως αυτά έχουν υιοθετηθεί από την Ε.Ε. δυνάμει του Κανονισμού 1606/2002 (Δ.Π.Χ.Α. – υποχρεωτική εφαρμογή Δ.Π.Χ.Α.) ή κατά την έννοια των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων (Ε.Λ.Π.) του ν. 4308/2014.

2.α. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, η κατηγορία «Μέσα μεταφοράς ατόμων» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Μέσα μεταφοράς ατόμων εκτός από τα μέσα μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g C02/km»

β. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς ατόμων μηδενικών ρύπων» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «25%».

γ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς ατόμων χαμηλών ρύπων έως 50 g CC^/km » και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «20%».

δ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, η κατηγορία «Μέσα Μεταφοράς Εμπορευμάτων» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων εκτός από μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CCh/km»

ε. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων μηδενικών ρύπων», και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «20%».

στ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων χαμηλών ρύπων έως 50 g C02/km», και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «15%».

ζ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μαζικής μεταφοράς ατόμων μηδενικών ρύπων» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «15%».

η. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μαζικής μεταφοράς ατόμων χαμηλών ρύπων έως 50 g C02/km» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «10%».

Leasing αυτοκινήτου ή αγορά νέου; Τι σε συμφέρει το 2020


Τέλος στο «χαράτσι» 0,6%

Καταργείται η εισφορά 0,6% του ν. 128/1975 στις πιστώσεις factoring και leasing με στόχο τη μείωση του κόστους χρηματοδότησης και συνεπώς λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς περιλαμβάνεται σε σχετικό άρθρο στο φορολογικό νομοσχέδιο. Να υπενθυμίσουμε πως οι συμβάσεις Leasing απαλλάσσονταν της εισφοράς ωστόσο με τροπολογία που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2019 άλλαξαν τα δεδομένα.

Ειδικότερα στο νόμο 4607/2019 (ΦΕΚ 65 Α / 24.04.2019) επεκτάθηκε η επιβολή της εισφοράς του άρθρου 1 του Ν.128/1975 στις εταιρείες Leasing, επιβαρύνοντας χιλιάδες επιχειρήσεις που είχαν συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) με 0,6% φόρο (επιβάλλεται από τον Ιούνιο). Όσες επιχειρήσεις επέλεξαν αυτή τη μορφή χρηματοδότησης, είδαν το κόστος τους να ανεβαίνει σημαντικά και τα σχέδιά τους να βγαίνουν εκτός πλάνων. Αυτή η διάταξη καταργείται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο ώστε να μη επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies

Μάθετε περισσότερα εδώ

Αποδοχή