Επιτέλους: Sydney Sweeney Has Great Jeans
Γιώργος Μιχαηλίδης

Γιώργος Μιχαηλίδης

Επιτέλους: Sydney Sweeney Has Great Jeans

Υπάρχει μία περιπαικτική έκφραση για τα ζητήματα που εμφανίζονται ως μείζονα στις χώρες της Δύσης αλλά φαντάζουν αδιανόητα για άλλες χώρες

«Τα προβλήματα του πρώτου κόσμου», ή κατά το ακριβές «First World Problems», όπως το αργό ίντερνετ, η κακή εξυπηρέτηση σε ένα εστιατόριο, ή εσχάτως τα ζητήματα της ταυτότητας φύλου, δεν μπορούν επ’ ουδενί να συγκριθούν με την έλλειψη στέγης, νερού ή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που αντιμετωπίζουν άνθρωποι σε πολλές γωνιές του πλανήτη. Κι όμως, κάνουν πολύ περισσότερο θόρυβο.

Ένα από αυτά, τα τελευταία 24ωρα, αφορά τη Sydney Sweeney η οποία έγινε το κεντρικό πρόσωπο της νέας καμπάνιας της American Eagle. Κοιτώντας με μία ματιά, η διαφημιστική εκστρατεία κρίνεται επιτυχημένη. Αμέσως μετά την έναρξη της καμπάνιας, η μετοχή της American Eagle ανέβηκε κατά 10% έως 18%, με εκτιμώμενη αύξηση στην αξία της κατά εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Στην συνέχεια επήλθε μία διόρθωση στις αρχικές τιμές. Όμως στη Δύση τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Με το… λανσάρισμα της καμπάνιας ξέσπασε κυριολεκτικά ένας πόλεμος στα social media. Οι μεν έλεγαν πως το μότο «Sydney Sweeney Has Great Jeans» είναι ρατσιστικό, ναζιστικό, και άλλα ωραία, αφού παίζει με την ηχητική ταύτιση των λέξεων jeans (τζιν) και genes (γονίδια). Οι ίδιοι υποστήριξαν πως η επιλογή της Sweeney ως μίας λευκής, ξανθιάς με «ιδανικές» αναλογίες οδηγεί σε αποκλεισμό τόσων και τόσων άλλων ανθρώπων οι οποίοι δεν βλέπουν κανένα κοινό στο σώμα τους με αυτό της 27χρονης ηθοποιού η οποία βλέπει τα τελευταία χρόνια τις δικές της «μετοχές» να εκτοξεύονται στον κόσμο του θεάματος.

Οι δε από την άλλη, ξεσάλωσαν, μιλώντας για το τέλος της woke ατζέντας, για την επάνοδο της κανονικότητας, για την επαναφορά των υγιών προτύπων και άλλα τόσα. Οι ίδιοι πολλές φορές ετεροπροσδιορίζονται εκφράζοντας άποψη μόνο στα σχόλια των ανωτέρω η οποίοι έχουν αναγάγει τον πόλεμο ενάντια στην American Eagle σε ζήτημα ζωής και θανάτου. Τι ισχύει, όμως, τελικά;

Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Η American Eagle έκανε μία διαφημιστική καμπάνια άκρως επιτυχημένη -και αυτό κρίνεται από τους κανόνες της αγοράς. Κατάφερε να συζητηθεί, να γίνει επίκεντρο, να διχάσει, να προκαλέσει πάθη. Αυτή είναι η πεμπτουσία της διαφήμισης, αυτή έπρεπε να είναι πάντα. Είτε το θέλουμε, είτε όχι, και τα προηγούμενα χρόνια όπου η woke παράνοια, έδωσε ουκ ολίγα αντίστοιχα παραδείγματα με την σειρά της και πέτυχε να αναμοχλεύσει συναισθήματα.

Η μόνη και βασική διαφορά είναι πως η woke ατζέντα έχει πολύ μικρό market cap σε σχέση με όσους θεωρούν εαυτούς είτε φυσιολογικούς [sic] είτε υπερασπιστές της κανονικότητας. Γι’ αυτό άλλωστε και το μότο «go woke, go broke» έχει πλείστα παραδείγματα εφαρμογής τα τελευταία χρόνια.

Η Sydney Sweeney ξέρει να πουλάει τον εαυτό της. Είτε αυτό αφορά τους χαρακτήρες που υποδύεται, είτε τα σωματικά της προσόντα. Πολύ καλά κάνει, πολύ καλά θα έκανε ακόμη κι αν δεν το έκανε. Γούστο της, καπέλο της, όποιος δεν μπορεί, να μην αγοράσει τζιν από την American Eagle, όποιος θέλει ας τρέξει στο πρώτο διαθέσιμο κατάστημα. Καπιταλισμό έχουμε, είτε αυτό αρέσει σε κάποιους, είτε όχι.

Get a life.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης