ΗΠΑ:  Επιστήμονες εντόπισαν τι προκαλεί ελλειμματική προσοχή και υπερκινητικότητα

els

Οι ερευνητές εντόπισαν και συγκεκριμένα γονίδια τα οποία ρυθμίζουν το σχηματισμό νευρωνικών συνάψεων στον εγκέφαλο

Δώδεκα περιοχές του DNA που αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), εντόπισαν οι επιστήμονες. Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζονται γενετικοί παράγοντες κινδύνου, μέσω μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης του γονιδιώματος χιλιάδων ανθρώπων.

Οι ερευνητές από διάφορες χώρες, με επικεφαλής τον δρα Στέφεν Φαραόνε του Ιατρικού Πανεπιστημίου SUNY Upstate της Νέας Υόρκης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής "Nature Genetics", ανέλυσαν γενετικά δεδομένα 55.400 ατόμων (εκ των οποίων 20.200 με ΔΕΠΥ) και εντόπισαν 12 γενετικές περιοχές που σχετίζονται με τη ΔΕΠΥ.

Οι εν λόγω γενετικοί παράγοντες κινδύνου φαίνεται να σχετίζονται με το κεντρικό νευρικό σύστημα. Συσχετίζοντας το γενετικό υπόβαθρο της ΔΕΠΥ με το αντίστοιχο άλλων διαταραχών, οι επιστήμονες βρήκαν ότι η ΔΕΠΥ έχει εν μέρει κοινούς γενετικούς παράγοντες με τη μείζονα καταθλιπτική διαταραχή, τη νευρική ανορεξία και την αϋπνία.

Οι ερευνητές εντόπισαν και συγκεκριμένα γονίδια που πιθανώς εμπλέκονται στη ΔΕΠΥ και τα οποία ρυθμίζουν το σχηματισμό νευρωνικών συνάψεων στον εγκέφαλο, την ανάπτυξη του λόγου, τη διαδικασία μάθησης και την παραγωγή ντοπαμίνης. Όπως είπαν, ίσως αυτό βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων και καλύτερων θεραπειών τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες με ΔΕΠΥ.

Η ΔΕΠΥ είναι μια άκρως κληρονομική συμπεριφορική διαταραχή που εμφανίζεται στο 5% περίπου των παιδιών και στο 2,5% των ενηλίκων. Περισσότερες από 30 μελέτες σε διδύμους δείχνουν ότι το ποσοστό κληρονομικότητάς της φθάνει το 70% έως 80%.

seeit_arthro

Επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία, χαρακτήρισε την πολιτική που ακολουθεί η ελληνική πολιτεία για το άτμισμα, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Τσιγάρου, σε συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε σήμερα.

christmas_candies

«Μόνο την ημέρα των Χριστουγέννων ένα άτομο μπορεί να καταναλώσει μέχρι και 6.000 θερμίδες», λέει η συγγραφέας της μελέτης  - Πώς η ομάδα που μπήκε σε «πρόγραμμα» κατάφερε να ζυγίζει λιγότερο

emminopausi

Η εμμηνόπαυση επιβεβαιώνεται με μια σειρά εξετάσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν ειδικές μετρήσεις του επιπέδου των ορμονών FSH και LH (που ρυθμίζουν την ωορρηξία), της οιστραδιόλης Ε2 (του κυρίου συστατικού του οιστρογόνου), καθώς και λεπτομερέστατο έλεγχο της λειτουργίας των ωοθηκών

women

Έρευνα έδειξε ότι οι γυναίκες έχουν 25% λιγότερες πιθανότητες να προταθούν για μια θέση εργασίας με υψηλό IQ ακόμη κι αν έχουν τις ίδιες πνευματικές ικανότητες – Την ίδια ώρα, άνδρες και γυναίκες θεωρούν ότι η ευφυΐα και η υψηλή νοημοσύνη είναι ανδρικά χαρακτηριστικά

utugw

Μπορεί το μήλο να έχει στιγματίσει το ανθρώπινο είδος με βάση το προπατορικό αμάρτημα, αλλά από τότε έχει περάσει πολύς καιρός και βέβαια έχει αποκαταστήσει πλήρως την αξία του.