Πώς θα ξεπεράσεις τη ντροπή;

depression

Η αίσθηση ντροπής για τον εαυτό αναπτύσσεται μέσα από το είδος του δεσμού που διαμορφώνεται μεταξύ ενός παιδιού και των γονιών του

Κάθε φορά που έχουμε την αίσθηση ότι κάνουμε κάτι λάθος μπροστά σε ανθρώπους η κρίση των οποίων φαίνεται να είναι σημαντική για μας, μπορεί να νιώσουμε άβολα και να κατακλυστούμε από σκέψεις όπως…

«Δεν είμαι καλός/ή»
«Δεν μπορώ να κάνω τίποτα σωστά»
«Δεν τα καταφέρνω»
«Κανένας δεν με θέλει»
«Κοίτα πόσο χάλια φαίνομαι»
«Τι θα λένε τώρα για μένα;»

Η ντροπή για τον εαυτό αποτελεί ένα από τα συναισθήματα που όλοι μπορεί να νιώσουμε κατά καιρούς. Ωστόσο, για ορισμένους ανθρώπους μπορεί να είναι τόσο έντονη η επίδραση της στις ζωές τους που μετατρέπεται σ’ ένα δυσάρεστο και επίπονο συναίσθημα καλά κρυμμένο πίσω απ’ όσα κάνουνε ή λένε.

Αν για παράδειγμα, το καλοκαίρι, αναρωτιέστε για το πως θα φαίνεστε στην παραλία, σκεφτείτε τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίζει στη δική σας ζωή ένα τέτοιο συναίσθημα.

Όμως..
άλλο ντροπή κι άλλο ενοχή: ενώ η ενοχή αφορά στις ενέργειές μας («Έκανα κάτι λάθος») το συναίσθημα της ντροπής αφορά στον πυρήνα της ύπαρξής μας («Είμαι λάθος») και περιλαμβάνει όλα όσα έχουμε μάθει από πολύ νωρίς στη ζωή μας για την αξία και τον βαθμό αποδοχής μας από τους άλλους.

Γιατί να νιώθω έτσι;
Η αίσθηση ντροπής για τον εαυτό αναπτύσσεται μέσα από το είδος του δεσμού που διαμορφώνεται μεταξύ ενός παιδιού και των γονιών του.

Διαβάστε περισσότερα στο www.kontasou.com 

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

zaxari

Σύμφωνα όμως με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας η κατανάλωση της ζάχαρης δεν πρέπει να ξεπερνά τις 100 θερμίδες ημερησίως