LIVE UPDATE
Διαβάζοντας μόνοι ή με παρέα: Πότε γινόμαστε πιο δημιουργικοί
Διαβάζοντας μόνοι ή με παρέα: Πότε γινόμαστε πιο δημιουργικοί
Μοναχικό διάβασμα ή με συντροφιά; Πώς επιδρά το καθένα στην εγκεφαλική επεξεργασία και κατανόηση της γλώσσας και πότε ενισχύεται η δημιουργικότητα; Ισπανική μελέτη κρατά τις απαντήσεις
Επεξεργαζόμαστε τη γλώσσα διαφορετικά αναλόγως με το αν διαβάζουμε μόνοι ή με τη συντροφιά άλλου ατόμου, όπως προκύπτει από τα ενδιαφέροντα ευρήματα μελέτης που διενήργησαν από κοινού καθηγητές και ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης και το Ιατρικό Ινστιτούτο Carlos III, και τα οποία δημοσιεύονται στο Cortex.
Η καταγραφή της ηλεκτρικής δραστηριότητας του εγκεφάλου αποκάλυψε ότι όταν διαβάζουμε με παρέα η επεξεργασία της γλώσσας μας είναι πιο ευρετική -δηλαδή πιο σφαιρική, ελεγχόμενη, ολοκληρωμένη και πιθανώς και πιο δημιουργική.
Όταν πάλι διαβάζουμε μόνοι μας, η επεξεργασία της γλώσσας καθίσταται πιο αλγοριθμική, δηλαδή πιο αυτόματη, περιορισμένη και ενταγμένη σε κανόνες, όπως εξηγεί η ερευνήτρια Laura Jiménez Ortega.
Γα να εξετάσουν την επίδραση που έχει το να διαβάζουμε μόνοι ή με παρέα στην κατανόηση της γλώσσας, οι ερευνητές μέτρησαν την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να διαβάσουν κείμενα που περιείχαν λάθη στο συντακτικό ή τη σημασιολογία, οι μισοί μόνοι τους και οι υπόλοιποι με παρέα.
Εκείνοι που διάβαζαν με παρέα παρουσίασαν δραστηριότητα στο προσφηνοειδές λόβιο, περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται στην κοινωνική και προσεκτική επεξεργασία. Επιπλέον, η κατανόηση της γλώσσας ήταν πιο σφαιρική και ολοκληρωμένη σε σύγκριση με τα άτομα που διάβαζαν μόνα.
Στα άτομα που διάβαζαν μαζί, τα συντακτικά λάθη πυροδότησαν συγκεκριμένα ένα μοτίβο ηλεκτρικής δραστηριότητας χαρακτηριστικό της σημασιολογικής επεξεργασίας (N400), το οποίο θεωρείται πιο ευρετικό και ολοκληρωμένο.
Από την άλλη πλευρά, η ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου σε άτομα που διάβαζαν μόνα έδειξε ένα μοτίβο LAN, χαρακτηριστικό της πρώιμης, αυτόματης επεξεργασίας.
«Δεδομένου ότι η συντροφιά ευνοεί μία πιο δημιουργική και ολοκληρωμένη κατανόηση, ενώ η απομόνωση οδηγεί σε πιο λεπτομερή και συστηματική επεξεργασία, πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε περισσότερο τον αντίκτυπο της κοινωνικής αλληλεπίδρασης στην έρευνα, στην εκπαίδευση και σε επαγγέλματα όπου η κατανόηση της γλώσσας είναι θεμελιώδης» υπογραμμίζει η Jiménez Ortega.
Διαβάστε περισσότερα στο ygeiamou.gr
Η καταγραφή της ηλεκτρικής δραστηριότητας του εγκεφάλου αποκάλυψε ότι όταν διαβάζουμε με παρέα η επεξεργασία της γλώσσας μας είναι πιο ευρετική -δηλαδή πιο σφαιρική, ελεγχόμενη, ολοκληρωμένη και πιθανώς και πιο δημιουργική.
Όταν πάλι διαβάζουμε μόνοι μας, η επεξεργασία της γλώσσας καθίσταται πιο αλγοριθμική, δηλαδή πιο αυτόματη, περιορισμένη και ενταγμένη σε κανόνες, όπως εξηγεί η ερευνήτρια Laura Jiménez Ortega.
Γα να εξετάσουν την επίδραση που έχει το να διαβάζουμε μόνοι ή με παρέα στην κατανόηση της γλώσσας, οι ερευνητές μέτρησαν την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να διαβάσουν κείμενα που περιείχαν λάθη στο συντακτικό ή τη σημασιολογία, οι μισοί μόνοι τους και οι υπόλοιποι με παρέα.
Εκείνοι που διάβαζαν με παρέα παρουσίασαν δραστηριότητα στο προσφηνοειδές λόβιο, περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται στην κοινωνική και προσεκτική επεξεργασία. Επιπλέον, η κατανόηση της γλώσσας ήταν πιο σφαιρική και ολοκληρωμένη σε σύγκριση με τα άτομα που διάβαζαν μόνα.
Στα άτομα που διάβαζαν μαζί, τα συντακτικά λάθη πυροδότησαν συγκεκριμένα ένα μοτίβο ηλεκτρικής δραστηριότητας χαρακτηριστικό της σημασιολογικής επεξεργασίας (N400), το οποίο θεωρείται πιο ευρετικό και ολοκληρωμένο.
Από την άλλη πλευρά, η ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου σε άτομα που διάβαζαν μόνα έδειξε ένα μοτίβο LAN, χαρακτηριστικό της πρώιμης, αυτόματης επεξεργασίας.
«Δεδομένου ότι η συντροφιά ευνοεί μία πιο δημιουργική και ολοκληρωμένη κατανόηση, ενώ η απομόνωση οδηγεί σε πιο λεπτομερή και συστηματική επεξεργασία, πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε περισσότερο τον αντίκτυπο της κοινωνικής αλληλεπίδρασης στην έρευνα, στην εκπαίδευση και σε επαγγέλματα όπου η κατανόηση της γλώσσας είναι θεμελιώδης» υπογραμμίζει η Jiménez Ortega.
Διαβάστε περισσότερα στο ygeiamou.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα