Στην προσπάθεια κανείς να ερμηνεύσει το πώς διαμορφώθηκαν τα αποτελέσματα στον πρώτο γύρο των
γαλλικών προεδρικών εκλογών σαφές ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί η μελέτη των ποιοτικών χαρακτηριστικών των όσων ψήφισαν τους υποψηφίους -πέρα από τη γεωγραφική κατανομή τους. Η εταιρεία δημοσκοπήσεων Ipsos-Sopra ασχολήθηκε ακριβώς με αυτήν την ένδειξη σε έρευνα που πραγματοποίησε στο διάστημα 19-22 Απριλίου και δημοσιεύεται σήμερα στην ηλεκτρονική σελίδα της εφημερίδας Le Monde.
Από το δείγμα των 4.698 προσώπων που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, προκύπτει πως τον κεντρώο υποψήφιο
Εμμανουέλ Μακρόν, που πρώτευσε σε τούτον τον γύρο, ψήφισε μεγάλος αριθμός στελεχών επιχειρήσεων (34%), καθώς κι οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες (27%). Αμφότερα επαγγέλματα που κλείνουν την πόρτα στην ακροδεξιά διεκδικήτρια Μαρίν Λεπέν (13 και 18% στις αντίστοιχες κατηγορίες). Απεναντίας την Λεπέν ψήφισε αρκετά μεγάλος αριθμός εργατών (36%), έναντι ενός ποσοστού μόλις 17% που δήλωσε πως θα ψήφιζε τον πρώην υπουργό Οικονομίας.
Επίσης υπέρ του Μακρόν ψήφισε το 32% των πολιτών με υψηλό εισόδημα (άνω των 3.000 ευρώ τον μήνα), ομάδα στην οποία η Λεπέν έχει απήχηση μόλις κατά 14%. Η εικόνα ανατρέπεται τελείως αναφορικά με τα εισοδήματα κάτω των 1.250 ευρώ: εκεί την Λεπέν προτιμά το 32% και μόλις 12% τον Μακρόν.
Η προσωπικότητα του Μακρόν έλκει περισσότερο τους έχοντες πτυχίο (30%), ενώ αντίθετα η Λεπέν είναι ελκυστική σε κοινωνικές ομάδες με μεσαία και χαμηλή μόρφωση (30%).
Ένα άλλο στοιχείο της έρευνας, που δείχνει τη σαφή γενεαλογική διαφορά που χωρίζει τους ψηφοφόρους των υποψηφίων στον πρώτο γύρο είναι το εύρημα που αφορά τον μεγάλο ηττημένο των εκλογών, τον Ρεπουμπλικανό υποψήφιο Φρανσουά Φιγιόν. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Ipsos-Sopra, το 46% των πολιτών άνω των 70 ετών ψήφισε τον δεξιό υποψήφιο, ενώ αντίθετα μόλις το 9% των ηλικίας 18-24 ετών και το 8% των ηλικίας 25-34 ετών έδειξαν προτίμηση στο πρόσωπό του.