Τα περιστατικά αφορούν όλα σε άνδρες, ηλικίας 24 έως 59 χρόνων - Από αυτούς, οι 11 (ποσοστό 55%) ανέφεραν ταξίδι στο εξωτερικό κατά τον χρόνο επώασης της νόσου
Παναγιώτα Καρλατήρα
Στα 20 ανέρχονται πλέον ταεπιβεβαιωμένα κρούσματα ευλογιάς των πιθήκων στη χώρα μας.Σύμφωνα με την εβδομαδιαία επιδημιολογική έκθεση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), τα περιστατικά αφορούν όλα σε άνδρες, ηλικίας 24 έως 59 χρόνων. Από αυτούς, οι 11 (ποσοστό 55%) ανέφεραν ταξίδι στο εξωτερικό κατά τον χρόνο επώασης της νόσου.
Συνολικά, στην Ευρώπη, μέχρι τις 19 Ιουλίου 2022 είχαν καταγραφεί 10.604 κρούσματα της νόσου σε 36 διαφορετικές χώρες. Η ευλογιά των πιθήκων είναι ιογενής λοίμωξη που αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά το 1958. Έκτοτε, εμφανίζεται σε τροπικές περιοχές της Δυτικής και Κεντρικής Αφρικής. Μεταδίδεται μέσω της επαφής με άγρια ζώα και από άνθρωπο σε άνθρωπο με τη στενή σωματική επαφή.
Πως εντοπίζονται και διερευνώνται τα κρούσματα
Ο ΕΟΔΥ επισημαίνει πως τα στοιχεία της έκθεσης προκύπτουν βάσει των δεδομένων που έχουν δηλωθεί στον Οργανισμό και έχουν καταγραφεί μέχρι τις 21 Ιουλίου 2022.
«Τα δεδομένα επιδημιολογικής επιτήρησης προέρχονται από τις δηλώσεις που αποστέλλουν οι θεράποντες ιατροί στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τα κρούσματα, καθώς και από την καθημερινή επικοινωνία με συνεργαζόμενα εργαστήρια που συμμετέχουν στη διάγνωση της λοίμωξης από ιό της ευλογιάς των πιθήκων. Η Διεύθυνση Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης για Λοιμώδη Νοσήματα του ΕΟΔΥ πραγματοποιεί συστηματική διερεύνηση των διαγνωσμένων κρουσμάτων, μέσω επικοινωνίας με τους θεράποντες ιατρούς ή/και μέσω συνεντεύξεων με τους ασθενείς, ώστε να προσδιορισθούν τα χαρακτηριστικά της νόσου και οι παράγοντες κινδύνου» δευκρινίζει ο ΕΟΔΥ στην έκθεση.
Ο Chef θα παρουσιάσει μέσα από τα ψηφιακά του κανάλια (Instagram, Facebook και YouTube) δύο νέες σειρές επεισοδίων, βασισμένες σε ένα φρέσκο concept, ειδικά σχεδιασμένο για την AEG
Ο Όμιλος Active πρωταγωνιστεί στη νέα τεχνολογική εποχή, διευκολύνοντας την ψηφιακή μετάβαση και οδηγώντας τις εξελίξεις σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς για το μέλλον της χώρας, όπως για παράδειγμα της Εκπαίδευσης.
Για την Coca-Cola, τα Χριστούγεννα δεν είναι απλώς μια γιορτή. Είναι η στιγμή που η μαγεία της προσφοράς συναντά την ανάγκη για αλληλεγγύη. Η εποχή που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να στεκόμαστε δίπλα σε όσους μας χρειάζονται.