Τηλεθέαση εβδομάδας: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
Πώς κινήθηκαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί από τις 29 Νοεμβρίου μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου - Ποιες εκπομπές λατρεύουν οι τηλεθεατές, ποια σήριαλ παρακολουθούν «μανιακά», ποια κανάλια επιλέγουν για την ενημέρωσή τους
Infographic: Σπύρος Αλεξίου
Σκληρή μάχη για την επικράτηση στο πεδίο της τηλεθέασης έδωσαν και την εβδομάδα που μας πέρασε, δηλαδή από τις 29 Νεομβρίου μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου, οι τηλεοπτικοί σταθμοί.
Με μικρά σκαμπανεβάσματα, τις καθημερινές προηγούνται ο Alpa, το Mega και ο Ant1 με το Star από κοντά και δίπλα στον Σκάι, όταν σημείο αναφοράς είναι οι προτιμήσεις του λεγόμενου δυναμικού κοινού, δηλαδή των ηλικιών 18-54 ετών, που είναι η κατηγορία που προσέχουν οι διαφημιστικές εταιρείες όταν μοιράζουν την «πίτα» των διαφημίσεων που μεταφράζεται σε διαφημιστικά έσοδα για κάθε τηλεοπτικά σταθμό. Στο σύνολο του τηλεοπτικού κοινού, το βασικό μερίδιο μοιράζεται ανάμεσα στους πέντε πρώτους: το Mega, τον Ant1, τον Alpha, στον Σκάι και το Star, που είναι τα πρώτα κανάλια στις προτιμήσεις των τηλεθεατών σε όλη την Ελλάδα, προφανώς με ανατροπές αναλόγως των προγραμμάτων, της επικαιρότητας και των εκπλήξεων που επιφυλάσσει κάθε μέρα το κάθε κανάλι ώστε να προσελκύσει περισσότερους τηλεθεατές.
Το protothema παρουσιάζει με αποκαλυπτικά διαγράμματα και συγκριτικά στοιχεία την εξέλιξη των τηλεοπτικών προγραμμάτων ημέρα με την ημέρα, από τις πρωινές εκπομπές των καθημερινών και του σαββατοκύριακου, στα λεγόμενα... πρωινάδικα, τα δελτία ειδήσεων, τις ψυχαγωγικές εκπομές, τα σήριαλ που κάθε βράδυ καθηλώνουν σχεδόν το σύνολο των τηλεθεατών, τις ξένες σειρές, τις βραδυνές εκπομπές μέχρι τα reality που δείχνουν αποδυναμωμένα.
Για να διαμορφώνετε όλοι εικόνα για τα προγράμματα που παρακολουθείτε, τα δυνατά χαρτιά κάθε τηλεοπτικού σταθμού αλλά και το... τηλεοπτικό χρηματιστήριο των εκπομπών από το οποίο καθορίζεται όχι μόνο ο νικητής της χρονιάς αλλά και προδιαγράφεται η επόμενη σεζόν, με δεδομένο ότι ένας εύρωστος τηλεοπτικός σταθμός θα διαθέσει σημαντικά κεφάλαια για να ανανεώσει το πρόγραμμά του και να συντηρήσει ή και να αυξήσει την επιρροή του στο τηλεοπτικό κοινό.
Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πια μια μακρινή και αφηρημένη έννοια. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που αγγίζει την καθημερινότητα κάθε νοικοκυριού – από το κόστος της ενέργειας, μέχρι την ασφάλεια της κατοικίας και της υγείας των μελών της οικογένειας.