Δοκιμάζουμε το Mitsubishi ASX με το νέο 1.6 diesel

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi ASX με το νέο 1.6 diesel

Το ιαπωνικό SUV απέκτησε νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 lt με 114 PS, που καίει λιγότερο χωρίς να υστερεί έναντι του 1.8 lt που καταργείται.

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi ASX με το νέο 1.6 diesel
Συμπληρώσαμε εκατοντάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Mitsubishi ASX με τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα 1.6lt. Ο εν λόγω κινητήρας αποτελεί ένα ακόμη προϊόν της πολυετούς συνεργασίας της ιαπωνικής εταιρείας με το γκρουπ PSA. Τον έχουμε δει ήδη στο Peugeot 308 και το Citroen C4, και πλέον τοποθετείται και στο ASX. Eίναι προδιαγραφών Euro 6 με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 119gr/km, με τέλη κυκλοφορίας στα 107 ευρώ ενώ κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο. Η κατανάλωσή του δε ξεπερνά τα 8 ευρώ/100km όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το ενώ με αρκετή προσοχή μπορεί να πέσει στα 7 ευρώ/100km. Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και αντικαθιστά τον παλιό 1.8lt diesel που καταργείται.

Ταξιδεύοντας σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο εκτιμήσαμε την ομοιογένειά του και τη γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών χάρη χάρη στην περίσσεια ροπής (27.5kgm). Ακόμη και με το αυτοκίνητο φορτωμένο σε ανάβαση ο οδηγός έχει την απαραίτητη δύναμη για να περάσει με ασφάλεια ένα φορτηγό.

Κλείσιμο


Πέρα από το νέο πετρελαιοκινητήρα υπάρχουν αλλαγές και στην ανάρτηση με πιο βασική την βελτίωση της άνεσης για τους πίσω επιβάτες. Λόγω διαφορετικού ρυθμού απόσβεσης των αμορτισέρ η πίσω ανάρτηση έχει γίνει πιο προοδευτική και αυτό διευκολύνει κατά πολύ στις εκτός δρόμου μετακινήσεις. Το βάρος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 50kg περίπου.

Το ASX διατίθεται σε δικίνητη (σ.σ: με τιμή από 22.560 ευρώ) αλλά και τετρακίνητη έκδοση την οποία και είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή. Αν ο οδηγός μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στο χειρόφρενο επιλέξει “4wd auto” τότε το σύστημα αυτόματα μεταφέρει ανάλογα με τις συνθήκες ένα ποσοστό ροπής στον πίσω άξονα όταν υπάρχει ολίσθηση. Ακόμη και στην 4κίνητη έκδοση, η μετάδοση υπό κανονικές συνθήκες διατηρείται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς Για πιο δύσκολες καταστάσεις σε σαθρό/ολισθηρό οδόστρωμα όπου πρέπει να φτιάξεις πρόσφυση υπάρχει η επιλογή 4wd Lock. Σ’ αυτή την περίπτωση «κλειδώνει» η κατανομή ροπής στο 50-50% ώστε να ξεκολλήσεις από το δύσκολο σημείο. Προφανώς αυτή η επιλογή είναι για περιορισμένη ταχύτητα ώστε να προστατεύεται το σύστημα μετάδοσης (σ.σ: μέχρι τα 15km/h).

Έχοντας μεγάλη απόσταση από το έδαφος και ψηλό κέντρο βάρους το ASX παρουσιάζει μια ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, έντονα υποστροφική ως δικίνητο και αρχικά ουδέτερη που εξελίσσεται ήπια σε υποστροφική ως τετρακίνητο. Η πληροφορία που φτάνει στα χέρια του οδηγού από το τιμόνι είναι επαρκής ενώ το άριστα κλιμακωμένο – για τα χαρακτηριστικά του κινητήρα – κιβώτιο, τα φρένα και η ανάρτηση σου θυμίζουν τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου.



Αξίζει ν’ αναφερθεί πως στο σύστημα DPF του καταλύτη υπάρχει μια νέα τεχνολογία που χαμηλώνει κατά 100 βαθμούς Κελσίου τη θερμοκρασία αναγέννησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το σύστημα να φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργίας μετά από 15 λεπτά χρήσης κάτι που βελτιώνει την αξιοπιστία του ειδικά σε χρήση στην πόλη σε μικρές αποστάσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.560 cc diesel
Ισχύς: 114 PS /3.600 rpm
Ροπή: 27,5kgm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10.0 sec
Μικτή κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Βάρος: 1550kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.295/1.770/1.625 mm
Χώρος αποσκευών: 419 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 107 €
Τιμή: 27.090€ (24.860 με απόσυρση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης