GP ΗΠΑ: Ο Χάμιλτον νίκησε, πάει για τίτλο!

GP ΗΠΑ: Ο Χάμιλτον νίκησε, πάει για τίτλο!

Το Αμερικάνικο GP και η νίκη του σ' αυτό, έφερε το Λιούις Χάμιλτον αγκαλιά με τον τίτλο.

GP ΗΠΑ: Ο Χάμιλτον νίκησε, πάει για τίτλο!
Ο Βρετανός  πήρε το ψυχολογικό προβάδισμα στη μάχη του τίτλου κερδίζοντας για 5ο συνεχή αγώνα και αυξάνοντας τη διαφορά του από το Νίκο Ρόσμπεργκ στους 24 βαθμούς.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στο Circuit of the Americas βρήκε το Ρόσμπεργκ να διατηρεί την πρώτη θέση. Ο Γερμανός είχε το ρυθμό στο πρώτο μέρος του αγώνα ώστε να κρατηθεί μπροστά από το Βρετανό που τον ακολουθούσε κατά πόδας. Όταν άλλαξαν ελαστικά το σκηνικό ανατράπηκε ο Χάμιλτον ήταν πιο γρήγορος με τη μέση γόμα. Έφτασε το Ρόσμπεργκ τον πέρασε και παρέμεινε επικεφαλής μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Παρά την προσπάθεια του Γερμανού να μειώσει τη διαφορά στο τέλος ο Βρετανός ήλεγχε το ρυθμό και πανάξια πήρε την καρό σημαία φτάνοντας στις 10 νίκες φέτος.

Κλείσιμο
Πίσω από τις Mercedes ο Ρικιάρντο κατάφερε να περάσει τις Williams
και ν' ανέβει στο βάθρο για 8η φορά φέτος. Αντίθετα τίποτα δεν πήγαινε καλά για το Φέτελ που έδωσε μάχη για τους βαθμούς στο φινάλε αφότου σταμάτησε να γκρινιάζει. Σίγουρα η φετινή χρονιά είναι η χειρότερη δυνατή για τον πρωταθλητή.




Ο Χάμιλτον εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και στη συνέχεια έβαλε δυο φορές τη μέση γόμα
για να κερδίσει τελικά τον αγώνα με διαφορά 4 δευτερολέπτων από το Ρόσμπεργκ που ακολούθησε πανομοιότυπη στρατηγική. Όλοι οι οδηγοί με εξαίρεση τους Χούλκενμπεργκ (Force India), Κβίατ (Toro Rosso) και Φέτελ (Red Bull) εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Ο Φέτελ πόνταρε σε μια διαφορετική στρατηγική ελπίζοντας ότι αυτό θα τον βοηθήσει να κερδίσει θέσεις καθότι εκκινούσε από το pit lane (αλλαγή μονάδας ισχύος). Οι δυο οδηγοί της Williams ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική απ’ ότι τα μονοθέσια που τερμάτισαν εμπρός τους. Χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη του αγώνα ώστε να μεγιστοποιήσουν την ταχύτητά τους στην αρχή και μετά έβαλαν τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Ρικιάρντο της Red Bull εκμεταλλεύτηκε όλες τις ευκαιρίες που του δόθηκαν αλλάζοντας ελαστικά νωρίτερα από τους αντιπάλους του ( μια επιλογή στρατηγικής που είναι γνωστή ως παράκαμψη «undercut») ενώ ταυτόχρονα πίεσε στο όριο στους γύρους εισόδου και εξόδου. Έτσι κατάφερε ν’ ανέβει για 8η φορά στο βάθρο, στην καριέρα του στη F1. Ο Αλόνσο με τη Ferrari ήταν ο μόνος οδηγός που ακολούθησε τη στρατηγική, μαλακή – μέση – μαλακή γόμα απ’ αυτούς που τερμάτισαν στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Ο Χάμιλτον μετά την νίκη του στην Αμερική έχει διαφορά 24 βαθμών αλλά και το momentum. Ότι κι αν γίνει στη Βραζιλία δεν αναδεικνύεται πρωταθλητής είναι δεδομένο ότι πάμε για μεγάλο τελικό στο Άμπου Ντάμπι. Εκεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς οι βαθμοί μετρούν διπλοί άρα ο νικητής θα πάρει 50. Σ' ένα ακραίο σενάριο ο Χάμιλτον που έχει ήδη 10 νίκες μπορεί να φτάσει τις 11 νίκες στη Βραζιλία και τη διαφορά του στους 31 βαθμούς από το Ρόσμπεργκ. Αν στον τελευταίο αγώνα ο Βρετανός δεν πάρει βαθμούς και ο Γερμανός τερματίσει 2ος και πάρει 36 βαθμούς τότε ο Ρόσμπεργκ θα βγει πρωταθλητής με 4 νίκες και ο Χάμιλτον παρότι θα έχει 11 νίκες θα χάσει τον τίτλο.



Η Πάμελα Άντερσον παρακολούθησε τον αγώνα από τα πιτ της Red Bull.


Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Λιούις Χάμιλτον τόνισε:
«Αυτό είναι ένα απίστευτο μέρος για αγώνες. Απολαμβάνω μεγάλη υποστήριξη εδώ και θέλω να πω ευχαριστώ σε όλους τους οπαδούς μου. Είναι απίστευτο συναίσθημα να οδηγείς ένα τόσο καλό μονοθέσιο που υποστηρίζεται από μια απίθανη ομάδα σε μια τόσο απίθανη κούρσα. Καταφέραμε να επιλύσουμε τα προβλήματα που είχαμε στις δοκιμές και έτσι μπορούσα να πιέσω όσο ήθελα. Όσον αφορά στο προσπέρασμα περίμενα να φτάσω πολύ κοντά στο Νίκο προτού το επιχειρήσω. Η χάραξη της πίστας διευκολύνει το να ακολουθήσεις από κοντά το προπορευόμενο μονοθέσιο αλλά και πάλι αυτό δεν είναι τόσο εύκολο. Από τη στιγμή που πέρασα ήλεγχα τον αγώνα. Νιώθω περήφανος που είμαι ο Βρετανός οδηγός με τις περισσότερες νίκες».

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ που έχασε μια πολύ σημαντική μάχη για τον τίτλο ήταν καταβεβλημένος: «Είναι δύσκολη μέρα για μένα, νιώθω απαίσια τερματίζοντας δεύτερος ενώ είχα εκκινήσει πρώτος. Οι συνθήκες ήταν διαφορετικές απ’ ότι το Σάββατο και μου πήρε πολύ να βρω το ρυθμό μου στην αρχή. Μόνο 10 γύρους αφού με πέρασε ο Λιούις μπόρεσα να κινηθώ όπως ήθελα και να μειώσω τη διαφορά. Ο Λιούις έκανε καλύτερη δουλειά σήμερα συγχαρητήρια. Είναι δυσκολότερο για μένα τώρα αλλά παραμένει δυνατό. Δεν τα παρατάω ποτέ».

Από την πλευρά του ο καλύτερος εκ των υπολοίπων Ντάνιελ Ρικιάρντο υπογράμμισε:
«Είμαι χαρούμενος με τον αγώνα μου. Στο πρώτο κομμάτι του είχα διατηρήσει οπτική επαφή με τις Mercedes, πράγμα πολύ θετικό. Δεν ξέρω πόσο πίεζαν αλλά εμείς δείχναμε να έχουμε πολύ καλό ρυθμό. Ήταν υπέροχο που βρέθηκα μπροστά από τις Williams εξασφαλίζοντας μία θέση στο βάθρο. Η εκκίνησή μου δεν ήταν καλή, ήταν δικό μου λάθος. Όμως ανέκαμψα και τελικά δεν βγήκαμε χαμένοι. Τα πιτ στοπ μας ήταν πολύ καλά, είναι γνωστό πως αυτό είναι ένα από τα ατού της Red Bull και σήμερα αποδείχθηκε ξανά».

Το Βραζιλιάνικο GP θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha αυτή την Κυριακή στις πέντε το απόγευμα. Πλέον στο Χάμιλτον αρκούν δυο δεύτερες θέσεις στους δυο τελευταίους αγώνες για να στεφθεί πρωταθλητής.


Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:



Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Διαφορά

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1h40m04.785s

2

Nico Rosberg

Mercedes

4.314s

3

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

25.560s

4

Felipe Massa

Williams/Mercedes

26.924s

5

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

30.992s

6

Fernando Alonso

Ferrari

1m35.231s

7

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1m35.734s

8

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1m40.682s

9

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1m43.863s

10

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1m47.870s

11

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1 γύρο

12

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1 γύρο

13

Kimi Raikkonen

Ferrari

1 γύρο

14

Esteban Gutierrez

Sauber/Ferrari

1 γύρο

15

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1 γύρο

-

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

Εγκατέλειψε

-

Sergio Perez

Force India/Mercedes

Εγκατέλειψε

-

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

Εγκατέλειψε

Πρωτάθλημα οδηγών:

Θέση

Οδηγός

Βαθμοί

1

Lewis Hamilton

316

2

Nico Rosberg

292

3

Daniel Ricciardo

214

4

Valtteri Bottas

155

5

Sebastian Vettel

149

6

Fernando Alonso

149

7

Jenson Button

94

8

Felipe Massa

83

9

Nico Hulkenberg

76

10

Kevin Magnussen

53

11

Sergio Perez

47

12

Kimi Raikkonen

47

13

Jean-Eric Vergne

23

14

Romain Grosjean

8

15

Daniil Kvyat

8

16

Jules Bianchi

2

17

Pastor Maldonado

1

18

Adrian Sutil

0

19

Marcus Ericsson

0

20

Esteban Gutierrez

0

21

Max Chilton

0

22

Kamui Kobayashi

0

Πρωτάθλημα κατασκευαστών:

Θέση

Ομάδα

Βαθμοί

1

Mercedes

608 Π.Π.

2

Red Bull/Renault

363

3

Williams/Mercedes

238

4

Ferrari

196

5

McLaren/Mercedes

147

6

Force India/Mercedes

123

7

Toro Rosso/Renault

31

8

Lotus/Renault

9

9

Marussia/Ferrari

2

10

Sauber/Ferrari

0

11

Caterham/Renault

0


Ο Χάμιλτον προσπερνά το Ρόσμπεργκ στην έξοδο της στροφής 12


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης