Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Η Lamborghini Countach LP 500 κλείνει τα 50
Το θρυλικό μοντέλο της Lamborghini συμπληρώνει φέτος μισό αιώνα παρουσίας του στους δρόμους.
Ακριβώς πριν από 50 χρόνια παρουσιάστηκε το αδιαμφισβήτητο αστέρι της Lamborghini. H Countach LP 500 βαμμένη στο κίτρινο χρώμα της Μπολόνια. Η αποκάλυψή της Countach ήταν τόσο επιτυχημένη που η εταιρεία έδωσε «μάχη» με το χρόνο για να ικανοποιήσει τα αιτήματα των πελατών και να μετατρέψει το φουτουριστικό αυτοκίνητο επίδειξης σε αυτοκίνητο παραγωγής, αν και περιορισμένης.
Η απόφαση για την αποκάλυψη της Countach LP 500 στο χώρο της Carrozzeria Bertone αντί για το περίπτερο της Lamborghini έγινε γιατί εκεί έκανε την πρώτη της εμφάνιση η Miura SV, που τελειοποιήθηκε μετά από πέντε χρόνια παραγωγής. Με αυτή τη διπλή παρουσίαση, η Lamborghini ανακοίνωσε και επιβεβαίωσε την ικανότητά της όχι μόνο στην παραγωγή αλλά και στην καινοτομία. Το μοντέλο Countach, με εσωτερικό κωδικό αριθμό LP112, όπου το LP δείχνει την πίσω διαμήκη θέση τοποθέτησης του («Longitudinale Posteriore» στα ιταλικά) του 12-κυλίνδρου κινητήρα, που προήλθε από την επιθυμία του Ferruccio Lamborghini να διατηρήσει την εικόνα μιας εταιρείας στην πρώτη γραμμή του στυλ και της τεχνολογίας μετά τη Miura. Επικεφαλής αυτού του πρωτοποριακού επιτεύγματος ήταν ο μηχανικός Paolo Stanzani, ο οποίος ήταν στην Lamborghini από το 1963, και το 1968 ορίστηκε Γενικός Διευθυντής και Τεχνικός Διευθυντής, υπεύθυνος για τα μηχανικά μέρη της Countach.
Οι όμορφες, καθαρές, φουτουριστικές γραμμές της Countach, ακόμα και μετά από 50 χρόνια, είχαν σχεδιαστεί από τον Marcello Gandini, Διευθυντή Σχεδιασμού της Carrozzeria Bertone. Ο Gandini ήταν επίσης υπεύθυνος για την απόφαση να χρησιμοποιήσει τις «scissor doors» (πόρτες που άνοιγαν σαν ψαλίδι), οι οποίες χαρακτήρισαν την παραγωγή των 12-κυλίνδρων μοντέλων Lamborghini. Η LP 500 ήταν ένα ουσιαστικά διαφορετικό αυτοκίνητο από την Countach η οποία ξεκίνησε να παράγεται το 1974. Είχε πλαίσιο πλατφόρμας αντί ενός σωληνοειδούς, ήταν εξοπλισμένη με έναν 12κύλινδρο κινητήρα 4971cc (μοναδικός), οι εισαγωγές αέρα θύμιζαν καρχαρία, και στο εσωτερικό της υπήρχαν εξελιγμένα ηλεκτρονικά όργανα.
Πως πήρε το όνομά της
Η προέλευση του ονόματος αυτού του αυτοκινήτου βασίστηκε στη διάλεκτο της περιοχής του Πιεμόντε. Στα τελικά στάδια της συναρμολόγησης, το αυτοκίνητο ήταν κρυμμένο σε ένα υπόστεγο για γεωργικά μηχανήματα σε ένα αγρόκτημα κοντά στο Γκρουγκλιάσκο (επαρχία του Τορίνο) για να αποφευχθούν πιθανές διαρροές στον ανταγωνισμό και «ανακαλύφθηκε» από έναν αγρότη που αναφώνησε με έκπληξη και ενθουσιασμό, «Countach» (μια λέξη στην Πιεμόντεια διάλεκτο που εκφράζει την έκπληξη). Όταν ο γεννημένος στο Πιεμόντε Marcello Gandini έμαθε το γεγονός, πίστεψε ότι αυτή η λέξη είχε μια ιδιαίτερα ισχυρή επικοινωνιακή δύναμη και επίσης έπεισε τον Nuccio Bertone, τον Ferruccio Lamborghini και τον συνάδελφό του Paolo Stanzani για αυτό.
Η συνέχεια
Μετά την επιτυχία της LP 500 στη Γενεύη, ο επικεφαλής δοκιμαστής της Lamborghini Bob Wallace χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο, εξοπλισμένο με έναν πιο αξιόπιστο κινητήρα 4 λίτρων, για κάθε πιθανό είδος δοκιμής στο δρόμο. Η καριέρα αυτού του εξαιρετικού αυτοκινήτου έληξε στις αρχές του 1974, όταν χρησιμοποιήθηκε για τις δοκιμές σύγκρουσης που απαιτούνται για την αναγνώριση του αυτοκινήτου παραγωγής και στη συνέχεια απορρίφθηκε.
Από το 1974 έως το 1990, 1.999 Countachs σε πέντε διαφορετικές σειρές παρήχθησαν, αντιπροσωπεύοντας ένα μοντέλο που, εκτός από το να εμπνεύσει μια ολόκληρη γενιά και να χρησιμοποιηθεί σε δεκάδες ταινίες, επέτρεψε στην Lamborghini να επιβιώσει στα πιο δύσκολα χρόνια της ιστορία της και να μπει μόνιμα στο πάνθεο της αυτοκίνησης.
5 πράγματα που δεν γνωρίζατε για το Lamborghini Countach
Η ανώτερη τελική ταχύτητα ήταν ψέμα
Η απόδοση της Countach ήταν η ουσία του θρύλου γύρω από το όνομά της και κάποια από αυτά ήταν ψεύτικα όπως η τελική ταχύτητα της, που σύμφωνα με τον Valentino Balboni, για να φτάσει τα 300 χλμ έπρεπε να έχει αγωνιστικά ελαστικά να μην έχει καθρέφτες και υαλοκαθαριστήρες.
Η Lamborghini τοποθετούσε τα spoilers σε χώρο στάθμευσης
Η εμβληματική πίσω πτέρυγα ήταν καθαρά για ομορφιά. Η Countach υπέφερε από ανύψωση του μπροστινού άξονα στις υψηλές ταχύτητες και η αεροτομή έκανε τα πράγματα χειρότερα. Όμως οι πελάτες αγαπούσαν την εμφάνιση, έτσι οι μηχανικοί μηδένιζαν τη γωνία του βοηθήματος, καθιστώντας το μη λειτουργικό. Τα αυτοκίνητα έβγαιναν από τη γραμμή συναρμολόγησης και πήγαιναν στο χώρο στάθμευσης του εργοστασίου, όπου οι εργαζόμενοι εγκαθιστούσαν την πίσω πτέρυγα – χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρικό τρυπάνι χειρός. Ήταν υπόθεση περίπου 10 λεπτών.
Το παρμπρίζ της δεν κατασκευάζεται πια
Ο Marcello Gandini, για να δημιουργήσει την Countach δανείστηκε στοιχεία από την Lamborghini Marzal του 1967 και την Alfa Romeo Carabo του 1968 και για τα δύο χρησιμοποίησε ειδικό γυαλί ασφαλείας κατά της αντανάκλασης, που το έφτιαχνε η βελγική εταιρεία VHR-Glaverbel. Όταν τελικά εμφανίστηκε η Countach LP400, «φορούσε» το ίδιο γυαλί Glaverbel. Πάνω από τέσσερις δεκαετίες αργότερα, αυτά τα σετ παραθύρων και παρμπρίζ δεν υπάρχουν. Η απλή προμήθεια ενός αντιγράφου θα σας κοστίσει περίπου 7.000 ευρώ.
Δεν δοκιμάστηκε ποτέ αεροδυναμικά
Η LP400 μοιάζει αεροδυναμική αλλά δεν είναι. Στην πραγματικότητα, οι μηχανικοί Paolo Stanzani και ο Massimo Perenti κατέληξαν σε οπτικοποίηση της ροής slapdash: Κόλλησαν αισθητήρες υφάσματος σε όλο το αυτοκίνητο, το φωτογράφισαν στον αυτοκινητόδρομο και προσάρμοσαν ανάλογα το αμάξωμα. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι αρχικοί αεροδυναμικοί υπολογισμοί βασίστηκαν σε δοκιμές ανοιχτού δρόμου.
Η Countach φτιάχτηκε επειδή ο Lamborghini έχασε ένα στοίχημα
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Ferruccio Lamborghini δεν ήθελε τους αγώνες. Όπως έλεγε ήταν ακριβοί και πολύ στο στυλ του… Ferrari. Όμως οι συντελεστές της εταιρείας του, Gio Dallara, Giotto Bizzarrini και Bob Wallace προέρχονταν από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αμέσως μετά το ντεμπούτο του πρωτοτύπου LP500 στη Γενεύη, η εταιρία τρακτέρ του Lamborghini είχε μεγάλη οικονομική επιτυχία. Όμως η κρίση του πετρελαίου έφτασε και ο Ferruccio δεν ήθελε να χάσει τα πάντα για να φέρει το αυτοκίνητο στην παραγωγή. Έτσι έβαλε στοίχημα με τους μηχανικούς του να του αποδείξουν ότι το αυτοκίνητο είναι λειτουργικό για να το βάλει στην παραγωγή. Ο Bob Wallace πήρε το πρωτότυπο και πήγε ως το Targa Florio στην Σικελία να δει τον αγώνα και επέστρεψε χωρίς να παρουσιάσει βλάβη. Οι μηχανικοί κέρδισαν και δύο χρόνια αργότερα, η πρώτη Countach LP400 βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr