danikas_dimitris

Φύκια για μεταξωτές κορδέλες

Δημήτρης Δανίκας

Παραλογισμός, σουρεαλισμός και υποκρισία πάνε χέρι χέρι. Τα παραδείγματα άφθονα. Οπως, ας πούμε, το ζήτημα με το κούρεμα των συντάξεων

Τελικά τι θέλουμε; Να κουρευτούν οι συντάξεις; Οχι λένε. Ολοι. Με πρώτους και καλύτερους δημοσιογράφους, αναλυτές και ειδικούς επί των οικονομικών θεμάτων

Ομως την ίδια στιγμή που οι Αγορές θυμώνουν και απειλούν με υψηλά επιτόκια, τότε οι ίδιοι που πριν από λίγο έσκιζαν τα ρούχα τους στο άκουσμα του κουρέματος συντάξεων, αρχίζουν να διαμαρτύρονται και περίπου να απαιτούν από τον Τσίπρα να κουρέψει τις συντάξεις μπας και αποφύγουμε την χρεοκοπία

Το ίδιο συμβαίνει και με τις παροχές που πρόκειται να εξαγγείλει από την Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης. Αφού προηγουμένως, και όλα αυτά τα χρόνια η κριτική εναντίον Τσίπρα ήταν αξοναρισμένη γύρω από το κούρεμα των συντάξεων και την καταβαράθρωση των μισθών. Καθώς και στο φορολογικό “γδάρσιμο” των μικρομεσαίων. Τώρα που μάλλον πρόκειται να εξαγγείλει παροχές και να αρχίσει να χαιδεύει τους μικρομεσαίους, τους νοικοκυραίους και τους μισθωτούς, τώρα λοιπόν οι Αγορές διαφωνούν και προειδοποιούν

Τώρα οι ίδιοι δημοσιογράφοι και αναλυτές προειδοποιούν κι αυτοί. Πως αυτές οι “παροχές’ μπορεί να αποβούν καταστροφικές

Τι από τα δύο ισχύει ρε παιδιά; Να κουρευτούν η όχι οι συντάξεις; Να μειωθούν οι φόροι η όχι; Να ανακουφιστούν οι μικρομεσαίοι η όχι; Αποφασίστε επιτέλους

Αλλιώτικα η σβούρα, άλλοτε εδώ, άλλοτε εκεί, γίνεται εκ του πονηρού. Πάντα να πορευόμαστε με ό, τι μας συμφέρει εκείνη, τη δεδομένη στιγμή

Ετσι κακός ο Τσίπρας (η ο Σαμαράς η οποιοσδήποτε πρωθυπουργός). Κακός και στις δύο περιπτώσεις. Κακός όταν κουρεύει. Κακός και όταν με τα προεκλογικά, ψηφοθηρικά μέτρα, ανακουφίζει και τους μικρομεσαίους “χαιδεύει”

Επειδή λοιπόν δεν μπορεί κανείς να είναι σωστός και στις δύο διαφορετικές και εκ διαμέτρου αντίθετες περιπτώσεις και εκδοχές. Επειδή δεν είναι δυνατόν να είσαι, ταυτόχρονα, και υπέρ και κατά. Γι αυτούς τους λόγους το συμπέραμα απλό

Οπως ο Τσίπρας οπορτουνιστής έτσι και αρκετοί εξ ημών και υμών. Πορευόμαστε με τον ίδιο οπορτουνισμό. Κάθε φορά με ότι μας βολεύει. Με ότι μας συμφέρει. Με ότι πουλάει. Με ότι στηρίζει, ενισχύει και πριμοδοτεί την άποψή μας

Επί της ουσίας το ζήτημα, το ουσιώδες και βασικό, δεν είναι το κούρεμα των συντάξεων και η παροχολογία. Το ζήτημα και η λύση για όλα είναι η παραγωγή, η ανάπτυξη, η παραγωγική ανασυγκρότηση, οι επενδύσεις

Μόνο έτσι θα προκύψει πλούτος. Μόνο έτσι, από τον πλούτο, θα αυξηθεί το ετήσιο εισόδημα της χώρας. Μόνο έτσι, από την αύξηση του ετήσιου εισοδήματος, θα προστατευθούν οι συντάξεις. Μόνο έτσι, από τον πλούτο, θα καταπολεμηθεί, δραστικά, η ανεργία. Μόνο έτσι θα εξέλθουμε από την κρίση. Μόνο έτσι Ελλάδα θα ξανακερδίσει τη σχετική της αυτονομία

Με οπορτουνισμό, καιροσκοπισμό και την αιλοουροειδή ευελιξία, εμείς μεν πουλάμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ομως η Σωρρακώσταινα στα ίδια και τα ίδια!

ΣΧΟΛΙΑ (13)

Γιάννης

Γράφεις: "Κάθε φορά ότι μας βολεύει ,......ότι μας συμφέρει ,.....ότι πουλάει ,....ότι στηρίζει...........". Το ότι που χρησιμοποιείς είναι ουδέτερο του όστις, γράφεται ό,τι και σημαίνει οτιδήποτε . Κατά τα άλλα το κείμενό σου είναι σωστό. Κατηγορείς όμως τους συναδέλφους σου για "αδίκημα" που έχεις διαπράξει πολλές φορές και εσύ στο παρελθόν.

Σάκης

Να κοπούν οι υψηλές συντάξεις και τα αχρείαστα επιδόματα. Παράλληλα να υπάρχει κρατικός παρεμβατισμός στις τιμές των αγαθών. Δεν μπορεί να έχουν μειωθεί οι μισθοί και οι συντάξεις και να έχει αυξηθεί το κόστος ζωής. Πλέον υπάρχει πρόβλημα βιοπορισμού!

Ο διανοούμενος Δημήτρης Δανίκας

O Δημήτρης Δανίκας είναι ο διανοούμενος της βαθειά ριζωμένης Ελληνικής σκέψης , πνευματικώς επικοινωνών , και συνεχιστής της χορείας των μεγάλων Ευρωπαίων και Ελλήνων διαφωτιστών , του Χριστόδουλου Παμπλέκη, του Ιώσηπου Μισιόδαξ, που μπορεί να ανεβοκατεβαίνει την κλίμακα της διανόησης νοηματικά, από το καθημερινότερο τετριμένο μέχρι την ανώτατη βαθμίδα της πνευματικής συλλογιστικής. Τέμνει με την σκέψη του την εποχή την εποχή, προτείνοντας νέες οντολογικές υπαρκότητες για τον άνθρωπο στην σειρά των Χαιντεγκεριανών προταγμάτων της εποχής που βουβαινόνταν το υπαρξιακό είναι και υπάρχειν. Μεγαλόπνοες οι προσπαθειές του , δεν υπολείπονται από το να υπονομεύσουν την αντικειμενικότητα του επιστητού για να αποδείξουν τον έλεγχο - μέσως επιστητής γνώσης - πάνω στο υποκείμενο και την σημασία αυτού του ελέγχου για την ιστορία και την αλήθεια της. Για τούτο και στον Δημήτρη Δανίκα αρέσει το φίλμ '' ο Κανόνας του Παιχνιδιού'' που με ραφιναρισμένο σηνοθετικό και σεναριακό τρόπο , παρουσιάζει τον έλεγχο πάνω στο υποκείμενο που ασκεί η ίδια η ίντριγκα της ιστορίας ( ώς αλήθεια) πάνω στα υποκείμενα. Στο τέλος ο κύριος αστός σκοτώνει κατά λάθος και εξεπίτηδες τον παρακατιανό μεταμφιεσμένο στο μασκέ πάρτυ. Ο Δημήτρης Δανίκας θέλει να αποκαλύψει με όσα γράφει χρόνια ώς διανοούμενος και την ίδια την ίντριγκα της Ιστορίας. Και το καταφέρνει.

ΕΓΡΑΨΕΣ

ΜΗΠΩΣ Ο ΔΑΝΙΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΟΦΩΝ ? ΑΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΚΙ ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΥΣ ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΑΘΕΣΩ ΤΗΝ ΕΚΘΕΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΘΕΙΟΥ ΜΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΧΡΟΝΟΥΣ ΚΙ ΟΣΟ ΖΟΥΣΕ ΜΑΣ ΠΑΙΔΕΥΕ ΚΑΙ Η ΜΑΝΝΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΑΔΥΝΑΜΙΑ...ΜΕ ΕΦΑΓΕ ΝΑ ΞΕΦΩΝΙΣΩ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ...ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ .

αμαρτωλος

"μακαριοι οι φτωχοι στο πνευμα διοτι αυτοι θα πανε στο παραδεισο. " Ιησους Χριστος. Παρακαλω τον Ιησου Χριστο να καθαρισει κάθε διανοουμενο από μολυσμο του πνεύματος.

ΑΚΗΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΝ ΤΟΥΣ ΠΑΙΡΝΕΙ....ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΨΟΥΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΥΝΤΆΞΕΙΣ! ΘΑ ΤΑ ΒΡΟΥΝ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥ! ΕΜΜΕΣΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΘΑ ΒΑΛΟΥΝ....! ΑΝΤΙΛΗΨΗ....ΚΡΙΣΗ....ΔΡΑΣΗ.....! ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΙΑ Ο ΣΥΡΙΖΑ!!

Φύκια...

Τα "Φύκια για μεταξωτές κορδέλες" τα πούλαγαν λυσσωδώς και πριν τις εκλογές του 2015. Που ήταν τα ματάκια σου τότε, που ήταν τα αχτύπητα "Ραντάρ" που υποτίθεται πως διέθετες και διαθέτεις για να τα διακρίνουν και να τα δημοσιοποιήσουν φέρνοντας τα στο φως, ώστε να γλιτώσουν απ' τις ταλαιπωρίες και τα βάσανα αυτούς τους δυστυχείς που σε πιστεύουν διαβάζοντας σε; Μήπως παίρνεις χαμπάρι η αντιλαμβάνεσαι κατά ακανόνιστες περιόδους ; Η μήπως τώρα υπάρχει η εντιμότητα για να δει αυτά τα δηλητηριώδη "φύκια" και πριν δεν υπήρχε γιατί ήταν σε διακοπές; Και σε ποιο σημείο της αντίληψης σου πρέπει να προσαρμοστεί η πίστη του καθενός για να πέσει μέσα και να κτυπήσει Διάνα κραυγάζοντας "Μπίνγκοοοο!!!" ;;.........Μάλλον πρέπει σποραδικά να προειδοποιείς το κοινό σου όταν αισθάνεσαι το Θείο να σε πλησιάζει λέγοντας: " Την τάδε του μηνός και τάδε ώρα περίπου, η επιφοίτηση της υπέρτατης αντίληψης θα με αγκαλιάσει στοργικά μεταδίδοντας μου υπέρλαμπρες γνώσεις και δυνατότητες εκτίμησης"...έτσι ώστε οι πιστοί να πέφτουν με τα μούτρα στον γραπτό σου λόγο να τον ξεσκίζουν κυριολεκτικά σε κομματάκια και να φεύγουν καταευχαριστημένοι που σώθηκαν απ' τον Θείο Αγγελιοφόρο. Και καλά το κατάλαβες, εγώ δεν είμαι το κοινό σου ούτε ήμουνα ποτέ. Ίσως επειδή, παρά τη επιδίωξη μου ομολογώ, απέκτησα σιγά-σιγά όσφρηση αρκούδας.

Άλλος

Αφού δεν ήσουν ποτέ το κοινό του όπως λες, πώς ξέρεις τι έλεγε στις προηγούμενες εκλογές? Γιατί λες ότι τότε δεν έλεγε κάτι, εφόσον όπως λες δεν ξέρεις τι έλεγε τότε? Το άρθρο είναι πολύ σωστό.. Όλοι κριτικάρουν και σχολιάζουν ανάλογα με το συμφέρον τους... Και οι πρώην και οι νυν... Έδιναν παροχές οι προηγούμενοι, έβγαινε ο Σύριζα και φώναζε... Δίνει τώρα ο Σύριζα, βγαίνουν και φωνάζουν οι άλλοι.. Ας αποφασίσουμε τι θέλουμε χωρίς να περιμένουμε τους κομματικούς σωτήρες ή τους "θεόσταλτους" αγγελιοφόρους λέω εγώ..

Φύκια....

Για να δεις τι κάνει κάποιος η για να ξέρεις τι λέει πρέπει να είσαι το κοινό του; Μόνο όταν είσαι κοινό, τότε μόνο ξέρεις και βλέπεις τότε μόνο έχεις αυτιά και μάτια; Μας δουλεύεις, παριστάνεις τον αφελή, η αστειεύεσαι ; Εγώ είπα δεν ξέρω τι έλεγε; Εγώ είπα πως ξέρω ΤΙ ΔΕΝ ΕΛΕΓΕ, και φυσικά δεν το είπα αυτό έτσι ακριβώς αλλά το άφησα εμφανέστατα να υπονοηθεί. Κατάλαβες ναι η όχι; Νοιώθεις κάποια διαφορά ναι η όχι; Το άρθρο, είναι άρθρο ενός υποκριτή που πρώτα δεν έβλεπε και δεν άκουγε (Αυτά που έπρεπε) και τώρα ξαφνικά απέκτησε το χαμένο αισθητήριο του. Εμφανίστηκαν αναπάντεχα μπροστά του "φύκια με μεταξωτές κορδέλες" ενώ αυτά ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΑΝΤΑ. Το κατάλαβες αυτό η θες ιδιαίτερο λεξικό; Ο Δανίκας πρέπει να κάνει έναν απολογισμό και να παραδεχτεί τις ευθύνες του (ΑΝ θέλει να τον παίρνουν στα σοβαρά). Τις ευθύνες κάποιου που ενώ η κοινή λογική του υποδείκνυε τι ακριβώς είναι αυτό που βλέπει, αυτός έβλεπε λαγούς με πετραχήλια, και Πήγασους με χρυσά πέταλα. Να διαβάζεις πιο προσεκτικά τι λέει ο άλλος, και όχι να τα διαβάζεις παραχώνοντας φανταστικά νοήματα και υπονοήματα που βάζεις εσύ.

Άλλος

Δεν έβγαλα κανένα νόημα παραπάνω από αυτό που διάβασα.. Κοινό σημαίνει ότι ακούς/διαβάζεις κάποιον ή τον παρακολουθείς... Δε σημαίνει απαραίτητα ότι είσαι υποστηρικτής του που εσύ αυτό μάλλον εννοούσες... Εγώ ας πούμε δεν ήξερα τι έλεγε ο αρθογράφος στις προηγούμενες εκλογές και άρα δεν ήμουν στο κοινό του.. Διαβάζω τι λέει τώρα όμως και σχολιάζω με βάση αυτό.. Ελπίζω να κατάλαβες και εσύ τώρα..

κωστας

Και παλι κ. Δανικα καταληξατε σε αδιεξοδο. Γιατι ξεκινατε με τον διαχωρισμο των καλων και των κακων. Κακοι οι καπιταλιστες που θελουν τις μειωσεις των συνταξεων, καλοι οι σοσιαλκομμουνιστες που δινουν λεφτα σε ολους, μονο που δεν τους βγαινουν οι ατιμοι οι αριθμοι. Οποτε φταινε οι ακροδεξιοι... Αν ομως ξεκινησετε με την αρχη να βγαλετε το κρατος απο την ζωη των ανθρωπων οσο το δυνατον περισσοτερο, τοτε μπορει να καταληξετε καπου. Βγαζοντας τα καρκινωματα και τις βδελλες απο την ζωη των ανθρωπων, τοτε μπορει να εχετε την πολυποθητη αναπτυξη και τις υπολοιπες ευχες που τελειωνουν το αρθρο σας.

Η μνημειακότητα και Ελληνικότητα στο λόγο του Κου Δημήτρη - Μίτσου- Δανίκα

O Κος Μίτσος ( Δημήτρης ) Δανίκας βρίσκει τον ντορό του απευθυνόμενος με το σοφό λεξιλόγιο του λαού ( φύκια για μεταξωτές κορδέλες στην επικοινωνικακή ορολογία του. Το επόμενο στάδιο θα είναι - και πρέπει να είναι- '' ο κούκος αηδόνι'' και αυτό είναι και δείχνει μια προοδευτική κατάκτηση απ τον Κο Δανίκα της λιτότητας και ταυτόχρονα ουσίας στο λόγο , την λειτουργία του λόγου , και ις επικοινωνιακές κοινωνικές του κατευθύνσεις. Αφού χρόνια πλανήθηκε σε χώρους με ειδικότερα λεξιλόγια τέχνης , πολιτικής, κουλτούρας , κοινωνικής αναφοράς , πολλές φορές και θεολογικά μιλώντας ορμόμενος, τελικά συνέθεσε, μορφοποίησε, συνδύασε , και κατέληξε ή καταλήγει προοδευτικά στην καθημερινή ουσιαστική λιτή ( η έκφραση φύκια για μεταξωτές κορδέλες είναι μνημειώδους λακωνικότητας έκφραση ) ανθρώπινη και άκρως ιστορικά συμβολική εκφορά του λόγου. Οι γλωσσικές περιπέτειες και ο μέχρι στιγμής ντορός του λόγου του κου Δανίκα , δεν είναι παρα το αποτέλεσμα της ερευνητικής παιδείας και καλλιεργειάς του αλλά και της ευρύτερης απασχολήσεώς του με την ύστερη μεταπολεμική Ελλάδα, τις αναπτυξιακές ή όχι κριτικά διεργασίες στην χώρα που εγκαινίαζαν ένα έντονο στρουκτουραλισστικό Αμερικανισμό - απόρροια του σχεδίου Μάρσαλ- και ταυτόχρονα μια κριτική από την ΕΔΑ και την προσπάθεια δημιουργίας ενός άλλου πόλου λόγου αναφοράς και εννοιολογίας. Σίγουρα ο Κος Δανίκας και εμβριθής και επίπονος είναι στις πνευματικές αναζητήσεις του και σίγουρα η κριτική του και πολιτικοκοινωνική σκέψη εδράζεται και στην στέρεα Παπανούτσια κοινωνική και φιλοσοφική αναφορά για το είναι , το υπάρχειν, το ίνετος- ίνετη ( η Ελληνική εκδοχή του Γερμανικού Dasein) , το διδόναι, το φαίνεσθαι, και γενικά σε απαρεμφατική βάση , θέλοντας έτσι να κατακτήσει και να τονίσει με τον λόγο του τοπ διαρκές , το αμετακίνητο, αλλά και το ενεργοποιημένο ουσιαστικό (κατά Καστοριάδη το απαρέμφατο είναι το ενεργοποιημένο ουσιαστικό ), που εβεργοποιούμενο προχωρά στην παραπέρα κατάταση ώς αμετακίνητη -απαρεμφατική πλέον -θέση ). Με το προχώρεμα αμετακίνητα στις αναζητήσεις του ο Κος Δημήτρης Δανίκας... δεν μπορούσε παρά να φτάσει και να πλησιάζει να κατακτήση σε κάθε βαθμό προοδευτικά την λιτότητα, μνημειακότητα, συμβολικότητα, κατανοητικότητα επικοινωνιακά που εγκαινιάζει η έκφραση : φύκια για μεταξωτές κορδέλες, ώς εκδοχή Ελληνικότητας της γλωσσικής υπαρκτότητας και εξελίξεις. Εδώ εξηγείται και το Μίτσος Δανίκας. Νάναι εν υγεία και γαλήνη και δημιουργία.

Και για τον λόγο αυτόν θα καταψηφίσω τον τσίπρα...

"Με οπορτουνισμό, καιροσκοπισμό και την αιλοουροειδή ευελιξία, εμείς μεν πουλάμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες." Δεδομένου ότι ο αχρείος και πανάθλιος τσίπρας είναι η επιτομή του οπορτουνισμού, ακριβώς για τον λόγο αυτόν, (μεταξύ μυρίων άλλων...), θα καταψηφίσω τον τσίπρα, με μεγάλη ευχαρίστηση. Προφανέστατα, θα ψηφίσω τον αντίποδα του, τον Κυριάκο. Με χέρια και με πόδια.

Σάκης

Ενώ ο Κυριάκος δεν είναι οπορτουνιστής. Αντί να μαζέψει πχ την Ζαχαράκη, δημιούργησε πολιτικό ζήτημα. Κανένα από τους δύο Τσίπρα-Κούλη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία