LIVE

Κορωνοϊός

AirAsia: Οι κακές καιρικές συνθήκες πίσω από τη συντριβή του αεροσκάφους;

AirAsia: Οι κακές καιρικές συνθήκες πίσω από τη συντριβή του αεροσκάφους;

Σύμφωνα με 14σέλιδη έκθεση της μετεωρολογικής υπηρεσίας της Ινδονησίας

Οι κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή πάνω από τη θάλασσα της Ιάβας ενδέχεται να αποτέλεσαν το σημαντικότερο παράγοντα της συντριβής του αεροσκάφους της AirAsia, σύμφωνα με έκθεση της μετεωρολογικής υπηρεσίας της Ινδονησίας.

Όπως αναφέρει η υπηρεσία, οι εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν την ώρα που το αεροσκάφος πετούσε είναι πιθανό να προκάλεσαν βλάβη στον κινητήρα του, με αποτέλεσμα να καταπέσει στη θάλασσα. 

Στην 14σέλιδη έκθεση επισημαίνεται πως τη στιγμή της πτήσης η θερμοκρασία κυμαινόταν ανάμεσα στους -60 και -65 βαθμούς Κελσίου, ωστόσο διευκρινίζεται ότι οι κακές καιρικές συνθήκες αποτελούν μοναχά μία ανάλυση και όχι το τελικό συμπέρασμα της υπηρεσίας. 

Ωστόσο, το σενάριο αυτό ενδέχεται να ισχύει καθώς ο κυβερνήτης λέγεται πως ζήτησε άδεια από τον πύργο ελέγχου να αλλάξει ρότα ώστε να αποφύγει την κακοκαιρία πριν το στίγμα του αεροπλάνου χαθεί από τα ραντάρ. 

Μάλιστα, η μετεωρολογική υπηρεσία επισήμανε πως πριν την απογείωση οι συνθήκες ήταν «ανησυχητικές», ενώ υπήρχε η προειδοποίηση για θυελλώδεις ανέμους. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (11)

μη ειδικός αλλά λογικός...

1. γιατί δεν έκπεμψε mayday κατά την κάθοδο; . 2 Πώς συμβαίνει να έχουν βρεί σε βάθος 30-50 μέτρων σχεδόν όλο το αεροσκάφος και τα περισσότερα πτώματα και να μη έχουν βρεί τα πορτοκαλί κουτιά 9 μέρες τώρα. 3. Μπορούν σε ειδικά εργαστήρια -στην ΗΠΑ π.χ- να τα "τροποποιήσουν", αν π.χ είχε καταγραφεί αεροπειρατεία το οποίο ποτέ δεν πρέπει να βγεί πρός τα έξω, και πόσο χρόνο κάνουν να πάνε έξω να ανοιχτούν , να πειραχτούν και να γυρίσουν ώστε να τα "βρούν" ;4. Υπάρχει η τεχνική δυνατότητα να μπλοκάρουν τα ηλεκτρονικά συστήματα του οποιοδήποτε ύποπτου αφους μετά την 9/11 οπότε ο πιλότος αδυνατώντας να το σώσει η να εκπέμψει το σήμα κινδύνου απλά να προσπάθησε, μάταια ,να το προσθαλασσώσει;

Λευτέρης

1. Όλα γινονται σε κλάσματα δευτερολέπτου. Σε συνδυασμό με πιθανώς όχι πολύ competent πιλότο ο οποίος δε μπορεί να διαχειρηστεί την κρίση (το αεροσκάφος χάνει ύψος, έχει δεκάδες οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις κλπ) θεωρώ πολύ πιθανό ότι είναι λάθος του πιλότου που δεν εξεπέμφθει σήμα κινδύνου. 2. Σε αυτό το βάθος βρήκαν τμήματα του αεροσκάφους, όχι το αεροσκάφος άθικτο. Τα υπόλοιπα τμήματα ακόμα τα ψάχνουν. Επίσης, όταν ρίχνεις έστω μια πέτρα σε ριχή θάλασσα με δύναμη κατακόρυφα, όταν η πέτρα φτάσει στον πυθμένα σηκώνει χώμα το οποίο μετά από λίγο κατακάθεται και την επικαλύπτει. Πιθανώς στα μαύρα κουτιά συνέβει το ίδιο. 3. Αν και αυτό είναι ερώτηση τότε η θεωρητική απάντηση είναι "ναι μπορούν" (γιατί όλα γίνονται, ακόμα και του σπανού τα γένια). Η κανονική απάντηση όμως είναι "όχι, δεν το κάνουν". Please, σταματήστε να πιστεύετε θεωρίες συνωμοσίας. 4. Δεν γνωρίζω καμία τέτοια δυνατότητα. Ακόμα όμως κι έτσι να είναι, ο πιλότος έχει έλεγχο γιατί το σύστημα χειρισμού του Α380 για παράδειγμα έχει 2 ηλεκτρικά συστήματα και ένα υδραυλικό. Ακόμα και τα ηλεκτρικά να "μπλοκάρουν", έχεις το υδραυλικό. Εκεί το ζήτημα βέβαια είναι άλλο: ξέρει κανείς να πετάει manual και να χειρίζεται καταστάσεις κινδύνου με ικανοποιητική δεξιότητα;

Λευτέρης

Τώρα που το ξανασκέφτομαι, δεν πιστεύω να είσαι ο Ε.Ε.Π. με άλλο "όνομα" ε γιατί κάτι τέτοιο μου βρωμάει... κάτι τέτοια έγραφε κι αυτός σε ένα άλλο άρθρο για το ατύχημα... Αν είσαι όντως αυτός, εκεί δεν έχεις απαντήσει ακόμα... άρα θεωρώ ότι βλέπεις όντως πολύ tv και επίσης μη ντρέπεσαι να παραδεχτείς/αποδεχτείς το λάθος σου επαναλαμβάνοντας -κίες (όπου "-" βάλε "βλα" ή "μαλα") αλλάζοντας nicks. Αν δεν είσαι αυτός, αγνόησε την προηγούμενη πρόταση αλλά get a life κι εσύ :p

Lonesome Star

1) Ειναι νωρίς πιστευω για πασης φυσεως εικασίες εφόσον δεν έχουμε τα δεδομένα των μαυρων κουτιών. 2) Καθε μερα εκατονταδες πτήσεις αναχωρούν με κακοκαιρία σε όλο τον κόσμο. Και περαν των δυο μοιραίων πτήσεων AF447 & QZ8501 δεν έχω ακουστά για κακοκαιρία που ευθύνεται για συντριβή αεροσκαφών. Μην τα ισοπεδώνουμε ολα. 3) Επικίνδυνες δεν είναι οι καταιγίδες κατ'αυτές πόσο μαλλον οι ισχυροί άνεμοι που σχηματίζονται μέσα σ'αυτες και κυρίως το φαινόμενο windshear (δυνατά ρεύματα αέρα που κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις σε μεγαλες ταχυτητα). 4)Γενικά τα αεροπλάνα πετούν πάνω ή γύρω από τα καταιγιδοφορα νέφη, όχι από μέσα τους. Τώρα βέβαια, κπ από αυτά τα νέφη μπορεί να φτάσουν σε μεγάλα ύψη, μερικά διαπερνούν και την τροπόσφαιρα. Μιλάμε γα 30-40,000 πόδια ή παραπάνω. Δλδ, ύψη πολύ ψηλότερα από αυτά όπου μπορούν να πετούν τα jetliners (30-38,000). Στισ περιπτώσεις αυτές, οι πιλότοι αλλάζουν την διαδρομή (rerouting) αποφευγοντας να περάσουν μέσα ή πάνω από τετοιους σορείτες λογω της προφανούς επικινδυνότητάς τους. Δεδομένου επισης ότι τα αεροσκάφη διαθετουν ραντάρ που προβλέπουν εν καιρώ την κακοκαιρια και επικοινωνουν συνεχώς με τα διαφορα κέντρα ATC δεν καταλαβαίνω γιατί να παραμείνουν στην προκαθορισμένη πορεία πτησης χωρίς να την αλλαξουν. Επισης, το climb για το οποίο ζητησε άδεια ο πιλότος δεν θα μπορούσε παρά να επιδύνει την κατάσταση. Πετώντας μεσα από καταιγίδα υπάρχει ο κινδυνος να σχηματιστεί χαλάζι που εύκολα μπορεί να παγώσει κπ από τα όργανα πτησης. όπως οι σωλήνες pitot (deja-vu της πτήσης AF447). Υπαρχουν βεβαια τα αντιπαγωτικά αλλα ενδεχεται να μην λειτουργίσουν. Aυτο σε συνδιασμό με εντονες αναταραξεις λόγω των ανεμων, μπορεί να οδηγήσουν σε χασιμο του ελεγχου του αεροσκαφους, και αν οι πιλότοι κανουν λαθος μανούβρες όπως climb με μεγάλη ταχύτητα και χωρίς να υπολογήσουν το AoA ...τοτε σιγουρα η πτήση θα αποβεί μοιραία. Αλλα παλι ειναι εξαιρετικα σπανιες περιπτώσεις γιατι τα αεροπλάνα διαθετουν συστηματα ασφαλείας όπως το ΙRS, FMS, EFIS και πολλά αλλα που στο 95% αποτρεπουν τραγωδίες τετοιου ειδους. Και το fly-by-wire μια χαρά είναι. Το μείζον θεμα κατ'εμε ειναι οτι οι πιλοτοι ολοένα κα εξαρτονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από τα ηλεκτρονικα συστήματα πλοήγησης και δεν εκπαιδεύονται πλεον στην χειροκίνητη πλοήγηση, που αν και σε εξαιρετικες περιπτώσεις, μπορεί να φανεί χρήσιμη και να σώσει ζωές. Επίσης,

Λευτέρης

Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα σχεδόν με όλα μέχρι εκεί που λες για το χαλάζι. Δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει καταιγίδα για να γίνει αυτό. Αρκεί το σύννεφο να έχει τη "σωστή" ποσότητα νερού (Liquid Water Concentration), και οι σταγόνες του νερού να έχουν τη "σωστή" διάμετρο και τη "σωστή" θερμοκρασία (και κάποια άλλα πράγματα αλλά γενικά αυτά τα τρία είναι τα πολύ βασικά). Τα αντιπαγωτικά και τα αποπαγωτικά πάντα λειτουργούν. Ενδέχεται όμως οι συνθήκες να είναι αυτό που λέμε severe icing όπου τα συστήματα αυτά δεν είναι επαρκή. Λειτουργούν αλλά δεν είναι επαρκή διότι οι συνθήκες είναι τέτοιες που ακόμα και στο maximum των δυνατοτήτων τους, ο ρυθμός που σχηματίζεται ο πάγος είναι μεγαλύτερος από αυτόν που καταστρέφεται. Κανένα, και το τονίζω, κανένα αεροσκάφος δεν είναι πιστοποιημένο να πετάει παρατεταμένα σε severe icing conditions ανεξαρτήτως de-icing και anti-icing. Τώρα με βάση την ΥΠΟΘΕΣΗ ότι αντιμετώπισαν freezing rain, το freezing rain συνήθως συνοδεύεται από temperature inversion που σημαίνει ότι όντως πρέπει να κάνουν climb για να βρουν θερμότερο αέρα. Τώρα βέβαια παίζουν κι άλλα εδώ όπως το είδος του συννέφου γιατί αν ήταν cumulonimbus δεν είχαν όντως καμία τύχη με το climb και έπρεπε να κάνουν divert κατευθείαν... Υπάρχει και το ενδεχόμενο να υπήρχε runback ice σε επιφάνειες χωρίς anti/de-acing κάτι που είναι δυνιτικά επικίνδυνο. Τέλος, συμφωνώ και μ'αυτό που γράφεις στο τέλος για την ικανότητα και τις δεξιότητες των χειριστών σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά δυστυχώς το υπόλοιπο μήνυμά σου έχει κοπεί...

Ιπτάμενος

Ισχυρά ανοδικά ρεύματα, παγιοποίηση κηνιτηρων, πιθανή παγωποιηση καυσίμου, critical angle of attack, flyby wire control! Πολύ αρνητικοί παράγοντες πτήσης! Amazing! Ότι οι πιλότοι το προσθαλασσωσαν χωρίς να ενεργοποιηθεί το ELT! (Emergency Locator Transmitter) Η πτήση δεν έπρεπε να Α/Γ με την πρόβλεψη του καιρού! Αλλά κανείς αναλαθητος! Γιαυτο υπάρχουν και επίπεδα management παρακολούθησης πτήσεων προβλέποντας για την ασφάλεια των πτήσεων! Ευχαριστώ για φιλοξενία!

Λευτέρης

Φίλε ιπτάμενε, τα πέταξες όλα σε μία πρόταση μέσα και τα έκανες λίγο αχταρμά. Κατ'αρχίν με το "παγιοποίηση κινητήρων" εννοείς να σχηματιστεί πάγος και εκ παραδρομής μπήκε ένα επιπλέον "Ι" ή είναι κάτι που μου διαφεύγει; Στους -65 βαθμούς κελσίου, θεωρώ λίγο δύσκολο το icing δεδομένου του ότι το νερό στα σύννεφα δεν είναι υπέρψυχρο υγρό αλλά έχει ήδη γίνει πάγοκρύσταλλος. Απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν δεδομένα όμως... Κατά δεύτερον, το fly-by-wire τι πρόβλημα έχει; Ακόμα και στην πτήση της Air France που οι πιλότοι πέταγαν χαρταετό και με τα δύο χέρια το fly-by-wire έκανε τη δουλειά του. Η μόνη μου απορία σχετικά με εκείνο το συμβάν είναι τι έγινε το stick-pusher, δεν δούλεψε ή δεν έχει; Η πρόβλεψη του καιρού γίνεται update πολύ συχνά και υπάρχουν και τα pireps βεβαίως. Η πτήση καλώς απογειώθηκε αλλά θεωρώ ότι έπρεπε να κάνει divert σε περίπτωση που συνάντησε ισχυρή κακοκαιρία. Κι εδώ φέρει ευθύνη και ο πιλότος που δεν το αποσαφήνησε και ο ελεγκτής (θεωρητικά και υποθετικά μιλώντας πάντα και διατηρώντας πάσα επιφύλαξη εφόσον δεν έχουμε δεδομένα από τους καταγραφείς) (αυτό απαντάει και στα σχόλια των φίλων Κωστας και Kwstas από κάτω). Τέλος, επειδή ελληνικά μιλάμε... αναλάθητος; Seriously;;;; :-(

Thomas Chalakatevakis

ελπίζω οι πτητικές σου ικανότητες να μην είναι σαν τυα ελληνικά σου..

ένας αναλαθητος

@ Ιπτάμενος ..... Τα ελληνικά σου είναι επιπέδου δημοτικού και μου θύμισες την Άντζελα Δημητρίου. Aπό ορθογραφία δε, άστα να πάνε. Τώρα τι είδους ιπτάμενος είσαι εσύ αδυνατώ να καταλάβω. Στον ύπνο σου;

Kwstas

Ο μόνος υπεύθυνος για την πραγματοποίηση ενός δρομολογίου είναι το πλήρωμα.Την απογείωση για καιρικές συνθήκες δεν μπορεί να την απαγορεύσουν οι ελεγκτές παρά μόνο εαν το αεροδρόμιο αναχώρησης έχει κλείσει.

Κώστας

Αν οι συνθήκες ήταν τόσο άσχημες γιατί δίνουν άδεια να απογειωθούν τα αεροπλάνα;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης