Διαγράψτε emails που ζητάνε στοιχεία πρόσβασης σε e-banking υπηρεσίες

Διαγράψτε emails που ζητάνε στοιχεία πρόσβασης σε e-banking υπηρεσίες

Περισσότερο από το ένα τρίτο των χρηστών έχει λάβει πλαστά emails που υποτίθεται ότι προέρχονται από τράπεζες, αλλά στην πραγματικότητα αποστέλλονται μαζικά από απατεώνες που δοκιμάζουν να ξεγελάσουν τους χρήστες ώστε να τους παραδώσουν τα στοιχεία πρόσβασης στους λογαριασμούς τους και τελικά να αποκτήσουν στα χρήματά τους

Διαγράψτε emails που ζητάνε στοιχεία πρόσβασης σε e-banking υπηρεσίες
Σύμφωνα με την έρευνα Kaspersky Consumer Security Risks, που πραγματοποιήθηκε από την B2B International σε συνεργασία με Kaspersky Lab το καλοκαίρι του 2013, περίπου το 38% των Ευρωπαίων χρηστών έχει λάβει πλαστά emails που υποτίθεται ότι προέρχονται από τράπεζες.

Οι απατεώνες συχνά χρησιμοποιούν ψεύτικες ειδοποιήσεις από τράπεζες, προκειμένου να ξεγελάσουν τους χρήστες ώστε να τους παραδώσουν τα στοιχεία πρόσβασης στους λογαριασμούς τους και να αποκτήσουν με τον τρόπο αυτό πρόσβαση και στα χρήματά τους.

Οι υπηρεσίες online συναλλαγών (e-banking, συστήματα e-payment και ηλεκτρονικά καταστήματα) αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για πολλούς χρήστες.

Η έρευνα της B2B International δείχνει ότι το 95% των ερωτηθέντων έχει πραγματοποιήσει αγορές online, το 91% έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του online banking και το 74% έχει χρησιμοποιήσει συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών. Φυσικά, οι απατεώνες δεν θα μπορούσαν να μην είχαν προσέξει αυτή την τάση.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τις χώρες της Ευρώπης, το 38% των χρηστών έχει λάβει emails που υποτίθεται οτι προέρχονταν από μια τράπεζα αλλά αποδείχτηκαν πλαστά. Το 11% των ερωτηθέντων ανέφερε ύποπτα μηνύματα που υποτίθεται ότι είχαν σταλεί εκ μέρους ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Κλείσιμο

Τουλάχιστον μια φορά, το 11% των ερωτηθέντων είχε ανακατευθυνθεί αυτόματα σε ένα ύποπτο site, το οποίο τους ζητούσε να εισάγουν τα διαπιστευτήρια της πιστωτικής τους κάρτας. Περίπου το 4% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει εισάγει οικονομικές πληροφορίες σε αμφιλεγόμενες ιστοσελίδες.

Όλα αυτά είναι παραδείγματα της δραστηριότητας των ψηφιακών εγκληματιών που ασχολούνται με το phishing, ένα από τα πολλά είδη κακόβουλων επιθέσεων που στοχεύουν σε σημαντικά εμπιστευτικά οικονομικά στοιχεία, όπως οι αριθμοί των πιστωτικών καρτών, στοιχεία και κωδικοί πρόσβασης σε online τραπεζικούς λογαριασμούς, κ.λπ.

Και παρά το γεγονός ότι πολλοί έμπειροι και προσεκτικοί χρήστες πιθανόν αναγνωρίζουν τις περισσότερες προσπάθειες phishing, οι επιθέσεις αυτές συχνά καταλήγουν να είναι επιτυχείς: περίπου το 3% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είχε χάσει τα χρήματα του από ψηφιακούς εγκληματίες.

Στατιστικά, αυτό είναι ένα σχετικά μικρό ποσοστό, αλλά όταν τόσοι πολλοί χρήστες δέχονται επίθεση κάθε χρόνο, ακόμη και ένα μικρό ποσοστό επιτυχίας μεταφράζεται σε πολλά λεφτά.

Σύμφωνα με την έρευνα για την  εξέλιξη των επιθέσεων phishing (The Evolution of Phishing Attacks 2011-2013), που πραγματοποιήθηκε από την Kaspersky Lab την άνοιξη του 2013 στους χρήστες της cloud υπηρεσίας Kaspersky Security Network, το 21% των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν το διάστημα Απρίλιος - Μάιος 2012-2013, συμπεριλάμβανε ψεύτικες σελίδες τραπεζών και άλλων χρηματοπιστωτικών οργανισμών.

Σε απόλυτους αριθμούς, αυτό σημαίνει ότι μέσα σε μόλις ένα χρόνο 7,5 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν οικονομικές επιθέσεις phishing.

Με άλλα λόγια, όπως και στον πραγματικό κόσμο, η εικονική απάτη ενέχει σοβαρούς κινδύνους που μπορούν να καταπολεμηθούν μόνο με τη βοήθεια ειδικής προστασίας.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης