Στις 41.000 η χωρητικότητα της νέας Τούμπας

Διευκρινίσεις όσον αφορά στη χωρητικότητα του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ, αλλά και γενικότερα θέματα που έχουν να κάνουν με την κατασκευή του, έδωσε ο project manager του έργου, Τάκης Δούμας

Toumpa
Μια πρώτη εικόνα της χωρητικότητας που μπορεί να έχει η νέα Τούμπα έδωσε ο project manager του έργου.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης «Focus», ο Τάκης Δούμας σημείωσε ότι η φέρουσα ικανότητα της περιοχής είναι να φιλοξενήσει 41.000 κόσμο ταυτόχρονα εντός κι εκτός γηπέδου.

Σημείωσε λοιπόν ότι το πόσοι τελικά θα μπορούν να βρίσκονται στις εξέδρες θα εξαρτηθεί από τη σχετική μελέτη που θα συνταχθεί προσεχώς.

Αναλυτικά όσα είπε ο Δούμας

«Δεν είναι έγκριση από τον Δήμο, είναι απλά μια θετική γνωμοδότηση σε ότι αφορά την περιβαλλοντική μελέτη για το γήπεδο. Είναι κατά πλειοψηφία, χωρίς υποσημειώσεις και αστερίσκους. Αναλύθηκαν πολλά πράγματα από την μελέτη και πάντα θα υπάρχουν διαφορετικές απόψεις σε τέτοιες καταστάσεις. Φυσιολογικά πράγματα και κατανοητά όλα, ακόμα και από όσους διαφώνησαν σε κάποιες λεπτομέρειες.

Τα Χριστούγεννα περίπου θα μπούμε στην διαδικασία της ρυμοτομίας της περιοχής και μετά θα αρχίσουμε να μπαίνουμε σε ότι αφορά τους νόμους για το νέο γήπεδο. Τα στοιχεία που έδωσε ο δήμαρχος, το έκανε λόγω των όσων γνωρίζει. Η τελική χωρητικότητα του γηπέδου θα αποφασιστεί από την αρχιτεκτονική μελέτης.

Κλείσιμο
Δεν μπορούν να γίνουν πολλές αλλαγές, το 40.000 με το 30.000 χωρητικότητα είναι σημαντική διαφορά και κάποια εκατομμύρια. Το 41.000 που είπαμε εμείς είναι η φέρουσα ικανότητα της περιοχής, είναι ο κόσμος που μπορεί να είναι ταυτόχρονα εντός και εκτός γηπέδου. Μετράς πόσο κόσμο μπορείς να έχεις και πέριξ του γηπέδου για να μην μπλοκάρει το σύστημα.

Το αν το γήπεδο είναι 35 ή 37 ή 33 χιλιάδες, θα το βγάλει η μελέτη η ίδια, που ακόμα δεν υπάρχει, εκτός και αν υπάρχει πρόθεση της διοίκησης να γίνει ένα γήπεδο 40.000 θέσεων, τότε εκεί είναι διαφορετικό. Σύμφωνα με την μελέτη την δική μου, το γήπεδο θα έχει ύψους 40 μέτρα, η Τούμπα τώρα έχει 25 περίπου, δεν μιλάω για πυλώνες, αλλά για το στέγαστρο και η εξωτερική πλευρά, όσο το εσωτερικό του γηπέδου.

Για αυτό το πράγμα έγινε συζήτηση χθες στο συμβούλιο. Κανένας δεν είπε να μην γίνει η υπογειοποίηση της Κλεάνθους, προς Θεού. Εμείς είμαστε ότι μπορεί να γίνει χωρίς να υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα και πάνω από την Κλεάνθους να υπάρχει ένα πάρκο. Επιτρέπει ο πάνω δρόμος να υπάρχει και ποδηλατόδρομος από την Λαμπράκη διαμέσου της Διαγόρα μέχρι την Παπάφη.

Η μελέτη είναι 1000 σελίδες και δεν διαβάστηκαν όλες, αλλά είναι λογικό αυτό. Δεν το κακίζω. Καλό είναι αυτό, καλό είναι να υπάρχουν επιφυλάξεις, αλλά θα κάνει καλό η υπογειοποίηση στην περιοχή. Όταν υπάρχει αγώνας στην Τούμπα είναι δύσκολη κατάσταση σε ότι αφορά και το παρκάρισμα. Θα δώσει ανάσα στην περιοχή η υπογειοποίηση και θα αλλάξει τα δεδομένα όλα όχι μόνο τις μέρες των αγώνων. Θέλω να πιστεύω ότι μέχρι τέλος θα γίνει δεκτή η υπογειοποίηση.

Θα περάσει δυο συμβούλια η μελέτη αυτή και θα καταλήξει στο ΣτΕ για να βγει το προεδρικό διάταγμα. Την άνοιξη του 2021 το έχουμε το προεδρικό διάταγμα πιστεύω και βλέπω την σημερινή κυβέρνηση ιδιαιτέρως θερμή για την Νέα Τούμπα.

Λογικά ναι ένα τέτοιο γήπεδο, μια τέτοια κατασκευή θέλει 2-3 χρόνια, μαζί με τις άλλες κατασκευές γύρω από το γήπεδο. Εδώ ένα σπίτι θέλει 12-13 μήνες, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα τέτοιο μεγάλο έργο.

Μπορούν να γίνουν με προγραμματικές συμβάσεις έργα που θα αναβαθμίσουν την περιοχή γύρω από το γήπεδο. Μέσω του Δήμου να επιτρέπεται η συνεργασία με τον ΠΑΟΚ διευκολυντικού χαρακτήρα, αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να συμφωνήσουν οι δυο πλευρές.

Το πάρκινγκ είναι ένα έργο που αποτελεί προγραμματική σύμβαση και αφορά τους κατοίκους, δεν αφορά το γήπεδο. Υπάρχει δυνατότητα να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο για το πάρκινγκ που θα το χρησιμοποιεί η τοπική κοινωνία εκτός της ημέρας των αγώνων, αλλά αυτό θα προκύψει από συμφωνία του Δήμου με τον ΠΑΟΚ.

Δεν θα είναι μόνο ένα πάρκινγκ, αλλά τρία. Ένα είναι στην Παπαηλιάκη, εκεί δίπλα στο ΙΚΑ για 650 αυτοκίνητα πιστεύω ότι είναι υπερβολικό και το πήγαμε στα 350 για να μην φορτίζει με οχήματα την περιοχή, ενώ μπορεί συμπληρωματικά να χρησιμοποιεί και το πάρκινγκ του Ιπποκράτειου.

Το νέο γήπεδο και η χρήση του δεν είναι ο στόχος να λειτουργήσει σε βάρος της περιοχής και των επαγγελματιών, ίσα-ίσα εμείς θέλουμε το αντίθετο. Μην φανταστεί κανείς ότι θα γίνει ένα εμπορικό κέντρο που θα ανταγωνίζονται τα άλλα μαγαζιά της περιοχής, αλλά θα υπάρχουν εστιατόρια και καφέ στο νέο γήπεδο.

Δεν φαντάζομαι ότι η επένδυση γίνεται στο γήπεδο για να πουλάει φαγητά ή καφέδες. Δεν μπορεί ο άλλος να πάει σε ένα… ξερό πράγμα και να κάθεται δυο ώρες. Και στην Ευρώπη όλα τα γήπεδα είναι έτσι».


Πηγή:www.sport-fm.gr


Ειδήσεις σήμερα:

Αποκαλύψεις Ρονάλντο: «Ο Πέρεθ είχε προσλάβει... σεκιούριτι για να μην κάνω πάρτι»

Χρυσάφι στα... χέρια του Αντετοκούνμπο: Οι Μπακς προσφέρουν μυθικό συμβόλαιο 233 εκατ. δολαρίων!

 Ανακοίνωση ΕΠΟ: «Τελικός Κυπέλλου με τα περσινά ρόστερ και μόνο»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης