Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Πτώση ελικοπτέρου στον Πόρο: Μυστήριο με τη βλάβη που εκτιμάται ότι οδήγησε στην τραγωδία
Πτώση ελικοπτέρου στον Πόρο: Μυστήριο με τη βλάβη που εκτιμάται ότι οδήγησε στην τραγωδία
Το ελικόπτερο δεν μπορούσε να πάρει ύψος, πριν καν πέσει πάνω στα καλώδια της ΔΕΗ - Το παράνομο ελικοδρόμιο που όλοι γνώριζαν, αλλά λειτουργούσε
Καθημερινό ρίσκο αποτελούσε η προσγείωση και απογείωση από το παράνομο, όπως αποδείχθηκε, ελικοδρόμιο του Γαλατά, το οποίο δεν τηρούσε καμία από τις δικλείδες ασφαλείας που προβλέπονται, σύμφωνα και με τις καταγγελίες που κατέθεσε στους δημοσιογράφους ο γιος του πιλότου Νίκου Καρυστινού.
Ωστόσο, ο Νίκος Καρυστινός ήταν έμπειρος πιλότος και γνώριζε πολύ καλά το σημείο και πώς να ελιχθεί. Τι συνέβη όμως και δεν τα κατάφερε την τελευταία αυτή φορά, με συνέπεια ο ίδιος και δύο Ρώσοι επιβαίνοντες να χάσουν τη ζωή τους; Το ελικόπτερο έπρεπε να σηκωθεί και να πάρει ύψος τουλάχιστον 30 μέτρων.
«Το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις μας έλεγε "αυτα τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν"» δήλωσε ο γιος του στον Alpha. «Και αυτά ήταν τα καλώδια που του κόστισαν τη ζωή» πρόσθεσε συγκλονισμένος ο γιος του Νίκου Καρυστινού. Όπως είπε ο Γρηγόρης Καρυστινός, «το ελικοδρόμιο είναι χωράφι, δεν υπάρχει τίποτα, δεν υπάρχει σήμανση και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο, δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε».
Το ελικόπτερο ήταν φανερό ότι δεν μπορούσε να πάρει ύψος. Αυτόπτες μάρτυρες δήλωσαν ότι προσπάθησε πολλές φορές να σηκωθεί, αλλά δεν τα κατάφερε. Τι ήταν αυτό που προκάλεσε το δυστύχημα; Μηχανική βλάβη; Βαρύ φορτίο; Λάθος υπολογισμός; Κάποιο ξαφνικό τοπικό καιρικό φαινόμενο; Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και άπαντες ευελπιστούν να φωτίσει την υπόθεση, ώστε να αποφευχθούν ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον.
Από τον Μάιο του 2018 είχε εντοπιστεί η επικινδυνότητα των καλωδίων της ΔΕΗ μεταξύ Γαλατά και Πόρου. Το ύψος στο οποίο βρίσκονται τα ηλεκτροφόρα καλώδια που συνδέουν με ρεύμα τον Πόρο με την Πελοπόννησο είναι τα 80 με 100 μέτρα. Οι ειδικοί έκριναν ότι το ύψος αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για τα ελικόπτερα που απογειώνονται και προσγειώνονται στο πολυσύχναστο ελικοδρόμιο του Γαλατά και είχαν ζητήσει τουλάχιστον την τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων, ώστε τα καλώδια να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους.
Άλλη λύση θα ήταν αυτά να υπογειοποιηθούν, αλλά κάτι τέτοιο θεωρείται χρονοβόρο και κοστοβόρο. Οι πληροφορίες λένε ότι τον Μάιο του 2018, ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης επισήμανε με έγγραφο την επικινδυνότητα των καλωδίων και ζητούσε την τοποθέτηση των ανακλαστήρων, ώστε οι πιλότοι να προειδοποιούνται για την παρουσία τους.
Τα στοιχεία δείχνουν μηχανική βλάβη
Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.
Ωστόσο, ο Νίκος Καρυστινός ήταν έμπειρος πιλότος και γνώριζε πολύ καλά το σημείο και πώς να ελιχθεί. Τι συνέβη όμως και δεν τα κατάφερε την τελευταία αυτή φορά, με συνέπεια ο ίδιος και δύο Ρώσοι επιβαίνοντες να χάσουν τη ζωή τους; Το ελικόπτερο έπρεπε να σηκωθεί και να πάρει ύψος τουλάχιστον 30 μέτρων.
«Το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις μας έλεγε "αυτα τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν"» δήλωσε ο γιος του στον Alpha. «Και αυτά ήταν τα καλώδια που του κόστισαν τη ζωή» πρόσθεσε συγκλονισμένος ο γιος του Νίκου Καρυστινού. Όπως είπε ο Γρηγόρης Καρυστινός, «το ελικοδρόμιο είναι χωράφι, δεν υπάρχει τίποτα, δεν υπάρχει σήμανση και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο, δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε».
Το ελικόπτερο ήταν φανερό ότι δεν μπορούσε να πάρει ύψος. Αυτόπτες μάρτυρες δήλωσαν ότι προσπάθησε πολλές φορές να σηκωθεί, αλλά δεν τα κατάφερε. Τι ήταν αυτό που προκάλεσε το δυστύχημα; Μηχανική βλάβη; Βαρύ φορτίο; Λάθος υπολογισμός; Κάποιο ξαφνικό τοπικό καιρικό φαινόμενο; Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και άπαντες ευελπιστούν να φωτίσει την υπόθεση, ώστε να αποφευχθούν ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον.
Από τον Μάιο του 2018 είχε εντοπιστεί η επικινδυνότητα των καλωδίων της ΔΕΗ μεταξύ Γαλατά και Πόρου. Το ύψος στο οποίο βρίσκονται τα ηλεκτροφόρα καλώδια που συνδέουν με ρεύμα τον Πόρο με την Πελοπόννησο είναι τα 80 με 100 μέτρα. Οι ειδικοί έκριναν ότι το ύψος αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για τα ελικόπτερα που απογειώνονται και προσγειώνονται στο πολυσύχναστο ελικοδρόμιο του Γαλατά και είχαν ζητήσει τουλάχιστον την τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων, ώστε τα καλώδια να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους.
Άλλη λύση θα ήταν αυτά να υπογειοποιηθούν, αλλά κάτι τέτοιο θεωρείται χρονοβόρο και κοστοβόρο. Οι πληροφορίες λένε ότι τον Μάιο του 2018, ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης επισήμανε με έγγραφο την επικινδυνότητα των καλωδίων και ζητούσε την τοποθέτηση των ανακλαστήρων, ώστε οι πιλότοι να προειδοποιούνται για την παρουσία τους.
Τα στοιχεία δείχνουν μηχανική βλάβη
Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.
Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.
Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφο της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδιά της.
Το χρονικό του δυστυχήματος, σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της ΥΠΑ, έχει ως εξής: «Το ελικόπτερο τύπου Αgusta A109 με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο (2) επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Ελέγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του. Συγκεκριμένα στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά, μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.
Η ΥΠΑ από την στιγμή που δεν είχε επικοινωνία με το πτητικό μέσο ενημέρωσε το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης καθώς και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων δίνοντας το τελευταίο στίγμα του ελικοπτέρου για να προχωρήσουν τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης των επιβαινόντων».
Αντιδήμαρχος Πόρου: Δεν είναι εγκεκριμένο το ελικοδρόμιο
Στην αποκάλυψη πως το ελικοδρόμιο στην περιοχή Γαλατά είναι παράνομο προχώρησε ο αντιδήμαρχος Πόρου Γιώργος Κουτουζής. Ο κ. Κουτουζής, μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά, ο οποίος χωρίς να έχει άδεια απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο». Όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Πόρου, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».
Συγκλονίζει η ανάρτηση της κόρης
Στο πένθος έχει βυθιστεί η οικογένεια του άτυχου πιλότου, που έχασε εχθές τη ζωή του όταν το ελικόπτερο με το οποίο μετέφερε δύο Ρώσους επιβάτες κατέπεσε λίγο μετά την απογείωσή του από τον Πόρο.
Ο Νίκος Καρυστινός, που έφυγε από τη ζωή τόσο πρόωρα, υπεραγαπούσε τα τρία του παιδιά, σύμφωνα με τα κοντινά του πρόσωπα. Με αναρτήσεις στον λογαριασμό του στο Facebook έδειχνε πόσο σημαντικό ήταν γι' αυτόν να ανήκει σε μια οικογένεια που τον αγαπά και τον στηρίζει.
Με ανάρτηση που έκανε σήμερα στη δική της σελίδα, μερικές ώρες μετά τον τραγικό χαμό του πατέρα της, η κόρη του Νίκου Καρυστινού εκφράζει τη θλίψη της για την τεράστια απώλεια του πατέρα της.
Το ποστ, που συνοδεύεται από φωτογραφία του πατέρα της, αναφέρει: «Σήμερα ξημερώνει η πιο εφιαλτική μέρα της ζωής μου... Μπαμπά μου εσύ που ήσουν το στήριγμα μου πάντα αποφάσισες να πετάξεις ψηλά… Δεν σου άξιζε πατέρα μου τόσο σύντομο τέλος.. Θα σ αγαπάω και θα είμαι υπερήφανη πάντα που ήσουν πατέρας μου.. Η πιο τυχερή κόρη στο κόσμο… Λυπάμαι τόσο μπαμπάκα μου.. Καλό σου ταξίδι…».
Το μήνυμα του Ρώσου υπουργού για τον Αμπράμοβ
Συλλυπητήριο μήνυμα για τον τραγικό χαμό του γνωστού επιχειρηματία και προστάτη των τεχνών Μιχαήλ Αμπράμοβ έγραψε ο Ρώσος υπουργός Πολιτισμού Βλαντίμιρ Μεντίνσκι στο Twitter.
«Δημιούργησε ένα από τα καλύτερα μουσεία ορθόδοξης τέχνης στον κόσμο» σημείωσε συγκεκριμένα μέσω του tweet του.
Глубокий, искренний человек, он создал один из лучших музеев православного искусства в мире.
— Владимир Мединский (@medinskiy_vr) August 21, 2019
Мои искренние соболезнования семье и близким. Светлая память... https://t.co/M0DwEyRBNd
Ο Αμπράμοβ ήταν γνωστός φιλάνθρωπος. Μεταξύ άλλων, είχε βοηθήσει με τα πρότζεκτ του βετεράνους και ορφανά, ενώ είχε συμβάλλει και στην κατασκευή εκκλησιών και σιντριβανιών.
Την είδηση του θανάτου του μετέδωσε στο Facebook η κριτικός τέχνης Ιρίνα Γιαζίκοβα και ο διευθυντής του Επιστημονικού Κέντρου για τον Ανατολικό Χριστιανικό Πολιτισμό, Αλεξέι Λίντοφ.
Σύμφωνα με το Ria Novosti, το «Μουσείο Ρωσικής Εικόνας» δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Αμπράμοβ το 2006 και χρηματοδοτείτο αποκλειστικά από τον ίδιο. Το μουσείο προσφέρει δωρεάν είσοδο στους επισκέπτες, αλλά και πλήθος άλλων εκδηλώσεων, όπως διαλέξεις και περιηγήσεις. Επίσης, φιλοξενεί κατά καιρούς και συναυλίες, ενώ συνολικά περιλαμβάνει περίπου 5.000 εκθέματα.
Εκτός από τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το θύμα της τραγωδίας είναι ο γνωστός επιχειρηματίας και προστάτης των τεχνών, υπάρχουν και αναρτήσεις στα social media από ανθρώπους του καλλιτεχνικού χώρου που εκφράζουν τη θλίψη τους και τα συλλυπητήριά τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα