LIVE

Κορωνοϊός

Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν έχει χρώμα, φύλο, ηλικία, εθνότητα ή θρησκεία»

4926969

«Οι πολιτικοί οφείλουν να γνωρίζουν ότι καλούμε σε μηδενική ανοχή απέναντι στην αδικία και σε οποιαδήποτε άλλη μορφή και πρακτική διακρίσεων» τόνισε ο προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας σε μήνυμα του προς την 7η ετήσια διαθρησκειακή συνάντηση “G20 Interfaith Forum”, που φέτος φιλοξενείται από τη Σαουδική Αραβία

“Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν έχει χρώμα, φύλο, ηλικία, εθνότητα ή θρησκεία. Ο κάθε άνθρωπος έχει την ίδια αξία και επομένως ο σεβασμός και η ίση μεταχείριση προς κάθε άνθρωπο πρέπει να παρέχεται κάθε στιγμή και σε κάθε μέρος”, επισημαίνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του προς τους συνέδρους της 7ης ετήσιας διαθρησκειακής συνάντησης “G20 Interfaith Forum”, που φέτος φιλοξενείται από τη Σαουδική Αραβία και η οποία, λόγω της πανδημίας, πραγματοποιείται διαδικτυακά.Στο μήνυμά του ο Παναγιώτατος εκφράζει τις ευχαριστίες του προς τους φιλοξενούντες τη διοργάνωση, αλλά και την ικανοποίησή του γιατί και πάλι στα θέματα συζήτησης της διάσκεψης, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 500 σύνεδροι, θρησκευτικοί ηγέτες, κυβερνητικοί παράγοντες, ακαδημαϊκοί και εμπειρογνώμονες της κοινωνίας των πολιτών, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το έτος 2020 ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος για πολλούς ανθρώπους λόγω του κορωνοϊού. Είμαστε πολύ λυπημένοι που βλέπουμε ότι πολλοί άνθρωποι έχουν πεθάνει, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι αυτή η νέα κατάσταση έχει διευρύνει το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών, έχει επιβαρύνει τις υπηρεσίες παροχής υγειονομικής περίθαλψης και έχει δυσχεράνει την πρόσβαση πολλών συνανθρώπων μας στα απαραίτητα αγαθά της τροφής, του νερού και της στέγης.Έχουμε επίσης γίνει μάρτυρες, για άλλη μια φορά, του γεγονότος ότι πολλοι μετανάστες, πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο χάνουν τη ζωή τους στη Μεσόγειο Θάλασσα και υφίστανται πολλές δοκιμασίες. Όπως αναφέρεται στην Αγία Γραφή, «καὶ εἴτε πάσχει ἓν μέλος, συμπάσχει πάντα τὰ μέλη, εἴτε δοξάζεται ἓν μέλος, συγχαίρει πάντα τὰ μέλη» (Α Κορ. ιβ´, 26).

Τέτοιες καθημερινές σκηνές συνιστούν πρόσκληση για αληθινή αλληλεγγύη. Ο δημόσιος λόγος πρέπει να μεταφράζεται σε δημόσιες πράξεις, σύμφωνα με την Ευαγγελική παραβολή του καλού Σαμαρείτη. Κεντρική αρχή της ορθόδοξης θεολογίας είναι η προστασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, η οποία θεμελιώνεται στην κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού δημιουργία του ανθρώπου (Γέν. α´, 26).

Στο μήνυμά του ο Οικουμενικός Πατριάρχης, με αφορμή το κίνημα Black Lives Matter στις ΗΠΑ, υπογράμμισε ότι δεν μπορεί το ανθρώπινο πρόσωπο, το οποίο έχει απόλυτη αξία, να αντικειμενοποιείται και να μετατρέπεται σε ανταλλάξιμο προϊόν.

Θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την ευκαιρία για να υψώσουμε τη φωνή μας ενάντια στις δομικές ανισότητες, σε οποιαδήποτε μορφή και έκφραση ρατσισμού, εθνοκεντρισμού, φυλετισμού, διάκρισης σύμφωνα με κάστες και τάξεις. Οι πολιτικοί οφείλουν να γνωρίζουν ότι καλούμε σε μηδενική ανοχή απέναντι στην αδικία και σε οποιαδήποτε άλλη μορφή και πρακτική διακρίσεων.

Ο Παναγιώτατος εξέφρασε την ικανοποίησή του επειδή οι διοργανωτές αποφάσισαν να θέσουν το ζήτημα της διατήρησης και προστασίας της θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Πρέπει να καταλάβουμε και να θυμόμαστε ότι οι ιεροί χώροι συνδέονται στενά με τη θρησκευτική μας ταυτότητα και ευσέβεια. Δυστυχώς, έχουμε βιώσει την μετατροπή τέτοιων πολύτιμων τόπων σε όπλα ή τη χρήση τους ως στόχων για τη διάδοση εθνοτικής και θρησκευτικής μισαλλοδοξίας. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να αγωνιστούμε για την προώθηση της αλληλεγγύης, της ανοχής και της συνεργασίας, οικοδομώντας γέφυρες, ανοιχτοσύνη και εμπιστοσύνη. Μαζί με την αφύπνηση και την ευαισθητοποίηση συνειδήσεων, καλούμαστε να αναλάβουμε συγκεκριμένες κοινές πρωτοβουλίες και δράσεις. Απαιτείται μια ισχυρότερη κινητοποίηση σε επίπεδο δράσης από όλους μας.

Επομένως, καλούμε όλους όσοι συμμετέχουν σε αυτό το φόρουμ να υποστηρίξουν το Σχέδιο Δράσης του ΟΗΕ για την προστασία των θρησκευτικών τόπων. Θα θέλαμε επίσης να ενθαρρύνουμε τη σύνταξη προτάσεων πολιτικής που θα τονίζουν την αλληλεξάρτηση μεταξύ της προστασίας της θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και της ενίσχυσης της αμοιβαίας κατανόησης και σεβασμού, και της διαθρησκευτικής προσέγγισης. Όλα αυτά μειώνουν την πιθανότητα μιας επικίνδυνης σύγκρουσης πολιτισμών και εξαλείφουν την αδικαιολόγητη καχυποψία μεταξύ ανθρώπων διαφορετικων θρησκευτικών και πολιτιστικών καταβολών, συμβάλλοντας έτσι στην πορεία προς μία ειρήνη, θεμελιωμένη στη δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη.

Ολοκληρώνοντας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τα θρησκευτικά και πολιτιστικά μνημεία μπορούν να λειτουργήσουν ως ζωτική αφετηρία για ένα ειλικρινή διάλογο. Αποτελούν σημείο, επισήμανε, όπου γείτονες, πολίτες και έθνη μπορούν να συναντηθούν με γόνιμο τρόπο. “Επομένως, θα έχετε επιτύχει κάτι πραγματικά σημαντικό εάν καταφέρετε να αναπτύξετε τόσο καλές προτάσεις πολιτικής που θα καταστούν επωφελείς και για τις οικονομίες της G20, προκειμένου αυτές να στηρίξουν τη βελτίωση της περιβαλλοντικής ποιότητας και να ενισχύσουν την σταθερή προστασία της θρησκευτικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς παγκοσμίως’’είπε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (1)

θεσπρωτος

η νέα κατάσταση έχει διευρύνει το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών.....! Μετά 2 χιλιάδες χρόνια, ο πάπας Βενέδικτος 15ος, θα χρησιμοποιήσει τα ίδια επιχειρήματα με τον Παύλο για να καταγγείλει τα αίτια που κατά τη γνώμη του προκάλεσαν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, στην εγκύκλιό του (Ad Beatissimi) της 1ης Νοεμβρίου 1914: «Οι φτωχοί δεν πρέπει να καθοδηγούνται από αισθήματα μίσους και να φθονούν τους πλούσιους. Το γεγονός πως οι άνθρωποι είναι απ’ τη φύση ίσοι, δε σημαίνει πως πρέπει να έχουν και την ίδια σειρά στην κοινωνία… Οι φτωχοί δεν πρέπει να υποβλέπουν τους πλούσιους ούτε να ξεσηκώνονται εναντίον τους, σαν οι πλούσιοι να είναι κλέφτες».«Οι κύριοι, αποδίδετε εις τους δούλους σας το δίκαιον και το ίσον, γνωρίζοντες ότι και σεις έχετε Κύριον εις τους ουρανούς». (Κολοσ., δ’, 1). Και εδώ συμπίπτουν οι απόψεις του Παύλου με τον Βενέδικτο: «Η χριστιανική αδελφική αγάπη δεν μπορεί ποτέ να εξαλείψει τις τάξεις και τις διαφορές ανάμεσα στις τάξεις, μπορεί να κατορθώσει όμως ώστε εκείνοι που βρίσκονται σε ψηλές θέσεις να κατεβαίνουν προς εκείνους που βρίσκονται κατώτερα και να φέρνονται σ’ αυτούς όχι μόνο δίκαια… αλλά και φιλικά και με πνεύμα συμπάθειας και αγάπης. Έτσι οι φτωχοί θα χαίρονται για τον πλούτο των πλουσίων και θ’ αφοσιώνονται με εμπιστοσύνη στην αγάπη τους». Οι καημένοι οι αφεντάδες δεν ευθύνονται πια για τίποτα. Αντίθετα δέχονται και κείνοι την ισότητα που επιβάλλεται από ψηλά, κι όλοι είμαστε αδελφοί. Γι’ αυτό «όσοι έχουν χριστιανούς γι’αφεντικά θα γίνουν ακόμη εργατικότεροι, γιατί θα δουλεύουν για αδελφούς (…) να δουλεύετε με καλή διάθεση ΣΑΝ ...! να πρόκειται για τον Κύριο κι όχι για ανθρώπους (…). Γνωρίζοντας ότι από τον Κύριο θα πάρετε την ανταπόδοση ( στον παραδεισο …! ). Γιατί δουλεύετε για τον Κύριο Χριστό (…) είτε δούλος (είσαι), είτε ελεύθερος» (Εφεσ. στ’, 7· Τιμόθ., στ’, 1-2- Κολοσ., γ’, 22-24· Εφεσ., στ’, 8).Μια και η φτώχεια και η κακομοιριά είναι προνόμια που εξασφαλίζουν τη βασιλεία των ουρανών, οφείλουν, οι προνομιούχοι φτωχοί, να επιδεικνύουν την ανάλογη ανωτερότητα: «Εις μηδένα μη ανταποδίδετε κακόν αντί κακού (…) Μη εκδικήτε εαυτούς Αλλά δότε τόπον της οργής. Διότι είναι γεγραμμένον. Εις εμέ ανήκει η εκδίκησις, εγώ θέλω κάμει ανταπόδοσιν, λέει ο Κύριος» (Ρωμ., ιβ’, 19-20). «Διά της χάριτος που μου δόθηκε», λέει ακόμη ο Παύλος, «είμαι σε θέση να σας βεβαιώσω ότι, η αγάπη κακό δεν κάνει εις τον πλησίον είναι λοιπόν εκπλήρωσις του νόμου η αγάπη» (Ρωμ., ιγ’, 10).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης