Για νέες επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά συζήτησε ο Βαρβιτσιώτης με τους Κινέζους

Για νέες επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά συζήτησε ο Βαρβιτσιώτης με τους Κινέζους

Η σχέση μας με την Κίνα είναι στρατηγικής σημασίας για την κυβέρνηση τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας - Στο επίκεντρο το θέμα του φιλικού διακανονισμού

Για νέες επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά συζήτησε ο Βαρβιτσιώτης με τους Κινέζους
Με υψηλόβαθμα στελέχη της COSCO, παρουσία του Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, ZouXiaoli, συναντήθηκε την Τρίτη ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Επίκεντρο της  συζήτησης ήταν η  επικείμενη επίσκεψη στην Ελλάδα του Πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ, και η  στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών. Η Κίνα εκτός από τις επενδύσεις της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά έχει καταθέσει και φάκελο - πάλι μέσω της COSCO - για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. «Ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι με πολλαπλές χρήσεις. Εμείς, έχουμε αποφασίσει να εκμεταλλευτούμε τη γεωστρατηγική θέση της χώρα μας και, γι αυτό, προχωράμε στην αποκρατικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού» σημείωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αναφερόμενος  στον  διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ ενώ επανέλαβε   τη στόχευση της Κυβέρνησης να καταστήσει τον Πειραιά νούμερο ένα λιμάνι στη Μεσόγειο και πύλη εισόδου των προϊόντων της Ανατολής στην υπόλοιπη Ευρώπη. «Γι' αυτό αποφασίσαμε να δώσουμε ιδιαίτερο βάρος όχι μόνο στο αντίτιμο του επενδυτή αλλά, κυρίως, στο ύψος των μελλοντικών επενδύσεων που θα γίνουν στο λιμάνι. Για να επιτύχουμε τόσο την αναβάθμιση των υποδομών του όσο και τη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα και γύρω από αυτό», ανέφερε ο ΥΝΑ και προσέθεσε:

«Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη έναρξη της κατασκευής του επιβατηγού λιμένα, προκειμένου σύντομα να αναδείξουμε τον Πειραιά πρώτο στην κρουαζιέρα στη Μεσόγειο. Θεωρούμε, επίσης, ότι το car terminal του λιμανιού μπορεί να γίνει η βασική πύλη εισόδου και εξόδου αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Και βέβαια, σχεδιάζουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω και τη ναυπηγοεπισκευή. Ο Πειραιάς σήμερα έχει μια μεγάλη και εξειδικευμένη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην οποία στοχεύουμε, μέσα από τις κατάλληλες επενδύσεις, να προσελκύσουμε όλα τα ελληνόκτητα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο προκειμένου να έρχονται και να επισκευάζονται εκεί.»

Οι δύο πλευρές επαναβεβαίωσαν τη βούληση να σφυρηλατηθεί η συνεργασία των δύο χωρών,  και να συνεχισθεί και να επικυρωθεί με την επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Κίνας στην Ελλάδα μέσα στον Ιούνιο. «Η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά τα τελευταία χρόνια, εξάλλου, έχει επιφέρει μεγάλα οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, καθώς έχει καταγράψει μια μεγάλη αύξηση στην κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά. Έχει αποδειχθεί μία από της πιο σημαντικές και κερδοφόρες επενδύσεις που έχουν γίνει σε λιμάνια παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Για αυτό και μαζί με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, προσπαθούμε κάθε ημέρα να ενισχύσουμε αυτή τη σχέση. Η σχέση μας με την Κίνα, άλλωστε, είναι στρατηγικής σημασίας για την Ελληνική Κυβέρνηση», δήλωσε  ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Κλείσιμο
Φιλικός Διακανονισμός

 Ιδιαίτερη μνεία έγινε, στη συνέχεια της συνάντησης, για το θέμα της διευθέτησης της συμφωνίας για το φιλικό διακανονισμό και την περεταίρω επέκταση της επένδυσης. 

«Από την πρώτη, κιόλας, ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μου ξεκινήσαμε μια προσπάθεια προκειμένου να συντάξουμε, να ολοκληρώσουμε και τελικά να υπογράψουμε αυτή τη συμφωνία. Μια συμφωνία που ξεκίνησε από το μηδέν και καταφέραμε να μονογράψουμε μέσα σε ένα χρόνο ρεκόρ, των 5 μηνών. Από τότε, βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση και συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκρισή της. Πεποίθησή μας είναι ότι πρέπει σε τέτοια ζητήματα να προχωράμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης και συνέχισε: «Πρέπει κάθε τι να το χτίζουμε σε στέρεες βάσεις. Σε βάσεις που να μην μπορεί κανένας, ειδικότερα από τα λιμάνια που μας ανταγωνίζονται διεθνώς, να τις αμφισβητήσει στο μέλλον. Προτεραιότητά μας, λοιπόν, είναι να εξασφαλίσουμε ότι η επένδυση αυτή στον Πειραιά θα είναι βιώσιμη και λειτουργική στο μέλλον», τόνισε συγκεκριμένα.

Από την πλευρά των υψηλόβαθμων στελεχών της COSCO η επικεφαλής της αντιπροσωπίας τους, κα Sun Yueying , ξεκαθάρισε ότι η ανάπτυξη της επένδυσης αποτελεί ταυτόχρονα και ευκαιρία για την ανάπτυξη του λιμανιού. «Το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει τα τελευταία χρόνια διεθνής πόλος έλξης. Εμείς, από μέρους μας, έχουμε κάνει πολλές προσπάθειες για να προσελκύσουμε εταιρείες που θα εγκατασταθούν σε αυτό, καθιστώντας τον Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης. Θεωρούμε ότι οι επενδύσεις αυτές θα συμβάλλουν στην εθνική σας οικονομία. Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμβολή σας στη συνεργασία που έχουμε αναπτύξει», σημείωσε χαρακτηριστικά, απευθυνόμενη στον κ. Βαρβιτσιώτη.

Για το ζήτημα της έκβασης του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και Cosco, ειδικότερα, η κα Yueying επεσήμανε τη μεγάλη σημασία που δίνουν στο να ολοκληρωθεί αυτή η συμφωνία. «Ελπίζουμε η προσπάθεια να έχει αίσιο τέλος, προκειμένου ο Πειραιάς και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι να αποκομίσουν όλα τα οφέλη που προβλέπονται από αυτήν» τόνισε ενώ για το θέμα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ σημείωσε: «Ένας από τους λόγους που βρισκόμαστε εδώ είναι να καταθέσουμε το ενδιαφέρον μας. Παράλληλα, όμως, θέλουμε να εκφράσουμε και τη βούλησή μας να τηρήσουμε όλους τους όρους που προβλέπονται από τη διαδικασία, προκειμένου να είμαστε σε ανοικτή συνεργασία και συντονισμό μαζί σας».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης